نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
نتایج کامل کشتی‌گیران ایران/ صعود ساروی و یوسفی به نیمه نهایی؛ مردانی باخت/ گرایی به رده‌بندی رفت/ ساعت دیدارهای نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دومین روز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نروژ با رقابت ملی‌پوشان اوزان ۶۰، ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان پیگیری شد.

 در دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر اسلو پایتخت نروژ، مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ظهر امروز آغاز شد و مهرداد مردانی در ۶۰ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم برابر حریفان روی تشک رفتند. همچنین محمدعلی گرایی در جدول شانس برای مدال برنز وزن ۷۷ کیلوگرم تلاش کرد.

حاصل تلاش ملی‌پوشان ایران صعود ساروی و یوسفی به نیمه نهایی و راهیابی گرایی به دیدار رده‌بندی بود.

نتایج و برنامه رقابت ملی‌پوشان ایران به شرح زیر است:

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: درشرایطی که میخایین لوپز کوبایی و رضا کایالپ ترک به عنوان نفرات اول و دوم سنگین وزن المپیک در این دوره از مسابقات جهانی شرکت نکرده‌اند، علی‌اکبر یوسفی که به دلیل مثبت شدن تست کرونای امین میرزازاده صاحب دوبنده تیم ملی در این رقابت‌ها شد، پس از یک دور استراحت، با داوید اوواسپیان از ارمنستان کشتی گرفت و ۶ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

اسکار مارویک از کشور میزبان حریف بعدی علی اکبر یوسفی بود. هرچند مارویک در خانه کشتی می‌گرفت اما این صدای تشویق ایرانی‌ها بود که در سالن محل برگزاری مسابقات به گوش می‌رسید. مارویک در تایم اول یک امتیاز از یوسفی گرفت، اما در وقت دوم این یوسفی بود که با خاک کردن حریف صاحب دو امتیاز شد. سنگین وزن کشورمان این مبارزه را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود خاتمه داد.

حریف یوسفی در دیدار نیمه نهایی «یاسمانی آکوستا فرناندز» دارنده مدال برنز جهان از شیلی است.

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی بعد از یک دور استراحت، به مصاف آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه رفت. ساروی که دو ماه قبل در المپیک صاحب مدال برنز این وزن شده بود، در تایم اول سه امتیاز از دست داد، اما در تایم دوم موفق به کسب امتیاز شد و درحالیکه حریف روس کشتی‌گیر آماده و قدری بود، نماینده ایران به سختی و با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل او به پیروزی رسید.

ساروی که یکی از شانس‌های اصلی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی نروژ محسوب می‌شود، در مصاف با گئورگی ملیا از گرجستان ۹ بر یک از سد حریفش گذشت و به نیمه نهایی رسید.

وزن ۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی در اولین مبارزه اش در مصاف با رضوان آرنات، دارنده مدال برنز اروپا از رومانی را ۱۱ بر ۳ شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد. در این وزن ۱۹ نفر شرکت کرده‌اند.

نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی و در مصاف با گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان کشتی قابل قبولی نگرفت و در تایم اول ۵ امتیاز از دست داد و در تایم دوم هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب شد.

او با این شکست از رسیدن به نیمه‌نهایی باز ماند و برای ادامه کارش در گروه شانس مجدد باید منتظر فینالیست شدن کشتی‌گیر ارمنی بماند.

وزن ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی روز گذشته با شکست سنگین مقابل رومن ولاسوف قهرمان نامدار کشتی فرنگی المپیک و جهان، شانس حضور در فینال را از دست داد. با فینالیست شدن ولاسوف، گرایی به گروه شانس مجدد رسید و در نوبت صبح روز دوم مسابقات، با شکست ۹ بر صفر شادوکایف از قزاقستان به مبارزه رده بندی وزن ۷۷ کیلوگرم رسید.

کاپیتان گرایی برای کسب سومین مدال برنز جهانش باید امشب با کشتی گیر مجارستانی که در نیمه نهایی مغلوب ولاسوف شده کشتی بگیرد.

رقابتهای نیمه نهایی سه وزن دوم از ساعت ۱۸:۱۵ و دیدارهای فینال و رده بندی ۴ وزن نخست از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ۶و۶ IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    برارهای مازرونی دم شما گرم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی