کیلیان امباپه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پدر و مادر امباپه خواهان ماندن او در پاریس هستند اما کیلیان تمایل دارد فوتبالش را در رئال مادرید ادامه دهد.

با وجودی که لئوناردو مدیر باشگاه پاری‌سن‌ژرمن عصبانیت خود را از اینکه اعضای رئال مادرید شامل رئیس، سرمربی و بازیکنان این تیم در مورد کیلیان امباپه حرف می‌زنند ابراز کرده است اما این ماجرا ابعاد دیگری هم دارد که به نظر می‌رسد کنترل آن فقط در دست اعضای دو باشگاه نیست.

دو روز پیش بود که فایزه العماری، مادر الجزایری کیلیان امباپه از تمایل پسرش به بازی کردن برای رئال مادرید در آینده نزدیک حرف زد و از این گفت که در خانواده آن‌ها بحث‌های زیادی در این مورد صورت می‌گیرد.

در تابستانی که گذشت روایت‌های زیادی از ماجرای انتقال نافرجام ستاره جوان پاری‌سن‌ژرمن به رئال مادرید مطرح شد و به همین دلیل العماری تصمیم گرفته تا در این مورد به طور شفاف صحبت کند. صحبت‌های او هیچ تردیدی باقی نگذاشت که امباپه انیزه فراوانی برای حضور در جمع سفیدهای مادرید دارد اما به نظر می‌رسد که اختلاف نظرهایی هم در خانواده او در مورد اینکه چه زمانی این انتقال صورت بپذیرد وجود دارد و به همین دلیل حتی انتقال سال بعد او به مادرید نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مادر کیلیان در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» در این مورد گفت: «وقتی کیلیان می‌خواست به رئال مادرید برود پدرش مخالفت کرد و من هم گفتم که او تا المپیک پاریس ۲۰۲۴ بماند اما او دلایل خاص خودش را داشت و ما هم از او حمایت کردیم. 4 سال قبل وفتی او پاری‌سن‌ژرمن را انتخاب کرد من دوست نداشتم او به این تیم برود چون می‌ترسیدم اما خودش اصرار کرد و ما هم کمکش کردیم.»

فایزه العماری در ادامه گفت: «وقتی پی‌اس‌جی به ما گفت که او می‌ماند، کیلیان به من گفت: مامان، می‌دونی امسال با چه بازیکنانی قرار است بازی کنم؟ برای بردن قهرمانی بهترین کار این است که در امسال در همین تیم بمانم.»

مسلماً امباپه بابت اینکه خواسته اش مبنی بر انتقال به مادرید عملی نشد، ناراحت بود اما شانس بازی کردن در کنار لیونل مسی و چند ستاره دیگری که به پاری‌سن‌ژرمن آمدند و همچنین بازی در کنار نیمار، همچنان گزینه جذابی برای او بود.

صحبت‌های مادر کیلیان نشان می‌دهد که این بازیکن هنوز به اندازه کافی بابت بازی کردن در تیم فرانسوی خوشحال و پرانگیزه است، به ویژه که رئال‌مادرید فعلاً در وضعیتی است که برای تقویت در بالاترین سطح و کسب قهرمانی در اروپا همچنان نیاز به خریدهای زیادی دارد.

العماری در این مورد گفت: «چهار سال پیش رئال مادرید تیم جذابتری نسبت به پاری‌سن‌ژرمن بود اما ما پاریس را انتخاب کردیم. این تابستان کیلیان رئال مادرید را انتخاب کرده بود چون می‌خواست آنجا باشد. اگر سه یا چهار بازیکن در سالهای آینده به رئال مادرید اضافه شودن این تیم می‌تواند چشم انداز بسیار متفاوتی نسبت به امروز داشته باشد.»

از نظر مادر امباپه بازیهای المپیک اهمیت بسیار زیادی دارد و او معتقد است که حضور کیلیان تا سال ۲۰۲۴ در پاریس می‌تواند بسیار مهم باشد. ضمن اینکه این جزو جاه‌طلبی‌های باشگاه پاری‌سن‌ژرمن نیز هست که بتواند کیلیان را تا آن موقع در پاریس نگه دارد و بابت این کار هم دستمزد بالایی به او بدهد

گرچه ویلفرید امباپه پدر کیلیان و مادرش فایزه العماری از هم جدا شده‌اند اما به نظر می‌رسد هنوز در مورد آینده پسرشان هم‌نظر هستند و پاریس را برای حضور آینده کوتاه مدت کیلیان به مادرید ترجیح می‌دهند.

در نهایت، تصمیم برعهده ستاره ۲۲ ساله خواهد بود و والدینش به نظر او احترام خواهند گذاشت. اما در شرایط فعلی در خانواده امباپه عجله‌ای برای ترک پاریس وجود ندارد اما خود او نظری مخالف با این ایده دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی