نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
محمد بن‌سلمان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد بن‌سلمان باشگاه‌دار جدید لیگ برتر انگلیس که ۸۰ درصد از سهام باشگاه نیوکاسل را خریداری کرده، قصری به ارزش ۲۳۰ میلیون پوند در فرانسه دارد که متعلق به لوئی چهاردهم بوده و به نوعی در این کشور پادشاهی می‌کند.

شاهزاده عربستان سعودی، محمد بن سلمان، سرانجام توانست باشگاه نیوکاسل را بخرد. دولت عربستان ممنوعیت شبکه قطر «بی‌این اسپورتس» را لغو کرد تا روند انتقال سهام نیوکاسل به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سرعت بگیرد. به این ترتیب بن‌سلمان و گروهش با پرداخت ۳۰۰ میلیون پوند، ۸۰ درصد از سهام باشگاه انگلیسی را خریداری کردند.

با این وجود، رقم خرید باشگاه نیوکاسل تنها ۷۰ میلیون پوند بیشتر از پولی است که برای خرید گران‌ترین خانه در جهان هزینه شد. در سال ۲۰۱۵، این مولتی میلیاردر که نتوانسته بود منچستریونایتد را بخرد، ۲۳۰ میلیون پوند را برای خرید قصر ۵۰ هزار متر مربعی در فرانسه خرج کرد. قصر لوئی چهاردهم که در طراحی‌اش از قلعه‌های فرانسوی قرن هفدهم الگوبرداری کردند، در سال‌های بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در «لووسین» نزدیک «ورسای» (در ۲۱ کیلومتری پاریس) ساخته شد. قبل از اینکه شاهزاده ۳۶ ساله این قصر را بخرد، کیم کارداشیان قصد داشت تا عروسی‌اش با کانیه وست را در آنجا برگزار کند.

در ادامه با قصر محمد بن‌سلمان شاهزاده سعودی و آکواریوم شگفت‌انگیزش بیشتر آشنا می‌شوید.

پنهان‌کاری

وقتی بن‌سلمان قصر لوئی چهاردهم را خریداری کرد نمی‌خواست کسی از آن مطلع شود و با کمک شرکت‌هایش در فرانسه و لوکزامبورگ هویت خود را مخفی نگه داشت. اما پس از تحقیقات مشخص شد که این شرکت‌ها زیر چتر «شرکت سرمایه‌گذاری هشت» هستند که شرکتی عربی است و توسط بنیاد شخصی شاهزاده اداره می‌شود.

ساخت این بنا توسط عماد خاشقچی، برادرزاده تاجر میلیاردر «عدنان خاشقچی» انجام شد. او قلعه اصلی قرن ۱۹ را با بولدوزر تخریب کرد و آن را با امکانات رفاهی قرن ۲۱ بازسازی کرد. در واقع این ملک بسیار پیشرفته است؛ فواره‌ها، سیستم‌های صوتی، نورپردازی‌ها، و سیستم تهویه هوا همگی توسط آیفون کنترل می‌شوند.

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

تصاویر| قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه؛ مالک جدید نیوکاسل/ کیم کارداشیان قرار بود اینجا عروسی بگیرد/ گران‌ترین ملک جهان را ببینید
بازدید کیم کارداشیان از قصر بن‌سلمان

مشخصات

برجسته‌ترین ویژگی قصر لوئی چهاردهم، اتاق مدیتیشن یا اتاق استراحتش است. این اتاق در زیر آب بنا شده و ماهی‌های کپور و خاویار در اطراف آن شنا می‌کنند؛ چیزی که شبیهش را شاید در فیلم‌های جیمز باند دیده باشید.

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

از دیگر ویژگی‌های مجلل آن می‌توان به مجسمه لوئی چهاردهم اشاره کرد که از سنگ مرمر ساخته شده و مشرف به زمین ۵۷ هکتاری است.

۱۰ اتاق خواب با امکانات کامل، اتاق پذیرائی بزرگ با سقف گنبدی شکل و نقاشی شده به ارتفاع ۵۲ فوت، کتابخانه و یک انبار شراب که ظرفیت نگهداری از ۳۰۰۰ بطری را دارد و برای شادمانی بردهای نیوکاسل کافی‌ست هم از دیگر بخش‌های این قصر هستند. این قصر باشکوه همچنین دارای استخرهای روباز و سرپوشیده، سینمای اختصاصی، زمین اسکواش، دو سالن رقص و یک کلوپ شبانه است.

دو نفر از کادر اداری که با خاشقچی در طراحی این ملک همکاری می‌کردند گفتند که طراحی کمی وسواس‌گونه شده بود و دوست داشتند شبیه به کاخ ورسای شود. ماریان مرلینو، معاون سابق شهردار لووسین به «نیویورک تایمز» گفت: «خاشقچی می‌گفت ساختن چنین بنایی رویای همیشگی زندگی‌اش بود. او با ساخت این بنا واقعاً به چیزی باورنکردنی دست یافت.»

با دیدن این تصاویر دیگر جای بحثی باقی نمی‌ماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جلال IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    نکند ما به تماشای جهان آمده ایم!؟
  • امیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    کاشکی به جای باشگاه داری دست ادمهای نیازمند دنیا رو میگرفت
  • مرتضی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    چقدر عاقله اونی که هم خودش در رفاه و به صورت لاکچری زندگی میکنه و هم مردم کشورش رو در رفاه و آرامش قرار داده! نه اینکه پراید سوار بشه و لباس مندرس بپوشه و مردم هم در زجر و بدبختی باشن! مردمی که حتی نمیتونن انتخاب دیگه ای به غیر از همون پراید و ...داشته باشن! هرچند که این لباس مندرس هم فقط روتوش هست! دیگه دوره این رفتارهای کمونیستی و پوپولیستی تو جهان از بین رفته و متاسفانه هنوز هستن عده ای شستشوی مغزی شده که از این شکل پوپولیستی حمایت بکنن و از این فقر لذت ببرن!
    • محمود IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      منظورت از رفاه مردمشدقیقا مردم عربستانه؟کافیه یه سرچ ساده بزنی ببینی مردم عادی عربستان چه زندگی افتضاحی دارن.حالا نه اینکه اوضاع ایرانیال خوب باشه ولی تو که داری مثال بزنی از کسایی مثال بزنن که زندگیشون از زندگی شما یه وجب بهتر باشه.
    • ارزش یا بها NL ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      قربان صاحب اسمت با استفاده از کلمه عقل برای این جانور تازه بدران شروع کردید. عزیزم مگر سرنوشت محمد رضا را ندیدید و چشنهای دوهزار و پانصد را و ... بخصوص فرزندانش را که ولیعهد ش بهره هوشی زیر نود دارد و دیگری که خودکشی کرد. این یکی قسی القلبی را هم به اضافه همچون هم قبیله هایش در دوران جاهلیت که در کتابها می خوانیم. آن زمان که ما دانشگاه داشتیم اروپائیان کلاه شاخدار بر سر داشتند و بعد ها که پیشرفت کردند دزد دریائی شدند... و خون کشور ها و مردمشان را مکیدند ، از چین و اندونزی تا لاتین های قاره جدید و سرحپوستان و ما و هند و افغانستان ووو افریقا. امروز هم با تجربه تر همان کار را می کنند با قیمت دادن به لغات بی ارزش ( رفاه و اشرافیت و مصرف... ) ما را می چاپند و دنیا را خراب می کنند تصور کنید که بیست سال دیگر گاز نباشد و سی سال بعد نفت ؟ کشور های نفت خیز این سالها چندین متر نشست زمین داشته باشند و عالی قاپو در زمین فرو رود الخ. لذا معتقدم که انسان به معنی واقعی باید بلند نظر باشد و نه خود خواه. ما قرن هاست قوانین حمایت از اسیر جنگ و حیوانات و کودکان ووو داریم. پراید شد ارزش؟ یا عزت ارزش است؟
    • مرتضی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      در جواب ارزش یا بها: پراید نشد ارزش بلکه پراید محصول اقتصاد دولتی و کمونیستی هست و بالعکس اقتصاد آزاد شد ارزش اقتصادی که دولت با حمایت از تولید داخلی و با آزادی اقتصادی و رابطه مناسب با دنیا باعث رفاه مردمش میشه! همین دم گوش خودمون دوبی و امارات رو نگاه کنید! دوره شعارهای توخالی دیگه تموم شده اگر واقعا به فکر مردم خودمونیم باید عاقلانه رفتار کنیم وگرنه ثروت و نفت و پتانسیل اقتصادی و توریستی کشور ما صدبرابر همین کشورهای همسایه هست! همین فوتبالی که ما داریم ازش دم می‌زنیم تو کشورهای دیگه منبع درآمد هست و درکشور خودمون با صدها برابر پتانسیل وسیله ای دست دولت که حتی اجازه خصوصی سازی بهش داده نمیشه! و حتی وسیله ای که باعث حسرت خوردن نیمی از جامعه جنسیتی از جامعه که حق دیدنش رو از نزدیک نداره! دوره این شعارهای توخالی تموم شده آقا!
    • بینام IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      متاسفانه بیشتر مردم به شدت عرب ستیز هستند توهین اون ها بیشتر به این دلیله عاقله چون با یه تیر چند نشان میزنن اولا محبوبیت به دست میاره هم برای خودش هم برای کشورش در ثانی سرمایه گذاری می‌کنه نه تنها پول از دست نداده بلکه طی مدت کوتاه چندین برابر سود می‌کنه ودر آخر فقرای سعودی اغلب خدمتکاران آفریقا ویا شرق آسیا هستند مردم سعودی در ناز ونعمت زندگی میکنن
    • ناشناس IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      احسنت...صددرصد درست بیان کردین اقا مجتبی عزیز..و انکار کنندگان قطعا از قشر خاص هستن یا ذینفعانی که دود منفعتشون به چشم مردم بیگناه رفته..زندگی ماها الان باید خیییلی کاملتر و مدرنیزه تر از اعراب خلیج باشه..اونها با یه نفت غرق خوشی هستن و لیکن ما با جایگاه بالاتر از نظر منابع نفت و گاز دارای باغات و کشاورزی و اولین زعفران دنیا ،بهترین صنایع دستی،اولین پسته دنیا، معادن طبیعی انواع سنگهای تزئینی، زغال سنگ و اولین خاویار صادراتی و دامداری و....خیلی چیزای دیگه هستیم که کشوری مثل عربستان نداشته و نداره و نخواهد داشت..هرکی بخواد به تحریم ربط بده بی شک یا مشکل عقلانی داره یا از همون طبقه ایه که گفتم .اصل داستان سؤمدیریت و بی توجهی و...هستش..بهتره کلاهها بالاتر گذاشته شوند..یاحق
  • هعییی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    ما هیچ ما نگاه
  • سهراب IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    چقدر شبیه خونه ماس
  • محمود IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    اگر این کاخ به لوئی چهاردهم وفا کرده باشه به این بشرم وفا میکنه
  • شهرام IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    ولی خداروشکر ما اقتدار داریم وتو کشورمون اصلااااا چیزی بنام اختلاس و دزدی وجود نداره.پولمون باارزشترین پول دنیاس تو تمام دنیا بهمون احترام میزارن و ارزشمندترین پاسپورت دنیا رو داریم...چکیده گزارش بود جا افتاده بود خواستم تکمیل شه
  • کانتونا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    تا حالا دیدین یه بازیکن خارجی بیاد فوتبال ایران نهایت با یک میلیون دلار و پولشو راحت بگیره و بره نمونش فاجعه پادوانی که هم پولشو ندادن وهم فلج شد خوب اونه دها میلیون دها میلیون میدنو یه پرونده تو فیفا ندارند ولی ما یه اداره تو فیفا داریم با پول میشه قهرمان شد باقی اگه هم بالابریم مسکنه عیب از خودمونه یه سری چیزا رو نمیشه گفت ازماست که برماست
  • به مرتضی NL ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷عزیزم سلام. شعار و توخالی فرض کردن نگرش بلند و وسیع در کوتاه مدت ، مساوی با مصیبت در بلند مدت است. عزیزم شما یک مشت شتر چرون را با فرهنگ چند هزار ساله مقایسه می کنی؟ در آفریقای صاحب تمدن چند هزار ساله در چهار صد سال گذشته خیلی ها در قحطی جان دادند چون از فرهنگ خود فاصله گرفتند. گردشکری خارجی ، بعنوان نمونه ، یعنی ریش خود را بدست دشمن دادن. هر لحظه که مخالفت کنی شیر را می بندند و " ترکیه " را رام می کنند این مسافران ما هستند که اقتصاد ترکیه را نگهداشته اند. تعداد لغات محدود است لذا کوتاه می نویسم و به درک و اطلاعات شما متکی م.وقتی نفت تمام شد چه کنیم؟ چه هنری دارم؟ روزنامه های ما مملو از لغات دشمن است چون این تصور را پذیرفته ایم که لغت اجنبی علم است ، مقام اجتماعی است! دیدید که کسی که افتخار به انگل لیسی دانستن می کرد را چگونه بدام انداختند و هشتاد ملیون مردم امروز و ملیون ها در آینده باید غرامت خود بزرگ بینی ایشان را بدهند.آن شنیدستی که در اقصای غور بارسالاری بیفتاد از ستور گفت چشم تنگ دنیادوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور
    • تنها ارزش ارزش است NL ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      جهت ارتقاء خرد جمعی لطفاً قبول زحمت کرده بفرمائید به چه موضوعی منفی دادید؟
  • رضا IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    این اعراب ( پادشاه اردن فقط ۱۸ کاخ تو اردن داره ) ، مصر ( کاخ سیسی ۲۱ برابر کاخ سفیده ! ) , بن سلمان ( که مشاهده کردید ) ، امارات هم مشابه بن سلمان و.... همشون اینجورین .
  • محمد امین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    اونیکه دین رو ول کنه وبجاش آبادی بسازه عاقبتش میشه این بشر
  • سعید IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    نوش جانت داری استفاده کن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی