پیش‌بازی اسپانیا - فرانسه (فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اسپانیا و فرانسه در فینال لیگ ملت‌های اروپا هستند و هرکدام از آن‌ها پیروز نبرد امشب در سن‌سیرو باشد، یک جام جدید به افتخاراتش اضافه خواهد کرد.

امشب از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه سن‌سیرو فینال لیگ ملت‌های اروپای ۲۰۲۱ بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه برگزار خواهد شد. هردو تیم برای نخستین مرتبه به فینال رسیده‌اند و می‌توانند به نخستین جام‌شان دست پیدا کنند.

اسپانیا؛ شروع ایده‌آل برای یک نسل

کاری که لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا انجام داده، سوای هر نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید قابل تحسین است. او بدون هیچ واهمه‌ای به بازیکنان جوان بازی می‌دهد و می‌بینیم که گاوی و یرمی بازیکنان ۱۷ و ۱۸ ساله تیمش تأثیرگذار می‌شوند. حالا اسپانیا با اعتماد به جوان‌ها هم در زمان «حال» شرایط خوبی پیدا کرده و هم «آینده» خوبی خواهد داشت. ۱۴ بازیکن از تیم لیگ ملت‌های اروپا ۲۵ سال و کمتر سن دارند. مردم اسپانیا از این تیم جوان به‌شدت راضی هستند. انتقام باخت در نیمه‌نهایی یورو را از ایتالیا گرفته‌اند و حالا شانس دارند بعد از ۹ سال یک جام دیگر بگیرند. شاید این تیم اسپانیا، تیمی باشد که خاطرات یک دهه قبل را تکرار کند. فینال مقابل فرانسه آماده نبرد سختی است، ولی انگیزه اسپانیا آنقدر بالا هست که می‌توانیم تصور کنیم رقیب را غافلگیر کننده. اگر قهرمان شوند، شروعی ایده‌آل برای یک نسل جدید خواهد بود.

فرانسه؛ بازگشت خروس‌ها

فرانسه نیمه اول یا فرانسه نیمه دوم؟ مسئله این است! خروس‌ها پس از یورو ۲۰۲۰ و حذف تلخ و زودهنگام به دست سوئیس کم‌کم وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند و در یک نیمه از دیدار مقابل بلژیک اقتدارشان را به نمایش گذاشتند که باعث شد دیدیه دشان ذوق‌زده شود. اما این مربی خوب می‌داند که اگر تیمش مثل نیمه اول دیدار نیمه‌نهایی عمل کند مقابل اسپانیا شانسی برای پیروزی نخواهد داشت. فرانسوی‌ها بعد از قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۱۸ به دشان اعتماد کرده‌اند و این مربی هم جای خودش را مستحکم کرد، ولی اگر کمی از حد انتظار دور شود مربی‌ای مثل زین‌الدین زیدان منتظر است جایش را بگیرد. در هر صورت خروس‌ها برای شکستن طلسم قهرمانی در اروپا بعد از ۲۱ سال کم‌شانس هم نیستند و حداقل این که بازیکنان‌شان تجربه بیشتری از رقیب دارند. آیا بازگشت خروس‌ها امشب در میلان کامل خواهد شد؟

آخرین جدال
مارس ۲۰۱۷ در دیداری دوستانه فرانسه در خانه خودش ۲ بر صفر مقابل اسپانیا شکست خورد. داوید سیلوا و جرارد دئولوفئو گل‌های اسپانیا را در آن بازی زدند.

آمار بازی
۳۵) اسپانیا و فرانسه ۳۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که خروس‌ها برنده ۱۲ بازی بوده‌اند و ۱۶ بازی را ماتادورها برده‌اند. ۷ بازی هم مساوی شده است.
۹۹) تاریخ دیدارهای اسپانیا و فرانسه ۹۹ ساله است. آوریل ۱۹۲۲ در نخستین بازی‌شان اسپانیا با ۴ گل فرانسه را شکست داد.
۷) در ۷ بازی آخر دو تیم، فرانسه فقط یک بازی را برده و ۵ مرتبه به اسپانیا باخته. یک بازی هم مساوی شده است.
۶) در ۶ دیدار در مراحل انتخابی و نهایی یورو، فرانسه ۴ مرتبه موفق شده حریفش را شکست دهد، یک مرتبه اسپانیا پیروز شده و یک بازی با تساوی خاتمه یافته.
۱۰) دو تیم روی‌هم ۱۰ جام معتبر گرفته‌اند. فرانسه ۶ قهرمانی (۲ قهرمانی در جام‌جهانی، ۲ قهرمانی در یورو و ۲ قهرمانی در جام‌کنفدراسیون‌ها) دارد و اسپانیا ۴ قهرمانی (یک قهرمانی در جام‌جهانی و ۳ قهرمانی در یورو) کسب کرده است.
۱۸) اسپانیا در ۱۸ بازی آخرش فقط یک مرتبه شکست خورده که در یورو ۲۰۲۰ مقابل سوئد بوده. این تیم ۳ بازی آخرش را برده.
۱۵) فرانسه در ۱۵ بازی آخرش در ۹۰ دقیقه شکست نخورده. خروس‌ها ۹ برد و ۶ تساوی در این دیدارها داشته‌اند.
۶) روملو لوکاکو از بلژیک و فران تورس از اسپانیا با ۶ گل زده برترین گلزنان لیگ A ملت‌های اروپا هستند که شانس آقای‌گلی دارند. نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان آن‌ها که هنوز در بازی‌ها حضور دارند، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو از فرانسه با ۳ گل هستند.

مصدومان و محرومان
لوکا دین مدافع فرانسه مصدوم شد و به دیدار فینال نخواهد رسید. انگولو کانته هم دیگر مهره مهم خروس‌هاست که به‌دلیل ابتلا به کرونا این رقابت‌ها را از دست داد. البته او بهبود یافته، ولی در لیست فرانسه نیست. در آستانه این دیدار مهم آدرین رابیو هم کرونایی شد و نمی‌تواند مقابل اسپانیا بازی کند. مارکوس یورنته، برایس مندس و پدری هم مصدومان اسپانیا هستند. فران تورس ستاره دیدار مقابل ایتالیا هم آسیب دیده، ولی در تلاش هستند او را به فینال برسانند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اسپانیا:
سیمون، آسپیلیکوئتا، لاپورت، پائو تورس، رگیلون، کوکه، بوسکتس، گاوی، فران تورس، اویارسابال و سارابیا
فرانسه: لوریس، کُنده، واران، لوکاس هرناندس، پاوار، شوامنی، پوگبا، تئو هرناندس، گریزمن، امباپه و بنزما

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی