نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مسابقه این هفته تیم های ملی ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی سی و دومین تقابل دو تیم غرب و شرق آسیا در تاریخچه مسابقات این دو تیم محسوب می‌شود.

تیم‌های ملی فوتبال کشورمان و کره جنوبی که اولین بار در تاریخ هفتم خرداد ماه سال ۱۳۳۷ به مصاف هم رفتند تاکنون ۳۱ بار مقابل یکدیگر به میدان رفته و هر یک به برد باخت‌های زیادی دست یافته اند. در این جدول تیم ملی فوتبال کشورمان با ۱۳ برد در ۳۱ مسابقه نسبت به حریف کره ای اش شرایط بهتری دارد. این در حالی است که کره جنوبی تنها در ۹ بازی موفق شده تیم ملی مان را شکست بدهد و ۹ دیدار دیگر بازیهای این دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

آخرین مصاف با کره جنوبی

 آخرین دیدار تیم‌های ملی فوتبال کشورمان و کره جنوبی به تاریخ سه شنبه بیست و یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد که ۲ سال و ۳ ماه و ۲۷ روز پیش برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. یک بازی دوستانه پیش از اعزام تیم کشورمان به رقابتهای جام جهانی که هر دو گل بازی را بازیکنان کره ای به ثمر رساندند. کیم یونگ گون در دقیقه ۶۲ با گل به خودی دروازه کره‌جنوبی را گشود ولی هانگ یی جو در دقیقه ۵۸ دروازه کشورمان را باز کرده بود.

آخرین برد ایران ۵ سال پیش

آخرین برد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی نیز به تاریخ سه شنبه ۲۰ مهر ماه سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. یعنی ۴ سال و ۱۱ ماه و ۲۸ روز پیش در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه. این دیدار در تهران و در استادیوم آزادی برگزار شد که سردار آزمون در دقیقه ۲۵ تک گل پیروزی بخش کشورمان مقابل کره جنوبی را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ملی پوشان مان به پایان برسد. دیدار این هفته تیم ملی مقابل کره جنوبی درست پنج سال پس از این برد و بار دیگر در استادیوم بزرگ آزادی برگزار خواهد شد.

۵ سال از آخرین برد ایران مقابل کره جنوبی گذشت/ باز هم سه شنبه باز هم کره جنوبی باز هم سردار

آزمون هت تریک می‌کند

گلی که در مهر ماه سال ۱۳۹۵ توسط آزمون به ثمر رسید دومین و آخرین گل این بازیکن به کره جنوبی بود. مهاجم تیم ملی مان اولین گلش را در سال ۱۳۹۳ در یک بازی دوستانه باز هم  در استادیوم آزادی به کره جنوبی زده بود. در این حد فاصل ایران و کره دو بازی دیگر هم انجام دادند که در هیچ یک ملی پوشان ما موفق به گلزنی نشدند. یک دیدار با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید و بازی بعد ۱-۱ شد که گل ایران را بازیکن کره‌ای (گل به خودی) زد. در واقع آزمون هر دو گل آخر ایران به کره را زده و اگر این بار هم گل بزند به نوعی در گلزنی به این حریف سنتی کشورمان هت تریک کرده است.

دیدار مدعیان

مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان و کره‌جنوبی از ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۲۹ مهرماه هفته جاری در استادیوم آزادی برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال کشورمان در حال حاضر با ۹ امتیاز از ۳ بازی در صدر جدول گروه A مسابقات قرار دارد و تیم کره جنوبی با ۷ امتیاز جدی ترین تعقیب کننده تیم ملی مان در این گروه به شمار می‌رود. تیم‌های امارات، لبنان و عراق هر یک ۲ امتیازی هستند و در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند و تیم سوریه با یک امتیاز از ۳ بازی در قعر جدول امیدی برای صعود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    ایران 2 0 کره جنوبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی