نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
دیوید و سیمون رویبن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در کنار محمد بن‌سلمان عربستانی با گروه صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان و زوج آماندا استیولی و مهرداد قدوسی، خانواده رویبن که با وجود ثروت زیاد کم‌حاشیه هستند هم ۱۰ درصد از سهام باشگاه نیوکاسل را در اختیار گرفته‌اند.

باشگاه نیوکاسل را سرانجام از چنگ مایک اشلی، مالک این باشگاه که هواداران از آن نفرت داشتند درآوردند و حالا سه گروه مجموعاً ۱۰۰ درصد سهام را در اختیار گرفته‌اند.

در رأس این انتقال سهام ۳۰۰ میلیون پوندی، محمد بن‌سلمان و «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF)» قرار دارند که ۸۰ درصد سهام به آن‌ها تعلق گرفته و در واقع سهامدار اصلی هستند. یاسر الرمیان رئیس صندوق سرمایه‌گذاری هم به‌عنوان رئیس جدید باشگاه نیوکاسل‌یونایتد انتخاب شده. گروه «PCP کپیتال پارتنرز» با مدیریت زوج آماندا استیولی و مهرداد قدوسی تاجر ایرانی ۱۰ درصد دیگر سهام را به خودشان اختصاص داده‌اند. آماندا استیولی به‌عنوان نماینده بن‌سلمان تلاش زیادی کرد تا سهام باشگاه نیوکاسل به آن‌ها برسد و حالا بخشی از امور باشگاه را برعهده خواهد داشت. اما سومین گروه «RB اسپورتس اند مدیا» است که افراد کلیدی این شرکت هم دو برادر به نام‌های دیوید و سیمون رویبن هستند. آن‌ها هم سهامدار ۱۰ درصد باشگاه نیوکاسل خواهند بود.

با حضور برادران رویبن، دیوید و سیمون که حالا در کنار عربستانی‌ها و زوج ایرانی-بریتانیایی در باشگاه نیوکاسل کار خواهند کرد، سابقه خانوادگی و کاری آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

دیوید و سیمون رویبن چه کسانی هستند؟

دیوید و سیمون، برادرانی از خانواده رویبن در شهر بمبئی هند متولد شده‌اند و پول‌شان را هم در سواحل انگلیس به‌دست آورده‌اند. آن‌ها در ابتدا در صنایع جداگانه‌ای کار می‌کردند. دیوید روی آهن قراضه کار می‌کرد و سیمون در تجارت فروش سرمایه‌اش را گذاشت. سوده اولیه کارهای جداگانه‌شان به آن‌ها اجازه داد تا وارد تجارت املاک و مستغلات شوند و این کار را در کنار هم آغاز کنند. بیشتر پول‌شان هم از همین طریق به‌دست آمده است.

البته سرمایه‌گذاری در صنعت فلز هم سود قابل توجهی به این دو برادر رسانده، اما توسعه کارشان در زمینه املاک باعث شده ثروت هنگفتی به جیب بزنند.

نقش برادران رویبن در نیوکاسل چه خواهد بود؟

این زوج قرار است سهامدار ۱۰ درصد از باشگاه نیوکاسل‌یونایتد باشند، اما هنوز اطلاعات چندانی از این که چه نقشی در تصمیمات باشگاه خواهند داشت، در دسترس نیست. با توجه به این که برادران رویبن در اکثر سال‌های زندگی‌شان با وجود این که سرمایه‌دار بوده‌اند زندگی کم‌حاشیه و ساده‌ای داشته‌اند، بعید است خیلی بخواهند در معرض عموم باشند و به‌عنوان فردی کلیدی در تصمیمات باشگاه نیوکاسل شناخته شوند.

حتی بعد از انتقال سهام نیوکاسل به آن‌ها، برخلاف آماندا استیولی و مهرداد قدوسی که در ورزشگاه سنت‌جیمزپارک مشاهده شدند و عکس‌هایی گرفتند، خبری از دیوید و سیمون رویبن نبود.

برادران رویبن قبلاً در ورزش سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

دیوید و سیمون علاقه زیادی به مسابقات اسب‌سواری دارند، اما هیچ‌گاه در باشگاه ورزشی دیگری سهامدار نبوده‌اند. به تازگی وارد صنعتی جدید شده‌اند و باید دید حضورشان در باشگاه لیگ برتری چقدر اوضاع‌شان را در این زمینه تغییر خواهد داد.

جیمی رویبن کیست؟

دیوید رویبن پسری به اسم جیمی دارد که برخلاف پدر و عمویش در ورزش حضور داشته. او که مثل پدرش کار املاک انجام می‌دهد و مدیرعامل مجتمع معروف ۲۰۰ ساله «برلینگتون آرکید» هم هست، مدتی عضو هیئت‌مدیره باشگاه کوئینزپارک‌رنجرز بود. او سال ۲۰۱۹ مبلغ ۱۴۷ هزار پوند به حزب محافظه‌کار در انتخابات کمک کرد. گفته می‌شود بخش بزرگی از ثروت هنگفت خانواده رویبن بعد از پدر و عمویش به او خواهد رسید.

جیمی رویبن

سرمایه برادران رویبن چقدر می‌ارزد؟

بر اساس آخرین لیستی که بخش ثروتمندان نشریه «ساندی تایمز» در ماه مِی سال ۲۰۱۹ منتشر کرده، سرمایه برادران بریتانیایی-هندی رویبن به ۱۸٫۶۶ میلیارد پوند رسیده است. در این لیست مشخص شد که دیوید و سیمون دومین خانواده پولدار بریتانیا هستند.

شاید در صورت موفقیت حضور در فوتبال، رویبن‌ها وسوسه شوند پول بیشتری وارد این صنعت بکنند و نقش بیشتری داشته باشند. فعلاً بعد از بن‌سلمان و خانواده قدوسی – استیولی، سومین گروه نقش‌آفرین در تصمیمات باشگاه نیوکاسل به شمار می‌آیند. 

برادران رویبن؛ سهامداران نیوکاسل

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی