گلاره ناظمی - فوتسال
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

گلاره ناظمی گفت: وقتی شما از نزدیک آنجا حضور دارید شرایط یک جوری است که خون آدم به جوش می‌آید و دوست دارد پرچم کشورش بالا باشد و نمی‌توانی ببینی تیم ملی کشورت مقابل تیم دیگری نتیجه نمی‌گیرد.

گلاره ناظمی، داور بین المللی فوتسال که توانست در جام جهانی لیتوانی عملکرد خوبی داشته باشد و در جمع داوران دیدار فینال حضور پیدا کند تا به نوعی نماینده فوتسال ایران در بازی نهایی باشد و اولین داور خانم لقب گرفت که در فینال فوتسال آقایان حضور دارد. بخش‌هایی از مصاحبه ناظمی را در زیر می‌خوانید:

*من تا قبل از این دوره و حضور در فینال گفته بودم که رویای فینال جام جهانی را دارم و فکر می‌کنم آرمان و هدف هر داوری از روزی که کارش را شروع می‌کند قضاوت در جام جهانی و خصوصاً حضور در فینال است ولی وقتی که شما در این مسابقات حضور پیدا می‌کنی واقعاً این را از نزدیک لمس می‌کنی که آنچه در مورد جام جهانی می‌گفتند چه بوده است. روزی که من به این مسابقات دعوت شدم و در آن قرار گرفتم تازه متوجه شدم که در چه جایگاهی قرار دارم.

*شما از بیرون و از تلویزیون این مسابقه را نگاه می‌کنید و از همان جا هم می‌شود متوجه شد که سطح مسابقات به چه صورت است و چقدر سنگین است چه برسد به ما که در دل آن حضور داشتیم و از نزدیک این حس و حال را لمس کردیم. همیشه انجام دادن کارهای بزرگ در هر زمینه استرس زیادی دارد چرا که می‌خواهی بهترین عملکردت را نشان بدهی. مسابقه فینال با این همه تماشاچی و سالن پر و چشم‌های زیادی که از سراسر دنیا بازی را می‌دیدند و این ناخوداگاه استرس دارد.

*در مورد داوری و اتفاقات داوری نمی‌توانم صحبت کنم چرا که این خلاف مقررات است و برای ما ممنوع شده است ولی فقط این را می‌گویم که همیشه در مسابقاتی خصوصاً مسابقات حساس مثل فینال که قرار است قهرمان مشخص شود اعتراض همیشه وجود دارد و این یک امر طبیعی است.

 * {تبعیض جنسیتی در داوری} در فوتسال همیشه داوران مشترک هستند و قضاوت خانم‌ها در بخش آقایان و برعکس وجود داشته است و یک امر عادی است و فکر می‌کنم این یک امر جا افتاده است و من خودم در مسابقات مختلف که شرکت کردم در کنار داوران مختلف آقا و خانم حضور داشتم و در طول این مدت نه در مورد خودم و نه سایر خانم‌ها چنین چیزی ندیدم و با وجود اینکه برای اولین بار یک داور خانم در فینال فوتسال آقایان حضور داشت ولی من خودم چنین چیزی را حس نکردم و این موضوع وجود نداشت.

داور زن ایرانی در فکر مهاجرت است؟/ فغانی در اینستاگرام تبریک می گفت/ کولینا را از نزدیک دیدم؛ اصلا بداخلاق نبود!

*در آن سطح از مسابقات وقتی شما از نزدیک آنجا حضور دارید جو و شرایط یک جوری است که خون آدم به جوش می‌آید و دوست دارد پرچم کشورش بالا باشد و نمی‌توانی ببینی تیم ملی کشورت مقابل تیم دیگری نتیجه نمی‌گیرد. من آرزوی حضور در فینال را داشتم ولی واقعاً دوست داشتم اگر شرایط حضور تیم ملی در فینال محیا است تیم ما راهی فینال شود تا اینکه خودم در فینال حضور داشته باشم.

*آقای فغانی افتخار داوری ما در فوتبال هستند و من هم در فوتسال همه تلاشم را می‌کنم که بتوانم نماینده خوبی برای ایران باشم و این موضوع برایم باعث افتخار است که با آقای فغانی مقایسه می‌شوم. ایشان همیشه از من حمایت کردند و هر بار برایم ابلاغ می‌آمد در اینستاگرام به من تبریک می‌گفتند خصوصاً در بازی فینال و قطعاً امیدوارم در جام جهانی فوتبال که آقای فغانی حضور دارند من هم ابلاغ داوری در فینال را به ایشان تبریک بگویم.

*من تصمیمی برای مهاجرت ندارم و قصد ندارم برای داوری از ایران خارج شوم. پیشنهادی تا این لحظه به دست من نرسیده ولی اگر هم وجود داشته باشد تصمیمی برای رفتن از ایران ندارم.

*واقعاً در مورد پوشش هیچ مشکلی نداشتم. شاید خیلی سال قبل که تیم ملی ما برای مسابقات اردن اگر اشتباه نکنم به مشکل خورد و اجازه حضور پیدا نکردند این مسائل وجود داشت ولی بعد از آن دیگر چنین موضوعی را ندیدیم و من به شخصه مشکلی تا این لحظه نداشتم.

 *کولینا (داور معروف ایتالیایی) دقیقاً همان چیزی که از تلویزیون می‌بینید صد برابرش در دیدار از نزدیک احساس می‌شود ولی این تا زمانی است که با ایشان هم صحبت نشده باشید. وقتی شروع به صحبت می‌کنید متوجه می‌شوید که واقعاً اینطور نیست و برخلاف ظاهرشان آدم به شدت فروتنی است و خیلی راحت صحبت می‌کند. این کاریزمایی که می‌گویید قطعاً در داوری باعث موفقیت ایشان شده است ولی در کنار این موضوع اصلاً برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد آدم بداخلاقی نیستند و من روز اول در کلاس‌های داوری شاید می‌ترسیدم از ایشان سوال بپرسم ولی بعد در ادامه متوجه شدم تصور اشتباهی در موردش داشتم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی