آلمان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آلمان که در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شروع خوبی با یواخیم لو نداشت، حالا با هانسی فلیک تبدیل به اولین تیمی شده که جواز حضور در قطر را به‌دست می‌آورد.

هفت ماه می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را ایجاد کند. این نکته‌ای است که در مورد تیم ملی آلمان صدق می‌کند. در یک شب بارانی در اسکوپیه، آلمان انتقام خود را از تیم مقدونیه گرفت و شکست هفت ماه پیش مقابل این تیم را جبران کرد. آلمان با هدایت هانسی فلیک نشان داد که چقدر نسبت به بازی قبلی دو تیم دچار تحول شده است.  ژرمن‌ها با برد مقتدرانه ۴-۰ در مقدونیه تبدیل شدند به اولین تیمی که مجوز حضور در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را به دست آورده است. 

یک بار دیگر آلمان بازی کاملاً هجومی یا به اصطلاح «عمودی» را در دستور کار خود داشت، با ریسک بالا بازی کرد و بعد از لو رفتن هر توپ با تمام قوا برای پس گرفتن آن تلاش کرد. حالا کاملاً مشخص است که این این تیم می‌خواهد با چه روشی برنده بازی‌ها شود. 

فلیک که بعد از دوران موفق در بایرن‌مونیخ حالا تیم ملی آلمان را هم خیلی زود متحول کرده است بعد از بازی گفت: «باید طرز فکر و روحیه تیم را تحسین کنم.» لئون گورتسکا بعد از بازی گفت آلمان مجبور شد مقدونیه را خسته کند تا سد دفاعی این تیم را بشکند و به این ترتیب صبوری تیم آلمان هم به خوبی مورد آزمایش قرار گرفت. 

درخشش بازیکنان تیم از سرژ گنبری که خط دفاعی حریف را برای گل اول با پاس خوب خود شکافت تا زمینه‌ساز گل کای هاورتس شود تا دیوید رائوم که اولین بازی خود را انجام می‌داد و پاس‌های زیبایی از سمت چپ ارسال می‌کرد و همچنین ورنر که دو گل زد و آمادگی خود را به رخ کشید. کای هاورتس بعد از بازی گفت: «چند بازی اخیر تیم ما نشان داد که این تیم چه کیفیت بالایی دارد.»

با انجام فقط پنج بازی، هانسی فلیک هم نگاه بیرونی به تیم آلمان را مثبت کرده و هم اعتمادبه‌نفس داخل تیم را به بهترین سطح خود رسانده است. همین هفته قبل بود که گنبری از قهرمانی آلمان در جام جهانی حرف می‌زد و کاپیتان مانوئل نوئر نیز این خواسته را تایید کرد و و از این گفت که آلمان می‌خواهد در همه جام‌ها قهرمان باشد: «ما می‌خواهیم قهرمان جهان باشیم. این هدف همه اعضای این تیم است.» حالا آنها با اعتمادبه‌نفس از قهرمانی حرف می‌زنند در حالی که در گذشته حتی بابت صعود نیز با تردید حرف می‌زدند تا سطح توقعات را بالا نبرند. 

کسی که شاید بیش از همه از حضور فلیک سود برده، تیمو ورنر است. نمایش ضعیف او در بازی قبلی در هامبورگ باعث شد توانایی او برای هدایت خط حمله تیم ملی آلمان زیر سؤال برود. اما فلیک در محافل عمومی حمایت قاطع خود را از ورنر اعلام کرد و به او اعتمادبه‌نفس داد و ورنر هم به خوبی پاسخ این اعتماد را داد. گل‌هایی که او در بازی مقابل مقدونیه به ثمر رساند نشان داد که دیگر بازیکنی نیست که از بدشانسی خود گله کند و در عوض کاملاً سبکبال و پر روحیه در زمین قدم برمی‌داشت.

آلمان

نتایج اخیر آلمان شاید بردهای آسان و قابل انتظاری به نظر برسد اما عملکرد این تیم بسیار فراتر و باکیفیت‌تر از روزهای پایینی حضور یواخیم لو است و این نکته‌ای است که آلمانی‌ها را به شدت به موفقیت‌های آتی و به ویژه در جام جهانی ۲۰۲۲ امیدوار کرده است. 

دو بازی بعدی آلمان در ماه نوامبر حکم دو بازی دوستانه برای این تیم را خواهد داشت و در این مدت و همچنین در بازیهای لیگ ملت‌های سال آینده که خرداد ماه برگزار خواهد شد، فلیک فرصت دارد تا کیفیت تیمش را بالاتر ببرد و ژرمن‌ها را به بالاترین سطح آمادگی برساند. 

تا جام جهانی بیش از یک سال فاصله است اما از همین حالا این کاملاً مشخص است که آلمان به عنوان مدعی اصلی قهرمانی و نه فقط یک تیم امیدوار، وارد این تورنمنت خواهد شد. یک تفاوت بزرگ با حضور هانسی فلیک. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی