نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۱۲
رجزخوانی ستاره آمریکایی از رینگ کشتی کج برای زارع/ دوئل جدید در راه است؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید اتحادیه جهانی هم دیوانه ترتیب دادن چنین دوئل‌های جذابی است. تیلور - یزدانی، سعدا...‌اف - اسنایدر و حالا هم زارع - استیوسن.

همه چیز از حرکت جالب و خاص امیرحسین زارع در اسلو شروع شد. جایی که تنها چند ثانیه پس از تمام شدن وقت کشتی و غلبه بر گنو، درست وسط تشک کشتی با دست‌های خودش تاج‌گذاری کرد و کمربند قهرمانی بست. حق هم داشت، چراکه هم طاها آکگول و هم گنو، مدعیان اصلی قهرمانی را در نیمه‌نهایی و فینال برده بود و بدون هیچ حرف و حدیثی به قهرمانی رسیده بود.

این معادله اما یک مجهول دیگر هم داشت که البته قرار نبود در نظر گرفته شود. گابل استیوسن آمریکایی که در توکیو قهرمان شده بود، یک طرف دیگر ماجرا بود اما چند هفته پس از المپیک به طور رسمی اعلام کرده بود که دیگر کشتی نخواهد گرفت و دوست دارد کارش را در رینگ کشتی‌کج ادامه دهد. به همین خاطر هم تاج پادشاهی سنگین‌وزن، برازنده امیرحسین زارع بود.

 کری‌خوانی به سبک آمریکایی

خط و نشان علنی و جسورانه زارع در اسلو، حتی استیوسن خداحافظی کرده را هم تحریک کرد تا یک بار دیگر به تشک بازگردد. او در ابتدا اعلام کرد که پادشاهی زارع در حضور او معنا ندارد و کشتی‌گیر ایران زمانی می‌تواند تاج‌گذاری کند که او نباشد. حالا هم که در یک کامنت توییتری از ایران خواسته که زارع را برای رقابت بهمن‌ماه ایران و آمریکا به همراه خودش ببرد. رقابتی که قرار است ۲۳ بهمن و به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا برگزار شود و حالا شاید یک رویداد فوق جذاب را در خود داشته باشد.

چهره‌های رسانه‌ای

رفتار امیرحسین زارع در المپیک و نروژ و صرف حضور استیوسن در کشتی‌کج، نشانه آشکاری است که هر دوی این ورزشکاران، چهره‌هایی به شدت رسانه‌ای و دیوانه هیاهو و توجه‌اند. هر دو قدرتمند، باهوش و صدالبته در اوج جوانی. به همین خاطر هم استیوسن آمریکایی با وجود خداحافظی، ویرش گرفته برگردد و شاید حداقل یک کشتی با زارع بگیرد و با خیال راحت به کارهای تبلیغاتی و نمایش بزرگی چون کشتی‌کج برود. زارع هم البته بعید است از این رجزخوانی همتای آمریکایی‌اش فرار کند و دوست نداشته باشد این رقابت جذاب و بزرگ را از دست بدهد.

باب میل اتحادیه جهانی

در کنار هواداران و عاشقان کشتی، شاید اتحادیه جهانی هم دیوانه ترتیب دادن چنین دوئل‌های جذابی است. تیلور - یزدانی، سعدا...‌اف - اسنایدر و حالا هم زارع - استیوسن. اتحادیه جهانی شاید از هر شخص یا نهادی دیگر هر کاری بکند تا این تقابل جذاب را راه بیندازد. یک دوئل تمام عیار. آن هم میان دو کشتی‌گیری که در اوج جهانی، قهرمان جهان و المپیک شده‌اند و رقبای با تجربه‌شان را کنار زده‌اند. علاوه بر این‌ها دیگر نیاز نیست مانند تقابل یزدانی و تیلور، برای جذاب‌تر کردن کار، دست به دامان شبکه‌های اجتماعی و فیلم و کلیپ شد، خودشان نیمی از راه را رفته و در ادامه هم بر آتش تنورش خواهند دمید.
 
رقابت‌هایی برای کشتی

در روزگاری که کشتی دیگر آن جایگاه رفیع و مهم را در دنیای ورزش و در بین رسانه‌های دنیا ندارد، در گرفتن چنین تقابل‌های جذابی می‌تواند به زنده‌ماندن و بقای این رشته قدیمی و ریشه‌دار کمک کند. اقبال اتحادیه جهانی به چنین مسابقاتی هم به همین خاطر است. دوئل‌هایی که رقابت این جوان سنگین وزن می‌تواند خون تازه‌ای به رگ‌های کشتی جاری کند و خیل عظیمی از طرفداران نسل جدید و دور از کشتی را به سمت این رشته بکشاند. چیزی شبیه به رقابت یزدانی – تیلور که خیلی‌ها را (حتی با وجود عدم علاقه به کشتی) وادار به تماشای مسابقه کرد.

از همین فردا، درست چهار ماه مانده تا آن رقابت دوستانه ایران و آمریکا، رقابتی که البته در خاک آمریکا برگزار می‌شود و شاید قدری کفه ترازو را به سمت استیوسن سنگین‌تر کند. شاید بهتر به نظر برسد که امیرحسین زارع کار را به جهانی سال آینده و رویداد مهم‌تری موکول و استیوسن را مجبور کند به رقابت‌های جهانی بیاید. در مجموع اما تحت هیچ شرایطی نمی‌شود از خیر چنین دوئل جذابی گذشت و دیر یا زود باید برگزار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد US ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    پادشاهی زارع در حضور او معنا ندارد
    • علیرضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      خیلی هم خوب معنادار وقتی کسی خداحافظی میکنه دیگه نمیتونه باخودش جایگاهی درنظر گیره اگه میخواد گرده بایدتو یک مسابقه کاملا رسمی مثل قهرمانی جهان حضورش رواعلام کنه نه مسابقه دوستانه هدف ازاین مسابقه فقط خراب کردن مدال زارع هست زارع به هیچ وجه نبایدقبول کنه مبارزه فقط قهرمانی جهان والمپیک
  • سیاوش IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    زارع میبره به کوری چشم حسودا
  • عرش IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    آمریکایی‌ها با دعوت از کشتی گیران ایرانی چه خوابی برای آنها دیدند، اجاره کردن آنها، خریدن آنها، تبدیل کردن آنها به عنصر مخالف، تطمیع آنها. فوت و فن یاد گرفتن از آنها، یا خواب کردن آنها....... خدا عالم است، به هر حال آمریکا و غرب غیر قابل اعتماد هستند حتی در ورزش،..... از ما گفتن بود...
    • ناشناس IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      آمریکایی ها همیشه فریبکار و دروغ گو هستند لطفا دعوت کشتی با آنها را نپذیرید، مسابقه با آنها فقط در جام جهانی یا المپیک، چنین پذیرفتنی ذلت بار است.
    • تشنه حق و حقیقت IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      اینقدر سخت نگیر دوست من .رییس فدراسیون کشتی امریکا آقای(بومگاتنر)سال ۸۹ میلادی تو جهانی سوییس .فینال خورد به سلیمانی خدا بیامرز .بعدش سلیمانی کفش هاش تو تمرین پاره شد ..اندازه پاش نبود برا خرید ..از بومگاتنر حتی کفش براش گرفتن و با کفش ها خودش بردش (بزنی یوتیوب هست کفش ها مثل هم ).البته تعریف داستان ربطی به مثل هم بودن کفش نداره حقیقی حقیقی حکایت ..خلاصه ایرانیارو میشناسه .کاملا .چون بعد ۱۳سال بدون باخت مرحوم سلیمانی بردش ..حالا نروژ .رییس فدراسیون ایران هم بوده اون هم بوده ..دیدی ایران هم قوی شده ..گفته یه کافی بزنیم و به کشتی هم‌بگیریم ..البته که سیاستمدارا قابل اعتماد نیستند ..ولی این فرق داره داستانش ..بگذریم که سنگین وزن الان کارشون هل دادن به بیرون تشک ..و کم کاری اخطار و .نه بار انداز نه زیر هیچ ..اون کشتی و بزن ببین لذت میبری ..هیکل هاو سبک کشتی ..تازه اون سالها ..
  • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    آقای مسئول ورزش، نگی نگفتی، آقاجان کشتی گیرا نبر آمریکا خوابی براشون دیدن نیای شروع کنی از تحریم‌های ظالمانه بگی، یا بگی برای دوستی بردمشون، نترس اگر نرید نمی گن ترسیدید اگر اونا در خشتکشون شپشی نداشته باشن میان ایران
    • تشنه حق وحقیقت IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      من نمی دونم داستان چیه ایرانی براش مرغ همسایه غاز ..یعنی الان به عشق آمریکا رفتن و اونجا بودن و بردنشون با یک روحیه دیگه ای تمرین میکنن نشه نصف روحیه رفته ..بعدشم دعوت کردن آمریکاییها خرج و مخارج هم میدن ..جای حرف و حدیثی هم نیست پول بودجه از کجا بعدشم ما ایرانی ها تو اینستا و غیره ذالک البته بعضی ها ..اینقدر کشورشون و کوچیک کردن و کوچیک میکنن ..طرف فکر میکنه آمریکا دعوت کنه .مثلا دیگه ..خیلی کار شاقی هست ..اینه که نمیشه گفت نه براحتی به دعوتشون چون دست یک نفر و دو نفر نیست ..نتیجه هم نگیرن طبق معمول ..اردو مشترک نداشتیم و مسابقه برون مرزی نبوده و حرفها همیشگی ..هر چه خدا خواهد همون میشه ..موفق باشی دعاشون کن انشالله خیره ..
  • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    آقای مسئول ورزش محض رضای خدا از خر لج بازی بیا پایین جوانای مردمو نکنید قربانی اهداف... هم خودتون هم آمریکا هر چند شما هدفی ندارید
  • فاطمه IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    گیبل می خواد مفت با زارع کشتی بگیره! نباید زارع رو ببرن آمریکا و این فرصت رو به گیبل بدن که مفتی کشتی بگیره. اگه گیبل می خواد به خیال خودش زارع رو کنار بزنه و پادشاه سنگین وزن بشه، سال دیگه بیاد مسابقات جهانی و هفت خوان رستم رو طی کنه تا افتخار کشتی گرفتن با زارع نصیبش بشه، نه اینکه اینجوری مفت!
    • تشنه حق وحقیقت IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      زیاد حرص نخور بانو ..اولا اون هم .بالاخره رو ورق قهرمان المپیک هست ..اگر زارع برنز داره ..بعدش هم جدید قدیم نیست ..بعدش اینکه خودش می دونست میبازه اگر بیاد نروژ .نه به زارع چه بسا به خود یاشویلی ..از ترسش نیومد ..که مدال المپیکش تمبرش خشک شه ..حالا دیده این تاج گذاری و سر و صدا کرده ..گفته رو ۲۰ زارع ۲۱ بکشم ..که اونم کنار این معروف شه ..چون باباخره فالور و این حرفها و تماشاچی زارع و ایران کجا امریکا و اون کجا ..میخواد تو بورس باشه فعلا و می دونه ایرانی هام کشششششش میدن .تا برن آمریکا ..مفتی براش تبلیغ ..چون قهرمان المپیک ..بعدش هم مثل اینجا گفت ..بای و زدم از کشتی و نیومد نروژ ..اونجام بهونه کنه بوقتش و ..نیاد بگه تو بیا کج ..بگیریم کشتی رو با هم ..موفق باشین
  • خداوردی۱۴ IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    به نطر خیلی از مردم کشتی دو کشور ایران با آمریکا در یک کشور بیطرف برگزار شود جالب میشود!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی