نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
فوق ستاره‌هایی که مصدوم نمی‌شوند/ ترمیناتورهای فوتبال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وجود چند ستاره در فوتبال جهان هستند که با روندی که در سال‌های اخیر طی کرده‌اند و مصدومیت‌های کمی که داشته‌اند باعث شگفتی اهالی فوتبال شده‌اند.

دیدن مصدومیت بازیکنان در فوتبال صحنه‌ای عجیب و جدید نیست چرا که فوتبال ورزشی پربرخورد است و مصدومیت‌ها اجتناب ناپذیر. به همین دلیل فوتبالیست‌های همواره به دنبال این هستند که از ضربه خوردن در فوتبال دوری کنند چون می‌دانند این مصدومیت‌ها چه تاثیر بدی می‌توانند روی فوتبال آنها داشته باشند.

بسیاری از فوتبالیست‌های سرشناس در طور دوران فوتبال خود به خاطر مصدومیت دچار مشکل شده‌اند و برخی حتی مجبور به خداحافظی زودهنگام از فوتبال شده‌اند. با این وجود چند ستاره در فوتبال جهان هستند که با روندی که در سال‌های اخیر طی کرده‌اند و مصدومیت‌های کمی که داشته اند باعث شگفتی اهالی فوتبال شده‌اند. آنها سطحی خارق‌العاده از آمادگی بدنی را در همه سال‌هایی که در بالاترین سطح بازی کرده‌اند از خود نشان داده‌اند. نگاهی به این فوتبالیست‌های مصدومیت‌ناپذیر می‌اندازیم.

روبرت لواندوفسکی

مهاجم لهستانی بایرن مونیخ، یکی از گلزن‌ترین بازیکنان فوتبال اروپا در سال‌های اخیر بوده است. لوا فصل گذشته برنده کفش طلای اروپا شد و یکی از مدعیان اصلی کسب توپ طلای امسال نیز هست. راز موفقیت همیشگی لواندوفسکی مقابل دروازه حریفان به آمادگی بدنی فوق‌العاده او مربوط است. این مهاجم ۳۳ طی هشت فصل اخیر فقط ۲۴ بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است. او هنوز هم روند خوب خود را حفظ کرده و در این فصل در ۱۰ بازی در همه رقابت‌ها تاکنون ۱۳ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل نیز داده است.

محمد صلاح

در حال حاضر کمتر مهاجمی است که بتواند با محمد صلاح در میزان آمادگی و چالاکی رقابت کند. ستاره مصری یکی از بهترین بازیکنان جهان در حال حاضر به شمار می‌رود. او در لیگ قهرمانان و لیگ برتر انگلیس، ستاره اصلی لیورپول و یکی از کلیدهای موفقیت این تیم در سال‌های اخیر بوده است. این مهاجم کوتاه قامت، در این فصل ۹ گل و سه پاس گل در ۹ بازی خود در همه رقابت‌ها ثبت کرده و در صدر جدول گلزنان انگلیس جای دارد. صلاح هم جزو بازیکنانی است که به ندرت مصدوم می‌شود. این مهاجم مصری از چهار سال پیش که به لیورپول پیوسته است فقط سه بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است. او بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ کلاً ۱۰ بازی را در همه باشگاه‌هایی که بوده به دلیل مصدومیت از دست داده است.

توماس مولر

توماس مولر، هافبک و مهاجم بایرن مونیخ هم یکی دیگر از بازیکنانی است که رکوردی باورنکردنی در زمینه مصدومیت‌ها دارد. وقتی صحبت از آمادگی بدنی و تداوم حضور در میادین باشد مولر یکی از بهترین بازیکنان فوتبال اروپا به حساب می‌آید. مهاجم ملی‌پوش آلمان بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ فقط هفت بار مصدوم شده است. در این سال‌ها او فقط ۱۷ مسابقه را برای بایرن در همه رقابت‌ها از دست داده است و به لطف همین آمادگی بدنی همواره جزو بهترین‌های بایرن و تیم ملی کشورش بوده است.

کریستیانو رونالدو

مهاجم منچستریونایتد، به عنوان نماد آمادگی بدنی بین فوتبالیست‌های جهان به حساب می‌آید. فوق‌ستاره پرتغالی در مورد حفظ آمادگی بدنی و مراقبت از اندام خود، چیزی فراتر از همه بازیکنان در دنیا به حساب می‌آید. از جولای ۲۰۰۸ تا کنون، کریستیانو رونالدو فقط ۶۱ بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است. این یعنی فقط دو ماه از ۱۳ سال حضور در بالاترین سطح فوتبال جهان در تیم‌هایی مثل مچستریونایتد، رئال‌مادرید و یوونتوس. حالا در ۳۶ سالگی کریس همچنان در بالاترین سطح فوتبال قرار دارد و فصل جدید را با آمادگی رویایی چه در رقابت‌های باشگاهی و چه در بازی‌های ملی شروع کرده است.

لیونل مسی

بردن شش توپ طلای فوتبال جهان نیازمند این است که یک بازیکن بتواند برای سالها آمادگی خود را در بالاترین حد نگه دارد تا بتواند جوایز مختلف را یکی از پس از دیگری از آن خود کند. حتی برای یک بار انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن جهان نیز باید سال‌ها تداوم در کار داشت، چه برسد که این کار برای شش مرتبه مختلف و در سال‌های متفاوت انجام شده باشد. این کاری است که لیونل مسی نابغه آرژانتینی فوتبال جهان قادر به انجام آن بوده است. آمار مصدومیت‌های اندک او باورنکردنی است. فوق‌ستاره فوتبال جهان از زمانی که فوتبالیست حرفه‌ای شده است تا الان فقط ۱۱۳ بازی را از دست داده است. به جز رقیب همیشگی او کریستیانو رونالدو، هیچ بازیکن دیگری در جهان نیست که بتواند با آمادگی فوق‌العاده بدنی مسی برابری کند. دو دهه است که مسی به لطف همین آمادگی بدنی و البته نبوغ خود، بر فوتبال جهان حکمرانی می‌کند. او تابستان گذشته با تیم ملی آرژانتین نیز تاریخ‌ساز شد و قهرمانی در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ را به دست آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدحسین IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    مسی اگه اشتباه نکنم ۳ سال پیش بود که یه بازیکن زدش و دستش خیلی بد فرود اومد رو زمین و شکست . اگه اینطور نمیشد مارس خیلی بهتر میشد . هر چند به آمادگی رونالدو هم نمیشه شک کرد
  • کیا US ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    یه دور بخون غلط املایی هاتو درست کن / :
  • امید IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    همشون مصدوم شدن، رونالدو زنبور نیشش زد، مسی دستش دررفت و لواندوفسکی هم پاش آسیب دید
  • امیر IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    خوب که خود گوگل چند وقت پیش عکس مسی که دستش شکسته بود و رونالدینیو که شلوار عجیب پوشیده بود رو گذاشت
  • پرسپولیس IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    پس اونکه تو لیگ قهرمانان اروپا سال 2018 دست صلاح و شکست،عمه ی من بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی