نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
عکس| بازیکن فرانسوی رسماً به استقلال پیوست/ جزئیات عملکرد بازیکن جدید استقلال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کوین یامگا بازیکن کامرونی-فرانسوی به صورت رسمی به تیم فوتبال استقلال پیوست.

کوین یامگا پس از موفقیت در تست‌ پزشکی، امروز عصر با حضور در ساختمان باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو،با امضای قراردادی دوساله به استقلال پیوست.

یامگا سابقه حضور در لیگ‌های دانمارک، پرتغال، فرانسه و ایتالیا را در کارنامه خود دارد.

این بازیکن ۲۵ ساله کامرونی-فرانسوی در پست‌های وینگر راست و چپ، دفاع راست و مهاجم سابقه بازی دارد.

کوین یامگا را بیشتر بشناسید

کوین یامگا مدافع فرانسوی متولد شهر پاریس ۲۵ ساله و اصلیتی کامرونی دارد. این بازیکن دارای وزنی حدود ۸۱ کیلو و قد ۱۸۷ سانتی متری بوده که در تاریخ هفتم سپتامبر ۱۹۹۶ دیده به جهان گشود و به زودی وارد بیست و ششمین سال زندگی‌اش می‌شود.

کوین یامگا فوتبال پایه خود را در ایتالیا و در تیم های پایه کیه وو آغاز کرد و سپس به تیم جوانان همان باشگاه راه یافت که توانست یک عنوان قهرمانی در لیگ جوانان ایتالیا را هم با تیم کیه وو به دست بیاورد. در واقع او همه سالهای نوجوانی‌اش را در ایتالیا سپری کرده است چون تا سال ۲۰۱۹ هم عضو باشگاه پسکارا در سری B ایتالیا بود.

این بازیکن ۲۵ ساله فرانسوی که از لیگ دانمارک به استقلال می‌آید فصل قبل هم در لیگ دانمارک توپ می‌زد. او پس از جدایی از باشگاه دسپورتیوا آوز از ابتدای فصل ۲۰۲۰ -۲۰۲۱ به عضویت تیم وایله در دانمارک درآمد که یکی از تیم‌های پایین جدولی لیگ دانمارک بشمار می‌رود.

کوین یامگا در تیمی توپ می‌زده که سعید عزت اللهی هافبک دفاعی تیم ملی کشورمان در آن تیم عضویت دارد و از این نظر شناخت نسبی از ایرانی ها دارد و برای ورود به تیمی که همه نفراتش ایرانی هستند مشکل خیلی زیادی نخواهد داشت. او در آخرین بازی هایش برای تیم دانمارکی نیز کنار عزت اللهی توپ زد.

این مدافع فصل گذشته از مجموع ۲۲ بازی وایله در ۲۰ بازی به مدت ۱۰۱۶ دقیقه برای تیمش به میدان رفت که میانگین هر بازی ۵۰ دقیقه را برای او ثبت کرد. یامگا از این تعداد تنها در ۷ مسابقه (یک سوم مجموع بازیهایش) به طور کامل در ترکیب تیم وایله حضور داشت و در سایر مسابقات به صورت بازیکن تعویضی در ترکیب تیمش به میدان رفت.

مدافع فرانسوی مورد نظر تیم استقلال در فصل جدید لیگ برتر دانمارک که یازده هفته از آن سپری شده در ۷ مسابقه به مدت ۵۰۰ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفته است. این بازیکن در چهار بازی از هفت بازی، ۹۰ دقیقه در ترکیب حضور داشته اما به تدریج در بازی های آخر شمار دقایق حضورش در ترکیب اصلی تیم وایله کم و کمتر شده تا اینکه کریته فالچ سرمربی ۴۴ ساله دانمارکی این تیم کوین را در لیست فروش خود گذاشت.

از آخرین بازی یامگا برای تیم وایله ۱۸ روز می‌گذرد در واقع او تقریباً ظرف سه هفته اخیر در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده است. ضمن اینکه یامگا دو بازی آخر خود برای تیم دانمارکی با فاصله ای حدوداً سی و پنج روزه در ترکیب تیمش به میدان رفته است. این بازیکن ابتدا در تاریخ اول شهریور ماه سال جاری در ۲۲ دقیقه پایانی بازی مقابل نوردلند از دقیقه ۶۸ به میدان رفت و سپس در تاریخ چهارم مهرماه از دقیقه ۵۹ بازی به مدت ۳۱ دقیقه مقابل تیم سیلکبورگ در ترکیب تیمش حضور یافت.

تیم وایله در پایان فصل گذشته لیگ برتر دانمارک در جمع ۱۲ تیم در رده دهم قرار گرفت و در خطر سقوط بود. این تیم در فصل جاری در حال حاضر با ۲ امتیاز از ۱۱ بازی (۹ باخت و ۲ تساوی) در قعر جدول قرار گرفته است و این بازیکن نتوانست کمکی به تقویت خط دفاعی تیمش بکند.

تیم وایله که یامگا از آن تیم به استقلال می‌آید در پنج مسابقه آخر این فصل خود ۴ باخت و یک تساوی داشته و ۲۹ گل را در یازده بازی دریافت کرده است که نشان دهنده ضعف این تیم در خط دفاعی است. تیم وایله در حال حاضر با تفاضل گل منفی ۲۲ از این نظر بدترین خط دفاعی لیگ برتر دانمارک را به خود اختصاص داده است. تیم وایله فصل گذشته نیز با تفاضل گل منفی ۱۲ سومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر دانمارک را پس از دو تیم سقوط کرده به دسته پایین تر یعنی تیم های هورسنس و لاین بای به خود اختصاص داده بود.

کوین یامگا در کارنامه بازی خود هیچ سابقه بین المللی نداشته و در هیچ یک از لیگ های اروپایی اعم از یورولیگ، سوپر لیگ یا لیگ قهرمانان اروپا توپ نزده است. یامگا در رده ملی هم هیچ سابقه بازی ندارد و در هیچ یک از تیم های ملی نوجوانان، جوانان یا المپیک فرانسه بازی نکرده است.

یامگا مدافع گلزنی هم نیست. این بازیکن که از فصل ۲۰۱۵ یعنی ۶ سال پیش فوتبالش را در سری C ایتالیا آغاز کرده تاکنون در ۱۲۸ بازی برای تیم های مختلف میدان دیده که تنها ۹ گل به ثمر رسانده است که میانگین تقریبی هر ۱۴ بازی یک گل را برای او ثبت می‌کند.

این بازیکن راست پاست و در دفاع راست توپ می‌زند که با توجه به قرار گرفتن سید احمد موسوی در لیست فروش باشگاه استقلال مشخصاً فرهاد مجیدی قصد دارد این بازیکن را در دفاع راست تیمش به میدان بفرستد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Ss IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    Welcome to the hope of success♡
  • محمدطاها IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    خوش اومدی..امیدوارم مفید باشی و تو لباس استقلال خوش بدرخشی..این بازیکن هم رزومش و هم سنش خوبه..
  • همیشه سرخ IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    من پرسپولیسی هستم ولی با این تفاصیل، موسوی به مراتب بهتر بود متاسفانه ما ایرانیها غریب پرست هستیم،شاید هم در پس پرده سهمی ،چیزی جابجا میشه وتو جیب کسی میره
    • عادل IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      البته سید احمد موسوی هم بازیکن بااستعداد ومتعصب به استقلال بوده وهست وخیلی هم با شخصیت ولی باتراکم بازیکن شاید به ایشان کم بازی برسه بهترین کار اینه دریک تیم لیگ برتری توانیهای خودش را به خوبی نشان بده چه بسا به تیم ملی هم دعوت بشه الان تیم گل گهر خواهان جذب ایشان است انشاالله هرجایی است موفق باشد واین بازیکن جدید باتوجه به سن پایینش و قدرت بدنی خوب به نظر بازیکن خوبی است، ولی باز کادرفنی جناب مجیدی و جناب گابریله پین ودیگراعضا باخرد جمعی تایید نموده اند و مسلما هرکادرفنی دوست دارد بهترینها را داشته باشد
  • اسی۴۴۴۴ IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    اینهمه بدی و ضعف !! که از این بازیکن و تیمش میگین چطور شامل سعید عزت الهی نمیشه ؟ مگه سعید هم توی همون تیم بدردنخورهافبک دفاعی نیست ؟ چطوری فیکس تیم ملیه؟ عقده و حسد به استقلال گویا انسانیت هم دچار اختلال میکنه
  • خوش آمدید IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    این بازیکن تواناییهای زیادی دارد دفاع راست، دفاع چپ،فوروارد،هافبک هجومی پس نتیجه میگیریم مثل آچار فرانسه است پس اگر اینطوریه انتخاب خوبی است، خیلی خوش آمدند به استقلال قهرمان آسیا
  • اس کبیر IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    ازفوتبال پایه تیم کیه وو که درسری آ میباشد شروع کرد دریک تیم سری Bهم بازی کرده درلیگ فرانسه هم بوده چطور نوشتید بازی بین المللی نداشته درضمن اکثر خارجی هایی که استقلال درگذشته به خدمت گرفته موفق بودند ازشیخ تاملیچ وفابیو جانواریو، تیام، ودیگران متاسفانه این رسانه های مجازی فقط به نفع پرسپولیس کار میکنن یکی دوموردهم شاید به نفع اس باشند
  • آرش GB ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    کاش همون دلالها تیمو میبستن! لااقل بازیکن حسابی میاوردن نه اینکه بنجل بیارن جیب گمک سرپرست پر بشه کمک سرپرست فکر کرده اینجاهم ملوانه دزدی کنه
  • صاحب IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    جل الخالق چقدرشبیه اولونگا هست
  • ایمون زاید IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    یه مثالی هست که یه بنده خدائی یه چاه کن گرفته بود تا در زمینش چاه آب بکنه ،این چاه کن هر بار که میرفت ته چاه و یه مقدار چاه میکند با صدای بلند میگفت داداش این چاه آب نمیده تا اینکه صاحب ملک از این قضیه حسابی شاکی شد و داد زد که نامسلمان برا من اگه آب نمیده به تو که داره نون میده ،حکایت این خارجی های استقلال شده حکایت این چاه ،برا هوادار که جام نمیده عوضش به همه درصد و پورسانت که میده ،سر آخر هم که چندین و چند نفر با قبول وکالت و رفتن به سوئیس و گشت و گذار و حق ماموریت پول بی زبون این ملت رو حیف و میل میکنند ،آره داداش استقلال بزرگترین باشگاه آسیاست و تازه تو نگفتی دوتا ستاره هم داره و اصلا تو اومدی تو دربی انتقام شیش تا رو از پرسپولیس بگیری
  • گابریل IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    مسلما گابریل پین ایشان راخوب میشناسند باتوجه به اینکه در رده پایه تیم کیه وو که درسری آ میباشد شروع کرد وتاییدش کرده
  • مرتضی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    حسین زاده و جلالی هم بازیکنان سایپایی بودن که به دسته یک سقوط کرد! خیلی از بازیکنان دنیا هستن که عملکرد خوبی دارن اما تیم هاشون نتیجه نمیگیره و ساختار دفاعی و تهاجمی تیمی تیمشون مشکل داره! این توجه بیش از حد روی این موضوعات به حاشیه بردن تیم هست! بزارید چند هفته بازی بکنه بعد اینجوری بگین!
  • علی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    سنش پایین ولی اینطوری که شما نوشتین ازایشون به درد خیبرخرم آباد میخوره نه استقلاللل۱
  • پرسپولیس قهرمان IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    تیم استقلال همیشه دنبال آوردن بازیکن خارجی بوده و هست. و در واقع تیمشون خارجی محور هست و بازیشون هم روی بازیکن خارجی میچرخه بر عکس پرسپولیس
  • علی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    به عنوان یک تاجی مینویسم یک پرونده جدید در فیفا
  • کیان IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    چقد عقده دارین نسبت به تاج کبیر(قهرمان آسیا).. قشنگ معلوم بود دارین هدف دار این خرید باارزش رو می کوبین. بازیکن آچارفرانسه ست. تو چندین پست بازی میکنه. فقط مدافع که نیست که دارین ضعف تیمش رو گردن ایشون میندازین. پس در مورد عزت اللهی هم بگین. که هافبک دفاعی اون تیم هست.
  • perspolisi IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    پرسپولیس بازیکن خارجی نذاشتن بگیره اینا چجوری گرفتن گفتن پرسپولیس و استقلال بازیکن خارجی نمیتونن بگرین و فلان و بهمان
  • امیرعلی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    انشاالله در تیم ما استقلال قهرمان موفق باشه
  • هادی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    من پرسپولیسی هستم امید وارم موفق باشه کارنامه خیلی خیلی درخشانی داره!!!!
  • م IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    شنیدم تیم استقلال از تیم دانشجویان باخته یک بر صفر .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.از تیم دانشجویان باخته خخخخخخخخخخخخخمخخخخخ
  • کیان شفیعی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    تاج کبیر تا حالا هر بازیکن خارجی گرفته، در نهایت دیدیم که عالی بوده.. از میلیچ تا جانواریو.. شیخ دیاباته.. جپاروف و... اما لنگ چی؟ ساشا ایلیچ با گلهای معروف ایلیچی.. الونگ.. اون برزیلیه که یک بازی هم براشون انجام نداد و پارسال برا طلبش، دمار از روزگارشون در اورد. استوکس.. و آقای پنالتی زن قرارشون که چنان پنالتی زد که کاوشگر استقامت ناسا، چندروز پیش توپش رو تو کره مریخ پیدا کرد.. لطفا کمتر تاج کبیر رو بکوبید. رسانه باید بی طرف باشه. مثل رنگ لوگوی رسانه تون، آبی و قرمز باشید.. جانبداری کردن، مساوی ست با از دست دادن مخاطبین..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی