الکساندر چفرین
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا قاطعانه‌تر از همیشه بر مخالفت خود با کاهش فاصله زمانی میان ادوار جام جهانی به ۲ سال تأکید کرد.

الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که او و همتایش در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کُنمبُل) به هیچ عنوان با طرح پیشنهادی فیفا برای برگزاری جام جهانی فوتبال در فواصل زمانی ۲ ساله موافقت نخواهند کرد.

پس از ۴۸ تیمی کردن جام جهانی و رضایت به برگزاری آن در فصل پاییز و اواسط لیگ‌های اروپا، حالا جانی اینفانتینو رئیس فیفا و همکارانش در صدد یک بدعت‌گذاری جدید هستند و آن کوتاه‌تر کردن انتظار تیم‌های ملی برای حضور در جام جهانی است. این طرح آنها با انتقادات و اعتراضات فراوانی مواجه شده است، چرا که عملاً بازیکنان را هر سال درگیر جام جهانی یا بازی‌های انتخابی آن می‌کند و ممکن است تمامیت تورنمنت‌هایی دیگر مانند جام ملت‌های اروپا، کوپا آمریکا و فوتبال المپیک را تحت الشعاع قرار دهد و به همین دلیل مخالفان سرسختی دارد که چفرین یکی از آنها است.

رئیس اسلوونیایی اتحادیه فوتبال اروپا درباره تلاش فیفا برای دوسالانه کردن جام جهانی به رویترز گفت: «یوفا به جنگ خود با برگزاری جام جهانی در فواصل زمانی دو ساله ادامه می‌دهد. ما آن‌قدر به این جنگ ادامه می‌دهیم تا سرانجام عقل سلیم پیروز شود.»

چفرین افزود: «برنامه‌های فیفا برای جام جهانی دو سالانه حتی اگر با حمایت اکثریت فدراسیون‌های فوتبال مواجه شود، از سوی یوفا و کنمبل تحریم خواهد شد. این طرح به هر شکلی که امکان داشته باشد به فوتبال آسیب می‌زند و ارزش خود جام جهانی را هم کم می‌کند. این طرح تمام معیارهای یک تصمیم عجولانه از سوی فیفا که دنیای فوتبال را از اجرایی شدنش پشیمان می‌کند در بر دارد. ما آن‌قدر به مخالفت با این طرح ادامه می‌دهیم تا برنامه‌های فیفا لغو شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی