نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
اسکوچیچ سواد مربیگری‌اش را از کجا آورده؟/ تیم ملی بدون مربی هم می‌تواند به جام‌جهانی برود/ شما از کارشناس فوتبال هم ضمانت می‌خواهید؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: باید اسکوچیچ از خارج کشور گزینه‌ای را به فدراسیون معرفی کند. من به عنوان یک بیننده کسی را کنار اسکوچیچ نمی‌بینم که این کمک را به او بدهد.

جلال چراغپور یکی از کارشناسانی است که پس از بازی برابر کره جنوبی انتقادات صریحی را متوجه سرمربی تیم ملی کرده است. حالا یکی از سایت‌های خبری در کلنجاری عجیب، سعی کرد چراغپور را به کنج رینگ ببرد اما با انتشار این مصاحبه مشخص شد کارشناس فوتبال ایران بلد است چگونه به این نوع مصاحبه‌ها و پرسش‌ها جواب بدهد:

*۷۰ درصد توپ‌هایی که مهاجمان ما بدست می‌آوردند از جنگندگی و توپ گیری خودشان بود ایا کریم بنزما اینطوری صاحب توپ می‌شود یا بازیکنان تغذیه اش می‌کنند؟ وقتی بازیکن مجبور می‌شود خودش توپگیری کند منجربه سوزاندن کراتین فسفات در بدنش می‌شود در حالی که این سوخت باید زمانی که توپ را در اختیار دارد صرف عبور او از مدافعین بشود. شما دقت کنید سردار ازمون هنگام تعویض دیگر نای راه رفتن هم نداشت از بس که انرژی اش صرف همین موضوع شده بود!

*به جای سعید عزت الهی به عنوان طراح  پشت خط حمله، مثل نقشی که یک زمانی علی کریمی‌ایفا می‌کرد، یک زمانی اینیستا در اسپانیا یا محرم نویدکیا و مجتبی جباری در لیگ برتر ایفا می‌کردند. مانند نقشی که جانواریو در استقلال قلعه نویی داشت. شما ببینید امیر قلعه نویی در هر تیمی که بوده است یک بازیکن با این مختصات استفاده کرده در ترکیب تیمش. شما بازی عزت الهی را ببینید نمی‌تواند پاس‌های کوتاه و بُرنده بدهد ولی این کار را سامان قدوس انجام می‌دهد هم در فرانسه نشان داده می‌تواند هم در تیم ملی هم الان در لیگ جزیره. من بازی سعید را دیدم ده پاس داد از این ده پاس نه تای آن رو به عقب بود و یک پاس بلند داد که آن هم لو رفت. الان در پرسپولیس ببینید میلاد سرلک از آن هافبک‌هایی است که این کار را می‌کند.

*من می‌گویم میانه ما معیوب است زیرا نمی‌توانیم پاسی بدهیم در میان مدافعان. چرا؟ چون در بازی با سوریه در بازی با عراق در بازی با امارات چندین بار توپ از شکاف بین مدافعین ما عبور کرد. این شکاف را چه کسی باید پوشش دهد؟ سعید عزت الهی. آیا موفق بوده؟ نبوده که این اتفاقات افتاده است. کدام ادم عاقلی نورالهی که سی بازی در این پست انجام داده را کنار می‌گذارد و سعید عزت الهی که سالی یک بار قرار است در این پست بازی کند را بازی می‌دهد؟ نورالهی در لیگ تمام این موقعیت‌ها را پوشش داده که پرسپولیس قهرمان شده و در نهایت خودش هم برای این پست ترانسفر شده است. شما می‌گویید چه ضمانتی هست سامان قدوس مفید باشد، من ضمانتی نمی‌دهم اما در بین دارایی‌های تیم ملی در اردو او بهترین گزینه است چرا که در فرانسه و انگلیس نشان داده می‌تواند در این پست بازی کند. اگر خوب نیست چرا دعوت شده؟ پس برای چه پستی دعوت شده؟ او بهترین گزینه برای پاس‌های کوتاه و طراحی پشت حمله است.

*شما می‌گویید ضمانت!! مگر برای بقیه بازیکن‌ها ضمانتی دادند؟ سلمانی را که گذاشتند دفاع راست مگر ضمانتی برایش وجود داشت که از همان سمت هم کم مانده بود پدر تیم در بیاید و بعد هم رفت و معلوم نیست چه شد اصلا ضمانتی داشت؟ نورافکن که دفاع چپ جلوی امارات بود کارت اول را گرفت کارت دوم را هم داور رحم کرد و نداد به او ضمانتی داشت؟ چگونه است همه بدون ضمانت بازی می‌کنند برای قدوس ضمانت می‌خواهند از کارشناس؟

*من سطح فنی دستیاران اسکوچیچ را زیر سوال نمی‌برم کریم و وحید مدرک A دارند تاییدشان می‌کنم وحید که اصلا از بیرون مدرک گرفته است. منظور من مشاور فنی است چرا بین این دو تفاوت قائل نمی‌شوید؟ تکنیال منیجر منظور من است. کسی که زمان تعویض بازیکن‌ها به آنها نکات را گوشزد می‌کند. با مربی‌ها کلنجار می‌روند حتی برای تاکید روی نکات خودشان‌. از گواردیولا و کلوپ که بالاتر نداریم؟ با آن فشار که تحمل می‌کنند هنگام بازی اما مشاور فنی در طول بازی کنارشان هستند و کمک می‌دهند. من کوچینگ و مربیگری در تمرین را نمی‌گویم.

*باید اسکوچیچ از خارج کشور گزینه‌ای را به فدراسیون معرفی کند. من به عنوان یک بیننده کسی را کنار اسکوچیچ نمی‌بینم که این کمک را به او بدهد. آدم گواردیولا را می‌بیند که مشاورش چپ و راست به او توصیه می‌کند، بعد سرمربی تیم ملی خودم را می‌بینم، تنهای تنها است! برانکو را می‌دیدم تنها بود. کیروش را می‌دیدم تنها بود. چرا؟ چرا نباید یک نفر انقدر به مربی و تفکراتش نزدیک باشد که بتواند مدام با او در ارتباط باشد کنار زمین؟ ببینید این تیم به جام جهانی می‌رود. چه با اسکوچیچ چه بدون اسکوچیچ کمااینکه بازی با سوریه که بخاطر کرونا کنار زمین نبودند را دیدید. کسی کاری با بازیکنان نداشت. خودشان بودند.

اسکوچیچ سواد مربیگری اش را از کجا آورده؟/ تیم ملی بدون مربی هم می تواند به جام جهانی برود/ شما از کارشناس فوتبال هم ضمانت می خواهید؟

*این تیم به جام جهانی می‌رود. چه بدون سرمربی باشیم چه با مربی ایرانی چه با اسکوچیچ چه با مربی دیگر خارجی در جام جهانی سه بازی را انجام می‌دهیم. اگر این فدراسیون که مدعی است دنبال پیشرفت و تغییر است می‌خواهد در جام جهانی بیشتر از سه بازی کنیم باید از اسکوچیچ عبور کند! ژاپن چطور چهار بازی می‌کند؟ ما هم بعد از این بیست سال باید چهار بازی کنیم. با جلال طالبی سه بازی کردیم، با برانکو هم سه بازی کردیم با کیروش به آن عظمت هم سه بازی کردیم. پس نباید نگران باشیم. اگر می‌خواهیم چهار بازی کنیم باید مربی‌ای بیاوریم که در اندازه‌های چهار بازی باشد. اسکوچیچ در این اندازه نیست.

*ببینید مربی بلوک شرق اندازه‌اش مشخص است. این مربی‌ها در حد صعود به دور بعد نیستند چطور می‌شود مربی‌ای که از جوانی‌اش در ایران خودمان بوده بخواهد ما را به دور بعد برساند؟ جلوی چشم خودمان در ابادان چهارتا خورد. تو آزادی پنج تا خورد. با فولاد آنطور با ملوان آنطور. من نمی‌گویم اسکوچیچ مربی بدی است خوب است اما می‌گویم اندازه دارد و در اندازه خودش خوب است اما این اندازه در سطح صعود با تیم ملی نیست. برانکو یک  کلاس از او بالاتر است. چهارسال قهرمان شده در لیگ ایران. اسکوچیچ شش سال در ایران چه کرده؟ او سواد مربیگری‌اش را از کجا آورده؟ از بلوک شرق دیگر. بلوک شرق هرگز و هرگز نمی‌تواند فوتبال کلاس اول را پیاده کند. او از نظر ابزار چیزی کم ندارد. هر سیستم و مکتبی ایدئولوژی خودش را دارد. ایدئولوژی اسکوچیچ برای تیم‌ ما مناسب نیست. الان هر بازیکن تیم ما دارد با ایدئولوژی خودش بازی می‌کند سردار یک طور طارمی یک طور جهانبخش یک‌طور.

*اسکوچیچ هم نکات مثبتی دارد قطعا. اولین نکته همان شخصیت اوست. اصلا تنش‌زا نیست. چه خوب بازی کنیم چه بد بازی کنیم مربی ای نیست که سروصدا کند و کت پرتاب کند و لگد به بطری بزند و دعوا کند و از این‌کارها! دومین نکته مثبت او زبان بدنش است که خیلی خوب  است بخاطر ارامشی که دارد چه بازیکنان چه همکارانش احساس مناسبی پیدا می‌کنند و برای رسانه‌ها و بیننده‌ها هم خوب مخصوصا که از تصاویر بسته او هیچ تنش و استرسی برداشت نم‌شود چرا که بازی‌ها بالاخره دنبال می‌شود و مربیان حریف اگر ببینند مربی ما مضطرب است در جنگ‌های روانی خطرساز می‌شوند. در نهایت هم برای ارائه یک فوتبال متوسط در کلاس جهانی، اندازه دستش است.

*برانکو برای ارائه یک فوتبال بین متوسط و خوب مناسب بود. برای همین گفتم پلن بی برانکو است. ببینید من تمرینات و کوچینگ‌ها و ایده‌های اسکوچیچ را در ملوان و مازندران و ابادان دیدم. الان تیم ملی را هم می‌بینم. برای مطبوعات و مصاحبه کردن که صحبت نمی‌کنم. اولین نفر در ورزش و مردم گفتم اسکوچیچ را تغییر ندهید نتیجه می‌گیرد. الان هم اولین نفر می‌گویم تیم در دفاع تیمی‌ضعف دارد. بیایم از قیچی طارمی تعریف کنم مفید است یا بیایم از حفره دفاع صحبت کنم و شکاف بین هافبک و دفاع؟ من اگر بحث سه دفاع را مطرح می‌کنم چون می‌دانم به گوش اسکوچیچ می‌رسد. کیروش هم اوخر می‌خواست سه دفاع بازی کند که ماندگار نشد. من با قاطعیت می‌گویم تیم‌ملی در بهترین شرایط در جام جهانی با چهاردفاع سه بازی می‌کند و برمی‌گردد. ما به جام جهانی صعود می‌کنیم‌ اما بعد از بیست سال باید به دور بعد هم برسیم. با این سیستم نمی‌رسیم.

*بنده ۷۰ روز قبل با اقای عزیزی خادم سه ساعت جلسه برگزار کردم که بعد از آن نه تماسی از سمت من بوده نه از سمت فدراسیون. یا نتوانستند شرایط و توافقاتی که داشتیم را فراهم کنند یا صلاح ندیدند که با من کار کنند. من مسئولیتی در این فدراسیون ندارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • نوید IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    تیم ملی اگه بدون مربی می تونست به جام جهانی بره چرا زمان ویلموتس نتایج ضعیف می گرفت حتی تیم ملی در آستانه حذف از مرحله بعدی بود این حرف مغرضانه و غیر کارشناسان هست در بازی کره مساوی شد شانس با کره بود دوتا ضربه به تیرک یکی اون هم گل نشد
    • حمید علوی CA ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      بنده نظری در مورد نکات فنی جناب چراغپور ندارم چون کارشناس فوتبال نیستم، اما دو تا ایراد اصلی به فرمایشات ایشون وارده: ۱) اینکه میگن این تیم بدون مربی هم به جام جهانی میره، یادمون نرفته همین تیم با ویلموتس شانس اول حذف از دوره مقدماتی شده بود و همین آقای چراغپور شانسی برای برگشتن به بازیها برامون قائل نبود. ۲)رفتن تیم ما به جام جهانی هنوز هم قطعی نیست، چه با مربی چه بدون مربی، چه با اسکوچیچ چه با گواردیولا. این پیش بینی ها و حرفهای صد من یه غاز از به به اصطلاح کارشناس بعیده.
    • حبیب IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      بابا تو خوبی چراغپور. تو و جلالی فقط حرف میزنین . تو عمل هیچ کاری تا حالا نکردین. اگه اینطور که تو میگی باید باشه باید مستقیم بریم سراغ گواردیولا. حداقل حسنی که اسکوچیچ داره استفاده از خلاقیت بازیکنهای تیم ملیه و اینکه تیم ملی اسکوچیچ باطراوت تر و زیباتر از تیم کی روش بازی میکنه و این یعنی اسکوچیچ چیزی در چنته داره . توی نتیجه گیری هم تا الان خوب بوده . اگه یکی از توپهایی که به تیرک کره خورد گل میشد الان همه تعریف و تمجید میکردن.
    • Mohammad IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      اقا گل گفتی همین اقای چراغپور زمان ویلتموس ب1عد از بازی با سوریه چقدر از ایشان تعریف کرد و کی روش رو کوبید. من همیشه از مربی های تیم ملی تا اخرین لحظه که امکان داشت دفاع کردم چه برانکو که امثال همین اقا چراغپور همین انتقادات رو بهش میکردن بعدش کی روش که اقایون اگه میتونستن بعد از باخت به لبنان اخراجش میکردن حتی ویلتموس حالا هم اسکوچیچ که تازه این بنده خدا همه بازی های لیگ رو میبینه تیم ملی رو از جهنم بحرین نجات داد حالا که تو بهشتیم این اقایون انتقاد میکنن زمانی که تیم داشت حدف میشود کجا بودین با این فدراسیون بدهکار همین اسکوچیچ هم از سرتون زیاده
    • انتی کیروش IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      همین مردک مثلا کارشناس رو دوسال قبل سپیدرود خواست که سرمربی تیم تو لیگ بک بشه بدبیل ترس و بزدلی قبول نکرد و مریضیشو بهونه اورد بعد مدیریت و مشاور فنی رو قبول کرد و نهایتا هم تیمو‌فرستادن به دسته سوم... هرجا هم مربیگری کرده تر زده. میگه اسکوچیچ چیزی حالیش نمیشه.. عقده ای بخیل یادت رفته اسکوچیچ با چندتا جوون تیم خونه بخونه بابل رو برد فینال جام حذفی؟ یادت رفته با چندتا جوون همین تیمو برد به لیگ برتر منتهی با نامردی و زدوبند نساجی رو در نهایت فرستادن لیگ برتر؟ اسکوچیچ تو هر تیمی بوده عالی کارکرده. نفت ابادانو برای اولین بار جز چهار تیم برتر لیگ کرده بود تا زمانیکه اونجا بودش. ملوان با اسکوچیچ عالی بازی میکرد. فولادم همینطور و ... خواهشا یخورده وجدان داشته باش
  • میلاد IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    دستیار برانکو ، پانادیچ بودو کیروش هم ۳تا مفت خور داشت که کل هنرشون شادی سلام به زیکو بود
  • اشکان IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    اینهمه ایراد میگیره که از بلوک شرق اومده از بلوک شرق اومده، مگه توان مالی داریم که مربی دیگه ای غیر از بلوک شرق استخدام کنیم؟ هنوز یادمون نرفته بنده خدایی که گفت:با شکوه‌تر طلوع میکنیم و حرف از مورینیو میزد . مورینیو کجاست الان؟ چرا بجاش ویلموتس اومد و خیلی با شکوه غروب کردیم؟از اینا مهمتر مگه دور قبل نزدیک به حذف نبودیم ؟ خیلی جالبه که اصلا به این موضوع ورود نمیکنن که اگه اسکوچیچ خوب نیس پس این تحول اتفاقی افتاده ناشی از چیه؟ ما که همین بازیکنا رو دور قبل هم داشتیم! از جواب همین سوال ساده عاجزن و اصلا ورود نمیکنن. اتفاقاً با توجه به بودجه مالی ما بهترین گزینه بلوک شرق و فوتبال کرواسی و یوگسلاوی هس شاید آقای چراغپور ندونن ولی کرواسی،چک و یوگسلاوی سبکی در اروپا محسوب میشه. البته که آلمان، انگلیس، اسپانیا و فرانسه بالاترن، شکی نیس ولی بودجه مالی کافی برای آوردن مربی درجه یک از این کشورها دقیقا کجاست؟؟ حرف الکی نزنیم ما توان مالی استخدام مربی درجه یک از این کشورها رو در حال حاضر نداریم.وقتی نمی‌تونیم بنز بخریم بهتره با پراید بریم مسافرت تا با پای پیاده، آقای چراغپور میتونن پیاده برن!
    • ناشناس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      پول داریم .جای دیگه خرج میشه
  • هادی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    صنعت نفت ۵؛بر صفر به استقلال باخت اگه آسترا رو مربی تیم ملی میکردن خیلی بهتر بود، بخاطر دشمنی با استقلال فوتبال ایران رو نابود کردن
    • ... IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      استرا جونتون هم تو الغرافه هست می بینیمش.
  • اشکان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    موضوع دیگه ای که ایشون صحبت کردن صحبت از تاکتیک هست، اولا که فوتبال ورزش انفرادی و رکوردی نیس که بگیم مثلا ما باید در وزن ۸۶ کشتی حسن یزدانی رو ببریم و از اون بهتر نیس ولی اینکه کلا سیستم بازی رو منوط به بازی کردن یا نکردن قدوس کنیم خیلی بی ربطه حتی برای بازیکن های بزرگی مثل مسی و رونالدو هم کل سیستم منوط به حضور این دو بازیکن نمیشه.ایشون حرف عجیبی میزنن که انگار اگه قدوس بود میشد به کره پنج تا گل زد!ثانیا همین الان عده ای میگن ما میانه میدان رو به کره واگذار کردیم قدوس هجوی تره و اون موقع حداقل دو سه تا تک به تک دیگه به سون داده بودیم، اون موقع حتما جناب چراغپور باید میگفتن بهتر بود جای قدوس هجومی،بازیکن میانی دفاعی تری می‌ذاشتیم!فوتبال بازی بده و بستان هست ما بازی هجومی رو دادیم که بتونیم مقابل سرعت کره مقاومت کنیم بعله اگه قدوس بود بخاطر هجومی تر بودن و کمک به خط حمله حملات بهتر بودیم ولی در دفاع قدوس رو نداشتیم و اونجا به مشکل می‌خوردیم.حتی بنظر من بهتر بود قایدی زودتر میومد ولی ایرا خیلی بزرگی هم نیس که بخواهیم این جوری مربی تیم که قبلاً در حال حذف بود ولی الان تیم اول آسیا،بکوبیم
  • محمدطاها IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    کاملا موافقم..بسیار تحلیل خوبی بود دمشگرررم‌عین واقعیت رو‌گفت، واکاوی عملکرد تیم‌ملی توسط کارشناسان خیلی میتونه به کادر فنی کمک کنه بهتر است به این نقدها توجه‌ کنند..‌‌‌‌‌‌‌تیم ملی برای بازیهای بزرگ برنامه محور نیست واقعا از لحاظ تاکتیکی تیم مشکل دارد و کادر فنی هیچ تاکتیکی مقابل حریفان ندارد فقط نظاره گر بازی است..تیم‌ملی تو فاز دفاعی مشکلات زیادی دارد که این مشکلات تو بازیهای سختر نمایان میشود..اسکوچیچ مربی زحمتکشی هست ولی نهایت تا همین مسابقات مقدماتی جام جهانی میتواند به تیم ملی کمک کند‌اما با مسجل شدن صعود تیم ملی به جام‌جهانی برای بازیهای بزرگ با آن سطح بالا نیاز است یک‌ مربی نامدار اروپایی به نیمکت تیم‌ملی اضافه شود..
    • اشکان IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      جناب محمد طاها کی با نشستن مربی بزرگ و نامدار اروپایی روی نیمکت تیم ملی مخالفه؟!هیچ کس!ولی همون طوری که من در نظر قبلیم گفتم نمیشه.چون منابع مالی یا نیس یا جای دیگه هزینه میشه.به هر حال با بودجه محدود نهایتاً یه شارلاتان مثل ویلموتس میشه آورد،اون خوب بود؟همین مربیان هلندی که اسکوچیچ راحت تیماشون برد خیلی اسم و رسم دارتر بودن ولی اینکه بگیم مربی بزرگ حتما نتیجه میگیره یه فرضه.کی می‌تونه بگه مربی بزرگتر از اسکوچیچ میتونست در دور قبل و اون شرایط سخت صعود کنه،یا تمام بازیهاشو تا حالا ببره با یه مساوی؟وقتی مربی داره جواب میده و نتیجه میگیره بهتره بجای کوبیدنش بهش نقد منصفانه داشته باشیم،بازی با کره مساوی شد با پنالتی سوخته و دو بار تیرک دروازه،بعلاو مشکلاتی مانند موقعیت دادن به بازیکن کره در دقایق اخر ولی در مجموع عملکرد تیم مثبت بوده پس نباید بخاطر یه مساوی اونم با این کره که این بازیکنان بزرگ رو داره اینقدر مربی رو کوبید که حداقل در صعود تیم ملی که کار آسونی هم نبود،خیلی از مربیان بزرگ دنیا اولش اسم و رسمی نداشتن.مگه اینکه نظرتون ناشی از اختلاف بین دو تیم آبی و قرمز باشه که اصلا فنی نیس
  • حسین IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    خدا به داد ما برسد با این کارشناسان دوزاری، فردا، از مورینیو هم ایراد می گیرند،
  • بهنام IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    آقای جلال پور شما سوادت را از کجا آوردی هیچوقت مربیگری تیمی سطح بالا رو بهت ندادن تیمای متوسط رو هم با مربیگری شما هم به لیگ دو فرستادی شما در حدی نیستی که بخوای راجع به برانکو و اسکوچیچ نظر بدی، تو اگه با سواد بودی نمیگفتی تیم بدون مربی هم جام جهانی می‌رود، اما چرا اونموقع که ته جدول دور مقدماتی بودیم و داشتیم حذف می‌شدیم صدات در نمی‌آمد و این حراف رو نمیزدی واقعا خجالت بکش
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    همین اسکوچیچ تو آبادان با صنعت نفت چهار تا به سپاهان پرستاره قلعه نویی زد
  • ماسال IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    چراغپور تحلیل گر بازی های تمام شده است. عمرا بتواند برای بازی های آینده پلنی داشته باشد. یعنی سرش پر از اصطلاحات فوتبالی است ولی کوچینگ را بلد نیست. شناختی از بازیکنان ندارد.
  • وحید IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    یعنی کامل تر از این نمی شد اسکوچیچ را نقد کرد من هم با تک تک صحبت های ایشان موافقم به نظرم معایبش به مزایایش می چربه
  • آرش DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    اسکوچیچ سوادش رو از همونجایی آورده که تیم ملی کشورش نائب قهرمان جام جهانی شد . حالا بگو خودت سوادت رو از کجا آوردی آقای جلال کیروشپور؟ اصلا سواد فوتبالی داری ؟ اگه تیم ملی بدون مربی هم به جام جهانی میره پس چرا زمان کیروش این حرفو نمیزدین که هشت سال پول بیت المال رو تو جیب کیروش نکنیم ؟ خب زمان کیروش هم تمام این ستاره هارو داشتیم دیگه . تیم ملی بدون کیروش هم میتونست به جام جهانی صعود کنه طبق منطق شما ...
  • محمد IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    من تا قبل این دو سه تا بازی آخر طرفدار اسکوچیچ بودم. ولی بعد همین انتقاداتی که آقا جلال میگه رو من داشتم. الان وجدانا داره درست میگه
  • کمیل CA ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    یکی به جلال چراغپور بگه دوران زیرآب زنی به این سبکی گذشته، یک مقدار خلاقیت به خرج بده، مردم در این حد ساده نیستند که به این عیب های بنی اسرائیلی تغییر نظر بدن. حداقل به خودش تو آینه نگاه میکرد وقتی داشت شعر می گفت.
  • صادق IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    حرفها ی چراغ پور اصلا تعجب آور نیست ،حرفهای صدتا یه فاز میزنه ، عملکرد شما در میدان عمل با تیمهایی که داشتی چه بوده؟!تا همین دیروز دخیل بسته بودید که درگروه مقدماتی می تونیم از پس بحرین وعراق بربیاییم یا نه!!!حالا بعد ده پیروزی متوالی زبون درآوردید؟!اسکوچیچ بی نام و نشان در همون اولهای ورودش با تیم لیگ یک فینالیست حذفی شد ،شما به کدام فینال رسیدید. همین قلعه نویی که حرفش میزنی با سپاهان اسبش رو زمین کرده بود برای قهرمانی که در برابر اسکوچیچ چهارتایی شد اونم چجور! و دیگه نتونست ادامه بده تا رسید به پرسپولیس که حتی برای بازی حاضر نشد، بعلاوه ، همین اسکوچیچ مگه قبلا قدوس رو بازی ندادش ، شما شرایط قدوس و سعید رو بهتر آگاهی یا سرمربی؟ بعلاوه اخراج سردار و طارمی رفته بود رو روونشون بخصوص سردار خیلی عصبی بودش ، چرا اینارو ندیدید مگه کارشناس نیستید ، آیا هوای گرم و شرجی امارات در عملکرد بازیکنان و پیامدهای بازی بعد آن بی تاثیر بود؟!!! په چرا به اینا اشاره نمی کنید؟!! بعدشم مگه دفاع و دروازه بان ایتالیا که در سطح اول دنیا و قهرمان یورو بود در ملتهای اروپا اشتباه نکردند و گل نخوردند؟
  • محمدحسین IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    من آقای چراغپور رو قبول دارم، اما خود آقای چراغپور هم در نقد بی عیب نیست. گاهش اشتباه داره. مثلا بازی ایران چین توی جام ملتهای 2019 که ایران برد، کلی تعریف و تمجید کرد از تیم ملی و کیروش. اما به محض باخت ایران به ژاپن شروع کرد به انتقاد از کیروش و سبک بازیش
  • پاک IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    اولا اسکوچیچ از وضعیتی که ویلموتس برای ایران چه از لحاظ مادی وچه ازلحاظ حذف تیم فراهم آورده بودن رهانید. ثانیا اسکوچیچ باید به هر نحوی امتیازات راجمع آوری میکردن .که اینهم خیلی عالی انجام گرفته طوریکه آقای چراغپور دغدغه انجام چهار بازی را دارن ودغدغه صعود ندارن. ثالثا اسکوچیچ باید فاصله امتیاز را با نزدیکترین در جدول حفظ میکردن که موفق شدن. واما آقای چراغپور امیدوارم به نتیجه نرسیدن جلسه سه ساعته وعدم همکار ی فدراسیون با شما موجب این تحلیل نبوده باشد ای کاش نمک نشناس در مقابل یک خارجی موفق وکم حاشیه نباشیم وبا توجه به کارنامه خود پر مدعا نباشیم.
  • ج IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    به عنوان یک فوتبالی ا ایران تاکتیکی برای بازی کردن ندارد هرچه هست روی توانایی بازیکنان است از همه مهمتر بازیکنان حرف این مربی را گوش نمیکنند اگر کریم باقریی نباشد این مربی اعیانش مشخص میشه
  • ج IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    به عنوان یک فوتبالی ا ایران تاکتیکی برای بازی کردن ندارد هرچه هست روی توانایی بازیکنان است از همه مهمتر بازیکنان حرف این مربی را گوش نمیکنند اگر کریم باقریی نباشد این مربی اعیانش مشخص میشه
  • رضا IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    البته در نظر بگیرید که طلایترین نسل فوتبال ایران در سال 1982 زیر نظر همین چراغپور مفتضحانه به کویت باخت و حذف شد.
  • فتحی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    آقای چراغپور،میشه بگید شما سوادتون رو از کجا آوردید؟با کدوم تیم تا حالا نتیجه گرفتید؟من نمیگم اسکوچیچ مربی خیلی خوبیه ولی هر چقدر پول بدی آش میخوری.این که فرمودید تیم ملی بدون مربی هم صعود میکنه کاملاً نشون میده که شما دوزار سواد فوتبالی نداری.چرا دور قبل با ویلموتس داشتیم حذف می‌شدیم؟اون موقع هم همه این بازیکنها بودن.اگه دوتا شوتی که به تیرک دروازه کره خورد گل میشد،بازم این حرفها رو میزدی؟چرا بعد از بازی با سوریه یا امارات که اتفاقاً خوب بازی نکردیم سکوت کردی؟من از حرفهای شما هیچ چیز به جز غرض ورزی و حسادت نمی بینم.بازم میگم مربی بهتر از اسکوچیچ زیاده ولی هر چیزی یه قیمتی داره
  • حسین IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    یک مربی بدون حاشیه لطفا کسانی حق صحبت دارند که کارنامه آنها مشخص باشد اگر آقای قلعه نوعی ویحیی گلمحمدی ومجیدی ونوید کیا وحتی تا تار وکریمینظر بدهند باید قب‌ل کرد چون سابقه‌اش مشخص است لطفا از این آقاوامثال او نظر سنجی نشود بهتر است اقا خبرنگار لطفا برو سراغ مربیان بزرگ ایرانی واین اقا در ف‌تبادل ما تمام شده است لطفا آقای خبرنگار مطرح کردن اینها لطمه زدن به فوتبال ملی میباشد آقای اسکوچیچ مربی بزرگی می باشد اجازه بدهید کارش را بکند لطفا
  • کاظم IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    فاصله خاتمه مقدماتی جام جهانی تا شروع آن فقط شش ماه است.به نظر اینجانب مربی بزرگ خارجی صرفنظر از میزان پول مورد نظرش و توانایی یا عدم توانایی فدراسیون در پرداخت آن ، دو سال وقت می خواهد تا فقط شاید به شناخت پنجاه درصدی از فوتبال ما برسد.مطمئنا این کارشناسان بهتر از هر کس این موضوع را می دانند.شاید می خواهند مربی درجه یک خارجی بیاید و بعد نتایج محتوم ضعیف بگیرد و بدین ترتیب زمینه برای حضور مربیان معلوم و مشخص داخلی (که اصلا در هیچ درجه جهان قرار ندارند و فقط حسنشان شناخت فوتبال ایران است) فراهم گردد و بدین ترتیب دوستان همه دور هم جمع شوند و به منافع خودشان برسند
  • نیما IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    سلام حالا که احتمال صعود به جام جهانی بالا است امثال آقای چراغ پور سنگ خودشونو به سینه می زنند
  • محمدرضا مهدوی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    لطفا با این آقا اصلا مصاحبه نکنید باید حرف کسی رو قبول کنیم که تجربه میدانی موفق داشته باشه ایشون تجربه ندارند و درباره مربیان طراز اول صحبت می کنند مشکل ما شما خبرنگارها هستید با ایشان مصاحبه می کنید و باعث ایجاد بحران در فوتبال ملی میشید اگر صعود نکنیم مقصر شما و چراغدار هستید
  • عرش IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    تیم فوتبال ایران چه باشگاهی و چه ملی، نه جاگیری خوبی داره و نه یار گیری خوبی، در بعضی موارد، خصوصا، تیم‌های باشگاهی ایران، در سطح بسیار بدوی بازی میکنه، مانند گل کوچیک، در خیابان‌ها بازی میکنه، دائما یا خطا میکنه و یا مثل بچه ها، به داور اعتراض میکنه، اصلا بازیکنان گویا نان نخوردن، بازی پرسپولیس و الهلال عربستان، مثل نوجوانان در خیابان بازی می‌کردند، پنج نفر ایرانی بدنبال یک عربستانی بودند، خیلی خنده دار بازی می‌کردند، گویا دست و پاشونو گم کرده بودند.....
  • عرش IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    گل زدن تیم فوتبال ایران خنده داره، دو بازیکن در خط حمله هستن، و توی این شرایط هم میخوان گل هم بزنند، وقتی تیم‌های دیگر مانند اروپا، قصد گل زدن داشته باشن، همه بازیکنان توی زمین حریف قرار دارند. لااقل بازیکنان ایرانی و مربیان آنها بشینن فوتبال دیگران رو چند بار تماشا کنند قدری تجزیه و تحلیل کنند، تا بهتر نقشه بکشنندو.....
  • منصور IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    تیم ملی‌ خوب نتیجه میگیره با کادر فعلی چرا به جای کمک کردن چوب لای چرخش میزارن آقای چراغپور کجای این فوتبال جای دارن که خودشو درحد نقد کردن میدونه
  • عباس IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    از همونجایی که به تو مدرک کارشناسی فوتبال دادن میمون هر چی زشت تره بازیش بیشتره
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    اقای چراغپور الان سواد فوتبالی و علم فوتبالی شما چیست ایا غیر از ایران جای دیگری بوده اید ایا در همین ایران تیم قدرتمندی را مربیگری کرده ای که حالا ما به حرف شما گوش کنیم و اسکوچیچ را اخراج کنیم ایا اگر از همین مربی های درجه یک جهان مشاوره بخواهیم الان به ما خواهند گفت که مربی که ده بازی برد داشته را عوض کنیم قطعا خیر چون الان همه فوتبالی ها در تلاشن علم فوتبالشونو به روز کنن و سواد فوتبالی همه مربی ها نزدیک به هم هست و تاثیر زیادی مربی ها ندارن و لزوما داشتن بهترین مربی بهترین نتیجه را نمی اورد همانگونه که تفکرات خیلی از مربی ها و استراتژیشون در یک تیم جواب نداده و اخراج شده ان و تفکرشون شاید در تیمی دیگر جواب داده و حالا که استراتژی و تفکرات اسکوچیچ در تیم ملی جواب داده و موفق شدیم کدام ادم با سواد فوتبالی میاد میگه ایشان باید عوض بشه چرا در زمان ویلموتس داشتیم حذف میشدیم که حتی بعد از اخراجش همین مربی های ایرانی به علت اینکه فکر میکردن تیم ملی حذف خواهد شد حاضر به پذیرفتن مربیگری تیم ملی نشدن
  • امین IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    من میخاستم درجواب حرفهای چراغپور نظرخودم رو بگم،ولی واقعا ازجواب اکثر دوستان لذت بردم،دوره ای که ملت گول میخوردن وهرحرفی رو میپذیرفتن گذشت،این قد دنیا به دلبل رسانه ها کوچیک شده که برا نطر خودشون احترام قاعلن ،
  • محمد IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    جلال چراغپور مرد تحلیل های قیفی مرد حسابی ویلموتس با همین طارمی و آزمون و جهانبخش و... داشت تیمو تو دور اول اوت میکرد همه کر و‌کور و لال بودن اون موقع همین جماعت بی سواد احمق قبل از جام جهانی ۹۸ هم با همین مرخرفات اسباب برکناری ایویچ رو فراهم کردن شاهکار تحلیلت یادمون نرفته جلال قیفی بهتره که سکوت کنی
  • ورزشی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    چراغپور بهتر است در مورد گندکاریهای ویلموتس تحقیق کند.اسکوچیچ که تیم حذف شده ما را با چها برد پیاپی به این مرحله آورد.امروز مت فهمیدم که چراغپور ،غلط حرف میزند ،چون اگر می فهمید،در این مرحله که تیم ملی به آرامش نیاز دارد،پرت و پلا نمی گفت.برود در مورد باخت ژاپن به عمان بررسی کند که آیا رسانه های ژاپن،علیه سرمربی چرت و پرت گفتن یا نه.برود در مورد تساوی کره و عراق بحث تحقیق کند که آیا رسانه های کره در مورد سرمربی ،چرت و پرت نوشتن یا نه.تیم ملی ما وقتی در صدر گروه است،به حمایت و آرامش نیاز دارد،نه چرندیات مزخرف،بهتر است هر کسی احترام خودش را خودش نگهدارد.حسادت خیلی بد است.حسود هرگز نیاسود.اگر کسانیکه امروز از تیم ملی منافعی نمیبرند،نباید علیه سرمربی جبهه گیری کنند.
  • ورزشی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    حسادت خیلی بد است.هرچه میکشیم از دست حسادتهاست.اسکوچیچ تیم حذف شده ما رو آورده صدر گروه،الان بعضی ناکارشناسها،اعتراض میکنند.مگه هر کسی به این راحتی میتونه بگه کارشناسم.اگه راست میگی برو ببین چرا داشتیم حذف میشدیم با ویلموتس.و چرا الان در صدریم
  • علی AE ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    کیروش به آن عظمت؟؟؟؟؟؟کیروش و عظمت؟ آخه این مربی خوش شانس دارای سینه چاکان ابدی جه افتخاری برای فوتبال شما کسب کرده که ولش نمی کنید؟ اصلا" افتخارات این آقا چیه که هی می زنید سر مردم...او فقط و فقط یک عوامفریب ماهر است همین و بس. او مربی یران ، افریقای جنوبی ، کلمبیا بوده یه قهرمانی کسب نکرده ..واقعا" طرفداری کورکورانه هم نوبرشه.....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی