نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
۱۶ |
۴
الهلال عربستان
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بررسی وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس از ماه‌ها قبل از دیدار برابر الهلال عربستان نشان می‌دهد دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شدند نماینده ایران در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شکست سختی برابر نماینده عربستان متحمل شود.

تیم فوتبال پرسپولیس با وجود عملکرد بسیار خوب در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ و نمایش قابل قبول در دیدار برابر استقلال تاجیکستان، در نهایت با نمایش ضعیف و دور از انتظار  برابر الهلال عربستان، از صعود به نیمه‌نهایی بازماند اما به راستی چه دلایلی باعث شد که فینالیست سال قبل لیگ قهرمانان آسیا نتواند بازی همیشگی خود را برابر الهلال به نمایش بگذارد؟

جدایی ستاره‌های ملی‌پوش!

شاید بتوان گفت مهم‌ترین عاملی که باعث شد پرسپولیس همان تیم سال‌های اخیر در آسیا نباشد، جدایی سه مهره کلیدی تیم در نقل‌وانتقالات تابستان باشد. احمد نوراللهی و محمدحسین‌ کنعانی‌زادگان که از بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس محسوب می‌شوند، در پایان فصل قبل از جمع سرخ‌ها جدا شدند تا مشخص شود مدیران قبلی باشگاه، هنر خاصی در حفظ ستاره‌ها ندارند. در کنار آنها، شهریار مغانلو هم به سپاهان پیوست تا به نوعی ستون فقرات پرسپولیس و بهترین گلزن آسیایی این تیم، جمع سرخ‌ها را ترک کند. جدایی این بازیکنان در حالی رقم خورد که یحیی گل‌محمدی از اواسط فصل قبل اصرار زیادی بر تمدید قرارداد و حفظ همه بازیکنان تیمش داشت.

خواسته‌های نقل‌وانتقالاتی کادر فنی انجام شد؟

یکی دیگر از مسائلی که پرسپولیس را تحت تاثیر خود قرار داد، عملکرد باشگاه در جذب بازیکان مورد درخواست کادر فنی بود. درباره این موضوع، یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌ای پیش از دیدار برابر استقلال تاجیکستان گفته بود: ما در بحث تهاجمی نتوانستیم به آن چیزی که در لیست وجود داشت برسیم اما در هر صورت یکسری مشکلات مالی که باشگاه دارد، به ما اجازه نمی‌دهد در مقابل تیم‌های دیگر کار کنیم. بحث خالی بودن حساب باشگاه است چون حتی نتوانستیم با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بیش‌تر بازیکنمان که ملی‌پوش بود را نگه داریم. اگر پول در باشگاه بود، بازیکنان را می‌توانستیم حفظ کنیم. دو بازیکن فیکس تیم ملی و مغانلو را به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم و این مشکلات متاسفانه وجود دارد.

نبود بازی رسمی قبل از یک مصاف حساس

پرسپولیس در شرایطی مرحله یک‌هشتم و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشت که به خاطر برنامه ریزی بازی‌ها و از طرفی شروع نشدن لیگ برتر ایران، عملا بدون انجام بازی رسمی، به مصاف رقبا رفت. پیش از دیدار برابر استقلال تاجیکستان و در ادامه برابر الهلال، یحیی گل‌محمدی بارها به این موضوع اشاره کرده بود و سعی داشت با انجام بازی‌های دوستانه  تیمش را به شرایط مسابقه برساند اما در دیدار برابر الهلال مشخص بود، خیلی در این امر موفق نبوده است.

ضعف در برخی پست‌ها

عملکرد پرسپولیس در دیدار برابر الهلال آنقدر ضعیف بود که به راحتی مشهود بود در برخی پست‌ها، بازیکنان آن عملکرد همیشگی خود را ندارند. درباره این موضوع مجید جلالی به عنوان یک کارشناس گفته است که انتخاب بازیکنان برای بعضی از پست‌ها اشتباه بود. البته بنا بر اظهارات جلالی، کادر فنی پرسپولیس هم در طول بازی متوجه انتخاب‌های اشتباه خود شده بود اما دیگر کار از کار گذشته بود و تغییر در نفرات ممکن نبود.

هواداران الهلال؛ الهلال - پرسپولیس

میزبانی الهلال و جو سنگین ورزشگاه

یکی دیگر از عواملی که می‌توان به آن اشاره کرد، میزبانی عربستان در این بازی بود. عربستانی‌ها که سال‌هاست به خاطر مشکلات سیاسی به ایران سفر نکرده‌اند، با لابی‌های گسترده، میزبانی‌های اینچنینی را از AFC می‌گیرند و عملا از شرایط ۱۰۰ درصدی میزبانی هم استفاده می‌کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی عربستان را به عنوان میزبان متمرکز مرحله یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ انتخاب کرد که قرار بر این نبود الهلال با استفاده از این شرایط، برای بازی برابر پرسپولیس ۱۰۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار بگیرد اما این اتفاق رخ داد و با حضور حضور حداکثری هوادارانش جو سنگینی برای نماینده ایران ایجاد کرده بود.

مشکل پرواز برای سفری ساده!

ساده ترین امکاناتی که پرسپولیس می‌توانست از آن برای سفری با آرامش به  عربستان استفاده کند، پروازی بی دردسر و به موقع بود. در حالی که کادر فنی پرسپولیس تصمیم گرفته بود این تیم فردای بازی تیم‌ملی برابر کره، به عربستان سفر کند، مشکلات عجیبی باعث شد عملا سرخ‌ها ساعت‌ها در فرودگاه معطل شوند و در نهایت با از دست دادن یک جلسه تمرین مهم که قرار بود در عربستان برگزار شود، به خانه برگشتند. درباره چرایی این موضوع و اینکه چرا عربستان برای صبح روز چهارشنبه به هواپیمای پرسپولیس اجازه فرود در فرودگاه پرسپولیس نداد، مباحث زیادی مطرح است که باید بررسی شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • mani IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    الان تازه متوجه میشم که استقلال در بازی با الهلال با توجه به از دست دادن اسکلت تیم ، چه بازی خوبی انجام داد و هر دو گل رو روی ضد حمله و برخلاف جریان بازی خورد و اگر دروازبان الهلال نبود چه بسا که نتیجه هم می تونست فرق بکنه ! دوستانی که بعد از باخت می گفتند هر تیم دیگه ای اگر جای استقلال بود برنده می شد لالقل الان متوجه شدند که استقلال تیم خوب اون بازی بود که الهلال را خیلی ها تصور می کردند میشه برد و ضعیف هست. این همون الهلال ماه گذشته هست با همون بازیکنان .
    • شادوماد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      جالبه قرمزای متوهم میگن الهلال الان با الهلال یکماه پیش فرق داره.خخخخخخ خدایی بسشونه دیگه مسخرشون نکنید،گناه دارن، بالاخره آرزو دارن یه ستاره واقعی داشته باشن.راستی دقت کردی روی لوگوی پرسپولیس،ستارشونو چجوری با چرخ خیاطی دوختن؟ترسیدن یه موقع ستاره قلابیشون میوفته خخخخخ
  • x FR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    آنالیز غلط از الهلال و ضعف کادرفنی در اجرا یه تاکتیک ساده رو هم بنویسید
  • انتقام سخت ! IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    تا قبل از بازی از دلایل برد پرسپولیس می نوشتین از ثبات و آرامش تیم از جایگاه محکم یحیی از ساختاری که پرفسور برانکو براتون درست کرده .و حالا حالاها ..... چی شد بعد از ۹۰ دقیقه بازی همه ش فرو ریخت ؟ باور کنیم که پرسپولیس رو فقط بازیکنانش برنده نمیکردن بخدا سخت نیست فقط یه کم انصاف و وجدان میخواد
    • میلاد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      در فینال جام حذفی حریفتون پرسپولیس بلکه فولاد و وزیر هم رفته بود چرا باختین ؟ انشاا.. ۱۵ ابان مدرسه ها باز میشه و همه از شر این نوع اظهار نظرها راحت میشن
  • گرگانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    تیم ما پتانسیل بالایی داره و بازیکنای بشیار عالی فقط دیشب شب ما نبود بازیکنا مشکلی نداشتن فقط تیم خوب اماده نشدا بود شک نکنین به این تیم تمام
    • mohsen IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      همه بازیکنان بد بودن ترابی و امیری هم بد بود پس مشکل بازیکن های تازه جذب شده نبود مشکل این بود که جلو خط حمله قوی الهلال فرو رفتن در لاک دفاعی و استفاده از تک مهاجم به نام عیسی اشتباه بزرگی بود هر وقت الهلال حمله کرد حتی مهاجم ما هم در دفاع شرکت می کرد مربیان ما باید بدانند که حمله کردن هم گاهی وقت ها خودش بهترین دفاع می تونه باشه پرسپولیس در حمله هیچ برنامه ای نداشت پرس از جلو اصلا انجام نشد چون ما در خط حمله بازیکنی نداشتیم اگر به جای فرو رفتن در لاک دفاعی با پرس کرن و حضور پر تعداد فشار رو روی خط دفاع الهلال می گذاشتیم عملا خط حمله الهلال هم فلج می شد ولی این کار رو نکردیم ما علاوه بر مشکلاتی مثل دیر رفتن تیم به عربستان و مشکلاتی مثل بازی رسمی مشکل فنی هم داشتیم در کل تاکتیک درستی رو در مقابل الهلال اجرا نکردیم بنظرم مشکل از بازیکنان نبود مشکل از مسائل فنی و مسائل خارج فوتبال بود مثل بازی کردن در عربستان با حضور ۱۰۰ درصدی هوادار حریف و گرفتن حق جایگاه برای پرسپولیس دیر سفر کردن و اجرای تاکتیک غلط
  • بهرنگ IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    سلام چرا از فدراسیون و مربی در پیت تیم ملی و غیره نمیگید درسته بازی های تیم ملی خیلی خیلی مهمه در این هم شکی نیست ولی بازی های آسیایی همه نمایندگان ایران هم بازی ملی حساب میشه چرا فدراسیون با قانون های من دراوردی برای خودش با تیم ها امکاری نمیکنه چرا ؟
  • بهرنگ IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    سلام چرا از فدراسیون و مربی در پیت تیم ملی و غیره نمیگید درسته بازی های تیم ملی خیلی خیلی مهمه در این هم شکی نیست ولی بازی های آسیایی همه نمایندگان ایران هم بازی ملی حساب میشه چرا فدراسیون با قانون های من دراوردی برای خودش با تیم ها امکاری نمیکنه چرا ؟
  • تااااج کبیر آسیاااا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    تا قبل از بازی فقط حرف از برد میزدید حالا چیشد یدفعه هزارجور بهانه دارید میارید؟ بازم گلی به جمال استقلال که با بازیکنای ذخیره و جوان کاری کرد که دروازه بان الهلال شد بهترین بازیکن زمین ، پیروزی با اینهمه بازیکن حتی فقط یدونه موقعیت نتونست ایجاد کنه ،بله با رفتن بابامسعودتون این نتایج اصلا عجیب نیست،برگشتید به اصلتون
  • استقلال کبیر IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    یه دونه از این تیترا برای استقلال نزدین استقلالی که ۶ تا بازیکن اصلیش جدا شدن :))) واقعا که حکومتی برازنده این تیمه
  • ایران جوان IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    ضعف تیمتون رو باپشتوانه وزیر لنگی می پوشاندید، ولی خدا جای حق نشسته کاملا مشهود بودبا درست کردن مشکلات مدیریتی وپراندن استراماچونی در حالی که استقلال یک تیم ایده آل ومنسجم شده بودخواستید استقلال رو ضعیف کنید وحتی تیمهای دیگر رو تا در مدت ۵سال پیاپی قهرمان جعلی بشید حالا چرا با۳گل خورده وبازی سردر گم ازهم پاشیدید ۵۰سال قهرمان پی درپی نمیشدید پس از این هم نخواهید شد چون ساختار مافیاییتون از هم پاشیده بابت قهرمانیهای جعلیتون به قلبتون ووجدانتون رجوع کنید
  • مرتضی DE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    از دیشب تا حالا نظرات زیادی رو دیدم اما اگر واقعیت رو ببینیم برد عربستانی ها که به صورت سنتی رقیب ما در منطقه هستن فراتر از فوتبال بود! بیشتر به سیاست های کشور و اقتصاد و فرهنگ و در نتیجه سیاست های کل یک کشور مربوطه که در یک کشور مردم مخصوصا زنان از فوتبال لذت میبرن و فوتبال با اقتصادی قوی قلبی تپنده داره و مردم اون کشور در رفاه از لذت های زندگی که یکیش همین ورزش هست لذت میبرن و در کشوری دیگه فقر و رانت و دزدی بیداد می‌کنه و مردم تحت فشار هستن و زنان حتی اجازه فوتبال دیدن ندارن در نتیجه هیچ انتظاری نمیشه داشت و این برد حق الهلالی ها بود!
  • اس اس DE ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    هر بار تیم لنگ میبازه الم شنگه راه میندازن و یه نفر رو مقصر میکنن و اونم طرفدارای تاج یا کمبود پول و بازیکنه، راستی از اسطوره تون قلیچ چه خبر؟! صداش در نیومده تا حالا یا بازم از استقلال مایه گذاشت که اگه استقلال بود 6 تایی میشد. کری لنگیا 6 تا 6 تا ٍٍ ِِِِِِِِ 50 سال ازش گذشته و اونوقت قهرمانی تاج مال قدیماست. خخخخ. بی جنبه ها هیچ موقع جنبه باخت هم نداشتن.
  • علی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    انالیز خوبی بود خبرلنگ اما یک نکته مهم رو ننوشتی اونم ضعف در انالیز قبل از بازی و بین دو نیمه بزن زنگو
  • شاهین IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    ‌‌‌ الان دیگر، امکان دیدن دم داور یا دیگر عوامل تاثیرگذار در برگزاری مسابفه، کاری دشوار و ناممکن شده‌ست. اما، تطمیع عوامل و افرادی، غیر بازیکن و حتی غیر فنی، حتی مثلا اشخاص دون پایه خدمات، از تیم حریف، آن‌هم باشگاهی که به‌شدت از فقر مالی در رنج است. از جانب یک تیم ثروتمند سعودی، به‌هیچ روی کار دشواری به‌نظر نمی‌رسد ‌‌‌‌‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی