حمله تند پرسپولیسی‌ها به صدا و سیما/ ۵ جام را مفت به تلویزیون بردند تا به ریشمان بخندند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ماجرای حق پخش تلویزیونی به یک معظل بزرگ برای فوتبال ایران تبدیل شده است

مدت‌هاست صدای تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس از نداشتن بودجه و افزایش هزینه‌ها درآمده است و بازیکنانشان به بهانه پیشنهادهای بهتر و بیشتر، باشگاه‌شان را ترک می‌کنند و یا به تیم‌های صنعتی می‌روند و یا با تیم‌های عربی قرارداد می‌بندند.

مثلا پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات ۳ بازیکن اصلی و تاثیرگذار خود را به نام‌های کنعانی زادگان، نوراللهی و مغانلو را از دست داد که از این بین ۲ نفر فیکس تیم ملی هستند. شاید پرسپولیس این ۳ نفر را از دست نمی‌داد می‌توانست نمایش بهتری مقابل تیم متمول الهلال با کلی ستاره گرانقیمت داشته باشد.

باید قبول کنیم که پرسپولیس ضربه اول را در نقل و انتقالات خورد و نتوانست به جای ۳ مهره تاثیرگذار خود، بازیکنی در همان سطح و یا بهتر جذب کند.

بعد از شکست پرسپولیس مقابل الهلال، چند برنامه تلویزیونی با انتقاد از عملکرد باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات، معتقد بودند مدیران این باشگاه در جذب بازیکن باکیفیت ناتوان بودند و بازیکنان خوبشان را هم از دست دادند.

این برنامه‌ها همچنین از مدیران پرسپولیس بابت عدم پرداخت مطالبات کالدرون و عدم جذب بازیکن خارجی باکیفیت انتقاد کردند.

بعد از این صحبت‌ها که در صدا و سیما مطرح شد هواداران پرسپولیس حمله شدیدی به این برنامه‌ها و مدیران صدا و سیما کردند و آنها را مقصر اصلی ناکامی تیم‌های باشگاهی در بازی‌های بین المللی دانستند.

پرسپولیسی‌ها با اشاره به حق پخش تلویزیونی که حق قانونی باشگاه‌هاست مدعی شدند صدا و سیما با ندادن حق پخش تلویزیونی به فوتبال خیانت می‌کند. هواداران پرسپولیس که از باخت تیمشان مقابل الهلال بسیار عصبانی بودند همچنین می‌گفتند: صدا و سیما در ازای پخش زنده بازی‌های پرسپولیس به سود کلانی می‌رسد ولی با قلدری حق قانونی اش را نمی‌دهد ولی از آنطرف برنامه‌های صدا و سیما برای پرسپولیس نسخه می‌پیچند و می‌گویند چرا فلان کار را نکردید.

برای اینکه اهمیت ماجرا را بدانید باید بگوییم که به‌طور میانگین حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد باشگاه‌های مختلف جهان از محل حق پخش است. به‌ عنوان‌ مثال در لالیگای اسپانیا به‌ دلیل فروش غیرمتمرکز حق پخش تلویزیون، ۵۱ درصد کل درآمد باشگاه‌های این کشور از فروش حقوق پخش بازی‌ها حاصل می‌شود و وابستگی به این منبع درآمدی نسبتا بالاست و جالب اینکه سهم درآمد حاصل از اسپانسرینگ و فروش اقلام تجاری تنها ۲۵ درصد است.

صدا و سیما از کنار لیگ برتر و به خصوص بازی‌های دو تیم پرسپولیس و استقلال سالیانه چند هزار میلیارد درآمد دارد ولی حاضر نیست بخشی از آن را خرج فوتبال بکند.

متاسفانه در این راه نه باشگاه‌ها زور لازم را دارند و نه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش کمکی به باشگاه‌ها می‌کنند.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که با وجود اینکه صدا و سیما حق قانونی فوتبال را نمی‌دهد و اقتصاد باشگاه‌ها را فلج کرده است اما فدراسیون فوتبال تیم ملی را دو دستی تقدیم یک برنامه خاص می‌کند و باشگاه پرسپولیس هم به عنوان قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر، جام‌های قهرمانی خود را به همراه ستاره تیمش به صدا و سیما می‌فرستد تا مدیران صدا و سیما و عوامل این برنامه به ریش فوتبال و هوادارانش بخندند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    از این گذشته قهرمان نایب قهرمان و سومی هر لیگ حرفه ای باید مقداری پاداش بگیرد که مبلغش کم نیست. چرا در لیگ مثلا حرفه ای ایران این اتفاق نمی افتد؟ دیگر این که همین پرسپولیس امشب به احتمالا بسیار مهمان به تلویزیون خ‌اهد فرستاد. جرا باشگاهها به جای جوشن گرفتن و مصاحبه های سخیف کردن برای شکستهای همدیگر یک بار هم شده بر سر این موضوع مشترک المنافع همصدا نمیشوند.؟
    • شادوماد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      اینکه صدا و سیما داره حق تیمها رو میخوره حرفی توش نیست ولی همه میدونیم هیچکسی نمیتونه با زور این پولو ازشون بگیره.درباره متحد شدن هوادارای تیمهای مختلف باید بگم تا وقتی شما هوادارای پرسپولیسی بیاید و همه تیمهای دیگه و هواداراشونو مسخره کنید،هیچ وقت انتظار اتحاد نداشته باشید.البته منظورم کل کل کردن نیست،من خودم عاشق کل کل کردنم،ولی هیچ وقت هیچ کسی رو مسخره نکردم ولی متاسفانه شما قرمزا همه چیو با هم قاطی کردید و بخاطر همینم هست تیمتون هر شهری میره جنجال بپا میشه.اول باید روی فرهنگ هوادارا کار بشه که کل کل و کری خوندن رو با مسخره کردن بقیه قاطی نکنن.تا وقتی به هم احترام نذاریم هیچ وقت منتظر اتحاد نباشید
    • مجهول الهویه IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      فعلا که بازار تمسخر و‌کنایه شده جولانگاه دار و دسته مقابل. کینه بیدلیل جلو چشاتونو گرفته. این سه خطی که نوشتید نفرت از سر و روش میریزه پایین. ما همه چیزو قاطی کردیم یا کسایی که هر چیزی رو ربط میدن به وزیر؟ وقتی میگید هر جا میرید جنجال به پا میشه متوجه نیستید دارید خود زنی میکنید؟ هوادار تیمهای دیگه حمله میکنه به اتوبوس پرسپولیس مقصر کیه؟ تماشاگر سنگ پرت میکرد بازیکن نمیتونست اوت بندازه مقصر کی بود؟ حمله کردن فرودگاه تبریز فحاشی به نوروزی؟ اومدن توی آزادی با پرچم ترکیه؟آتیش زدن ماشنهای پلاک تهران؟ اینا جریانش چیه؟ دیگه از فرهنگ‌هواداری هیچی نگید که مث این که یادتون رفته روز نایب قهرمانی پرسپولیس رو با تفاضل گل؟ همانروز که همه ما به پرسپولیس افتخار میکردیم و شما مسرور قهرمان نشدن پرسپولیس بودین. میخواید اول باشید و اگه نباشید حتما یه جای کار میلنگه. فکر میکنید دشمن دشمن شما حتما دوست شماست. متوجه نیستید پرسپولیس دشمن نیست و اکه تلویزیون دشمنی کرد دوست شما نیست. مجری میاد هر چی از دهنش درمیاد به پرسپولیس میگه هورا میکشید و قند تو دل آب میکنیدو وقتی علیه استقلال حرف میزنن لشکرکشی میکنید.
    • مجهول الهویه IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      سر موضوع عادل آب تو آسیاب دشمن ریختید چون پرسپولیس موفق بود و طبیعیه که نود بیشتر بش میپرداخت. علیه نود جبهه گرفتید علیه کارشناس تیم خودتون جبهه میگیرید چون حرفهاش به مذاقتون خوش نمیاد. پس انتظار اتحاد و اتفاق با شما یک امر محال است. در ضمن بدونید تیمایی متل سپاهان و تراکتور روزی هم علیه شما خواهند چرخید و بلاهایی که سر پرسپولیس اوردن بدترش رو سر استقلال خواهند اورد. پرتاب ین و برف به استقلال که یادتون نرفته. همینطوری ادامه بدید مطمئن باشید دو تیم پایتخت ضرر خواهند کرد.
  • مهدی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    رسانه میلی خائن ...
  • سیدرضا IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    چرا زمانیکه امیر به فردوسی پور بابت عدم حمایت مالی صداو سیما تذکر میداد اما عادل اونو میپیچوند تا مبادا بندازنش بیرون این حرفارو نمیزدین . شما خبرنگارهای رنگی درد بی درمان فوتبالین که هنوز نفهمیدین شخصیت حقوقی شما باید زبون همه تیما باشه نه فقط تیم مورد علاقه خودتون که باعث سرشکستگی فوتبال شد با اون بازی بدون برنامه
    • تااااج کبیر آسیاااا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      دقیقا حرفت درسته سید رضا ،بعداز پنج سال که دولت همه جوره هوای پیروزی رو داشت و هرسال گردن کلفتتر میشد تازه امسال که فقط سه تا بازیکن ازدست دادن یاد این قضیه افتادید؟؟؟!! استقلال ۶ ساله داره هرسال ۷،۸ تا از بهترین بازیکناشو ازدست میده که همین باعث میشه تو آسیا نتیجه نگیره ،همین امسالم با ازدست دادن ۸ تا بازیکن رکورددار لیگ شد ،پس تو این ۵،۶ سال کجا بودید چرا حرفی نمیزدید ،بغیراز بازیکن حتی مربی مارو هم ازمون گرفتید چون داشت همه تیمارو درو میکرد و امکان داشت مهندسی هایی که کرده بودید رو همرو خراب کنه ،خوبه که واسه همه تیم‌ها اینجوری زبون داشته باشید نه فقط یه تیم خاااص
    • محمدرضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      این بنده خدا که همه جا نوشته تیمهای استقلال و پرسپولیس . به جای اینکه تو این موضوع که واسه همه تیمها منافع داره یکصدا بشیم هی گیر بدید به رنگها و اینکه اسم فلان تیم اومد یا چرا قبلا این حرف گفته نشده
  • ق ر IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    بیشترین سود از کل ورزش ایران را صداوسيما میببرد چون واقعآ بی عدالتی نشان بی فرهنگی و بی اعتمادی دینی از خود صداوسيما شکل میگرید و جالبه اینکه درس های اخلاقی دارند
  • سعید IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    هرکی آوردن که از۳تاییهاگفت وگفت وگفت،۶ساله ماهیچی نمیگیم همون۶سالی که تیم جعلی روبادمیکردن،حق پخش چیه این که لک فحش به توپ جمع کن میده این هم حق وحقوق داره یا حمله های همه جانبه به داور که یه اوت اشتباه گرفته،حداکثرقیمت این بازیکن ها۷۰۰ یا۸۰۰میلیونه ونه بیشتر حقوقشونواصلاح کنید لطفا
  • مجتبی رجائی "کاشان" DE ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    فارغ از تعصّبات رنگی: اوون زمون که فتح الله توو جراید و چنتا برنامه ورزشی حنجره پاره میکرد: ایّهاالمدیرا؛ بیاین همدستُ همصدا بشیم و واسه دردِ درموون دارمون (حقّ پخش تلویزیونی)، صداسیما رو تحریم کنیمُ تا احقاق حقمون، اجازه پخش بازیاموونو ندیم؛ بقیه باشگاها فقطُ فقط دو سه هفته دووم آوردنُ دومرتبه کوتاه اوومدن و سرآخر تموم کاسه کوزه ها سَرِ حاجی فتح الله زاده ی بدبخت شکسته شد و به عنوان یه آشوبگرِ فوتبالی انگشتای اتهام سمتش نشونه رفت، بعدشم صداسیما از خداخواسته و با کلّی منّت، مجدد بازیارو پخش کرد،، حالا دیگه فایده نداره، اگه اوون روزا اوون تیما اوون تحریمُ چندهفته دیگه ادامه می دادن رسانه میلی!! از ترس حواشی و جنجالِ مردم احتمال پاپَس کشیدن و پرداختِ حقُّ حقوقِ قانونی هرچند نَه خیلی دهان پُرکن ولی قابل توجه بر میومد امّا الان و بعداً هرگز چون میدونه اینبارم مث سِریه قبل، برخی باشگاه ها از درِ خیانت وارد میشن. تامام
  • مجتبی رجائی "کاشان" DE ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    فارغ از تعصّبات رنگی: اوون زمون که حاجی فتح الله زاده توو جراید و چنتا برنامه ورزشی حنجره پاره میکرد: ایّهاالمدیرا؛ بیاین همدستُ همصدا بشیم و واسه دردِ درموون دارمون (حقّ پخش تلویزیونی)، صداسیما رو تحریم کنیمُ تا احقاق حقمون، اجازه پخش بازیاموونو ندیم؛ بقیه باشگاها فقطُ فقط دو سه هفته دووم آوردنُ دومرتبه کوتاه اوومدن و سرآخر تموم کاسه کوزه ها سَرِ حاجی فتح الله زاده ی بدبخت شکسته شد و به عنوان یه آشوبگرِ فوتبالی انگشتای اتهام سمتش نشونه رفت، بعدشم صداسیما از خداخواسته و با کلّی منّت، مجدد بازیارو پخش کرد،، حالا دیگه فایده نداره، اگه اوون روزا اوون تیما اوون تحریمُ چندهفته دیگه ادامه می دادن رسانه میلی!! از ترس حواشی و جنجالِ مردم احتمال پاپَس کشیدن و پرداختِ حقُّ حقوقِ قانونی هرچند نَه خیلی دهان پُرکن ولی قابل توجه بر میومد امّا الان و بعداً هرگز چون میدونه اینبارم مث سِریه قبل، برخی باشگاه ها از درِ خیانت وارد میشن. تامام
  • یک ایرانی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    سیما قبل از پخش فوتبال کلی پیام بازرگانی پخش می کنه و سود خوبی از این راه کسب می کنه که باید قانونی تصویب شود که به بازیکنان فوتبال هم مثلا درصدی تعلق بگیره، تازه مجریان برنامه فوتبالی هم هی می گن ستاره یک عدد مربع را بزنید تا در قرعه کشی مثلا پنجاه میلیونی برنده شوید در این چند دقیقه جریان پخش این برنامه و بازی فوتبال میلیونها نفر خرید شارژ و یا بسته های اینترنت انجام می دهند که مخابرات هم پول زیادی به جیب می زند و لابد سیما هم درصدی را خودش بر می دارد. اینجا هم به بازیکنان و مجموعه فوتبال به نظر می آید پولی نمی رسد. پس حتما باید این موضوعات بررسی کارشناسی شود.
  • یاسر IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    اگه جای استقلال بودید چیکار میکردین .مزه داد بهتون همه امکانات داوری ....میدن قهرمان میشین دیدین چه سوزشی داره جنگ نابرابر.
  • 6 IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    حيف تلويزيون! حيف از ما كه قهرمان ايناييم خخخخخخخخخخخخخ
  • شاهین احمدی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    آقای راهبر وجدانت کجا رفته زمانی که استقلال به خاطر بدهی استراماچونی قاعدی فروخت...دیاباته ریگی نادری ملیچ اسماعیلی از استقلال رفتن چرا مطلبی ننوشته تضعیف شده به مصاف الهلال رفت و مستحق باخت نبود
    • مهدی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      قبل از استراماچونی که هیچ جامی هم براتون نیاورد و رفت که پروفسور برانکو رو با اون همه افتخار پرسپولیس بخاطر بی پولی از دست داد و هیچکس هم دنبالش نرفت درحالیکه بخاطر استراماچونی تا سفیر و وزیر بسیج شده بودن یکم انصاف هم خوب چیزیه
    • نا شناس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      آقا مهدی برانکو ۳ سال موند بعدش پول استرا رو مگه همون موقع دادن
  • سلیمان GB ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    خب با این همه دزدی و خیانت چجوری قهرمان بشیم تازه عرضه ی یک میزبانی لیگ آسیا را ندارند فقط دزدی خیانت بلدند
  • لنگ حکومتی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    اون جام ها برای پیروزی نیست برای بابا مسعود بود
    • دوچرخه سواران IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      برو یکم تاریخ باشگاهتون رو بخون تا بفهمی تیم حکومتی چه تیمی بوده که بخاطرش تیم پر افتخار شاهین رو که پایه و اساس همین پرسپولیس قهرمان هست رو منحل کردن تا تیم تاج سلطنتی بتونه چند صباحی نفسی بکشه و عنوانی کسب کنه
    • hamed_800055@yahoo.com IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      پرسپولیس نام ماست و پیروزی کار ماست... نام پرسپولیس در سایه پیروزی های درخشان تا ابد جاودانه خواهد ماند
  • پدر لنگ ها IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    البته جام‌های اسنپی لنگ با فوتبال شرافتمندانه به دست نیاوردند هدیه ایی از وزیر لنگ از بابا مسعودشون بوده
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    استقلالی های عزیز حالاکه موفقیت های پرسپولیسو به وزیرقبلی ربط میدید و بابا سجادتون براتون همه کار میکنه ببینم قهرمان میشید؟آخرفصل دیگه بهونه ندارید،،میبینمتون
  • ع م IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    صدا و سیما چه پاسخی داره؟ تریبون در اختیار خودشه و به اعتراضات ترتیب اثر نمیده. فقط هم شرایط خودشو در نظر میگیره. البته از صدا و سیمایی که پولی بابت پخش مستقیم مسابقات فوتبال خرج نمیکنه یا میمونه تا آخرین لحظه که قیمتش بشکنه چه انتظاری میشه داشت؟ نه مولد هست و نه میتونه پولی در بیاره و نه اجازه میدن رسانه ای بیاد و قویتر عمل کنه. همه چیز قفله.
  • شاهین IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    درتمام دنیال این قانون است که صداوسیمای هر کشوری وقتی بازی ویا دیدار فوتبالی رو پخش می کند باید به ان تیم ها پول پرداخت کند ولی درکشور من ایران شده مایه ننگ وفقط با قلدری از پرداخت شانه خالی می کند باید دراین مملکت کسی باشد جوابگوی این تیمها باشد پرسپولیس یک برند معتبر وجهانی ست وباید خیلی زود تسویه کنند وگرنه هیچ دوربینی را به استادیومها راه ندهند
  • ناشناس (1) IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    ننگ ما ننگ ما ، سیمای الدنگ ما
  • ابی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    وقتی پیروزی تیم عزیز کرده حکومت این وضعیتش وای به حال بقیه تیم ها
  • سلیمم IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    در اینکه صدا وسیما قلدر مملکت شده هیچ شک نکنیم ولی شما را بخدا تعصب الکی نداشته باشیم ایا فوتبال بازیکنان ما در حدی هست که از تلویزیون پخش بشود ؟ شما ها تعصب بیجا نداشته باشید به فوتبال کشورکهای دوربر خودمان بنگرید فوتبالشان در این چندسال چه تحولی پیدا کرده ؟؟ فوتبالیستهای ما چه افتخاری برای مملکت کسب کرده اند مخصوصا در سطح جهانی؟؟؟ این حقوقهاییکه فوتبالیستها میگیرند اگر مثلا به کشتی کیران وسایر رشته ها اختصاص پیدا کنه در دنیا بی رقیب خواهند بود . حیف این دستمزدهاشون .
  • داود IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    خخخخ بازی با الهلال ثابت کرد پیروزی با یار دوازدهم بابا مسعود ،کل تیم ها رو دور میزد
  • کاوه IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    از صدا و سیمایی که بازیای اسیایی رو به جای خرید از انتن بقیه شبکه ها میدزده نباید انتظار حق پخش داشت
  • تاجی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    استقلال رو هم بگو یه تیم کامل از استقلال رفتن
  • مرادپور IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    صدا وسیما با ایجاد جو دوگانگی بین تیمهای مطرح کشور هم سود میبره و هم برنامهاش رو پیش میبره ما از قانون گذارا میخوایم فکری ب حال حق پخش باشگاهها بکنه
  • محمدرضا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    درروزمسابقه‌استقلال باهودارچه‌ربطی‌به‌بازی‌پرسپولیس باالهلال‌داره‌دواستقلالی‌یکی‌مثلآ مجری‌ودیگری‌مثلآ کارشناس‌چه‌تعریف‌وتمجیدی‌ازتیم‌شان‌میکنندوضعف‌‌‌پرسپولیس واقعا متاسف‌بایدبود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی