پشت پرده ماجرای جنجالی محمد جمشیدی و باشگاه شیمیدر/ شیمیدر ضرر کرده یا فدراسیون بسکتبال؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اردستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال برخلاف ادعایش در رسانه ها، مجوز بازی محمد جمشیدی بازیکن خاطی از همان هفته اول لیگ را صادر کرد . او در دیدار شهرداری گرگان مقابل نظم آوران سیرجان به میدان رفت. رایی که نارضایتی شیمیدر را به دنبال داشت.

امیرحسین صفرزاده، قائم مقام باشگاه شیمیدر درباره شکایتش از محمد جمشیدی بابت ثبت دو قرارداد و مصاحبه علیه این باشگاه و مهران شاهین طبع، می گوید:«حکایت این موضوع را همه ایران می دانند. او قراردادی را با ما امضاء کرد و بعد از آن با مبلغ بیشتری با شهرداری گرگان به توافق رسید و هر علت و مطلب دیگری که ازطرف این بازیکن اعلام می شود به نوعی سیاه نمایی است. تاکید می کنم در باشگاه شیمیدر برخلاف تیم ملی به هیچ عنوان بازیکن سالاری وجود نداشته و همه اعضا همواره دعوت به احترام متقابل می شوند. متاسفانه او با زیرپا گذاشتن تمامی رسومات و هنجارهای پهلوانی و اجتماعی بدعت بدی را در بسکتبال ایران باب کرد که متاسفانه با عملکرد ضعیف فدراسیون قطعاً در آینده از این دست مشکلات بیشتر مشاهده خواهیم کرد.»

 او به  تعیین ۱۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی جمشیدی کمیته انضباطی  برای خسارت باشگاه شیمیدر معترض است و می گوید:«این مبلغ توسط پیشکسوت محترم آقای لارودی مشخص شده که با تمام احترامی که برای او قائلم، یادآوری می کنم که ایشان مدرک کارشناسی در این زمینه ندارد و اصلا متوجه نشدیم که این عدد بر چه پایه و اساس تعیین شده است. باشگاه بالاجبار در پست محمد جمشیدی یک بازیکن خارجی گرفت و سهمیه خارجی اش در پست دیگر را سوزاند. برای اطلاع در پست او با بازیکنان طراز اول زیادی صحبت کرده بودیم و به جای جمشیدی به راحتی می توانستیم آنها را جذب کنیم که متاسفانه تمامی این فرصتها برای باشگاه از دست رفت. در حکم اصلی دوماه محرومیت، عذرخواهی رسمی در جراید و پرداخت مبلغ خسارت وارد شده به شیمیدر ثبت شده بود؛ اما با اعتراض جمشیدی این حکم کلاً تغییر کرد که بعد از پیگیری باشگاه  بیان کردند بخاطر خدمات این ملی پوش تخفیف قائل شدیم. سوال اینجاست مگر باشگاه شیمیدر به بسکتبال خدمت نکرده است؟ مگر دیگران خدمت نمی کنند؟! مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جریمه هیچ پایه و اساسی ندارد و کاملاً دلی است و از آن طرف فدراسیون ۲۰۰ میلیون تومان جریمه گرفته و بنظر می رسد فدراسیون از باشگاه شیمیدر بیشتر متضرر شده است!» 

امیر حسین صفرزاده معتقد است تاریخ احکام صادره دستکاری شده و گفت:«پنج شنبه ۲۲ مهر با من تماس گرفتند و درباره خسارت سئوال کردند. آنوقت مشخص می شود که حکم و نظریه کارشناس را ۲۱ مهر صادر کرده اند. پس چرا روز بعدش با من تماس می گیرند. مشخص است که تمام این موارد به این سمت می رود که این بازیکن بتواند ۲۴ مهر برای تیمش بازی کند. جالب این است در حکم ارسال شده تاریخ ۲۴ را تبدیل به ۲۱ مهرماه کرده اند. البته تنها نکته مثبت این رای این است که این اتفاقها افتاد تا کسانی که ادعا می کردند فدراسیون حامی شیمیدر است دهانشان بسته شود و حداقل مشخص شد که فدراسیون هیچ وقت از ما حمایت نکرده و اصولاً  از این فرصت استفاده کنم و اعلام می کنم که باشگاه هیچ وقت نیاز به کمک آنها را نداشته و ندارد.»

او از عدم عذرخواهی این بازیکن در جراید صحبت می کند:« سرپرست دبیری فدراسیون درباره عذرخواهی این بازیکن در رسانه ها صحبت کرده است و من نمی دانم کدام رسانه این عذرخواهی مطرح شده است. وقتی یک بازیکن به خودش اجازه می دهد باشگاه و سرمربی تیم ملی را  بدون هیچ پایه و اساسی و بدون مدرک و ادله و به کذب زیر سئوال ببرد خب قاعدتاً  باید از جایی چراغ سبز گرفته باشد. همه می دانیم که جایگاه سرمربی تیم ملی تنها شخصی نیست بلکه یک جایگاه حقوقی محسوب می شود. وقتی مدیر و سرپرست تیم ملی به رستوران پدرزن این بازیکن می رود و در خصوص تیم ملی و سرمربی درد و دل می کنند، مشخص است حکم نهایی او سر از کجا در می آورد. ما پارسال از صمد نیکخواه بهرامی شکایت کردیم ۴۵ روز طول کشید تا کمیته انضباطی تشکیل شود اما درباره جمشیدی در عرض ۲۴ ساعت رای اولیه ای که ظرف ۴۰ روز به اجماع رسیده شده بود را هوا کردند یعنی کسی دربسکتبال متوجه نیست که اوضاع از چه قرار است؟»

اما نکته دیگری که قائم مقام شمیدر به آن اشاره می کند به مسائل روز لیگ برتر برمی گردد:«یک لیگ حرفه ای که گردش مالی بالای ۴۰۰ میلیارد تومان دارد، چرا آیین نامه لیگ و مصوبات جلسات نهایی آن هنوز به باشگاهها ارسال نشده است. مگر این لیگ، لیگ محلات است؟ از نظر ما آیین نامه سال قبل اجرا می شود و قویاً اعلام می کنم تا همین لحظه آیین نامه جدیدی اعلام نشده است!! این آیین نامه باید سه ماه قبل از لیگ اعلام شود و باشگاهها طبق آن حرکت کنند نه بعد از شروع مسابقات! فکر می کنید چرا آیین نامه ارسال نمی شود؟با این فدراسیون و این وضعیت تغییر مفاد آن و قوانین به نفع تیمهای مورد نظر به هیچ وجه عجیب نخواهد بود، همانطور که می خواستند قانون بازیکنان لژیونر را بدون اعلام و اطلاع به کلیه تیمها که خارجی محسوب می شوند، تغییر دهید و آنها را ایرانی محسوب کنید و به تیمهایشان برسانید. اگر در جلسه اول لیگ من دست روی این موضوع نمی گذاشتم و اصرار به رای گیری نمی کردم این کار تا الان انجام شده بود. جالب اینکه نظر رئیس فدراسیون با ۱۴ رای مخالف رد شد. حتی در خصوص «مات» اسپانسر فدراسیون و گزارش مالی به باشگاهها سوال این است که حق تبلیغات محیطی را چرا اعلام نمی کنید؟! احتمالاً باز ۲۰ تا ۳۰ درصد برای تیم میزبان و مابقی متعلق به فدراسیون است! باشگاهها بیایند هزینه کنند که شما قراردادهای خود را ببندید و هیچوقت هم در مورد آن شفاف سازی نکنید؟! مگر مات با توجه به حضور همین باشگاهها نیامده است؟! اگر این باشگاهها نباشند فدراسیون کاری می تواند از پیش ببرد؟! آیا این قانونی است که بابت هر بازیکن خارجی ۲۰ میلیون تومان می گیرید در حالیکه این مبلغ طبق قوانین فیبا حدود ۱۰ میلیون تومان است.»

قائم مقام باشگاه شیمیدر در پایان تاکید می کند:«اگر قرار به حرف زدن است مثل صحبتهایی که این دوستان براساس منافعشان انجام می دهند، حرف زیاد هست و الی ماشاالله، امیدوارم در این دو ماه مانده دوستان کاری نکنند که باز هم مجبور به حرف زدن بیشتر شویم، اما بدانید مصرانه از حق باشگاه دفاع خواهیم کرد.قاعدتاً فدراسیون نشینان می دانند که امضای دو قرارداد رسمی و سندسازی و از این دست مسائل چه عواقبی دارد.  درآخر از مسئولین وزارت ورزش درخواست می کنیم که با زیر ذره بین بردن این قبیل موضوعات اجازه ندهند که این مسائل در ورزش کشور نهادینه شود چون شکی نیست که بزرگترین متضرر آن نهایتاً ورزش کشور و جامعه ورزشی خواهد بود. »

همچنین منصوراردستانی،مسئول کمیته انضباطی با توجه به نارضایتی شیمیدری ها علت صدور کارت بازی جمشیدی به خبرورزشی گفت:«جمشیدی طبق رای کمیته انضباطی با حکم شخصی مبنی بر عذرخواهی رسمی از باشگاه شیمیدر و پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شد. ضمنا" کارشناس خبره هم موظف به پرداخت ۱۵۰ میلیون به تیم شیمیدر شد.
او در ادامه تاکید می کند:« تا قبل از دیدار شهرداری گرگان و نظم آوران سیرجان ۱۵۰ میلیون تومان او به شیمیدر پرداخت شد و بابت جریمه ۲۰۰ میلیونی هم یک فقره چک در اختیار فدراسیون قرار گرفت. به همین دلیل کارت بازی برای او صادر شد.کارقانونی است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی