حمله تند یک استقلالی به اسکوچیچ/ الان وقت حال گرفتن از کسی نیست/ تا اوضاع خرابتر نشده عزیزی خادم ورود کند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: آقای اسکوچیچ الان وقت ناراحت کردن بازیکنان تیم ملی نیست اگر فوتبالیست ایرانی دانش فوتبالی ندارد شما هم می‌رفتید هدایت یک تیم بادانش را در دست می‌گرفتید.

مهدی طارمی مهاجم ملی پوش تیم پورتو در واکنش به مصاحبه اخیر دراگان اسکوچیچ درباره بازیکنان ایرانی با انتشار توییتی کنایه آمیز نوشت: اشکال از جای دیگری است.

حسن روشن پیشکسوت تیم استقلال و بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت حضور استقلال در هفته اول مسابقات لیگ و پیروزی برابر هوادار و همچنین مسائل رخ داده در تیم ملی میان اسکوچیچ و مهدی طارمی اظهاراتی را مطرح کرد.

با این برد استقلال می‌توان آینده روشنی برای این تیم متصور شد؟

من بازی را ندیدم اما برد هفته اول برای شروع بد نیست. ولی نتیجه یک بر صفر مقابل یک تیم تازه لیگ برتری شده خودش به ما می‌فهماند که استقلال در این بازی خوب عمل نکرده است.

هیچ اطلاعاتی از بازی ندارید؟

خیر. فقط شنیدم که از جمع بازیکنان تازه وارد استقلال تنها همان حسین‌زاده خوب بوده که در دیدار با الهلال هم درخشید. تازه واردها باید خودشان را به سطح استقلال برسانند وگرنه در ترکیب این تیم جایی ندارند.

 شما در مراسم اختتامیه کلاس مربیگری A شرکت کرده بودید؟

بله. آنجا برای بچه ها حرف زدم و گفتم با توجه به دانش فوتبالی و شرایط مالی که نسل شما مثل آندرانیک تیموریان دارد امید فوتبال ایران به شماست.

حمله تند یک استقلالی به اسکوچیچ/ الان وقت حال گرفتن از کسی نیست/ تا اوضاع خرابتر نشده عزیزی خادم ورود کند

چطور؟

متاسفانه ما در این سال‌ها دائماً مربیان دارای مدرک A درست می‌کنیم و بیرون می‌دهیم اما باز هم همان اکیپی که با دلال‌ها سر و کار دارند در لیگ برتر مربیگری می‌کنند. من به بچه های تازه مدرک گرفته گفتم باید بیایند و فوتبال را نجات بدهند. البته در جلسه‌ای که با عزیزی خادم داشتم هم گفتم که باید دست دلال‌ها را از فوتبال کوتاه کند. اینکه نمی‌شود ۱۶ تیم لیگ برتری ۱۶ مربی مشخص داشته باشند و فقط همان ها از این تیم به آن تیم بروند.

درباره دانش فنی صحبت کردید. خبر دارید اسکوچیچ گفته فوتبالیست‌های ایرانی دانش فوتبالی ندارند؟

دوست ندارم درباره تیم ملی حرف بزنم. چون در حال حاضر این تیم در مهمترین مسابقات خود برای صعود به جام جهانی است و هر تنشی در تیم‌ملی ممکن است آرامش کلی آن را به هم بزند و این توقع از سرمربی تیم ملی هم می‌رود که او در رأس همه، مانع از ایجاد ناآرامی‌در این تیم شود.

اما توئیت مهدی طارمی در پاسخ به اسکوچیچ این موضوع را تا حدی باز کرد. جایی که گفته بود فوتبالیست ایرانی دانش فنی دارد و ایراد از جای دیگری است؟

گفتم که ما باید آرامش را در تیم حفظ کنیم وگرنه قوز بالای قوز می‌شود. ما اگر با همین کره در سئول بازی کنیم سه یا چهار گل از آنها می‌خوریم. پس اگر اسکوچیچ آرامش تیم ملی را به هم بزند اول خودش را ضرر می‌کند. اصلاً یک سوال از اسکوچیچ دارم.

حمله تند یک استقلالی به اسکوچیچ/ الان وقت حال گرفتن از کسی نیست/ تا اوضاع خرابتر نشده عزیزی خادم ورود کند

چه سوالی؟

او که می‌گوید سرمربی یک تیم بی دانش شده چرا اصلا آن را انتخاب کرد. خب از اول می‌رفت سرمربی تیمی می‌شد که دانش فوتبالی داشته باشد. در این که بچه های فوتبالیست ایرانی به لحاظ دانش فوتبالی در قیاس با فوتبالیست های طراز اول جهان پایین‌تر هستند شکی نیست ولی این توانایی را دارند که خودشان را با فوتبال روز دنیا وفق بدهند. شما مهدی طارمی در پورتو را با مهدی طارمی در تیم ملی مقایسه کنید.

این دو چه فرقی با هم دارند؟

مهدی طارمی وقتی در پورتو بازی می‌کند یکی از یازده بازیکن تیمی می‌شود که نمی‌توانید فرقی بین او و دیگران احساس کنید. پس چطور آنجا می‌تواند دانش فنی داشته باشد ولی در تیم ملی نمی‌تواند؟ دلیلش این است که در پورتو کنار ۱۰ بازیکنی فوتبال بازی می‌کند که همه در سطح بالای فوتبال بازی می‌کنند ولی ما در تیم ملی مان می‌بینیم که در برخی پستها عملاً چنین نیست.

 موضوع را درباره بازی مقابل کره تیم ملی چطور دیدید؟

ما جلوی کره جنوبی اصلا هافبک نداشتیم. بعد هم نمی‌دانم چطور قدوس بیچاره را به ایران می‌آورند و او را بازی نمی‌دهند؟ این هم برای روحیه خود قدوس بد است هم جایگاهش در تیم باشگاهی اش را خراب می‌کند.

چاره کار چیست؟

من قبلا به عزیزی‌ خادم گفته بودم که این تیم ملی یک دکتر روانشناس نیاز دارد اما حالا می‌بینم یک کمیته فنی قوی هم لازم دارد. یک کمیته که از اسکوچیچ بپرسد این چه تعویض هایی بود که انجام داد. اصلاً با چه هدفی تعویض کرد آن هم در دقیقه ۹۳!

تعویض دقیقه ۹۳ اغلب با چه منطوری انجام می‌شود؟

تعویض دقیقه آخر برای تیمی‌است که یک یا دو گل از حریف جلو باشد و بخواهد وقت بگذراند نه اینکه ما یک – یک بودیم. نه اینکه قایدی از نیم ساعت پیش بدنش را گرم کند و بعد در دقیقه اول وقت اضافه به میدان برود. کمیته فنی قوی باید از سرمربی تیم ملی جواب بخواهد. نمی‌دانم چنین کمیته ای داریم یا نه، اما اگر نیست عزیزی خادم باید همین امروز کمیته فنی را راه اندازی کند تا جلوی ضرر آینده را از الان بگیرد. اگر اسکوچیچ به کسی جوابگو نباشد خودش و در نهایت تیم ملی ضرر می‌کند. شاید این برای خود اسکوچیچ هم خوب باشد که او را متوجه اشتباهاتش کنند.

به عنوان سئوال آخر، درست است که اسکوچیچ می‌خواسته با این صحبت‌ها حال برخی از بازیکنان تیم ملی را بگیرد؟

الان که وقت حال گرفتن از کسی نیست. عزیزی خادم باید تا اوضاع خرابتر از این نشده به این موضوع ورود کند. ما ۲۰ روز بعد باید با لبنان بازی کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    این چه تحلیل مسخره ای در مورد تعویض دقیقه۹۳ هست؟!حسن آقای روشن بازیکن بزرگی بوده ولی لطفاً کمتر نظر فنی بده.دقایق پایانی بازیکنای ایران کامل تحلیل رفته بودن و اگه قایدی وارد بازی نمیشد دفاعهای کره هم جلو می‌کشیدن هیچ کس نمیدونه چه طرحی در ذهن کادر فنی بوده ولی ممکنه تعویض قایدی برای نگه داشتن دفاعهای کره در زمین خودشون بوده باشه خیلی از گلها بوسیله همین مدافعین و در ثانیه های پایانی زده شده و مطمئنا اونا از قایدی تحلیل داشتن و می‌دونن سرعتش بالاس پس جلو نمیرن. این از تعویض. اما یه نکته دیگه هم هست و اون سوتفاهمی هست که موقع ترجمه پیش اومده خودش اسکوچیچ هم گفته اصلا منظورش این نبوده ولی خب وقتی سایه کسی رو با سنگ می‌زنیم کافی بگه الف، ما خودمون تا ی رو براش مینویسیم و میگیم اون گفته !! این گزارش‌های پی درپی، رگباری و در جهت تخریب مربی تیم، کمکی به بهبود فنی تیم ملی نمیکنه و معلوم نیس با چه هدفی انجام میشه! مسلماً این گزارش ها و این مانورها باعث عوض شدن اسکوچیچ نمیشه و احتمالاً این سوءتفاهم بین طارمی و مربی هم با یه جلسه گفتگو رودررو حل میشه ولی این همه تلاش در جهت تخریب واقعا عجیبه !!
  • حمید علوی CA ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    تا جایی که بنده میدونم (اگر اشتباه نکنم) صحبت اسکوچیچ این بوده که بازیکنای ایرانی تکنیک فردی خوبی تارن اما تا حدی ضعفشون در تاکتیک پذیری هست. اینم انصافن حرف اشتباه یا حتی تندی نیست. خب اگه بگه بازیکنای ایرانی همه جوره عالی هستن، اولا سوال ویش میاد که پس چرا قهرمان جهان نمیشن این مارادوناها؟! ثانیا کی باور میکنه؟! طرف اومده به کمرنگ ترین وجهش یه ایراد از n ایراد اکثر بازیکنان ایرانی رو گفته، چی شده حالا مگه؟ چی بایست میگفت؟! به دروغ میکفت میکفت همه جوره تاپن و نقص ندارن آقای روشن، راضی میشد؟ چند دوره رفتیم جام جهانی، یه بار نرفتیم مرحله ی بعد، آخرین بار از نظر کیفیت فوتبال شدیم تیم آخر جام جهانی… خب اگه ما بازیکنامون و بویژه جناب طارمی که در لیگ درجه ی دو اروپا بازی میکنه انقد عالین پس چرا همیشه در جا زدیم؟ آقا یادتون نره، همین تیم، با همین سوپر استارها تارچند وقت پیش، بخت اول حذف شدن از اولین مرحله ی دور انتخابی جام جهانی بود و در تهران هم به تیمای درجه دو آسیا امتیاز داد و باخت. انقد بی چشم و رو و فراموشکار نباشیم.
    • عادل IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      من نمی دونم آمار بی کيفيت ترين تيم را از کجادرآورديد ؟؟؟ من خيلی دراين مورد توی نت جستجو کردم و آن چيزی که ديدم تعريف و تمجيد از ايران بود واينکه درگروه مرگ تا لحظه آخر شانس صعود داشت ! جائی که مراکش و اسپانيا 2-2 شدند وايران مراکش را 1-0 زد و اسپانيا در لحظات آخر بازی وقت تلف می کرد ... ! و پرتغال در لحظه آخر از شکست فرار کرد . من فقط يک سايت اينگليسی پيدا کردم که نظرات مردم را در رابطه به IRAN football performance in 2018 منعکس کرده بود . جهت اطلاع لينکش را برای شما هم می گذارم که راحت تر اخبار فوتبال را دنبال کنيد و بازيچه دست دشمنان قسم خورده تيم ملی نشويد .با يک خورده سواد اينگليسی راحت می تونيد نظرات را متوجه بشويد . https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjh3_G-2t_zAhUMmxQKHcdXDdgQFnoECAoQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.quora.com%2FHow-was-Irans-performance-at-the-2018-World-Cup&usg=AOvVaw2T68VMT1gVEZDNuEp93s0P
    • غضنفر IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      دوست عزیز عادل، بنده هم شما را ارجاع میدم به انیمیشن هایی که در حین بازی‌های جام جهانی و به جهت تمسخر تیم سراسر دفاعی ما ساخته شده بود، همچنین صحبت‌های کارشناسان اروپایی در دست انداختن نحوه ی بازی ما، نیاز به سواد انگلیسی زیادی هم نیست با زیرنویس فارسی موجود بوده و احتمالا الانم هست!
    • اشکان IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      البته عادل خان گروه مرگ با توجه به سابقه پرتغال و اسپانیا اسمش گروه مرگ بوده وگرنه با اون نتایج افتضاحی که اسپانیا و پرتغال در جام ۲۰۱۸ گرفتن مشخص شد اسپانیا و پرتغال یکی از ضعیفترین تیمهای تاریخشون رو همراه داشتن و بیشتر گروه زندگی بود. لینک نمی‌ذارم چون نتایج و آمار بازیهای جام جهانی ۲۰۱۸ مشخصه؛ پرتغال و اسپانیا دور یک هشتم براحتی آب خوردن حذف شدن و تیمهای حذف کننده اونا دور یک چهارم حذف شدن و همین موضوع بظاهر ساده نشون میده اسپانیا و پرتغال در اون مقطع زمانی خاص چه قدرتی داشتن. مگه اینکه در نظر شما فینال بین اسپانیا و پرتغال بوده که از یک هشتم جلوتر نرفتن!
  • Jimmy US ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    اسکوچیچ فقط گفته که بازیکنهای ایرانی‌ از نظر تاکتیکی ضعیف هستن و حرفشم خیلی‌ درست بوده چون اگر تاکتیک پذیری بازیکنهای ما خوب بود که تیم ملی‌ باید جزو بهترین تیمهای ملی‌ دنیا بشمار میرفت. بعدش ادامه میده که با تمرینات و ذهنیت درست، این مشکل رو می‌شه حل کرد که اونم درست گفته.
  • جلال زرین IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    باسلام بهمه فوتبال دوستان خواهشاهمه مامیدانیم اطراف نمیخوهند ما بجام جهانی برویم پس جند قدم بپایان بازی‌ها نمانده صبوری کنیم سخنان جناب روشن رابنیکی بپذیرم حالا وقت بحث کردن سخنان نابجا را رواج ندهیم بلکه چنان سخن بگوییم که باعث دلگرمی آقای طارمی بقیه عزیزان تیم ملی باشیم انشاالله
  • ایرانی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    این تیم ملی که الان داریم دست پرورده کیروش هستندشک نیست که اسکوچیچ درحدکی روش نیست وتاحالا هم بخت باهاش یاربوده خداعاقبت رابخیرکنه
    • آریهان DE ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      پس چرا این ستارهدهای وارثی از کیروش نتونستند در زمان ویلموتس درست بازی کنند؟مگه کارشناسان و بعضی از افراد بیان نمی کنند که این تیم بدون مربی موفق میشه.پس چرا قبل از اسکوچیچ داشتند حذف میشدند.؟بازیکنان ایرانی درک کارهای تاکتیکی رو ندارند.میدونی چرا؟چون تیم پایه ای وجود نداره که به اینا اموزش بده.یه بازیکن معمولی یه روزه معروف میشه و در یه تیم با نام بازی می کنه.پول بگیر و دنبال بیزنس برو و بعد از لیگ اروپا حرف میزنه.این کارنامه بازیکن ایرانی هست.پول.نه پیشرفت ورزشی.خیلی افراد کمی هم موفق شدند نامی از خود به جا بگذارند.
    • اشکان IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      البته تیم دست پرورده کی‌روش به ویلموتس رسید و اسکوچیچ تقریبا دو سال بعد از کی‌روش و تیمی ضعیف، بی روحیه و در حال حذفی از ویلموتس تحویل گرفت! تحریف تاریخ این جوری دیگه ندیده بودیم
  • ق ر IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    ایا زمان کی روش بازیکنان حق داشت جلو مربی بی ایستاد این همان طارمی باعث شد دو پنچره پرسپولیس بسته شود‌ لطفا بازیکن سالاری حذف کنید . حرف حرفی مربی که باید احترام گذاشت. پرسپولیسی
  • کوهمره_جروق IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    طارمی باید تنبیه بشه
  • راز IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    در مورد این جریان همه نظرشون رو دادن. ولی چیزی که برام جالبه اینه که حسن روشن هیچ وقت بازیهای استقلال رو نگاه نمیکنه. ولی تمام بازیهای پرسپولیس رو میبینه. معلوم میشه بیشتر دنبال لذت بردن از فوتبال زیباست نه هواداری.
  • بابک IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    نه بابا شما درست میگید ارررررررر ره تو خوبی اصلا اگه ما هم تکنیک داریم هم تاکتیک چرا با تیم‌های اروپایی در یه حد نیستیم داداش؟؟ ما خوبیم اررررررررررره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی