رضا اسدی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پرسپولیس و گل گهر بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته نخست دارند.

هفته نخست رقابت‌های لیگ بیست و یکم با انجام دیدار معوقه پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان در روز جمعه به پایان رسید و طبق رسم معمول هر فصل در پایان هر هفته از رقابت‌ها تیمی منتخب از بهترین نفرات آن هفته تشکل می‌دهیم که تیم منتخب هفته نخست به شرح زیر است:

دروازه‌بان: حبیب فرعباسی (ذوب آهن)

در هفته نخست ۸ دروازه‌بان موفق شدند کلین شیت کنند و عملکرد خوب در این پست زیاد داشتیم ولی با توجه به شرایط بازی می‌توان گفت حبیب فرعباسی روز خوبی مقابل صنعت نفت پشت سر گذاشت و روی چند موقعیتی که روی دروازه‌اش ایجاد شد واکنش‌های خوبی از خودش به نمایش گذاشت و به برتری تک گله تیمش و کسب سه امتیاز نخست کمک بسزایی کرد.

مدافع راست: دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان)

مدافع راست سپاهان در روز خوب این تیم مقابل مس رفسنجان توانست یکی از خوب‌های تیمش باشد و هم در دفاع و هم در حمله کم اشتباه ظاهر شد و توانست به تیمش کمک کند. اوج کار اسماعیلی فر نفوذ خوبش از جناح راست روی دروازه مس و پاس دقیقش برای سروش رفیعی بود که منجر به گل زیبای این تیم شد و کار را برای تیم مس به نوعی تمام کرد.

مدافع میانی: امیرمهدی جان‌ملکی (نساجی)

مدافع میانی نساجی روز خوبی در ترکیب تیمش مقابل فجرسپاسی سپری کرد و در کنار سایر عناصر دفاعی این تیم توانستند کم اشتباه ظاهر شوند و نساجی بتواند با تکل گلی که به ثمر رساند سه امتیاز ارزشمند به دست بیاورد و فصل را با برد شروع کند. جان‌ملکی به نمایندگی از خط دفاع نساجی در ترکیب تیم منتخب هفته حضور دارد.

مدافع میانی: سیدجلال حسینی (پرسپولیس)

کاپیتان تیم پرسپولیس نشان داده فوتبال و کیفیت فنی سن و سال نمی‌شناسد و به عنوان یکی از تمام نشدنی‌ترین مهره‌های تاریخ لیگ برتر هنوز در قامت یک ستاره و رهبر در ترکیب تیمش می‌درخشد. حسینی در دیدار مقابل فولاد و در تقابل با خط حمله زهردار این تیم به خوبی توانست مانع شکل گیری موقعیت‌های زیادی روی دروازه تیمش شود.

مدافع چپ: جعفر سلمانی (استقلال)

در روزی که استقلال عملکرد فنی قابل قبولی مقابل هوادار ارائه نداد و این عملکرد حتی مورد انتقاد سرمربی این تیم در نشست خبری قرار گرفت، یک بازیکن توانست با استفاده از موقعیتی حداقلی سه امتیاز برای آبی‌ها در شروع کار به ارمغان بیاورد و مانع فاصله گرفتن تیمش از سایر رقبا شود. سلمانی در اولین بازی خود برای استقلال در لیگ برتر ستاره تیمش بود و مجیدی را به داشتن یک مدافع چپ قابل اعتماد راحت کرد.

هافبک دفاعی: امین پورعلی (گل گهر)

در روزی که گل گهر عملکرد فوق العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشت و توانست با یک برتری پر گل و قاطع مقابل تراکتور صدرنشین پایان هفته نخست شود، امین پورعلی هم جزو خوب‌های این تیم بود. پورعلی که در ترکیب اصلی گل گهر جانشین زنده روح شده است یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند تا در برتری پرگل نقش داشته باشد.

هافبک دفاعی: رضا اسدی (پرسپولیس)

خرید جدید پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ برتر برای این تیم عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت و به خوبی توانسته جای خالی نوراللهی که ستاره تیمش در فصل گذشته بود را پر کند. اسدی در وظایف دفاعی خوب کم اشتباه ظاهر شد و توانست به تیمش در حمله هم کمک کند و گل زیبایی که روی ضربه سر به ثمر رساند به نوعی قفل بازی را شکاند و زمینه ساز برتری پرگل تیمش شد.

هافبک هجومی: سعید صادقی (گل گهر)

صادقی با عملکرد فوق العاده خودش در ترکیب گل گهر مقابل تراکتور بارها دروازه حریف را با خطر جدی روبرو کرد و توانست دو بار هم گلزنی کند تا ستاره هفته نخست لیگ و آقای گل فعلی لیگ در پایان هفته اول باشد. صادقی با حرکات و نفوذهایش پشت محوطه جریمه به خوبی از ضعف دفاعی حریف استفادعه کرد و یک ستاره درخشان برای تیمش بود.

هافبک هجومی: سروش رفیعی (سپاهان)

آقای پاس گل فصل گذشته لیگ برتر کارش را در فصل جدید در ترکیب سپاهان با گلزنی شروع کرد و زیباترین گل این هفته را هم با یک ضربه قیچی وارد دروازه مس رفسنجان کرد. رفیعی با استفاده از تجربه بالایش و نقش کلیدی که در تیم محرم نویدکیا ایفا می‌کند امسال هم امید اصلی این تیم در خط هافبک محسوب می‌شود.

هافبک هجومی: مهدی ترابی (پرسپولیس)

درخشش ترابی در ترکیب پرسپولیس اتفاق جدید و عجیبی نیست و معمولاً هر وقت پرسپولیس خوب باشد و پیروز شود یکی از نفرات کلیدی آن پیروزی مهدی ترابی است. ترابی گلی در دیدار مقابل فولاد به ثمر نرساند ولی روی هر سه گل تاثیر مستقیم داشت و چندین موقعیت خطرناک دیگر هم روی دروازه حریف طراحی کرد که می‌توانست اختلاف را بیشتر کند.

مهاجم: یونس شاکری (گل گهر)

حضور یک مهاجم در ترکیب تیم منتخب در شرایطی که گلی به ثمر نرسانده شاید اتفاق عجیبی باشد ولی شاکری در دیدار با تراکتور یک ستاره در ترکیب تیمش بود و بارها دروازه را به خطر انداخت و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف طراحی کرد و دو پاس گل هم در این دیدار برای گل گهر ارسال کرد تا از خوب های تیمش در این برتری پرگل باشد.

سرمربی: یحیی گل محمدی (پرسپولیس)

اگرچه گل گهر بهترین نتیجه هفته را کسب کرد ولی برتری ۳ گله مقابل فولاد در اهواز کار کمی از سوی پرسپولیس نبود. یحیی به خوبی توانست تیمش را بعد از شکست مقابل الهلال ریکاوری کند و اجازه ندهد تبعات شکست دامن این تیم را در لیگ برتر بگیرد. یحیی نیمه مربیان را از ویسی برد و توانست با تعویض هایش جریان بازی را عوض کند و دو بازیک تعویضی این تیم موفق به گلزنی شدند.

تیم منتخب هفته اول؛ پرسپولیس و گل گهر با بیشترین نماینده در جمع برترین ها

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    خداوندگاره سوتیییییییییییییییییییییی اقای اسدیه ده میلیاردی با ضعیفترین بازی ممکن به واسطه یک گل تو تیم هفته قرار می گیره.سلمانی هم فقط یک گل زد ملاکتون رو برای انتخا بازیکن های هفته تغییر بدید.میشینن فهرست گزن هارو نگله میکنن هرکی گل زده میارن تو ترکیب
  • پادشاه فوتبال ایران IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    آفرین به تیم با کلاس پرسپولیس
  • sina IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    سيد جلال؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
  • علیرضا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    پرسپولیس با مربیگری جناب گل محمدی میتونه از این بهتر هم باشه. آرزوی سلامتی و موفقیت برای تک تک شان. پرسپولیسی دهه چهل
  • شهرام ستاری NL ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    واقعا کار پرسپولیس بزرگ بود.در ورزشگاه زیبا و خانگی فولاد سه گل زدن کار بزرگیه.از افتتاح این ورزشگاه فکر کنم سنگین ترین باخت فولاد بود.
  • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    چه جالب اقای راه نجات= تو همه منتخب ها هست بنظرم بهتر مربی هم حق ژنرال بود نه شلممد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی