نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟
استقلال زوجی مثل سیدجلال - کنعانی‌زادگان می‌خواهد/ تیم تارتار حتما تیم فرهاد را به دردسر می‌اندازد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن اسبق تیم استقلال گفت: این ذوب آهنی که استقلال با آن بازی دارد با ذوب‌آهن فصل‌های اخیر که تیم‌های مدعی حساب ۶ امتیاز از دو بازی رفت و برگشت با آن را می‌کردند فرق دارد.

استقلال در هفته دوم رقابت‌های لیگ ‌برتر باید در اصفهان مقابل ذوب‌آهنی بازی کند که مانند تیم فرهاد مجیدی بازی اولش را با برد مقابل صنعت نفت آبادان و کسب هر سه امتیاز پشت سر گذاشته است. احمد جمشیدیان در گفذتگو با خبر ورزشی، درباره تقابل دو تیم اصفهانی ذوب‌آهن و تهرانی استقلال اظهاراتی را مطرح کرده است:

استقلال در هفته دوم به ذوب آهن رسید. این حریف اصفهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ذوب‌آهن را نمی‌توان با تیم دو یا سه فصل گذشته مقایسه کرد چون دو اتفاق مهم در این تیم رخ داده است. اول اینکه یک مربی صاحب سبک در فوتبال بالای سر این تیم قرار داده شده است. کسی که درست است در این سال‌ها قهرمانی با تیم‌هایش نیاورده اما تیم‌هایی می‌سازد که به سختی گل می‌خورند و با چنگ و دندان از دروازه‌شان دفاع نمی‌کنند؛ یک تیم کاملاً تاکتیکی با دفاع منطقی. این ذوب آهن تیمی است که دیگر مدعیان نمی‌توانند از مصاف با آن ۶ امتیاز برای خودشان کنار بگذارند.

استقلال را در هفته اول چطور ارزیابی کردید؟

استقلال در بازی اول فوتبال خوبی ارائه نکرد که دلیلش تغییرات گسترده این تیم در ترکیبش بود. ترکیب تیم استقلال نه تنها نسبت به فصل قبل که نسبت به بازی آخرش مقابل الهلال هم تغییر داشت. به همین خاطر استقلال زمان می‌خواهد تا چهار یا پنج هفته بگذرد آن وقت می‌توان درباره استقلال نظر داد. البته مهم ۳ امتیاز بود که هرطور بود بدست آورد.

چطور؟

این بازی برای استقلال حکم یک بازی جام حذفی را داشت. نتیجه اش خیلی برایش مهم بود. یک تیم عصبی و عجول که زیر فشار برد در بازی اول مقابل یک حریف تازه لیگ برتری شده قرار داشت و این شرایط را برایش ایجاد کرد. گرچه در نهایت برد دلچسبی به دست آورد. هر چند که عملکرد خوبی از استقلال دیده نشد.

نقطه ضعف استقلال چه می‌تواند باشد که مهدی تارتار روی آن دست خواهد گذاشت؟

نقطه ضعف استقلال همچنان در خط دفاعی این تیم است. استقلال در دفاع نظم و انضباط خوبی ندارد. به نظرم بهتر بود به جای خرید بازیکن در خط هافبک و حمله، این تیم در دفاع بازیکن می‌خرید و تغییرات بیشتری در این فاز انجام می‌داد.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

شما ببینید تک تک بازیکنان خط دفاع استقلال مثل یزدانی، آقاسی، دانشگر یا مرادمند به تنهایی بازیکنان خوبی هستند اما ترکیب اینها با هم هرگز زوجی مثل کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده یا سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده را ایجاد نمی‌کند. احساس می‌کنم استقلال در خط دفاعی ضعف دارد و از سوی دیگر این تیم نبود یک بازیکن گلزن مانند مهدی قائدی را نیز احساس می‌کند. بازیکنی که نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه مشابهش را نداریم. کسی که می‌تواند به راحتی یک یا دو بازیکن پیش رویش را بردارد. این نقطه ضعف و خلاء مقابل الهلال و هوادار هم حس شد. مشخصات استقلال با جدایی قائدی و چند ستاره دیگری که در پایان فصل از این تیم جدا شدند به مرور تغییر سبک خواهد داد.

پیش بینی تان از نتیجه بازی چیست؟

ذوب آهن و استقلال امسال خیلی شبیه به هم هستند. چون هر دو تیم از بالا تا پایین تیمشان تغییر کرده است. ذوب آهن از اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و سرمربی و خیلی از بازیکنانش تغییر پیدا کرده اند و استقلال هم همین شرایط را داشته و تنها فرهاد مجیدی بوده که عوض نشده است. ضمن اینکه نتایج دو تیم اصفهانی در خانه معمولاً روبروی تیم‌های تهرانی‌ها خوب بوده و من فکر می‌کنم یک بازی سخت در انتظار استقلال است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • طغرل IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اون نوشیدنی ای که سید بلال قبل هر بازی داخلی میخوره، هر کی بخوره توی زمین ببر میشه.
  • تاج IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اره که دوپینگ کنن عالی اونموقع تا دقیقه نود از این سر تا این سر زمین میرن بعد هروقت بخوان تست بگیرن فحاشی کنن همینایی که هست خوبن.
  • شمسعلی. GB ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    خاک بر سرتان با اظهار نظر کردنتان کیسه تنان ،شما لایق همین شرایطی هستید که سالهاست گرفتار آنید تا وقتی جماعت جاهل و نادانی سرمربیشان را شاه خطاب کنند اوضاعشان همین است که می بینیم پس خلایق هر چه لایق
  • دخی پرسپولیسی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    اونی کع گفته بود سید چی میخوره باید بهش بگم غیرت این ضرب المثل حال این روز هاشون گربه دستش ب گوش نمیرسه میگه پیف پیف بو میده حالا که استقلالی ها دفاع خوب ندارن این قصشون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی