فرید صعودی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فرید صعودی، مدل فیتنس و مربی مطرح با تلاش‌های زیادی توانست راه را برای علاقه‌مندان به این حرفه باز کند. او که الان یکی از سرشناس‌ترین افراد این حرفه است.

محدثه جوادی؛ فرید صعودی مدل فیتنس و مربی مطرح کشورمان که با دیدن بیلبورد محمدرضا گلزار به مدلینگ علاقه‌مند شده در حال حاضر یکی از تاپ مدل‌های ایرانی است که با برندهای معتبر زیادی کار کرده است.

صعودی که به همراه برادرش مدیریت یک باشگاه را برعهده گرفته حالا باشگاهش پاتوق بسیاری از چهره‌ها و افراد معروف است. فرید خاطره‌ها و حرف‌های زیادی راجع به دوران حرفه ای‌اش به خبر ورزشی گفت که در ادامه می خوانیم:

فرید صعودی چگونه وارد دنیای مدلینگ شد؟

من دبیرستانی بودم که عکس رضا گلزار را روی بیلبوردهای شهر دیدم و از همانجا به حرفه مدلینگ علاقه‌مند شدم. در ۱۸ سالگی کارم را به صورت حرفه ای با برند فرس آغاز کردم و بعد از آن مدل ژورنال ایکات شدم، شاید جالب باشد بدانید همان زمان محمد رضا گلزار روی بیلبورد ایکات بود و چون زمانی عکاسی برای ژورنال را نداشت، من برای این کار انتخاب شدم.

این داستان را برای گلزار تعریف کرده‌اید؟

بله؛ رضا گلزار همیشه برای من یک الگو بوده است. این داستان را برای او گفتم، رضا همیشه مشوق است و از او انرژی خوبی می گیرم.

فرید صعودی

از وضعیت فیتنس مدلینگ در ایران بگویید.

فیتنس مدلینگ رشته ایست که به تازگی زیرشاخه  فدراسیون پرورش اندام شده است. خدا را شکر تا به این لحظه طرفداران بسیار زیادی در ایران داشته اما احتیاج به مدیریت دارد. باید بگویم ما چیزی به نام فیتنس مدلینگ در ایران نداریم. ما در ایران مسابقات فیتنس استایل داریم که با معیارهای جهانی کامل فرق می کند. اما فکر می‌کنم ایران در این رشته هم مانند سایر رشته‌های پرورش اندام بتواند خیلی خوب نتیجه بگیرد چون ما بچه‌های خیلی با استعدادی را در اختیار داریم.

راه رشد این رشته در ایران چیست؟

به خاطر بی برنامگی های فدراسیون و نبود تقویم درست هیچ کس نمی تواند برنامه ای برای رشد این رشته داشته باشد، متاسفانه چند روز مانده به مسابقات، مسابقات لغو می شود و از قبل اطلاعی به ما نمی دهد، سوء مدیریت باعث شده نه تنها من بلکه هیچ کسی نتواند برای این رشته و رشد آن  برنامه ریزی کند.

در این مدتی که به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنید، چه کسی شما را حمایت کرد؟

در این ۲۰ سالی که کار مدلینگ انجام دادم هیچ کس من را حمایت نکرد و هیچ توجهی به من نشد. من به صورت شخصی این کار را جلو بردم. بعد از ۲۰ سال تلاش کردن در این زمینه، مسیری باز شده است که جوانان بتوانند این کار را انجام دهند، قبل‌ها بسیار مسیر دشوارتر و سخت‌تر بود و عکس ما اگر قرار بود در مجله یا بیلبورد باشد باید مجوزهای سختی از ارشاد می گرفتیم اما الان اینگونه نیست.

چه شد با برندهای ورساچه و کاوالی همکاری کردید؟

آن زمان این دو برند معروف در ایران نمایندگی داشتند و من مدل این دو برند برای نمایندگی ایران شدم. حتی برای شرکت در کلاس‌های توجیهی به میلان رفتم. اولین ایرانی بودم که به صورت همزمان مدل ورساچه و کاوالی در ایران بودم.

چرا بعد از هشت سال کار با یکی از تولید کنندگان چرم همکاری‌تان قطع شد؟

من بعد از بازی در کلیپ یکی از خواننده‌ها (امیر حسین مقصودلو) ممنوع الکار شدم. متاسفانه مجوزهای بیلبورد برای من صادر نمی‌شد. من دوست خوبم بهرام رادان را به این تولیدی چرم پیشنهاد کردم. بعد از عقد قرارداد او فعالیتش را با این شرکت بزرگ چرم آغاز کرد. خیلی خوشحالم شخصیت محبوبی چون او، جای من در این برند مشغول به فعالیت است.

فرید صعودی

چه مدت ممنوع الکار بودی؟

آن زمان نامه ای برای من نیامد که نمی توانم در حرفه ام فعالیت کنم اما زمانی که برای بیلبورد به ارشاد می رفتم، مجوز برای من صادر نشد. با من حرف نمی زدند و جواب سر بالا به من می دادند. زمانی که می فهمیدند من در کلیپ آن خواننده بازی کرده ام کارم را راه نمی انداختند و به همین خاطر مدتی نتوانستم فعالیت کنم. خدا را شکر از آن زمان ۱۰ سال می گذرد و آن روزها خاطره شدند.

از تجربه بازی ات در آن کلیپ بگو ...

من در آن کلیپ هم بازیگر بودم و هم کارگردان. فکر می کنم توانستم بازی قابل قبولی از خود ارائه دهم. با اینکه این کلیپ برایم دردسر ساز شد اما تجربه خوبی بود.

شما یک نقش کوتاه نیز در بی پولی داشتید؛ چرا بعد از آن در فیلمی بازی نکردید؟

بازی در فیلم بی پولی برایم یادگاری بود. بازی در کنار حمید نعمت الله، بهرام رادان و باقی دوستانم. من کار بازیگری بلد نیستم، این کار بسیار سخت و دشوار است و من نمی توانم انجام دهم. به نظرم هرکس باید در کاری که بلد است فعالیت کند. من از بازیگری چیزی نمی دانم و ترجیح می دهم حرفه خودم را دنبال کنم.

از رابطه ات با آرمین زارعی خواننده پاپ بگو ...
تمام کسانی که من را می شناسند، می دانند که دوستی من و آرمین به سالها قبل برمی گردد. رفاقت ما قدیمی است و من او را برادر خود می دانم. زمانی که او مجوز برای فعالیت قانونی اش را گرفت از خودش بیشتر خوشحال شدم چرا که می دانم او برای فعالیت قانونی چقدر تلاش کرد و چه سختی هایی کشید.

آرمین و خیلی از چهره های دیگر، باشگاه تو را برای ورزش انتخاب می کنند. باشگاهت چه برتری نسبت به باقی باشگاه‌های ورزشی دارد؟

واقعا هیچ فرقی ندارد. من و برادرم نوید رابطه بسیار خوبی با این عزیزان داریم و آنها لطف می کنند و باشگاه من را برای ورزش انتخاب می کنند. به دلیل فضای دوستانه و جوی که این باشگاه دارد حتی بعضی وقتا قرارهای کاری‌شان را در باشگاه من می‌گذارند و این برای من افتخار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی