بهترین ستاره‌های کُند فوتبال جهان/ اِسلو استارز، بدون سرعت اما باکیفیت!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بسیاری از ستاره‌های فوتبال هستند که ثابت کرده‌اند می‌توانند در بالاترین سطح بدون اینکه سرعت بالایی داشته باشند، بدرخشند.

در فوتبال مدرن، سرعت به عنوان مهترین ویژگی برای فوتبالیست‌ها به حساب می‌آید، خصوصیتی که باعث می‌شود آن‌ها بتوانند در چندین پست بازی کنند.

با این وجود، سرعت در زمین فوتبال یک موضوع نسبی است و برای هر بازیکن با دیگری متفاوت است. فوتبالیست‌های باهوش که شاید چندان سرعتی نباشند همیشه راهی برای جبران این فقدان سرعت خود پیدا می‌کنند و با حرکات و جایگیری‌های خود همواره به عنوان ستاره در تیم‌هایشان مطرح هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند.

بسیاری از ستاره‌های فوتبال هستند که ثابت کرده‌اند می‌توانند در بالاترین سطح بدون اینکه سرعت بالایی داشته باشند، بدرخشند. این بازیکنان از قدرت تکنیک و هوش بالای خود استفاده می‌کنند تا نقص خود در سرعت را جبران کنند. نگاهی به معروف‌ترین ستاره‌هایی که سرعت پایینی دارند اما توانایی‌های فوق العاده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارند، خواهیم انداخت.

زلاتان ایبراهیموویچ

ابتدا بهتر است توجه داشته باشید که زلاتان در حال حاضر ۴۰ ساله است. اما او همچنان یک بازیکن قابل اتکا برای تیمش میلان به حساب می‌آید. این ستاره سوئدی همیشه بابت بدن ورزیده و انعطاف بدنی بالا مورد توجه بوده و این دقیقا دلیل است که باعث شده او بعد از ۲۱ سال حضور در فوتبال حرفه‌ای همچنان در بالاترین سطح بدرخشد. با ۱۹۵ سانتیمتر قد، در نبردهای هوایی یکی از موفق‌ترین‌هاست. او هرگز سریع‌ترین مهاجم زمان خود نبوده اما همیشه با تکنیک فوق‌العاده خود این عیب را برطرف کرده است. در فصل ۲۱-۲۰۲۰ زلاتان ۱۷ گل زد و ۳ پاس گل در ۲۷ بازی داد تا نشان دهد هنوز هم یکی از بهترین بازیکنان دنیا به حساب می‌آید.

بهترین ستاره‌های کُند فوتبال جهان/ اِسلو استارز، بدون سرعت اما باکیفیت!

سرخیو بوسکتس

بوسکتس طی یک دهه گذشته ثابت کرده که کنترل بازی از خط هافبک ارتباط خیلی زیادی با داشتن سرعت بالا ندارد. هافبک بارسلونا هیچ‌وقت یک بازیکن سرعتی نبوده است. اما او همواره یک بازیکن تکنیکی است و وقتی توپ به او می‌رسد هم‌تیمی‌هایش خیالشان راحت است که او می‌تواند با توپ بهترین حرکت را انجام داده و بهترین پاس را ارسال کند. سرخیو در حال حاضر ۳۳ ساله است و قدرت او کمتر از قبل شده است. بدون شک یکی از بهترین هافبک دفاعی‌های تاریخ فوتبال به حساب می‌آید و یک مکمل عالی برای ستاره‌های تکنیکی مثل ژاوی و اینیستا در خط هافبک بارسای رویایی بود. اوضاع بحرانی بارسلونا در این روزها باعث شده که عملکرد بوسکتس هم زیر سؤال برود اما او در بالاترین سطح فوتبال تاکنون ۶۴۴ بازی برای بارسا انجام داده و توانایی خود را در افتخاراتی که همراه با این تیم به دست آورده، ثابت کرده است.

بهترین ستاره‌های کُند فوتبال جهان/ اِسلو استارز، بدون سرعت اما باکیفیت!

جورجینیو

هافبک تکنیکی و قدرتی چلسی، تابستانی فوق العاده موفق را پشت سر گذاشت، تابستانی که شاید هر فوتبالیستی رویای آن را دارد. او با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شد و با تیم ملی ایتالیا فاتح جام ملت‌های اروپا.

جورجینیو همچنین سوپرجام اروپا را نیز همراه با چلسی با شکست دادن ویارئال به دست آورد. این هافبک ایتالیایی از همان ابتدای حضئورش در چلسی تبدیل شد به یک بازیکن بسیار تاثیرگذار برای این تیم. منتقدان او در ابتدا ایرادهای زیادی به او می‌گرفتند و معقتد بودند این بازیکن نمی‌تواند خودش را با سرعت بالای لیگ برتر انگلیس هماهنگ کند چون ذاتاً بازیکن کندی است. اما جورجینیو با تلاش فراوان خود را با شرایط جدید تطبیق داد و حالا ستاره خط هافبک چلسی و یکی از گزینه‌های اصلی دریافت توپ طلای فوتبال جهان است. فوتبالیستی بسیار باهوش که کمبود سرعت خود را با دید عالی و هوش بالایی که در زمین از خود نشان می‌دهد جبران می‌کند.

بهترین ستاره‌های کُند فوتبال جهان/ اِسلو استارز، بدون سرعت اما باکیفیت!

تونی کروس

تونی کروس یکی از باکلاس‌ترین و باتکنیک‌ترین فوتبالیست‌های جهان به حساب می‌آید. تماشای بازی او و ضرباتی که به توپ می‌زند همیشه جذاب است. از ۵۰ متری می‌تواند دقیق‌ترین پاسها را روی پای هم‌تیمی‌های خود بیندازد و در مواقعی که بین چند بازیکن گیر بیفتد با یکی دو ضربه ساده توپ را با خونسردی از بین آن‌ها رد می‌کند. کروس یک هافبک کلاسیک و مهره محوری هم در رئال مادرید و هم در تیم ملی آلمان به  حساب می آید. با این وجود او هرگز یک بازیکن سرعتی نبوده و اتفاقا بازیکنی کند نیز در مرکز زمین به حساب می آید. این ستاره ۳۱ ساله هم کمبود سرعت خود را با دید عالی و توانایی‌های تکنیکی‌اش جبران می‌کند و یکی از ارکان قهرمانی‌های متوالی رئال‌مادرید در اروپا بوده است. کروس بدون شک یکی از باهوش‌ترین فوتبالیست‌های جهان است که می‌داند چه موقع از سرعت خود استفاده کند و با بازیخوانی عالی بهترین تصمیم را بگیرد.

بهترین ستاره‌های کُند فوتبال جهان/ اِسلو استارز، بدون سرعت اما باکیفیت!

توماس مولر

توماس مولر از بازیکنانی است که ترجیح داده به جای اینکه زیبا و فانتزی بازی کند، تاثیرگذار باشد و موثرترین حرکات را انجام دهد. به همین جهت همه کسانی که بازی او را می‌بینند شاید از تکنیک و حرکات او لذت نبرند اما کسی نمی‌تواند از کارایی بالای او ایراد بگیرد. یک بازیکن با سبک منحصربه‌فرد که به خوبی در فضاهای مناسب جایگیری می‌کند و البته انعطاف فوق‌العاده بالایی برای بازی در پست‌های مختلف دارد. او در فاز هجومی می‌تواند در هر منطقه‌ای بازی کند و قطعا یکی از باهوش‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر فوتبال جهان است که در موفقیت‌های سال‌های اخیر بایرن تاثیر بسیار زیادی داشته است. این بازیکن ۳۲ ساله از سرعت بالایی برخوردار نیست اما وقتی بازیکنی به باهوشی توماس مولر باشید نیازی نیست که سرعت بالایی داشته باشید. مولر آلمانی یک بازیکن بسیار باثبات در بالاترین سطح فوتبال جهان بوده است. او در فصل جاری در ۱۵ بازی برای بایرن مونیخ در همه رقابت‌ها، پنج گل زده و هشت پاس گل داده و باز هم تاثیرگذاری خود را برای باواریایی ها به بهترین شکل نشان داده است. فصل گذشته هم توماس در ۴۶ بازی توانست ۲۴ پاس گل و ۱۵ گل را به نام خود ثبت کند که برای یک هافبک هجومی آمار فوق العاده‌ای به حساب می‌آید. آمار او، تاثیرگذاری عالی توماس در منطقه یک سوم هجومی را نشان می‌دهد.

بهترین ستاره‌های کُند فوتبال جهان/ اِسلو استارز، بدون سرعت اما باکیفیت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی