نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
محمد نوازی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق استقلال گفت: وریا غفوری به عنوان کاپیتان استقلال نیازی به روحیه دادن نداشت که مجیدی بخواهد دوباره به او پنالتی بدهد.

دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال در چارچوب هفته سوم مسابقات لیگ برتر با پیروزی آبی‌پوشان تهرانی و ۹ امتیازی شدن این تیم در سومین هفته رقابت‌ها به پایان رسید. محمد نوازی در گفتگو با خبرورزشی، پیرامون دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور و شرایط تیم فرهاد مجیدی و پنالتی از دست رفته ولی وریا غفوری حرف زد.

استقلال سومین بازی اش را هم با برد تمام کرد. انتظارش را داشتید؟

بابت این موضوع تبریک می‌گویم. به نظرم سه برد متوالی در شروع لیگ می‌تواند استارت خیلی خوبی  برای استقلال باشد و این نشان می‌دهد که قطعا تیم شرایطش خیلی خوب بوده که توانسته این نتایج را کسب کند. البته اگر بتوانیم در ادامه هم این شرایط را برای استقلال حفظ کنیم خیلی مهم است. اینکه بتوانند از این امتیازات به خوبی دفاع کنند اهمیت زیادی دارد. چون در نهایت به موفقیت خیلی خوب منجر می‌شود.

چطور می‌توان از این امتیازات دفاع کرد؟

فکر می‌کنم استقلال در دفاع تیمی کمی مشکل دارد. بهتر است روی این موضوع بیشتر کار شود تا در ادامه باز هم به روند گل نخوردن تیم ادامه بدهیم. نکته دیگر اینکه بازیکنانی که در ترکیب هستند به خوبی توپ را به مهاجمان منتقل نمی‌کنند. اتفاقی که در این ۳ بازی یا به کندی صورت می‌گرفت یا اصلاً توپی به مهاجمان نمی‌رسید.

بازیکنان جدید استقلال را چطور ارزیابی کرده اید؟

تازه واردها هنوز چیز زیادی از خودشان نشان نداده اند. ولی باید بدانند که در چه جایگاهی هستند و چه پیراهنی را بر تن شان کرده اند. طرفداران استقلال کوچکترین حرکات آنها را دنبال می‌کنند و باید بهترین نمایش خودشان را در استقلال اجرا کنند.

بازی چطور بود؟

من نیمه اول را ندیدم ولی شنیدم که یک بازی کسل کننده برگزار شده که این هم می‌تواند به خاطر ناهماهنگی بازیکنان استقلال باشد که هر چه بیشتر تمرین کنند شرایط شان بهتر می‌شود. اما در نیمه دوم هر دو تیم نسبتا خوب بازی کردند و بازی بد نبود. استقلال از موقعیتش استفاده کرد و به گل رسید ولی تراکتور موقعیت‌هایش را از دست داد و البته استقلال پنالتی هم داشت که آن هم از دست رفت.

شما پنالتی زن استقلال در دوران بازی‌تان بودید. چرا وریا غفوری اینقدر پنالتی از دست می‌دهد؟

اولا باید بگویم بدست آوردن پنالتی در هر بازی خودش یک حُسن است و اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند پنالتی زدن کار ساده‌ای است کاملا اشتباه می‌کنند. اگر در لحظه زدن پنالتی تمرکز داشته باشید و فشاری روی شما نباشد راحت آن را به گل تبدیل می‌کنید ولی به نظرم وریا عجله کرد و تصمیم خوبی نگرفت. می‌توانست پنالتی را بهتر از این بزند. او در بازی با هوادار هم یک پنالتی از دست داده بود ولی به هر حال باز هم خودش زد.

اینکه دوباره وریا پنالتی زد درست بود؟

به نظر من باید نفر پنالتی زن را عوض می‌کردند. چون مشخص است که وریا تمرکز ندارد. چون استرس گل نشدن پنالتی قبل روی او بود و لحظه آخر تصمیمش را عوض کرد و پنالتی را بد جایی زد.

پنالتی باید چطور زده شود که حتما گل شود؟

بهترین پنالتی زنان دنیا ضربه شان را محکم می‌زنند. چپ پا یا راست پا ولی به کناره‌ها و محکم می‌زنند. در این صورت دروازه بان شانسی برای گرفتن پنالتی نخواهد داشت.

ممکن است مجیدی برای این که به وریا غفوری روحیه بدهد پنالتی را به او داده باشد؟

وریا غفوری کاپیتان استقلال است و نیازی به این چیزها ندارد که بخواهد روحیه بگیرد. احتمالاً خودش تصمیم گرفته که پنالتی را بزند.

بازی با فجر را چطور پیش بینی میکنید؟

از قدیم مسابقه مقابل فجرسپاسی در شیراز سخت بوده است و اصلا به شرایط این تیم و بازیکنان کم نام و نشانش نباید فکر کرد. به نظرم استقلال اگر تمرکز لازم را داشته باشد و هماهنگی بین نفراتش بیشتر شود می‌تواند این بازی را هم با برد پشت سر بگذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی