نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اصطلاح معروف انگلیسی‌ها کار دست وریا داد/ قرار بود استادیوم یادگار تبریز را به پرسپولیس بدهند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت تیم استقلال گفت: شهرداری تهران می‌تواند در صدور مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کمک کند تا این دو باشگاه پرطرفدار از آسیا جا نمانند.

پیرو انتشار خبر لغو مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شایعاتی درباره غیبت تیم‌های سرخابی پایتخت در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده است.

حسن روشن در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره کسب سومین برد متوالی استقلال در لیگ برتر، پنالتی از دست رفته وریا غفوری و موضوع عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم استقلال و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد:

استقلال سومین برد متوالی اش را به دست آورد. این شرایط چه پیامی برای هواداران دارد؟

اولاً باید صبر کنیم و ببینیم در ادامه چه می‌شود. اگر این روال ادامه داشته باشد خیلی خوب است اما همیشه می‌گویند به دست آوردن راحت است اما نگه داشتنش سخت است. فرهاد و تیمش کار خودشان را تا اینجا خوب انجام داده اند و از اینجا به بعد وظیفه کادر مدیریتی باشگاه سنگین تر شده و نقش آجرلو در حفظ آرامش تیم مشخص می شود.

به نظر شما مشکلات از راه می رسد؟

به زودی موعد پرداخت قسط دوم پول بازیکنان استقلال از راه می‌رسد. مدیران باشگاه باید از حالا به فکر آن روزی باشند که بازیکنان به گوشی موبایلشان نگاه می‌کنند تا اس‌ام‌اس واریزی پولشان را ببینند. اگر آن روز پول به حساب تیم واریز نشود مشکلات استقلال استارت می‌خورد. منظورم این است که نباید در باد این بردها خوابید. البته این را به مدیران باشگاه می‌گویم. زمانی که ما در دبی کار می کردیم سیاستی در باشگاه وجود داشت و آن این بود که همیشه ۶ ماه جلوتر از اتفاقات قدم بر می داشتند و تقویم باشگاه ۶ ماه جلوتر از تاریخ روز دنبال می شد.

در بازی استقلال با تراکتور یک پنالتی توسط وریا غفوری از دست رفت که در سه بازی اخیر دومین پنالتی از دست رفته این بازیکن بود. چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

انگلیسی‌ها به این قبیل کارها می‌گویند تصمیم شخصی. یک بازیکن نباید خودش تصمیم بگیرد که پنالتی بزند. زمان جکیچ در استقلال، روزی در تمرین سئوال کرد چه کسانی پنالتی می زنند؟ ۷ نفر از بازیکنان دست بلند کردند که من جزو آنها نبودم. از بین آنها چهار نفر را انتخاب کرد و حسن نظری پنالتی زن اول تیم شد. هادی نداری دوم و به ترتیب... . اما در بازی های درون تیمی با جوانان و امید وقتی پنالتی می شد من پشت توپ می رفتم، غافل از اینکه جکیچ مرا دیده و در روز یک بازی رسمی به من گفت پنالتی را تو بزن و از آن روز به بعد من پنالتی زن اول تیم شدم. اگر من نبودم حسن نظری پنالتی میزد.

تصمیم انگلیسی کار دست وریا غفوری داد/ قرار بود استادیوم یادگار تبریز را به پرسپولیس بدهند

همیشه تمرین پنالتی می‌کردید؟

بله. ما هر روز در پایان تمرین یک ربع تمرین پنالتی داشتیم که هم برای ما خوب بود هم برای گلرها. یادم هست روزی در دیدار با پرسپولیس یک بر صفر جلو بودیم که پنالتی شد. آن زمان من پنالتی هایم را محکم به سمت چپ خودم و راست دروازه بان می‌زدم. همه استادیوم می‌دانستند که من قرار است پنالتی را کجا بزنم. یادم نیست دروازه بان پرسپولیس چه کسی بود ولی در حالی که هواداران پرسپولیس مرا "هو" می کردند و تماشاگران ما ساکت بودند به سمت توپ حرکت کردم و گلر پرسپولیس با این فکر که من مثل همیشه ضربه را به راست او می‌زنم، پرید. من هم خیلی آرام توپ را به سمت مخالف قِل دادم و گل زدم. بعد از من هم مراغه‎چیان گل سوم را زد و برنده شدیم اما نکته مهم بعد از بازی بود.

مگر بعد از بازی چه اتفاقی افتاد؟

بعد از بازی همیشه پاداش می دادند. ایرج (دانایی فرد) خدابیامرز بازیکن ۵ ستاره تیم بود که جایزه اش سه هزار تومان بود. من طبق روال ۴ ستاره بودم، نراقی سه و نیم ستاره و به همین ترتیب. اما جکیج به من هزار تومن بیشتر نداد! وقتی سوال کردم گفت دلیلش این است که پنالتی را طوری نزدی که تمرین می کردیم. بنابراین وریا غفوری مقصر نیست. وقتی تیم درست تمرین پنالتی نمی‌کند همین می شود. از طرفی بازیکنان استقلال جرات نمی کنند پشت توپ بروند. بازیکنان تازه وارد جرأت وریا را ندارند از بس استقلال هر سال نصف تیمش را تغییر می‌دهد بازیکنان این تیم شرایط لازم را ندارند.

این برد چه پیامی برای هواداران استقلال داشت؟

آنها امیدوارتر شدند. ولی از حالا به بعد کار سخت می‌شود و گفتم که مدیریت باید از حالا به فکر پول باشد.

بازی با فجرسپاسی را چطور پیش بینی می کنید؟

شنیدم فجر، صنعت نفت را در آبادان شکست داده! تا به حال نشنیده بودم صنعت‌نفت در خانه‌اش ببازد. معمولا آنها در خانه نمی بازند. ولی ظاهراً وضعشان در این فصل اصلاً خوب نیست. استقلال هم باید با قدرت مقابل فجر به روند خوبش ادامه بدهد.

خبر دارید که اعلام شده مجوز حرفه‌ای برای تیم های استقلال و پرسپولیس صادر نمی شود؟

اینکه خبر تازه‌ای نیست. سالهاست که این دو باشگاه با کنفدراسیون فوتبال آسیا درگیر این مسائل هستند.

ای اف سی به مواردی مثل رئیس مشترک مجمع هر دو باشگاه و یا نداشتن استادیوم خصوصی ایراد گرفته است؟

از همان سالی که فوتبال آسیا حرفه‌ای شد در سازمان تربیت بدنی قرار بود استادیوم تختی را به استقلال بدهند و یادگار امام تبریز را به پرسپولیس که یک مرتبه تراکتور قد علم کرد و به لیگ برتر آمد و نشد. اما ما چند سال پیش رفتیم و با شهرداری صحبت کردیم تا دو استادیوم امام رضا و شهید کاظمی را به استقلال و پرسپولیس بدهند. الان هم شهرداری می‌تواند این دو مجموعه را به عنوان بخشی از دارایی های دو شرکت سهامی، به استقلال و پرسپولیس بدهد و با کمی هزینه در این دو زمین آنها را به عنوان استادیوم اختصاصی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند.

چرا زودتر به این مسائل فکر نشده است؟

کلا ما عادت داریم تا شب هر اتفاقی دست به سیاه و سفید نمی زنیم. این هم مثل بقیه کارهایمان است. امیدوارم مسئولان استقلال شب پرداخت قسط دوم بازیکنان تیم به یاد تهیه پول نیافتند تا تیم وارد حاشیه نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی