نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
خداداد افشاریان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: هیچ تیمی در سه هفته ابتدایی لیگ برتر از داوری طلبکار نیست.

خداداد افشاریان در مورد وضعیت داوری ها در این فصل و بحث حقوق داوران مصاحبه ای با رادوی تهران انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

*در ذات من نیست که گذشته را شخم بزنم. قطعا داوران ما در فصل‌های قبل زحمت کشیدند، اما کار خود را انجام می‌دهم و اکنون به این نتیجه رسیده‌ام که بچه‌های ما فعل خواستن را تعریف کرده و کارشان را انجام می‌دهند. به جرأت قسم می‌خورم داوران در سه هفته لیگ امسال خیلی سرحال، بشاش، با اعتماد به نفس بالا و از همه مهم‌تر با همدلی فوق‌العاده بالا به مسابقات اعزام شدند.

*در این مدت داوران جوان، نفراتی که برای اولین بار مسابقات پخش زنده را قضاوت می‌کنند و داورانی که سال‌ها کنار ما بودند را گسیل کرده‌ایم و به جز یک بازی که کمک داور اشتباه کرد، سایر مسابقات به‌خیر گذشت و حق به حقدار رسید. هیچ تیمی در این سه هفته طلبکار نیست، شاید در یکی دو بازی لیگ یک به مشکل خورده باشیم، اما سعی کردیم داوران را با روحیه خوبی اعزام کنیم.  اگر تیم‌ها کمک کرده و جامعه فوتبالی ندا و ویس مثبتی بدهند، احساس می‌کنم امسال سال خوبی در داوری داشته باشیم.

*دستمزد داوران ۴ برابر شده اما مبلغ آن ۴ میلیون تومان نیست. هر داور برای قضاوت در لیگ برتر ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان می‌گیرد و اگر اشتباه نکنم کمک داور هم ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

*عزیزی خادم خیلی دست و دلباز است، در نیم فصل هم کار کارشناسی انجام می‌دهیم و سعی داریم حق‌الزحمه داوران را به واقعیت نزدیک کنیم. در آن زمان از داوران تست گرفته خواهد شد. مهم برای داوران احترام گذاشتن است. آنها باید احساس کنند که فدراسیون فوتبال در کنارشان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی