نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ژاوی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه بارسلونا برای بازگرداندن ژاوی جنگید و حالا او باید برای نجات دادن تیم زادگاه خود بجنگد و مبارزه کند.

ژاوی ارناندس به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید بارسلونا معرفی شد تا بازگشتی پرهیجان را به تیم سابق خود این بار در لباس مربیگری تجربه کند.

باشگاه السد قطر با وجود مخالفت با این انتقال در نهایت به خاطر تمایل خود ژاوی و در ازای دریافت غرامت حاضر شد به جدایی مربی اسپانیای خود رضایت بدهد. ژاوی جانشین رونالد کومان خواهد شد که بعد از شکست مقابل تیم رایووایکانو رسماً از بارسا اخراج شد و این تیم را با رتبه نهم جدول تحویل مربی بعدی داد که حالا مشخص شد این مربی جدید، ژاوی است.

بازیکن اسطوره ای باشگاه باسلونا و یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های نسل طلایی بارسا در قرن بیست و یکم، به باشگاهی برمی‌گردد که سال ۲۰۱۵ بعد از ۱۷ سال فوق العاده در این باشگاه از آن خداحافظی کرد. باشگاه بارسلونا به معنی واقعی برای بازگرداندن ژاوی جنگید و خود این مربی هم از باشگاه السد خواهش کرد که با این انتقال موافقت کنند تا به گفته خودش به خانه خود برگردد.

ژاوی ۴۱ ساله، در پیراهن بارسلونا ۸ بار قهرمان لالیگا اسپانیا و ۴ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت. ضمن اینکه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ و دو قهرمانی در جام ملتهای اروپا همراه با تیم ملی اسپانیا نیز دیگر افتخارات مهم او به حساب می‌آیند.

او چهار فصل پایانی فوتبال خود را در السد قطر پشت سر گذاشت و چهار قهرمانی نیز با این تیم به‌دست آورد و در نهایت در سال ۲۰۱۹ هدایت این تیم را برعهده گرفت. ژاوی روی نیمکت السد نیز موفق بود و تیمش را به قهرمانی در لیگ قطر در فصل گذشته رساند ضمن اینکه قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام این کشور را نیز در کارنامه خود ثبت کرد.

او در حالی تیم السد را ترک می‌کند که این تیم با سه امتیاز بیشتر از الدحیل در صدر جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد. او در آخرین بازی خود با السد مقابل الدحیل روی نیمکت نشست و به تساوی ۳-۳ رسید.

بغداد بونجاح و ژاوی؛ الدحیل - السد

باشگاه السد در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کرده از تمایل ژاوی به جدایی خبر داد: «ژاوی چند روز قبل به ما از تمایل خود برای رفتن به بارسلونا در این مقطع خاص گفت چرا که تیم زادگاه او شرایطی بحرانی را در حال حاضر تجربه می‌کند، در نتیجه ما این شرایط را درک کردیم و تصمیم گرفتیم که سر راه او نایستیم.»

او حالا ماموریت دارد که تیم بارسلونای بحران زده را از رتبه نهم جدول بالا بکشد و به یک مدعی تبدیل کند. هنوز مشخص نیست که او در بازی شنبه شب بارسلونا مقابل سلتاویگو روی نیمکت این تیم خواهد نشست یا نه اما به نظر می‌رسد که اولین حضور او به عنوان مربی بارسلونا بعد از وقفه بازی‌های ملی و در دربی کاتالونیا مقابل تیم اسپانیول در روز ۲۹ آبان باشد.

بارسلونا شرایطی بی‌سابقه را تجربه می‌کند؛ باشگاه بیش از یک میلیارد یورو بدهی دارد، لیونل مسی فوق ستاره خود را از دست داده‌اند، درون زمین بازی‌های بی‌کیفیتی را ارائه می‌کنند، بازیکنان این تیم از اعتمادبه‌نفس کافی برخوردار نیستند، بازیکنان مجبور به کاهش دستمزدهای خود شده‌اند و نتایج تیم در بازی‌های داخلی و اروپایی نیز چیزی در حد فاجعه بوده است.

هواداران بارسلونا از مدتها قبل و به ویژه تابستان گذشته منتظر بازگشت ژاوی بودند و حالا این اتفاق رخ داده است اما در شرایطی بسیار سخت برای تیم. آن‌ها امیدوارند که ژاوی در مسیر دیگر اسطوره باشگاه، پپ گواردیولا، گام بردارد و آبی‌اناری‌پوشان را به روزهای درخشان خود بازگرداند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    بازیکن بزرگ بودن لزوماً بمعنای مربی بزرگی شدن نیس و لیگی هم که کار میکرد نمیتونه محک مناسبی باشه ولی الان باید دید ژاوی در جدی ترین محک مربیگری چیکار میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی