نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
محمد صلاح
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد صلاح ستاره مصری لیورپول رژیم غذایی خاصی دارد، ولی دست از خوردن پیتزا یا غذای محبوب مصری‌اش نمی‌کشد و حتی در ماه رمضان هم تمریناتش را سخت و جدی دنبال می‌کند.

«مو صلاح» یکی از ترسناک‌ترین بازیکنان فوتبال جهان است. این بازیکن ۲۹ ساله لیورپولی پس از یک سال فوق‌العاده‌ای که با قرمزها گذرانده است نامزد کسب توپ‌طلا شد. او در این فصل بازیکن برجسته لیگ برتر بوده و ۱۰ گل برای تیم تشنه قهرمانی یورگن کلوپ به ثمر رسانده است.

ستاره مصری به لطف رژیم سخت و تمرینات شدیدش از جمله ورزش در ساعت ۳ صبح در ماه رمضان، به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است. با چنین سخت‌کوشی‌هایی‌ست که صلاح با کریستیانو رونالدو به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیکنان فوتبال مقایسه می‌شود.

در ادامه نحوه عملکرد او و تلاشش برای رسیدن به چنین جایگاهی را می‌خوانید.

درست غذا خوردن

غذایی که محمد صلاح می‌خورد نقشی حیاتی در موفقیتش دارد. اگرچه او هر چند وقت یک بار به خودش فرصت پیتزا خوردن هم می‌دهد. صلاح در مصاحبه‌ای که با CNN در مورد رژیم غذایی‌اش داشت گفت: «تغذیه بسیار مهم است و بخشی از بازی است. به بهبودی من کمک می‌کند، باعث خواب راحت‌ترم می‌شود و به بدنم کمک می‌کند که خیلی زود با شرایط سازگار شود. متخصص تغذیه من می‌گوید از آنجایی که اصلاً چربی اضافی در بدنم ندارم می‌توانم هرچه می‌خواهم بخورم. همچنین من اصلاً مشروبات الکلی نمی‌نوشم و این هم یکی دیگر از نکات مثبت رژیم غذایی من است.»

این فوتبالیست مسلمان به شدت حواسش را در مورد چیزهایی که می‌خورد جمع می‌کند. برای صبحانه پاراتاس می‌خورد که یک مدل نان پف کرده است، همراه یک لیوان شیر. اگر کامل سیر نشود یک ظرف میوه می‌خورد. هنگام ناهار تمایل دارد که کالری بیشتری مصرف کند؛ عدس، سبزیجات، نان، مرغ، و یک کاسه ماست. غذای مورد علاقه او یک غذای مصری به نام «کوشاری» است، که از برنج، ماکارونی و عدس تهیه می‌شود و روی آن گوجه‌فرنگی، نخود و پیاز تند می‌ریزند.

رژیم غذایی محمد صلاح

صلاح می‌گوید: «وقتی به مصر برمی‌گردم به دوستم از فرودگاه زنگ می‌زنم و می‌گویم کوشاری بخرد و بیاورد تا در ماشین بخوریم. هودی‌ام را روی سرم می‌کشم و می‌پرم داخل ماشین و مشغول خوردن غذای محبوبم می‌شوم.»

محمد صلاح اصولاً غذایی سبک در وعده شام میخورد. سوپ، سالاد، سبزیجات را برای شام ترجیح می‌دهد و بعد یک لیوان آبمیوه تازه بدون شکر می‌نوشد.

کوشاری؛ غذای محبوب محمد صلاح
کوشاری؛ غذای محبوب محمد صلاح

ورزش در باشگاه

صلاح با تمرین کردن نشان می‌دهد که چطور خود را وقف فوتبال کرده است. اگر مشغول تمرین با قرمزها نباشد او را در باشگاه مشغول تمرین با وزنه، پلایومتریک، یوگا، شنا و تمرینات کششی پیدا می‌کنید. خودش در این مورد می‌گوید: «معمولاً زود از خواب بیدار می‌شوم و یا صبح‌ها با تیم تمرین می‌کنیم یا عصرها. سپس دو ساعت به بدنم فرصت ریکاوری می‌دهم و برای هر مصدومیت و یا ماساژهای نقاط مختلف بدنم جلسات تراپی دارم. بعد به باشگاه بدنسازی ورزشگاه‌مان می‌روم. بعد از ورزش حرکات کششی و ریکاوری انجام می‌دهم. بعد از آن هم یا به استخر باشگاه می‌روم یا در خانه با دخترم «مکه» شنا می‌کنم. همه این فعالیت‌ها را تا ساعت ۷ یا ۸ غروب تمام می‌کنم.»

صلاح مطمئن می‌شود که در ماه رمضان هیچ دقیقه‌ای را برای کار کردن بر روی عضلات شکم از دست نمی‌دهد. او ساعت ۳ صبح بیدار می‌شود و در سالن بدنسازی خانه‌اش ورزش می‌کند.

تمرین محمد صلاح

تغییر چشمگیر بدن

زمانی که صلاح در چلسی بازی می‌کرد خیلی لاغر بود. حتی زمانی که به فیورنتینا فرستاده شده بود هم بدنش چندان تعریفی نداشت. اما به لطف رژیم و تمرینات ورزشی شدید و مداومش به بدنی فوق‌العاده دست پیدا کرد.

محمد صلاح

امروزه وقتی صلاح پیراهن لیورپولش را درمی‌آورد عضلات برآمده شکمش خودنمایی می‌کنند. عکس‌های زیادی از نیم‌تنه خود در اینستاگرام می‌گذارد و حتی هم‌تیمی‌هایش هم از هیکل عضلانی او دائماً عکس می‌گیرند.

اندی رابرتسون، ملی‌پوش اسکاتلندی، به تازگی عکسی از محمد طلاح در استخر در حالیکه تیشرتی بر تن نداشت به اشتراک گذاشت و به شوخی نوشت که رفیقش باید چربی‌های اضافه‌اش را آب کند. 

محمد صلاح

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی