یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
۰ |
۴
کومان - بارسلونا
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انتصاب مربیان ناکارآمد برای هدایت آبی‌واناری‌های کاتالونیا علاوه بر برآوردن نکردن انتظارات مدیران و هواداران تیم، روی دست باشگاه هزینه‌های سنگینی گذاشته است.

 به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، تلاش‌های بارسلونا برای نجات دادن تیم از بحران به مرحله استخدام ژاوی پس از اخراج رونالد کومان رسیده است.

کومان که دو هفته پیش از کادر فنی بارسلونا کنار گذاشته شد، سومین سرمربی از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ است که از این تیم اخراج می‌شود. پیش از او ارنستو والورده و کیکه ستین دو نفر دیگری بودند که در کادر فنی تیم کاتالان دوام نیاوردند. این در حالیست که بارسلونا پیش از این به باشگاهی معروف بود که برای قراردادهایش با مربیان خود حداقل از ابتدای قرن ۲۱ احترام قائل است و به آنها فرصت کار می‌داد.

به عنوان مثال فرانک رایکارد از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸، پپ گواردیولا از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ و تیتو ویلانووا از ۲۰۱۲ تا زمان مرگش که یک سال و نیم بعد بود. خرارد مارتینو سرمربی کاتالان‌ها اگرچه بیش از یک سال در بارسلونا حضور نداشت اما مدت قرارداد او هم یک ساله بود. بعد از او لوئیس انریکه هم تا پایان قرارداد سه ساله‌ای که سال ۲۰۱۴ با بارسایی‌ها امضا کرد در کنار این تیم ماند.

این رویه اما یکی دو سالی است که تغییر کرده و مدیران بارسلونا تلاش برای نجات تیم از بحران و ناکامی را مقدم بر سنت‌شکنی درباره مربیان‌شان دانسته‌اند، البته این تغییر رویه برای باشگاه کاتالان هزینه‌هایی هم دربر داشته است. والورده با اینکه در فصل آخر قراردادش با بارسلونا اخراج شد، به موجب این قرارداد ۱۱ میلیون یورو از بارسلونا غرامت گرفته است. پس از او ستین که در پی باخت ۸ بر ۲ مقابل بایرن مونیخ اخراج شد هم به خاطر اینکه یک سال به پایان قراردادش اخراج شد، ۴ میلیون یورو از بارسلونا طلبکار است. به این ارقام باید غرامت ۱۳ میلیون یورویی فسخ قرارداد کومان را هم اضافه کرد که بارسلونا آن را به دو قسط ۷٫۲ میلیون یورویی (با احتساب سود) تقسیم کرده است. علاوه بر این، بارسلونا باید ۵٫۸ میلیون یوروی دیگر هم به فدراسیون فوتبال هلند بدهد که این غرامت فسخ قرارداد کومان با این سازمان برای بردن مدافع سابق آبی‌واناری‌ها به نوکمپ است.

بارسلونا اما باید ۵ میلیون یورو دیگر هم غرامت بپردازد که این مربوط به فسخ قرارداد ژاوی با السد برای به خدمت گرفتن کاپیتان سابقش به عنوان جانشین کومان است. به این ترتیب تا همین جا بارسلونا روی هم باید ۳۳ میلیون یورو غرامت بپردازد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی