نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
سرمربیان اخراجی لیگ برتر انگلیس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هنوز به باکسینگ‌دی نزدیک هم نشده‌ایم که ۵ باشگاه لیگ برتری سرمربی ابتدای فصل‌شان را برکنار کرده‌اند تا از بحران نجات پیدا کنند.

لیگ برتر انگلیس در ماه نوامبر است و قبل از این که وارد مسابقات ملی این ماه شویم، ۵ سرمربی در این لیگ کارشان را از دست داده‌اند.

حالا می‌توان گفت لیگ برتر «جهنم مربیان» است، چرا که در هفته یازدهم قرار داریم و نه تنها به یک‌سوم مسابقات نرسیده‌ایم، بلکه هنوز «باکسینگ‌دی» را هم ندیده‌ایم. حالا یک‌چهارم از مربیان لیگ برتری اخراج شده‌اند، چرا که نتایجی که با تیم‌های‌شان گرفته‌اند دور از انتظار بوده است.

علاوه بر این ۵ سرمربی که در ادامه عملکرد و دلیل اخراج‌شان را مرور خواهیم کرد، سرمربیان دیگری هم هست که بعید نیست در ماه‌های آتی تا قبل از نیم‌فصل حکم اخراج بگیرند؛ گل سرسبد آن‌ها هم اوله‌گنار سولشائر سرمربی نروژی منچستریونایتد است.

سیسکو مونیوس

این سرمربی ۴۱ ساله اسپانیایی فصل قبل پس از انتصابش به‌عنوان سرمربی واتفورد باعث پیشرفت زنبورسرخ‌ها شد و در نهایت تیمش را با قرار دادن در جایگاه دوم لیگ چمپیونشیپ به لیگ برتر رساند. سیسکو مونیوس سوم اکتبر از تیم کنار گذاشته و شد و دلیل آن‌هم این بود که در ۷ بازی ابتدایی فصل تیمش فقط ۷ امتیاز کسب کرد و ۴ بازی را هم باخته بود. پس از برکنار شدن سیسکو که خیلی زود هم شغل جدیدی پیدا کرد و به اوئسکا رفت، باشگاه واتفورد تصمیم گرفت کلودیو رانیری ایتالیایی را استخدام کند که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را همراه لسترسیتی داشت. فعلاً واتفورد در ۴ بازی با رانری فقط یک برد داشته و ۳ بازی دیگر را باخته.

استیو بروس

به نظر می‌رسید که دوران سرمربیگری استیو بروس در نیوکاسل با حضور محمد بن‌سلمان و گروه عربستانی‌اش به پایان رسیده است. هفتم اکتبر «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان‌سعودی» باشگاه نیوکاسل را خرید و تنها ۱۳ روز بعد بروس در دفتر کارش وسایلش را جمع کرد و رفت. این سرمربی ۶۰ ساله در فصل جدید هیچ بردی کسب نکرد و تیمش در ۸ هفته فقط ۳ امتیاز از ۳ تساوی گرفت. بروس از جولای ۲۰۱۹ سرمربی نیوکاسل بود و با ۲۸ برد در ۹۷ بازی به کارش خاتمه داد. حالا به طور موقت گریم جونز جانشین بروس شده تا سرمربی جدید معرفی شود. ادی هاو سرمربی پیشین بورنموث با باشگاه نیوکاسل به توافق رسید و پس از تماشای دیدار مقابل برایتون در کنار آماندا استیولی، قراردادش را تا سال ۲۰۲۴ امضا کرد.

نونو اسپریتو سانتو

دوران این سرمربی پرتغالی در تاتنهام فقط ۴ ماه طول کشید. در حالی که او در ولورهمپتون عملکرد خوبی داشت، در تاتنهام نتوانست حتی ذره‌ای به چیزی که انتظار می‌رفت نزدیک شود. بعد از ۳ برد در هفته‌های ابتدایی، در ۷ هفته تیمش ۵ باخت داشت و شکست مقابل منچستریونایتد هم پایان کارش بود. سانتو که در مجموع در ۱۷ بازی روی نیمکت اسپرز نشست و ۸ برد، ۲ تساوی و ۷ شکست حاصل کارش بود. باشگاه شمال لندنی خیلی سریع با آنتونیو کونته مذاکره کرد و سرمربی‌ای که با چلسی در لیگ برتر انگلیس و اینتر در سری A ایتالیا قهرمان شده بود را به خدمت گرفت. حالا امیدوار هستند با این مربی به روزهای خوب برسند، با این حال در اولین بازی با کونته هم مقابل اورتون به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسیدند.

دانیل فارکه

این سرمربی آلمانی خاطرات خوبی در نوریچ‌سیتی از خودش به جای گذاشت، اما در لیگ برتر انگلیس مشخصاً دیگر سرمربی موفقی نبود. دانیل فارکه، قناری‌ها را ۲ مرتبه به قهرمانی لیگ چمپیونشیپ انگلیس رساند، اما مرتبه قبلی تیمش آخر شد و سقوط کرد و این فصل دیگر فرصت پیدا نکرد که نتیجه قبلی را رقم بزند. نوریچ با هدایت فارکه در ۱۰ هفته ابتدایی پیروز نشد و فقط ۲ امتیاز گرفت. نحوه اخراج فارکه هم عجیب بود و پس از این که تیمش در دیدار مقابل برنتفورد برنده شد، حکم اخراج را به دستش دادند. به نظر می‌رسد برای فارکه منطقی‌تر باشد که در دسته پایین‌تر انگلیس سرمربیگری کند. هنوز جانشین موقت یا دائمی فارکه در نوریچ‌سیتی مشخص نشده است.

دین اسمیت

استون‌ویلا فصل قبل یکی از پرخرج‌ترین تیم‌های لیگ برتر انگلیس بود و در نهایت هم یازدهم شد که عملکرد خوبی برای آن‌ها به شمار می‌رفت، چرا که تازه به لیگ برتر بازگشته بودند. اما تیم تحت هدایت دین اسمیت در فصل جدید ۱۰ امتیاز در ۱۱ بازی گرفت و در ۵ بازی آخرش هم شکست خورد تا تحمل مدیران باشگاه تمام شود. اسمیت که از سال ۲۰۱۸ سرمربی شیرهای بیرمنگام شده بود، توانست این تیم را به لیگ برتر انگلیس بازگرداند. با این حال پس از ۳ سال و یک ماه کارش را از دست داد. جانشین دین اسمیت هم هنوز مشخص نشده و معلوم نیست سرمربی موقت انتخاب خواهند کرد یا دائم.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی