نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
سپهر حیدری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: من فکر می‌کنم از متانت گل‌محمدی سوء استفاده می‌کنند، در صورتی که یحیی فقط کارش را انجام می‌دهد.

پرسپولیس اوضاع خوبی ندارد. مشکلات مالی و مدیریتی از یک طرف و نتایج ضعیف در دو هفته اخیر لیگ از طرف دیگر، باعث شد تا هواداران پرسپولیس به شدت نگران آینده تیمشان باشند. به همین بهانه با سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

 اوضاع پرسپولیس را تا اینجای فصل چطور دیدی؟

پرسپولیس به خاطر حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا، داشتن چند ملی پوش و فرصت بسیار کم برای شروع لیگ، نتوانست به خوبی بدنسازی کند و جدا از همه مسائل به نظرم به لحاظ بدنی بالانس نیست. البته کادرفنی چاره ای نداشت و نمی‌توانست خیلی به تیم فشار بیاورد. از طرف دیگر جدایی چند بازیکن کلیدی و اینکه بازیکنان جدید هنوز در تیم جا نیفتادند هم باعث شد اوضاع به شکل دلخواه پیش نرود. در بعضی از بازی‌ها مثل دیدار مقابل فولاد تیم خیلی خوب بازی کرد ولی در چند بازی آخر، همان پرسپولیس همیشگی نبود و این موضوعی چیزی نیست که بشود انکار کرد. در چند وقت اخیر شما ببینید چند بازیکن تاپ از پرسپولیس جدا شدند. یک مربی بدون ابزار نمی‌تواند قهرمان شود. بازیکنان موثر و باکیفیت تیم را جدا کردند و می‌گویند برو قهرمان شو. مگر می‌شود بدون بازیکن تاپ قهرمان شد. پرسپولیس قطعا نیاز به بازیکن سطح بالای خارجی دارد و هرطور شده باید در نیم فصل تقویت شود.

هواداران به شدت نگران پرسپولیس هستند. به نظرت مشکل تیم کجاست؟

هواداران پرسپولیس قطعا حق دارند که نگران باشد. مشکل پرسپولیس فقط مدیریتی است و بس. نه اینکه تیم بی نقص باشد و یا بگوییم در همه بازی‌ها عالی بازی می‌کند ولی مشکل بزرگ پرسپولیس در همه این سال‌ها مدیریتی است. انگار مدیران پرسپولیس فقط برای عکس گرفتن به این باشگاه می‌آیند و بعد از عکس گرفتن می‌روند. برنامه‌های بلند مدت و میان مدت پیشکش، برنامه کوتاه مدت هم در پرسپولیس وجود ندارد.

انتقاد از خریدهای جدید زیاد شده و بعضی‌ها می‌گویند این بازیکنان در حد پرسپولیس نیستند. خودت این موضوع را قبول داری؟

ببینید هر مربی بر اساس بودجه باشگاهی که در آن کار می‌کند بازیکن می‌خرد. یحیی گل محمدی هم همین کار را انجام داد و بعد از رفتن چند ستاره با توجه به بودجه و نفراتی که در بازار بودند توانست این بازیکنان را به خدمت بگیرد. به نظرم بازیکنان جدید همگی با کیفیت هستند ولی نیاز به زمان دارند. بازی در پرسپولیس سخت است و نیاز به زمان وجود دارد که این نفرات در تیم جا بیفتند. به نظرم در دیدارهای بعدی نمایش بهتری از خریدهای جدید پرسپولیس خواهیم دید.

بعضی از پیشکسوتان استقلال حالا به نوعی کری خواندند و گفتند نتایج پرسپولیس به دلیل رفتن سلطانی فر است. در این مورد چه نظری داری؟

من فکر می‌کنم حرف زدن در این مورد لوث شده است. ما ۵ سال بدون کمک کسی و با تلاش خودمان و حمایت هواداران قهرمان شدیم. دوستان استقلالی هرچه می‌خواهند بگویند ولی جام را آخر فصل می‌دهند نه الان. ما کاری به استقلال و اینکه الان مدیرعامل دارند و به آرامش رسیدند نداریم. حرف ما این است که پرسپولیس و استقلال باید خصوصی شوند و از اختیارات وزارت ورزش بیرون بیایند. البته که من بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.

مشکلات مالی و مدیریتی همچنان پابرجاست و صدای پرسپولیسی‌ها در آمده نظرت چیست؟

خب نبود ثبات در مدیرعامل باعث می‌شود همه چیز به هم بریزد و بازیکن و مربی نمی‌داند با چه کسی طرف است. نمی‌دانم واقعا چرا مدیرعامل پرسپولیس انتخاب نمی‌شود. پرسپولیس کلی پیشکسوت بزرگ دارد که می‌توانند مدیرعامل این تیم باشند. چرا از این افراد استفاده نمی‌شود. مدیرعامل نباید پول بیاورد بلکه باید مدیریت بلد باشد. پیدا کردن اسپانسر و منابع مالی باید بر عهده هیئت مدیره باشد و مدیرعامل باید روی مدیریت تیم تمرکز کند. ما مهندس کلانی و دکتر زادمهر را داریم که از هر لحاظ فوق العاده هستند. چون نمی‌توانند پول بیاورند به آن‌ها پست مدیریتی نمی‌دهند. چرا خود افشین پیروانی نباید مدیرعامل پرسپولیس شود و یا چرا از علی کریمی ‌استفاده نمی‌کنند. علی مثل جواهر است و می‌تواند خیلی به پرسپولیس کمک کند. چرا ما باید کریمی‌ را دور از فوتبال ببینیم و به او یک پست مدیریتی در باشگاه پرسپولیس نمی‌دهند.

در مورد اختلافی که بین طارمی ‌و اسکوچیچ به وجود آمد و منجر به خط خوردن مهدی شد چه صحبتی داری؟

خیلی در جریان ریز موضوع نیستم و نمی‌دانیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است. باید صحبت‌های هر دو نفر را بشنویم و بعد نظر بدهیم. به همین خاطر من به شخصه ترجیح می‌دهم اظهار نظر نکنم. فقط امیدوارم با یک مدیریت خوب این موضوع ختم به خیر شود و هر اتفاقی رخ می‌دهد به نفع تیم ملی باشد.

یحیی گل محمدی در صحبت‌هایش گفته بود می‌خواهند پرسپولیس را نابود کنند.

خب ببینید چه کارهایی کردند که صدای یحیی هم درآمد. من فکر می‌کنم از متانت یحیی گل محمدی سوء استفاده می‌کنند. در صورتی که یحیی فقط کارش را انجام می‌دهد. او بهترین نتایج را در پرسپولیس گرفته و با اینکه هر سال ستاره‌هایش را می‌برند ولی باز هم تیمش را قهرمان می‌کند. می‌بینیم خیلی از مربیان همیشه سر و صدا می‌کنند و جنجال درست می‌کنند؛ در نهایت هم به خواسته خودشان می‌رسند ولی یحیی هیچ وقت این کارها را نکرده است. پروژه نابودی پرسپولیس در سال‌های قبل هم بود ولی بدانند پرسپولیس جان سخت تر از این حرف‌هاست که نابودش کنند. این عده می‌ترسند پرسپولیس باز هم واژه جدیدی به ادبیات فوتبال ما اضافه کند؛ به همین خاطر دست به هرکاری می‌زنند. ولی مطمئن باشند ما برمی‌گردیم و پرسپولیس باز هم قهرمان خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لونگ مریخی ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    لونگ قرار بود الهلال رو کره مریخ ببره لونگی بالاخره ریکاوری کرد از غار زد بیرون پیشکسوت ذوب آهن
    • Amir perspolisi ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      بقرآن بقرآن من موندم چطور میشه شما که خودتون با اون شرایط عالی، یک هفته زودتر به محل انجام مسابقه رفتین و گرونترین اردوی تاریخ ایران رو برا انجام یک بازی برپا کردین و قبلش فرهاد مجیدی گفته بود الهلال هرچقد میخواد هزینه کنه نهایتش به ما میبازه،بهترین شرایط رو داشت تیمتون، تقریبا یک هفته ده روز از لیگ گذشته بود و در کوران مسابقات قرار داشت تیمتون امادو تا خورد سه تا هم نخورد از همین الهلال بعد الان اومدی از پرسپولیسی ایراد میگیری که روز مسابقه رسید به عربستان و عملا دو سه روز قبل از مسابقه حتی تمرین درست حسابی نداشت، با اون شرایط میزبانی و تماشاگرا!!! حداقل شما که افتخاری ندارین حداقل خودزنی نکنین
    • /// ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      جناب سپهر حیدری تا دیروز میگفتید که چرا لیگ شروع نمیشود و پرسپولیس در کوران مسابقات نیست و بدون بازی رسمی به مصاف الهلال میرود اما حالا میگویید که پرسپولیس فرصت کافی برای بدنسازی نداشت؟انگار بقیه تیم ها ۴ ماه زمان داشتند،طوری هم میگوید که پرسپولیس در مراحل بالا قرار داشته که انگار به فینال رفته بود حالا خوب است یک مرحله از استقلال و تراکتور جلوتر بود و با یک بازی افتضاح برگشت،در ضمن جناب حیدری شما در قهرمانی های ۵ دوره اخیر پرسپولیس چه نقشی داشتید که خود را جمع میبندید؟باز بازیکنان فعلی حرفی بزنند یک چیزی،طوری حرف میزند که انگار خودش باعث قهرمانی ها بوده،جناب امیر پرسپولیسی استقلال ۱۷ مرداد با فولاد بازی کرد و ۲۲ شهریور با الهلال کجا استقلال در کوران مسابقات بود؟تازه نصف تیم استقلال عوض شده و برخی بازیکنان یک هفته با تیم تمرین کرده بودند و به جز مطهری تمامی گلزنان استقلال در مرحله گروهی نبودند درحالی که پرسپولیس فقط ۳ بازیکن از دست داده بود،در ثانی باز استقلال چند تا حمله داشت اما پرسپولیس چی؟۳ تا گل خورده بودند بازیکنان داشتند وقت تلف میکردند.
    • لونگ مریخی ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      پسرم کسی به نتیجه استقلال لونگ جلو الهلال کاری نداره منظور من حرف مفتی که این یارو زده بود لونگ رو مریخ هم الهلال رو میبره
    • ساوالان ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      خواندن اش خالی از لطف نیست.. پیرمردی می گفت در زمان طاغوت سریدار مدرسه ای دور افتاده در روستایی صعب العبور بودم. بیتوته کرده بودم. امکانات کم بود. دانش اموزی داشتیم . که تنها پسر خانواده بود. برادر 5خواهر!! پسر در روستا کمک حال پدر بود . زیاد نمی توانست درس بخواند. ایام امتحانات پدر اش شب امد پیش من گفت پسرم در امتحان خوب نبوده. کمک اش کن. با قسم فلان مرا نرم کرد. امتحان ریاضی بود از روی کتاب هم قابل اصلاح نبود . از پسر پرسیدم زرنگترین دانش اموز کلاس کیست. گفت فلانی!!ورقه فلانی اوردم به پسر دادم . همرا یک ورق خالی . گفت از رویش بنویس .!! موقع اصلاح ورقه از معلم اش پرسیدم . نتیجه را . گفت 5 گرفته . و شاگرد اول 20!! از روی ورقه هم ناتوان بود.. حالا استقلالی ها!!!! به گفته شما پرسپولیس با کمک بابا وزیر 5قهرمانی اورده. شما با کمک بابای جدید چند قهرمانی خواهید اورد. این گوی این میدان!!! ببینم از روی تقلب هم می توانید کاپ بگیرید یا نه..شرط می بندم موفق نخواهید شد!!!!!!!!!!
  • شاهکار ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    این چه توهمیه همشون میگن؟کی میخاد تیمتونو خراب کنه؟اینکه تاکتیک تیمتونو همه میدونن و جلوشو میگیرن مشکل کیه؟این که بازیکنایی اورده که دوتا پاس نمیتونن بدن،مشکل کیه؟ دوره هوچیگری تموم شد سپهر خان.من میگم یه سر برو تمرین پرسپولیس یکم انرژی بده بهشون
  • اس اس تیم مردمی ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    امسال هم بهتون میدن !!!!!
    • !!! ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      آره میدن. چطور؟
  • شیشتایی توهمی ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    اینکه استقلالیا میگن پنج سال پشت سر هم وزیر ورزش پرسپولیس رو قهرمان کرد چیزی به جز سوزش و حسادت نیست ...تیمی که تو کل تاریخچه هشتاد ساله باشگاهش هنوز سابقه دبل قهرمانی هم نداره بایدم واسه پنج قهرمانی پرسپولیس بهانه بتراشه ...حالا سلطانی‌فر دیگه تو این فوتبال نیست باید ببینیم دیگه چه بهانه ای واسه ناکامی هاشون میخوان درست کنن ... سلطانی‌فر هم رفت بابا حمید و سردار دلها رو واستون آوردن بیایید مثل پرسپولیس پنج سال پشت سر هم قهرمان شید ببینیم چطوری میشین ...
    • علی ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      لنگی جان ادم هشتاد سال حسرت دبل جام اسنپی داشته باشه خیلی بهتره تا اینکه پنجاه سال حسرت جام در اسیا رو داشته باشه
    • Amir perspolisi ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      ای خدا اگه اون دو تا مقام اول استقلال رو پرسپولیس میداشت من بعنوانه هوادار پرسپولیس اصلا در موردش حرف میزدم کورم کن خوبه دیگه؟؟؟ آخه مرد حسابی این چه جور قهرمان آسیا شدنه که با یه تیمه عربستانی یا کره ای و ژاپنی بازی نکنی؟؟؟ دلتون خوشه استقلال اول شده در اسیا؟؟؟ مثلا تیمه ملی در غیاب ژاپن کره عربستان و استرالیا قهرمان جام ملتهای آسیا بشه خیلی کار بزرگی کرده؟؟؟ استقلال دو بار اول شده با یه تیمه ژاپنی کره ای یا عربستانی بازی نکرده بعد حرف از آسیا میزنن، مثه این میمونه پرسپولیس در غیاب استقلال سپاهان تراکتور فولاد قهرمان لیگ برتر بشه، استقلال اگه تونست در حضور تیمای عربستانی و قطری تا فینال لیگ قهرمانان بره اونموقع شما درست میگین قهرمان آسیا هستین، پرسپولیس حداقل جام در جام قهرمان شد با الهلال و تیمه ژاپنی بازی کرد اما استقلال با جنگلهای بارانی شرق آسیا و همنتمن لبنان
    • طغرل ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      در جواب امیر باید بگم شما بالا برید، پایین بیاید،هرکاری کنید نمیتونید دوتا مقام قهرمانی استقلال رو کوچیک کنید،مثل این میمونه من بگم شما چون تا مرحله فینال با تیمهای ژاپنی و کره ای بازی نکردید پس فینال شما ارزشی نداره،نه دوست من،کل کل فوتبالی سرجاش،ولی هر کاری کنید نمیتونید بزرگی استقلال توی اسیا رو کوچیک جلوه بدید،
  • لنگ خاص ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    پیشکسوت ذوب آهن خخخ
  • اس اس تیم مردمی ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    همون 5قهرمانی هم حقتون نبوده وبه ناحق وپایمال کردن حق تیمهای دیگه بهتون دادند .به قول شاعر این تاج که بر سر پادشاست اشک دیده من وخون دل شماست .
    • وحید کاظمی اسطوره کیسه ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      شما کیسه کش ها از حق خوری حرف نزنید به خاطر حق خوری کیسه پارس جم به لیگ یک رفت یا به خاطر حق خوری کیسه علیه گل گهر و با پنالتی های اهدایی محرومیت چهارماه قلعه نوعی سر این تیم برید کسی حق خوری می کنه بارکح اون به منزل نمیرسه بار کج کیسه هیچ موقع به منزل نمیرسه امسال جام حذفی کیسه با پنالتی ها اهدایی حق گل گهر خورد خدا چنان تو کاسه کیسه زد فینال مقابل فولاد قهرمان نشدند پارسال جام حذفی دیاباته روی مصلح خطا می کنه داور پنالتی به نفع کیسه می گیره فینال کیسه مقابل تراکتور قهرمان نشد کیسه ۹ سال رنگ جام ندیده دلیل اون این تیم حق تیم ها خورده امسال کیسه رنگ جام نخواهد دید چون بارکج به منزل نمیرسه
  • لنگیزاسیون ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    مثه اون ستاره قلابی که زدید رو زیرپیرهنیتون، آخر فصل هم یه جام قلابی میفرستن واستون
  • مهسا ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    حرفش بد سوزوندا خخخخخخخ راس میگه. بخدا شما میترسید پرسپولیس یه واژه دیگه به ادبیات فوتبال اضافه کنه
    • چرت نگو مهسا ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      اره واقعا واژه ای دیگر مثلا ۱۰۰ سال بدون جام آسیا خخخ
  • لنگ آل لجن ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    شما برو سر تمرین روحیه بده به تیم آقای خوش غیرت... اگه پیروزی سه تا بازیکنشو از دست داده استقلال پنج ساله سالی حداقل پنج شش نفرشو از دست میده. چقدر شما وقیح و حال بهم زنید
  • سعید ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    دوستان وهواداران چراگل محمدامسال۲۴ساعت به وزیرفرصت نمیده واسه من سواله اگه کسی میدونه بگه چی شده که نمیگه البته حرف وحدیث های زیادی شنیدم مثلا کمیته انضباطی گفته اخراج میشی یا مطهری گفته ازاین خبرا امسال نیست،خیلی داره بهش فشارمیاد،بابا هم نیست ننه آذرهم نیست مونده بی تاکتیکی وبی دانشی روگردن کی بندازه، هوادارا دلشونوبه چی خوش کردن که کری هم میخونن هههه
  • ياور ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    يادتون رفته وزير پرسپوليسي هرسال ستون فقرات تيم استقلال را فراري ميداد تا تيم حکومتي قهرمان بشه همين امسال شش بازيکن کليدي استقلال جداشدن ولي مجيدي حرفي نميزنه اون وقت گلممدي دوبازيکنش رفتن فريادش بلند شده است.
  • افشین دست کج ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    یحیی کچل همیشه تنها راهکارش موقع نتیجه نگرفتن شلوغ بازی و مغلته کردن و فرار رو به جلو بوده، وقتی تیم رو بر اساس درصد و حق دلالی میبندی نباید انتظار نتیجه گرفتن هم باشی
  • استقلال کبیر ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    خودتون قضاوت کنید یه تیم پنج تا قهرمانی و چند تا جام میاره ولی کمک بهش نمیشه ولی یه تیمی یه هفته صدر پس میخان قهرمانش کنن
  • م ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    پیشکسوت ذوب آهن
  • gaber ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    آقای حیدری متاسفانه ما همگی صبر مان کم است ما با دو تیم که ادعای بالای جدول را دارند مسابقه دادیم نه تیم های پایین جدول گل گهر و نساجی در برابر استقلال و سپاهان به سادگی شکست نمی خورند این مسئله از بی حوصلگی من و شما نشات می گیرد امیدوارم مربیان پرسپولیس به همین صورت تمرینات خود را ادامه دهند خواهیم دید پرسپولیس روز به روز ادعای خود را برای قهرمانی ثابت میکند
  • لنگی سوز ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    آقای حیدری پنج سال زمین وزمان رو بهم دوختین وزیرووکیل آوردین حق خیلیارو خوردین نمیگم استقلال حق تراکتور گل گهر سپاهان... پیر لیگ رو درآوردین الان هم وزیرپول کالدرون داد نگین فلانیم فقط بدونین آفتاب زیر ابر نمیمونه.یادتونه تودربی خطای امیری رو قائدی رو پنالتی نگرفتن افشین دست کج چی گفت یامیگفتین مگه وزیر گل میزنه یاکه ماحرفمون رو توزمین میزنیم بهونه نمیاریم الان هم بس لطفا ساکت
  • ناشناس ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    شما کیسه کشا خیلی. رو دارین بیان بشماریم تو این چند سال چندتا بازیکن کلیدی از دو تیم رفتن مارفتیم فینال آسیا بجای اینکه تیمو تقویت کنن ۲تا از بازیکنانی کلیدیمونو رد کردن رفت چرا چون اگه ما قهرمان بشیم کیسه دیگه چی داره بگه نمی خوان ما آسیا قهرمان شیم
  • محسن ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    اقای روحیه تیم پیزولی....... یادت نره قبل مسابقات بری باشگاه سر بزنی.......این کی شاخ شده
  • morteza ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    میگن این حرف ها چرت هستش. من یه سوال از استقلالی ها دارم بگن. قبل از امدن وزیر جدید پرسپولیس از لحاظ مدیریتی به ثبات کامل رسیده بود و سمیعی کارش رو داشت انجام میداد. وزارت که رییسش عوض شد عملا به سمیعی گفتن با یه استعفا خودتو بکش کنار. الان چندین ماهه از این موضوع میگذره و هنوز مدیرعامل نداره باشگاه. سوال من اینه که وزارت میدونست که نفری نداره چرا سمیعی رو اجبار به استعفا کردن؟ فقط جواب ندین که سمیعی خودش استعفا داد چون همه میدونن اگر وزارت حمایت میکرد سمیعی جایی نمیرفت ولی محترمانه سر و ته قضیه رو جمع کردن. بگید دلیل این موضوع تو شرایطی که هیچ گزینه ای نبود چیه؟ غیر از اینه که خواستن تیم رو تخریب کنن؟
  • شاهین ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    ای باب وزیر که گل نمیزد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی