بدن استقلالی‌ها از تاکتیک‌شان جلوتر است/ متن انگلیسی حرف‌های اسکوچیچ را خواندم/ باخت به ایران مرگ لبنان است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: از آخرین باری که مقابل لبنان به میدان رفتیم ۸ سال گذشته و این تیم دستخوش تغییرات زیادی شده از این جهت به هیچ عنوان نباید این حریف انتحاری را دست کم گرفت.

در آستانه برگزاری آخرین دیدار دور رفت مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان باید پنجشنبه هفته جاری در بیروت به مصاف لبنان برود. بهتاش فریبا در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی تیم ملی مقابل لبنان همچنین اوضاع و احوال تیم استقلال در تعطیلات فیفادی اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار تیم های ملی ایران و لبنان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به این که احتمال شکست تیم لبنان در این بازی خیلی بیشتر از کسب هر نتیجه دیگری است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، باخت به ایران می‌تواند حکم مرگ تیم‌شان را در نرسیدن به جام جهانی بازی کند. آنها مقابل تیم ملی ما انتحاری بازی خواهند کرد چون چیزی برای از دست دادن ندارند. در واقع من هم اگر مربی آن تیم بودم یک ترکیب هجومی و تاکتیک اتخاذ می کردم.

این چه شرایطی برای تیم ما ایجاد می کند؟

قطعاً چنین بازی به سود تیم ماست. چون دیگر حریف در شکل دفاعی مطلق به میدان نمی آید.

آمار نشان می دهد ما در ۱۰ بازی گذشته ۸ بار لبنان را بردیم و با یک تساوی و یک شکست فقط دو بار در ۲۵ سال اخیر از این حریف گل خورده ایم؟

اصلا نمی توان روی این آمار حساب کرد. فوتبال امروز با فوتبال دیروز فرق دارد. از آخرین بازی ما با لبنان هشت سال می‌گذرد و این تیم تغییرات زیادی کرده. ضمن اینکه خبر دارم آنها خودشان را برای این دیدار، حسابی تجهیز کرده‌اند و اصلاً نباید آنها را دست کم بگیریم. ما باید محکم بازی کنیم و البته زود به گل برسیم. اگر ظرف ۲۰ تا ۲۵ دقیقه ابتدایی گل بزنیم شیرازه تیم لبنان بر هم ریخته می‌شود و می توانیم گلهای بیشتری بزنیم.

نبود طارمی و حواشی اخیر در شکل بازی ما تأثیر خواهد داشت؟

شک نکنید که این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. به هر حال مهدی طارمی بازیکنی نیست که بتوان او را نادیده گرفت. متاسفانه یک مسأله ساده را بزرگ کردیم و این موضوع در رسانه های مختلف دنیا بازتاب پیدا کرد. همه جا از این قبیل اختلاف نظرها بین بازیکن و مربی یا برعکس وجود دارد.

شما رفتار طارمی را تایید می‌کنید؟ نظرتان درباره حرف‌های اسکوچیچ چیست؟

من کار آقای طارمی را تایید نمی کنم ولی به اعتقاد من هر چیزی قوانین خودش را دارد. بازیکن باید بازی کند و مربی مربیگری. درباره مصاحبه اسکوچیچ هم، من متن انگلیسی آن را خواندم و هرگز حرفش ایرادی نداشت.

چطور؟

اسکوچیچ در بخشی از صحبت هایش گفته بود که ایرانی ها نسبت به اروپایی ها کمتر تاکتیک پذیرند. حرفش پربیراه نیست ولی آنهایی که این مصاحبه را ترجمه کردند آن را تحریف و به شکل دیگری به خورد مردم دادند. گرچه خود اسکوچیچ هم نباید در این برهه آن حرف‌ها را می‌زد. ولی من حتم دارم با پادرمیانی بزرگترهای تیم این مسئله به زودی حل می شود. فقط یادمان باشد بازی بعدیمان روبروی سوریه یک ذره که چه عرض کنم، خیلی سخت است.

غیبت طارمی مشکلی برای تیم ملی ایجاد نمی کند؟

طارمی بهترین بازیکن ماست و خوب بود که مقابل لبنان هم به میدان می‌رفت اما غیبتش روبروی تیمی مثل لبنان نباید خیلی مشکل ساز باشد. ما همین حالا انصاری‌فرد، قایدی، کاوه رضایی، صیادمنش و خود سردار آزمون را داریم. ولی خب همه عادت دارند به زوج طارمی – آزمون. مثل قبل که زوج خداداد و علی دایی بودند یا زوج غلامحسین مظلومی و روشن. یک زمانی هم زوج فرکی و غفور جهانی برای مردم به نوعی عادت شده بود. در کل من خوشبین هستنم که این بازی را ببریم.

شرایط تیم استقلال در ۴ هفته ابتدایی را چطور ارزیابی کردید و مجیدی در این تعطیلات بیشتر باید روی چه موضوعی با تیمش کار کند؟

بیشترین چیزی که تیم فرهاد مجیدی نیاز دارد بحث اتخاذ تاکتیک است. شرایط فیزیکی استقلالی‌ها در این ۴ بازی مشخص کرد آنها به لحاظ بدنی در فرم مطلوبی هستند. وقتی تیمی از نظر بدنی چنین شرایطی دارد کادرفنی باید سراغ سیستم و تاکتیک تیم برود. نفراتی که تازه به این تیم اضافه شده اند مثل ژستد باید با برگزاری بازی های مداوم دوستانه در چارچوب تاکتیکی تیم قرار بگیرند تا استقلال به آنچه می خواهد دست پیدا کند. امیدوارم در پایان اتفاقات خوبی برای استقلال در فصل جاری رخ بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیدتیفوسی ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    مگه کیسه تاکتیک داره !!!! تاکتیک کیسه سهمیه هر هفنه پنالتی هست جز هدیه پنالتی کیسه هیچ تاکتیکی نداره
  • ناشناس ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    اگه بخواهندانتحاری بازی کنندهم فرصت ضدحمله بوجودمیاد وهم برای بازکردن دروازه ازهیچی دریغ نمیکنند. خلاصه به فکر برد راحت نباشید. دوحالت داره یا باخت یا مساوی. چون ازنظرتیم لبنان ایران 10نفره واردمیدان میشه.
  • رامتین ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    حرفهای منطقي زدی، بازیکن سالاری بایددرتیم ملی ازبین بره
  • ایران ۳ لبنان 0 ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    والله یه جوری از طارمی حرف میزنین هر کی ندونه فکر میکنه قبل از مسی ایشون گلزنی میکرده تیمی که بدون طارمی نتونه گل بزنه و نتیجه بگیره تیم ملی ایران نیست یه تیم دیگه س این تیم اینقدر بازیکن خوب و گلزن داره که طارمی توشون گم هستش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی