نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
جلسات سرنوشت‌ساز ورزش ایران در CAS/ ماه سخت در دیوان عالی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ورزش ایران طی یک ماه پیش رو چهار پرونده سرنوشت ساز در دیوان داوری ورزش خواهد داشت.

دیوان داوری ورزش که مرجع نهایی رسیدگی به اعتراضات ورزشی است، طی یک ماه آینده چهار پرونده بسیار مهم در مورد ورزش ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام سایت رسمی CAS برنامه رسیدگی به این پرونده ها به شرح زیر است:

باشگاه استقلال – آندره‌آ استراماچونی: ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اولین جلسه از این چهار جلسه به پرونده باشگاه استقلال و  آندره آ استراماچونی  مربوط است. سرمربی ایتالیایی اسبق استقلال حدود یک سال هدایت هیچ تیمی را به عهده نگرفت و این باشگاه را به پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار محکوم کرد؛ اینک باشگاه استقلال مدعی است مدارکی در اختیار دارد که رای پرونده را خواهد شکست. حال باید دید نتیجه این پرونده که بار مالی سنگی روی دوش استقلالی ها گذاشته به کجا خواهد انجامید.

باشگاه سایپا – باشگاه پیکان – فدراسیون فوتبال ایران: ۲۱ آبان ۱۴۰۰
پس از اعتراض‌ باشگاه سایپا به رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در ارتباط با پرونده دیدار با پیکان؛ شهریور ماه سال جاری این دادگاه بین‌المللی خواستار ارسال دفاعیات از سوی خوانده‌های این پرونده شد تا نظر خود روز ۲۱ آبان در مورد این بازی جنجالی اعلام کند؛ جلسه ای که اگر سایپا برنده آن شود، اتفاقات عجیبی را در فوتبال ایران رقم خواهد زد.

فدراسیون جودوی ایران – فدراسیون جهانی جودو: ۲ آذر ۱۴۰۰
  کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی جودو اردیبهشت ماه سال جاری با احتساب حدود ۲۰ ماه تعلیق فدراسیون جودوی ایران در خلال روند رسیدگی به این دعوا در دیوان داوری ورزش، حکم خود را مبنی بر محرومیت فدراسیون جودو ایران به مدت ۴ سال اعلام کرد که این محرومیت تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد. حال در تاریخ ۲ آذر ماه در CAS جودوی ایران یک بار دیگر تلاش خواهد کرد تا رای این دیوان را به نفع خود تغییر دهد.

فدراسیون فوتبال ایران – مانوئل فررا: ۲۳ آذر ۱۴۰۰
مانوئل فررا کارو یکی از دستیاران مارک ویلموتس در تیم ملی ، فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت، شش هزار یورو پاداش معوقه به علاوه پنج درصد سود مطالبات از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸) . ۳۸۵ هزار و ۶۱۷ یورو به عنوان خسارت نقض قرارداد به علاوه پنج درصد سود از تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۰ تا تاریخ پرداخت مؤثر (۱۶ تیر ۱۳۹۹) محکوم کرد و در جلسه روز ۲۳ آذر CAS در مورد این پرونده تصیمیم گیری و به اعتراض فدراسیون ایران رسیدگی خواهد شد.

به جهت تنویر افکار عمومی ذکر این نکته ضروری است که در تصمیم فیفا، ادعای آقای مانوئل فررا کارو پذیرفته شده و فدراسیون فوتبال باید مطالبات دستیار سابق مارک ویلموتس را به شرح زیر پرداخت کند:

شش هزار یورو پاداش معوقه به علاوه پنج درصد سود مطالبات از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸)

۳۵۸ هزار و ۶۱۷ یورو به عنوان خسارت نقض قرارداد به علاوه پنج درصد سود از تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۰ تا تاریخ پرداخت مؤثر (۱۶ تیر ۱۳۹۹).

همان طور که اشاره شد، تیم حقوقی فدراسیون فوتبال بعد از دریافت جزئیات پرونده، تصمیم نهایی خود را در رابطه با اعتراض به دادگاه حکمیت ورزش اتخاذ خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی