نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دانیل کرتینسکی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۲۷ درصد از سهام باشگاه وستهام‌یونایتد حالا متعلق به دانیل کرتینسکی بیزنس‌من اهل جمهوری‌چک است که ریاست باشگاه اسپارتاپراگ را هم برعهده دارد.

دانیل کرِتینسکی ۲۷ درصد از سهام باشگاه وستهام را خرید و تبدیل به دومین سهامدار بزرگ این باشگاه شد. کرتینسکی ۴۶ ساله به همراه شریک تجاری خود پاول هورسکی به تیم هیئت مدیره باشگاه و رؤسای مجموعه دیوید سالیوان و دیوید گلد و نائب رئیس کرن بریدی پیوست.

کرتینسکی پس از خرید این سهام گفت: «خوشحالم که این معامله به خوبی انجام شده است. من به فوتبال علاقه زیادی دارم و به تاریخچه و سنت باشگاه وستهام و همچنین هواداران وفادار و پرشورشان خیلی احترام می‌گذارم.»

گفته می‌شود که ارزش سرمایه‌های این بیزنس‌من اهل جمهوری‌چک به ۳ میلیارد پوند می‌رسد و یکی از بزرگان دنیای تجارت بریتانیا محسوب می‌شود. او دارای بیشترین سهام در «رویال‌میل» و دومین سهامدار بزرگ در سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای «سینزبری» است.

کرتینسکی در سال ۲۰۰۴ رئیس باشگاه بزرگ جمهوری‌چک، اسپارتاپراگ شد و یکی از افراد بانفوذ در رسانه هم به شمار می‌رود. او همچنین در کشور خود و در فرانسه صاحب نشریه است.

دانیل گرچه سعی می‌کند زندگی شخصی خود را پنهان نگه دارد اما بنا به گزارش‌ها با «آنا کِلنِرووا» که از اسب‌سواران المپیک است و ۲۲ سال هم از خودش کوچک‌تر است رابطه دارد.

ثروت

کرتینسکی که او را «ابولهول چک» می‌نامند، از طریق کمپانی‌اش به نام «EPH» ثروت زیادی به‌دست آورده و این ثروت را به انگلیس هم رسانده است. EPH در انگلستان چهار نیروگاه دارد. او در سال ۲۰۲۰ سهام خود در رویال‌میل را افزایش داد. یک ماه بعد با خرید ۱۰ درصد از سهام سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای سینزبری تبدیل به دومین سهامدار بزرگ این مجموعه شد. کرتینسکی که به نظر می‌رسد در حال بازی مونوپولی در زندگی واقعی است قراردادهایی برای مالکیت فروشگاه آموزشی «فوت لاکر» و مرکز خرید «مِیسیز» در آمریکا منعقد کرده است.

دانیل کرتینسکی

دختر اسب‌سوار

روزنامه‌های چک در مورد عاشقانه‌های کرتینسکی و آنا کِلنِرووا می‌نویسند. آنا که تنها ۲۴ سال دارد دختر شریک تجاری سابق کرتینسکی در EPH به نام پتر کِلنِر است که ثروتمندترین مرد در جمهوری چک بود و اوایل امسال در اثر سقوط هلیکوپتر جان خود را از دست داد. آنا مانند پسر کرتینسکی به مدرسه بین‌المللی پراگ می‌رفت.

کِلنِرووا که دو بار قهرمان ملی شد، به همراه تیم سوارکاری چک در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشت. پدرش پتر استعداد دخترش را شناخت و او را تشویق کرد که به سوارکاری به صورت حرفه‌ای ادامه بدهد. آنا در مورد پدرش می‌گوید: «او به من می‌گفت باید در زندگی سخت تلاش کنم، باید مهربان و محترم باشم و از کاری که انجام می‌دهم خوشحال باشم. چون اگر خوشحال نباشی نمی‌توانی آنطور که باید بر کاری که انجام می‌دهی انرژی بگذاری.»

آنا کلنروا

غول رسانه

رد پای کرتینسکی در رسانه‌های جمهوری چک و فرانسه به وضوح دیده میشود. EPH صاحب چندین نشریه در چک است و در فرانسه هم مجله‌های «اله» و «ماریان» زیر چتر کرتینسکی هستند. روزنامه فرانسوی «له‌موند» هم بخشی از پایگاه رسانه‌ای اوست.

فوتبال

کرتینسکی به مدت ۱۷ سال رئیس باشگاه اسپارتاپراگ بوده است، باشگاهی که افرادی مثل توماس روسیچکی و پاول ندود را پرورش داده است. با این حال دوران حضورش در آن باشگاه آنطور که انتظار داشت پیش نرفت و از سال ۲۰۰۴ که ریاستش را بر عهده گرفت تنها ۴ مرتبه قهرمانی در لیگ به‌دست آمد.

دانیل کرتینسکی

درگیری‌هایی هم با بازیکن محبوب وستهام «توماش رپکا» وجود داشت. پس از اینکه این مدافع از باشگاه کنار گذاشته شد افشا کرد که چطور از روی عمد به رقیب در کسب عنوان قهرمانی، پنالتی داد. رپکا گفت: «در آن لحظه دقیق فکر نمی‌کردم. من به کل تیم آسیب زدم. می‌خواستم آقای کرتینسکی امتیاز از دست بدهد. وقتی داشتم از اسپارتا میرفتم با من منصفانه برخورد نکرده بود، برای همین به او قول دادم تلافی کنم، و خوشبختانه موفق شدم.»

دانیل کرتینسکی

با اوج گرفتن وستهام در لیگ برتر انگلیس، کرتینسکی به آینده خیلی امیدوار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    کاش پرسپولیس هم یه سرمایه دار خارجی سهامدارش بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی