نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
بازیکنان قرضی ناکام در لیگ برتر انگلیس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

باشگاه‌های لیگ برتری در حالی که بسیاری از اوقات برای داشتن یک ستاره با کمترین هزینه تلاش کرده‌اند که آن ستاره هیچ نشانی از نام و آوازه خودش در انگلیس به جای نگذاشته است.

باشگاه‌ها معمولاً برای این که هزینه‌ها را کم کنند و بازیکنی باکیفیت حداقل برای مدت زمانی کوتاه به خدمت بگیرند، روی به انتقال قرضی می‌آورند. این اتفاق در دوران همه‌گیری ویروس کرونا که توان خرید خیلی از باشگاه‌ها و حتی بزرگان کمتر شده، بیشتر هم اتفاق می‌افتاد. اما همیشه بازیکن قرضی حتی اگر ستاره باشد، نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند.

سائول نیگس هافبک اسپانیایی چلسی در اتلتیکومادرید آنقدر درخشان ظاهر شد که خیلی از تیم‌های بزرگ اروپایی آرزو داشتند او را به خدمت بگیرند، اما فقط ۴۷ دقیقه در لیگ برتر بازی کرده و در یک بازی یار ثابت آبی‌های لندن بوده است.

به همین بهانه نشریه «سان» نام بازیکنانی که به صورت قرضی راهی تیم‌های لیگ برتری شدند و ناموفق بودند را مرور کرده است.

رادامل فالکائو در منچستریونایتد و چلسی

این مهاجم کلمبیایی به طرز عجیب و چشمگیری دو مرتبه در انتقال قرضی ناکام بود؛ ابتدا در منچستریونایتد و سپس در چلسی. رادامل فالکائو که این روزها با ۳۵ سال سن در رایووایکانو بازی می‌کند، در ۲۹ بازی برای شیاطین‌سرخ ۴ گل زد و در ۱۲ بازی برای آبی‌های لندن یک گل. جای تعجب نیست که هیچ باشگاهی در لیگ برتر دیگر برای انتقال دائمی او اقدام نکرد.

دنیس سوارس در آرسنال

شوک دیگری به بیگ‌سیکس! دنیس سوارس ژانویه ۲۰۱۹ به صورت قرضی برای ۶ ماه از بارسلونا راهی آرسنال شد و قرار بود به توپچی‌ها کمک کند به شرایط بهتری برسند. اما او فقط در ۶ بازی به میدان رفت، نه گلی زد و نه پاس‌گلی ارسال کرد. بعد از این دوران ناکام او به بارسلونا پس داده شد و در نهایت هم همان سال به صورت دائمی به سلتاویگو رفت.

الکساندر پاتو در چلسی

مطمئناً آبی‌های لندن با شکست در انتقال قرضی روبه‌رو بوده‌اند و هستند. الکساندر پاتو مهاجم برزیلی هم یکی دیگر از بازیکنان قرضی ناکام چلسی بود. او ژانویه ۲۰۱۶ از کورینتیانس به استمفوردبریج آمد و با مصدومیت دست‌وپنجه نرم کرد. او تنها در ۲ بازی برای چلسی در ۶ ماه به میدان رفت و یک گل از روی نقطه‌پنالتی به استون‌ویلا زد.

کیم کالستروم در آرسنال

باز هم آرسنال و یک انتقال قرضی عجیب. با وجود مصدومیت شدید کمر، ژانویه ۲۰۱۴ باشگاه آرسنال با کیم کالستروم هافبک سوئدی اسپارتاک مسکو قراردادی قرضی امضا کرد. این بازیکن تا ماه مارس هم نتوانست برای توپچی‌ها به میدان برود. او که هیچ‌گاه در لیگ برتر بازی نکرده بود، تنها در ۴ بازی در تمامی رقابت‌های برای آرسنال به میدان رفت.

رناتو سانچس در سوانزی

یکی از ستاره‌های یورو ۲۰۱۶ که بایرن‌مونیخ او را با امید به تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکن‌هایش خریده بود، سال ۲۰۱۷ در انتقالی غیرمنتظره راهی سوانزی‌سیتی شد. رناتو سانچس فقط ۴ مرتبه در ترکیب اصلی قوها قرار گرفت و در مجموع هم ۱۵ بازی انجام داد. یک گل و یک پاس‌گل هم در پرونده این هافبک پرتغالی به ثبت رسید.

سرژ گنبری در وست‌برومویچ

هیچ‌کسی شک ندارد در حال حاضر سرژ گنبری از ستاره‌های تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ است، اما او در آرسنال و وست‌برومویچ دوران خوبی نداشت. سال ۲۰۱۵ آرسنالی‌ها او را به وست‌برومویچ قرض دادند. در حالی به ورزشگاه امارات برگشت که برای وست‌بروم فقط در ۳ بازی به میدان رفت و نتوانست گل یا پاس‌گلی به نام خودش ثبت کند.

روبن لوفتوس‌چیک در فولام

دوران حضور قرضی روبن لوفتوس‌چیک در کریستال‌پالاس موفقیت‌آمیز  بود، ولی او در فولام نتوانست روزهای خوبی داشته باشد. یک فصل این بازیکن چلسی به فولام قرض داده شد و یک گل در ۳۲ بازی زد. بدتر از عملکرد لوفتوس‌چیک در دیگر تیم لندنی، این بود که تیمی که در آن قرضی بازی می‌کرد به دسته پایین‌تر رفت و این هافبک به چلسی برگشت.

فدریکو ماکدا در کوئینزپارک‌رنجرز

زمانی که فدریکو ماکدا در منچستریونایتد به‌عنوان یک مهاجم آینده‌دار شناخته شد، به صورت قرضی به کوئینزپارک‌رنجرز رفت تا بتواند بیشتر بازی کند. ماکدا که این روزها با ۳۰ سال سن در تیم پاناتینایکوس بازی می‌کند، در ۶ دیداری که برای کیوپی‌آر در سال ۲۰۱۲ به میدان رفت هیچ گلی به ثمر نرساند. به دلیل مصدومیت هم او زودتر از موعد مقرر به منچستریونایتد برگشت.

دیوید پیزارو در منچسترسیتی

روبرتو مانچینی سال ۲۰۱۲ برای بهبود شرایط خط میانی منچسترسیتی و رقابت بر سر قهرمانی تصمیم گرفت هافبک رم را قرض بگیرد. به‌سختی می‌توان گفت هافبک شیلیایی عملکردی قابل توجه در سیتی داشت. او فقط ۷ بازی برای سیتیزن‌ها انجام داد و به رم برگشت. با این حال پیزارو که سال ۲۰۱۸ بازنشسته شد، افتخار قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به‌دست آورد.

خسه رودریگس در استوک‌سیتی

مهاجم پیشین رئال‌مادرید که راهی پاری‌سن‌ژرمن شده بود، سال ۲۰۱۷ به صورت قرضی به استوک‌سیتی پیوست. با این حال او نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در ۱۳ بازی فقط یک گل به نام خودش ثبت کرد. در واقع خسه رودریگس برای فرار از زیر سایه نام‌های بزرگ به لیگ برتر رفته بود، ولی شرایط از پاریس هم بدتر شد و به فرانسه برگشت. حال او دوباره در لالیگا و در لاس‌پالماس بازی می‌کند.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی