جزئیات سفر تیم ملی ایران به ایتالیا/ یک آبروریزی دیگر در راه است؟
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تیم ملی فوتسال ایران در حالی که از چند ماه پیش حضورش در ایتالیا و برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال این کشور را تایید کرده بود، فقط چند روز دیگر برای انجام امور این سفر فرصت دارد.

تیم ملی فوتسال ایران در حالی برای حضور در کشور ایتالیا و برگزاری دو بازی تدارکاتی با این تیم دعوت شده است که فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز این سفر را قطعی و نهایی نکرده تا این نگرانی وجود داشته باشد که فوتسال ایران فرصت خوب برای بازی با تیم اروپایی و یک «فیفادی» را از دست بدهد.

دعوت ایتالیا در اردیبهشت ۱۴۰۰

فدراسیون فوتبال ایتالیا اردیبهشت ماه امسال بود که در رایزنی با همتای ایرانی خود، درخواست برگزاری دو بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال کشورمان را ارائه کرد. این دعوت بعد از انجام یکسری مذاکرات و رایزنی‌هایی صورت گرفت که چندان ورزشی هم نبود و از سوی بعضی چهره‌های فرهنگی زمینه رویارویی دو تیم فراهم شد. فدراسیون فوتبال ایران بعد از مشورت با کمیته فوتسال، یکی دو ماه بعد حضور در ایتالیا را نهایی کرد تا «فیفادی» آذرماه به این شکل برای دو تیم پر شود.

پیش بینی بازی در شهر سالسوماجوره ترمه

ایتالیا بعد از تایید ایران، کارهای مربوط به میزبانی را پیش برد و شهر سالسوماجوره ترمه در استان پارما در بخش شمالی ایتالیا را برای این مسابقه در نظر گرفت. بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، ایران روز ۲۸ آذر باید وارد ایتالیا شود، روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر با این تیم دیدار کند و ۳۱ آذر به کشورمان بازگردد اما با توجه به اقدامات دیرهنگام فدراسیون فوتبال، هنوز این بازی قطعی نیست.

بلاتکلیفی در تعیین سرمربی تیم ملی فوتسال

یکی از مسائلی که باعث شده سفر ایران به ایتالیا قطعی نباشد، بلاتکلیفی در تعیین سرمربی تیم ملی فوتسال است. بعد از حذف تیم ملی فوتسال ایران از جام جهانی و بازگشت به کشور، نه تنها رئیس کمیته فوتسال مشخص نشده بلکه هنوز معلوم نیست سرمربی بعدی تیم ملی چه کسی است. سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی بود که گفته می‌شود نظر اعضای کمیته فوتسال روی ادامه کار با او مثبت است اما هنوز فدراسیون فوتبال و شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون تصمیم نهایی را در این خصوص نگرفته است.

سرنوشت تیم ملی فوتسال به تیم ملی فوتبال گره خورد

فوتسال ایران روز ۶ مهر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برابر قزاقستان شکست خورد و سپس به ایران بازگشت. انتظار می‌رفت بعد از بازگشت تیم ملی، تکلیف نیمکت این تیم مشخص شود اما فدراسیون فوتبال آن روزها درگیر بازی‌های حساس تیم ملی فوتبال برابر امارات و کره جنوبی (۱۵ و ۲۰ مهر ماه) در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. گفته می‌شد بعد از این دو بازی، فدراسیون تمرکز خود را روی فوتسال می‌گذارد که بازهم این اتفاق رخ نداد و همه چیز به بعد از بازی تیم ملی فوتبال مقابل لبنان و سوریه (۲۰ و ۲۵ آبان) موکول شده است.

ورود کامرانی فر به بحث فوتسال؛ تا امروز بدون نتیجه

در این مدت مسئولیت بررسی شرایط تیم ملی فوتسال به حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال سپرده شد. وی در این مدت اقداماتی را انجام داد و از بعضی از مربیان از جمله رضا لک هم رزومه گرفت. وی سپس با اعضای کمیته فوتسال جلسه‌ای با ناظم الشریعه برگزار کرد اما این جلسات خروجی رسمی نداشته و همانطور که گفته شد، همه چیز به نظر عزیزی خادم و به بعد از بازی ایران با سوریه موکول شده است.

ارسال درخواست سفر به شورای برون مرزی

با وجود اینکه کمیته فوتسال بدون رئیس است، اما بعضی از اقدامات اولیه برای سفر به ایتالیا انجام شده است. در اولین گام، درخواست سفر به ایتالیا به شورای برون مرزی ارسال شده است که تا به امروز پاسخی برای این سفر به فدراسیون نرسیده. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال ایتالیا درخواست لیست اصلی بازیکنان ایران را از فدراسیون فوتبال کشورمان داشته است اما به دلیل نامشخص بودن سرمربی، این لیست ارسال نشده است.

زمان برای صدور ویزای «شنگن» در حال اتمام است

علاوه بر این، صدور ویزای شنگن برای سفر به اروپا نزدیک به یک ماه زمان نیاز دارد و این زمان در حال اتمام است. اگر فدراسیون دیر بجنبد، فرصت صدور ویزای شنگن را از دست می‌دهد و تنها راه سفر به ایتالیا، صدور ویزای «نشنال» خواهد بود.

بازی با ایتالیا در آذرماه با چه توجیهی؟

شاید برای بعضی‌ها این سئوال پیش بیاید که وقتی تیم ملی فوتسال ایران مسابقه رسمی در پیش ندارد، لزوم برگزاری بازی تدارکاتی با ایتالیا در آذرماه چیست. ایتالیا درخواست بازی با ایران را در اردیبهشت ماه ارسال کرد؛ یعنی زمانی که قرار بود بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های دی و بهمن برگزار شود و ایران برای حضور در این بازی‌ها نیاز به دیدار تدارکاتی داشت. اما به یکباره مسابقات قهرمانی آسیا با تصمیم AFC به فروردین و شهریور ۱۴۰۱ موکول شد. از سوی دیگر، ایران همواره در برگزاری بازی با تیم‌های بزرگ دنیا مشکلاتی داشته است و این بهترین شانس است تا از فرصت ایجاد شده به بهترین نحو برای آماده سازی و کسب تجربه بازیکنان جوان‌تر استفاده کند.

تعویق بازی به فیفادی ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ امکانپذیر نبود

با توجه به بلاتکلیفی تیم ملی و کمیته فوتسال ایران، حتی پیشنهاد تعویق بازی با ایتالیا به «فیفادی» ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ از سوی بعضی از مسئولان فدراسیون مطرح شد اما این پیشنهاد امکانپذیر نیست چرا که ایتالیا در آن زمان درگیر بازی‌های قهرمانی اروپا است و در گروه دوم این بازی‌ها با فنلاند، قزاقستان و اسلوونی دیدار می‌کند.

آبروریزی لغو بازی با اسپانیا و برزیل تکرار نشود

فدراسیون فوتبال ایران پیش از این هم سابقه لغو بازی‌های دوستانه بزرگ و معتبر برای تیم ملی فوتسال ایران را دارد از جمله بازی با اسپانیا و برزیل. لغو بازی با برزیل در آبان ۱۳۹۷ شاید بیشتر از هر مسابقه دیگری در ذهن اهالی فوتسال باقی مانده باشد. برزیل از ایران دعوت کرده بود برای انجام دو بازی تدارکاتی به این کشور برود. ایران این دعوتنامه را تایید کرد اما چند هفته مانده تا پیش از اعزام به برزیل، به یکباره این سفر لغو شد؛ در حالی که برزیل تمام پیش بینی‌های لازم از جمله پخش تلویزیونی این مسابقه را انجام داده بود. این تصمیم خلق الساعه فدراسیون وقت فوتبال، لطمه زیادی به اعتبار فوتسال ایران زد و امید می‌رود این اشتباه برای بازی با ایتالیا تکرار نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی