نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عکس| سوریه و عراق از بازی با ایران انصراف دادند!/ صعود به جام جهانی با امتیازات بادآورده!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جالب است بدانید که ایران و سوریه بارها در مراحل مقدماتی جام های جهانی حریف یکدیگر بوده‌اند و سوریه نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین ایفا کرد.

ایران ابتدا بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در ورزشگاه عباسیون شهر دمشق مهمان سوریه بود و مقابل این تیم با تک گل علی پروین به برتری رسید.

قرار بود بازی برگشت فروردین ماه سال ۱۳۵۶ در شهر شیراز برگزار شود اما در آخرین روزهای منتهی به زمان مسابقه، سوری‌ها اعلام کردند که حاضر به سفر به ایران نیستند و نمی توانند در شیراز با ایران بازی کنند و از رویارویی با تیم ملی انصراف دادند. 

ملی پوشان فوتبال کشورمان طبق قانون فیفا در زمین مسابقه حاضر شدند و داور بازی رسماً عدم حضور سوریه را در زمین مسابقه اعلام کرد و ایران برنده اعلام شد و دو امتیاز بادآورده را نصیب خود کرد.

آن زمان طبق قانون فیفا بازی‌ها دو امتیازی بود و ایران نیز دو امتیاز بازی با سوریه را به حساب خود واریز کرد. تیم هایی که انصراف می دادند ۲ بر صفر بازنده می شدند این در حالی است که بعدها قانون تغییر کرد و تیم ها ۳ بر صفر بازنده می شوند.

نکته جالب اینجاست که ایران در مرحله اول مقدماتی با عراق، عربستان و سوریه همگروه بود اما در آستانه آغاز مسابقات، تیم عراق نیز از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد تا ایران پس از کنار زدن عراق و سوریه راهی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین شود.

در مرحله نهایی نیز ایران با کنار زدن تیم‌های هنگ‌کنگ، کره جنوبی، استرالیا و کویت راهی آرژانتین شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی اسدالله زاده ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    بنده بعنوان یک بیسواد ازتون یک خواهش دارم اونم اینه که یک خبرنگار بایددرزمینه ایی که گزارش میده باید علاوه برقلم و انشاء خوب تجربه داشته باشه ویادرعصردیجیتال بایک سرچ درگوگل تمام اطلاعات روبگیره وبه مخاطب ارائه بده مثلا درهمین گزارش و باتیترکناره گیری عراق وسوریه ایران به جام جهانی صعودکردبرای فریفتن مخاطب که گویا این خبرمربوط به دوبازی آینده ایران بااین دوتیم هست وگزارشی پرازاشکال اولآ که عراق قبل ازشروع بازیها کنارکشیده بود دومآ سوریه وقتی دیددربه اصطلاح ورزشگاهی که مانندزمین شخم زده بودودرپی آن شکستن مچ پای دوبازیکن ایران شکست خوردمیدانست درایران گلهای زیادی خواهدخورد وسومآفوتبال استرالیا درآن زمان جزو آسیانبودوایران درپلی آف بااسترالیا بازی کرد چهارمن ایران درآن زمان فوتبالش یک سروگردن ازآسیافراتربود وبه شکلی گزارش داده اید گویا که عراق وسوریه دودستی سهمیه ی آسیادرجام جهانی رابه ایران هدیه کرده اند
    • محمود ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      احسنت گل گفتی اکثر تیتر خبرگزاریها بامتن خبر همخوانی ندارد وفریبنده است. تیتر خبر را میبینی باز میکنی ولی چیز دیگری نوشته شده
    • آریا ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      الان فوتبال ایران از اون زمان بهتره ولی بقیه کشور ها هم پیشرفت کردن
  • امیر ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    خب دلیل انصراف را هم بگید دیگه چرا نصفه و نیمه خبر میذارید اجازه بدید من بگم برای اینکه حکومت آن زمان ایران بسیاری از کشورهای عربی را اجازه نمی‌داد در تهران بازی کنند و ارزشی برای آنها متصور نبود
    • Ar4 ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      دوست عزیز این ها که دلیل مستند نیست. اتفاقا حکومت اون موقع هم روابطش با کشورهای عربی خیلی خوب بود هم با اسرائیل، یعنی برای بازی با هیچ کشوری مشکلی نداشت.
  • Nima ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    چرا سعی دارید زحمات تیم ملی در سال ۱۳۵۵ رو بی ارزش جلوه بدید به خاطر یه دلایل خاصی که خودتون هم می دونید. در اون سال از کل قاره آسیا و اقیانوسیه فقط و فقط یک تیم صعود می کرد به جام جهانی که اون هم ایران بود. افتخار از این بزرگتر؟
  • یک ایرانی ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    زنده باد تیم ملی فوتبال ایران،خوب طبیعیم هست دیگه هر کشوری که نمیتونه با ایران بازی کنه خیلی ها باختن ،خیلی هاهم ترسیدن،عده ای هم هستند که اصلاً جرعت نمیکنن رقابت کنن،البته عزیز دل این مطلبی که شما منتشر کردی مال چند سال پیشه ربطی به الان نداره،یکی از دوستان هم تو نظراتشون اشاره کرده بودند که سر تیتر شما با زمان و موضوع انتشاراتتون متفاوت است،الان اگه کسی سرتیتر شما رو بخونه فکر میکنه مال الانه؛یکم دقت کنید لطفاً....
  • Leno ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    به جای این برای جذب مخاطب در مورد عکس توضیح میدادی و نفرات تیم با اقتدار وشکوهمند که در عکس حاضرند رو معرفی میکرد... تقصیری هم نداریا..‌. ؟!!!!
  • علی ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    دیگه دوست ندارن با ایران که بدشان میاد بازی کنند
  • سلیمان جافریان ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی آرژانتین عربستان را در ریاض ۳ بر صفر ودر شیراز ۲ بر صفر شکست داد ودر مرحله بعد بجز دو تساوی 0-0 و 2-2 با کره جنوبی همه بازیها رو برد.ازجمله تیم قدرتمند استرالیا را در دو بازی رفت وبرگشت 1-0 با گل حسن روشن و استرالیا وگل غفور جهانی در تهران شکست داد وبا اقتدار بعنوان تنها نماینده آسیا-اقیانوسیه به جام جهانی رفت.
  • علی ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    سلام من معمولا وقتی که تیتر خبر را می بینم خود خبر را از روی کامنتها می خوانم چون اونجا متوجه میشی که نویسنده منظورش چی هست .ولی اگر کاربران اشاره ای نکردند بعدا به خودم زحمت میدهم ومتن را می خوانم
  • یسی ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    چرا الان در شهرستان ها برگزار نمیشه
  • علی ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    خب طبیعیه که خبر اینطوری میذارید تا کاربران صفحه را بازکنند چون براتون نفع مادی داره ...کاربر بیشتر تعرفه تبلیغات بیشتر وپول بیشتر
  • ناصر ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    خبری که مربوط به سالهاپیش است فقط بخاطر اینکه بازدیدکننده بیشتر شوددرج می گردد.
  • رضا ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    بایدهمونجوری باشه حتی فکرسفرکردن به ایران درسرنپرورانن چه برسه مسابقه بدن تیمهای لایق بایدبازی کنیم بابی لیاقتها
  • محمدرضا ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    ای بابا چطور سوریه و عراق که کلا فوتبالی اون موقع نداشتن و بازی هم میکردن با گل زیاد می باختن کنار کشیدنشون مهم شد برای ایران ولی وقتی همون زمان کره و استرالیا رو ایران برد فقط کنار زد اینارو ، گزارشگر مغرض یعنی همین
  • م ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    چرا تمی ایران رو بی ارزش میکنی بهترین تیمی هست که دیدم تمام بازی های ایران نگاه کردم خیلی خوب بازی میکنن مخصوصا سردار
  • Ali ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    چرا عوام فریبی میکنید؟فوتبال ما در عرض ۸سال سه دوره پیاپی قهرمان جام ملت های آسیا شده بود.دو بار میزبانی جام ملت‌ها رو گرفته بودیم.بازیهای آسیایی ۱۹۷۴رو بر گزارش کرده بودیم و...‌‌‌‌‌..بازه بگم؟.
  • خسرو TH ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    یاد قدیم بخیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی