نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تصمیم ناگهانی اسکوچیچ درباره بیرانوند/ پسر عقاب این جایگاه را پس نمی‌دهد!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا بیرانوند گلر شماره یک ایران نیمکت نشین شد تا امیر عابدزاده درون دروازه قرار گیرد.

علیرضا بیرانوند در دیدار تیم ملی نیمکت نشین بود. بیرانوند در تمرینات اخیر تیم ملی کاملا آماده بود و اتفاقا در دو تمرین روز یکشنبه و دوشنبه عملکرد خوبی داشت.

دراگان اسکوچیچ اما به صورت ناگهانی تصمیم گرفت تا در ترکیب تیم ملی دست ببرد و بیرانوند را نیمکت نشین کند. بدین ترتیب امیر عابدزاده گلر فیکس ایران شد.

پسر عقاب این جایگاه را پس نمی‌دهد!

انتظار طولانی مدت امیر عابدزاده برای رسیدن به ترکیب تیم ملی به نظر می‌رسد تمام شده و او با گذشت چهار سال و نیم از نخستین بازی خود با پیراهن ایران در یک مسابقه دوستانه که مقابل ازبکستان انجام شد و دروازه‌اش را بسته نگه داشت، حالا به شرایطی رسیده که شاید جایگاهش را برای همیشه تثبیت کند.

پس از اینکه علیرضا بیرانوند در دیدار با لبنان آن گل را دریافت کرد و پیش از آن هم در دو مسابقه بوآویشتا پرتغال مجموعا ۹ گل برابر پورتو و فامالیسائو خورده بود، اسکوچیچ تصمیم به تغییر دروازه‌بانش در دیدار با سوریه گرفت و از امیر عابدزاده استفاده کرد.

پسر دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال ایران برای اینکه جا پای پدرش بگذارد و تبدیل به دروازه‌بان اول تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی شود، در این فصل بازی در لالیگا ۲ اسپانیا را انتخاب کرده که حضور در این رقابت‌ها برای او اتفاق خوبی رقم زده و موجب شده او با نمایش‌های موثرش در پونفرادینا حالا جایگاه علیرضا بیرانوند را هم در ترکیب تیم ملی بگیرد.

امیر عابدزاده پس از ثبت ۶ کلین‌شیت در ۱۳ مسابقه برای پونفرادینا در لالیگا ۲ در دیدار مقابل سوریه به نیمکت‌نشینی‌هایش در تیم ملی پایان داد و با حضور در این دیدار توانست دوباره یک کلین‌شیت دیگر برای ایران داشته باشد و تیم را در کسب یک برد دیگر کمک کند.

تصمیم ناگهانی اسکوچیچ درباره بیرانوند/ پسر عقاب این جایگاه را پس نمی‌دهد!

این دروازه‌بان از چهار سال و نیم قبل که نخستین بازی خود را انجام داد، طی این سال‌ها در چهار مسابقه دوستانه مقابل ازبکستان (۲ بار)، بوسنی و هرزگوین و ونزوئلا و همچنین یک دیدار رسمی برابر کامبوج به میدان رفته که فقط در یک بازی برابر ونزوئلا یک گل خورده و در چهار دیدار دیگر کلین‌شیت کرده بود.

عابدزاده در ششمین بازی ملی خود به دنبال پنجمین کلین‌شیت مقابل سوریه بود که با دو ضربه گرفته شده و یک خروج موفق از دروازه به همراه یک برتری در دوئل هوایی توانست این کار را انجام بدهد.

شماره ۲۲ تیم ملی ایران در دیدار با سوریه ۳۱ لمس توپ و ۱۵ پاس با دقت ۶۸ درصدی داشت و ۱۲ پاس از ۱۹ توپ بلندی که فرستاد، به مقصد رسید تا از این حیث نیز آمار نسبتا خوبی در کنار کلین‌شیت خود داشته باشد.

حالا امیر عابدزاده با انگیزه مضاعفی به اسپانیا برمی‌گردد و امیدوار است روند خوب خود در پونفرادینا را ادامه دهد تا بهمن‌ماه هم که بازی مقابل عراق و دیدار صعود به جام جهانی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، دوباره در ترکیب قرار بگیرد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    بیرانوند چیز دیگری است
  • بیران ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    مثل این از این که بیرانوند نیمکت نشین شده خیلی خوشحالی؟ اما بی خودی ته دلت رو صابون نزن. بیرانوند گلر اول ایرانه.
  • عابدزاده عالی ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    عابدزاده عالی به حقش رسید
  • سهیل ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    این شوک لازم بود تا بیرانوند به خودش بیاد و تلاششو بیشتر کنه دروازه ی تیم ملی جای بهترین هاست نمیشه به خاطر اینکه در گذشته بیرانوند خوب بوده همیشه فیکس باشه
  • محسن ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    هرکسی بهتروشایسته ترباشه اون فیکس بشه. اما قبول کنیم بیرانونداماده نیست خیلی گیج میزنه گلهای مدرسه ای میخوره باید خودش جمع جورکنه وقتی رقابت باشه محبوره خودش بالابکشه رقابت باعث پیشرفت میشود اما اگر اینجور ادامه بدهد کامل ازتیم‌ملی خط میخوره دروازه بان خوب زیاد داریم
  • ققنوس ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    اسکوچیچ در این مقطع نتایج خوبی گرفته و به امید خدا به جام جهانی صعود خواهیم کرد اما در میدان جام جهانی ما باید از مربی ارزشمند و آشنا با فوتبال ایران ، برانکو ایوانکوویچ استفاده کنیم
  • ح رجائی ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    من شخصا احساس آرامش بیشتری از حضور عابد زاده پسر در دروازه احساس کردم ضمن تشکر از زحمات علی رضا بیرانوند امیدوارم شایسته و آماده تر درون دروازه قرار بگیره چون جایگاه ملی جایگاه آماده ترین و با انگیزه ترین هاست
  • کوهمره_جروق ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    هردو پرسپولیسی هستند ولی بیرانوند برای بازی هجومی بهتر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی