ستاره‌هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند/ کابوس ترسناک!
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بازی‌های ملی سال ۲۰۲۱ تمام شد اما اضطراب بسیاری از ستاره‌های بزرگ برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ همچنان باقی است.

مسابقات فوتبال ملی در سال ۲۰۲۱ رسما به پایان  رسید و حالا فقط مسابقات باشگاهی تا پایان سال جاری میلادی در پیش است. با این وجود بسیاری از تیم‌های ملی بابت صعود به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ همچنان مسیری سخت و پر اضطراب را پیش روی خود می‌بینند.

بازیهای ملی ماه نوامبر، هیجان زیادی در همه قاره‌های جهان در بازیهای ملی برانگیخت. اما شوک بزرگ در انتخابی قاره اروپا رقم خورد جایی که تیمهایی مثل ایتالیا و پرتغال نتوانستند جایگاه خود در صدر جدول گروه‌هایشان را حفظ کنند و در نهایت مجبور به مبارزه در مرحله پلی اف شدند.

جانلوئیجی دوناروما، بهترین بازیکن جام ملتهای اروپا ۲۰۲۰، کریستیانو رونالدو رکورددار گلزنی در بازیهای ملی و برنده پنج توپ طلا و روبرت لواندوفسکی اصلی ترین گزینه کسب توپ طلای ۲۰۲۱  و زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی همگی در معرض از دست دادن جام جهانی هستند و ستاره ای مثل محمد صلاح در تیم ملی مصر هم هنوز بازیهای سختی را پیش روی خود برای صعود به  جام جهانی می‌بیند.

اینها بازیکنان بزرگی هستند که در خطر از دست دادن جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دارند. به این جمع البته می‌توان ستاره‌هایی مثل زلاتان ایبراهیموویچ، ارلینگ هالند، فدریکو کیزا، گرت بیل و چند بازیکن دیگر را نیز اضافه کرد.

دروازه‌بان

جان لوئیجی دوناروما (ایتالیا)

ناکامی ایتالیا در صعود مستقیم از گروه C بدون شک بزرگترین شوک ماه گذشته بازیهای ملی بود. از بازیهای فوق العاده در یورو ۲۰۲۰ تا مجبور شدن به بازی در پلی اف جام جهانی، روندی عجیب و گیچ کننده از سوی ایتالیایی‌ها بود. دروازه بان ایتالیایی که قهرمان جام ملتها شد، جانلوئیجی دوناروما بود که با بازیهای درخشان خود به عنوان بهترین بازیکن جام نیز انتخاب شد. نبودن این تیم و این بازیکن در جام جهانی غیرقابل تصور به نظر می‌رسد اما رقم خوردن چنین اتفاقی حالا اصلا بعید نیست. دوناروما ۲۲ ساله سه کلین شیت در هفت بازی جام ملتهای اروپا داشت تا نام خود را در کتاب تاریخ فوتبال ایتالیا با قهرمانی در اروپا ثبت کند.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

مدافعان

ژوائو کانسلو و روبن دیاس (پرتغال)

تیم ملی پرستاره پرتغال شامل بازیکنان بزرگی همچون ژوائو کانسلو، برونو فرناندس، روبن دیاس، ژوائو فلیکس و کریستیانو رونالدو است و غیبت چنین تیمی‌در جام جهانی برای بسیاری از فوتبالدوستان ناراحت کننده خواهد بود. کانسلو در حال حاضر یک مهره کلیدی در تیم منچسترسیتی به حساب می‌آید، بازیکنی که تا اینجا در هر ۱۱ دیدار منچسترسیتی به میدان رفته است. این مدافع پرتغالی در هر دو سمت زمین یعنی دفاع چپ و دفاع راست عالی کار کرده و با دو گل و پنج پاس گل یکی از مدرن ترین و بهترین مدافعان حال حاضر فوتبال جهان به حساب می‌اید. اما شکست ۲-۱ پرتغال به صربستان باعث شد کانسلو و یارانش در خطر از دست دادن جام جهانی قرار بگیرند. این وضعیت در مورد روبن دیاس دفاع آخر پرتغال و منچسترسیتی که فصل گذشته عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس را به دست آورد نیز صادق است

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

داوید آلابا (اتریش)

داوید آلابا، خیلی سریع تبدیل شد به یکی از بازیکنان مهم و تاثیرگذار خط دفاععی رئال مادرید . از زمان  حضور این بازیکن اتریشی در سانتیاگو برنانبئو در تابستان امسال، سفیدهای مادریدی به ندرت جای خالی سرخیو راموس و رافائل واران دو مدافع سابق خود را حس کرده اند. اما این مدافع ارزشمند شاید نتواند در جام جهانی قطر توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد چرا که اتریش نتوانست از گروه خود به عنوان تیم اول صعود کند. در واقع اتریش از جام جهانی ۱۹۹۸ به بعد در هیچ جام جهانی حضور نداشته و حتی حضورشان در پلی اف امسال هم کاملا با خوش شانسی همراه بود. آنها در گروه F چهارم شدند اما به لطف رتبه خود در لیگ ملتهای اروپا توانستند سهمیه پلی آف را به دست بیاورند.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

هافبک‌ها

برناردو سیلوا (پرتغال)

یک عضور دیگر از تیم پرستاره پرتغال با هدایت فرناندو سانتوس که نتوانست سهمیه مستقیم صعود به جام جهانی را به دست بیاورد. برناردو سیلواهافبک منچسترسیتی و تیم ملی پرتغال در چند پست در خط میانی و حتی حمله بازی می‌کند و با تکنیک جادویی خود نقش بسیار مهمی‌در تاکتیهای پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی دارد. اگر پرتغال در مرحله پلی آف ناکام بماند، جام جهانی یک ستاره تکنیکی و جذاب مثل برناردو سیلوا را از دست خواهد داد.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

جورجینیو (ایتالیا)

ستاره چلسی و تیم ملی ایتالیا حتی یکی از کاندیداهای توپ طلا نیز به حساب می‌آید چرا که هم با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و هم با ایتالیا به قهرمانی در جام ملتهای اروپا رسید. اما جورجینیو یکی از مقصران اصلی اول نشدن ایتالیا در گروه خود در انتخابی جام جهانی بود و شاید نتواند شانس به گردن آویختن مدال جام جهانی و اضافه کردن این افتخار به کلکسیون مدالهای خود را داشته باشد. او یک پنالتی سرنوشت ساز را در بازی مقابل سوئیس در انتخابی جام جهانی در آخرین لحظات بازی از دست داد و تساوی ایتالیا در آن بازی شانس سوئیس را برای روز آخر انتخابی بیشتر کرد و در نهایت نیز سوئیس به عنوان تیم اول صعود کرد و ایتالیا دوم شد. این‌هافبک ۲۹ ساله با وجود بازی در پست‌هافبک دفاعی بسیار تکنیکی است اما حالا مسئولیت بسیار سنگینی را برای رساندن تیم ملی کشورش به جام جهانی بر دوش خود احساس می‌کند.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

توماس سوچک (جمهوری چک)

جمهوری چک با وجود برد ۲-۰ مقابل استونی در روز آخر انتخابی مجبور به حضور در پلی اف شد. آنها در گروه خود پایین تر از بلژیک و ولز سوم شدند اما به لطف جایگاه خود در لیگ ملتهای اروپا سهمیه حضور در پلی آف را کسب کردند. سوچک در تیم وستهم به عنوان یکی از بهترین‌هافبکهای این فصل لیگ برتر انگلیس خودش را نشان داده و امید اصلی چکی‌ها برای رساندن تیم ملی کشورش به جام جهانی خواهد بود.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

مهاجمان

کریستیانو رونالدو (پرتغال)

این تیم پرتغال با وجود همه ستاره‌هایی دارد اما به دلیل وجود یک فوق ستاره است که مورد توجه همه جهان قرار دارد و این فوق ستاره کسی نیست جز کریستیانو رونالدو. جای خالی هیچ بازیکنی به اندازه رونالدو در قطر احساس نخواهد شد اگر پرتغال نتواند به جام جهانی صعود کند. زننده ۱۱۵ گل در بازیهای ملی و رکورددار این عنوان، در بازی آخر پرتغال مقابل صربستان کم فروغ ظاهر شد و باخت ۲-۱ به صربها باعث شد پرتغال راهی بازیهای سخت پلی اف شود. رونالدو حالا در خطر از دست دادن جام جهانی پنجم خود قرار دارد.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

محمد صلاح (مصر)

مصر در گروه خود در انتخابی قاره آفریقا اول شد و بالاتر از گابن و لیبی و آنگولا قرار گرفت اما حضور این تیم در جام جهانی مثل بقیه تیمهای آفریقایی به بازیهای پلی اف یا مرحله سوم انتخابی بستگی دارد. صلاح در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان و بدون شک بهترین بازیکن قاره آفریقا است.  مصر باید با یکی از ۹ صدرنشین دیگر گروه‌های دهگانه انتخابی آفریقا رو به رو شود و این یعنی اینکه امکان رویارویی صلاح با هم تیمی‌اش در لیورپول یعنی سادیو مانه در تیم ملی سنگال بازی می‌کند نیز وجود دارد.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

لوئیس سوارس (اروگوئه)

اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۴ از گروه مرگ با حضور ایتالیا و انگلیس صعود کرد اما عملکرد خوب لوئیس سوارس در ان تورنمنت با اقدام غیراخلاقی او در گاز گرفتن جورجیو کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا تحت تاثیر قرار گرفت. در حال حاضر اروگوئه برای صعود از منطقه آمریکای جنوبی کار بسیار سختی را در پیش دارد. آنها حالا یک امتیاز کمتر از منطقه صعود به عنوان سهمیه آمریکای جنوبی قرار دارند. اروگوئه هنوز پنج بازی در پیش دارد و امیدوار است  با درخشش بازیکنی مثل لوئیس سوارس به جام جهانی برسد. او در این فصل هفت گل در لالیگا زده و اروگوئه ای‌ها از او انتظار دارند که این گلزنی را در بازیهای ملی نیز ادامه دهد.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

روبرت لواندوفسکی (لهستان)

لواندوفسکی همه آمارها و رکوردها را در دو فصل اخیر شکسته تا اصلی ترین کاندیدای کسب توپ طلای امسال باشد. این مهاجم لهستانی اما حالا در استانه از دست دادن جام جهانی قرار دارد. کاپیتان لهستان قبل از وقفه اخیر بازیهای ملی  توانست دومین هتل تریک فصل خود را در صدمین بازی اش در لیگ قهرمانان اروپا انجام دهد و حالا در لیگ قهرمانان ۸۱ گل به ثمر رسانده است.

با وجود روند رویایی لوا همراه با بایرن مونیخ در این فصل، او نتوانسته این روند خوب را در تیم ملی لهستان نمایش دهد و تیمش را به صعود مستقیم به جام جهانی برساند. لهستان البته چند سال است که در بازیهای ملی نمایش ضعیفی دارد. آنها در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملتهای ۲۰۲۰ در مرحله گروهی حذف شدند و امسال هم در گوه I بعد از انگلیس در رده دوم قرار گرفتند. اما لواندفسکی امیدوار است بتواند به امار ۷۴ گل ملی خود اضافه کند و لهستان را به قطر برساند.

ستاره هایی که وحشت از دست دادن جام جهانی را دارند / کابوس ترسناک!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی