نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پیشنهاد مهم به گل محمدی برای یک ستاره/ گم شده پرسپولیس برمی‌گردد؟
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

۴ سال است پرسپولیس به همین بدی شروع می‌کند و رقبا از این فرصت استفاده نمی‌کنند؛ قرمزها امسال هم فرصت قهرمانی دارند به شرط آنکه مثل هر سال سر وقت از خواب بیدار شوند.

نتایج پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی این فصل اصلا هواداران را راضی نکرده است. در آن سو اما، کادر فنی سرخپوشان دائما تأکید می‌کنند که درباره این تیم از کلمه «بحران» استفاده نشود چون شرایط چندان هم بد نیست. در نگاه اول به‌نظر می‌رسد ادعای یکی از ۲ طیف منطقی نیست اما با نگاهی به شرایط پرسپولیس در شروع لیگ‌های گذشته می‌توان به هر دو طرف حق داد. پرسپولیس این روزها آن‌قدر خوب نیست که هوادارانش را راضی کند اما اوضاعش آن‌قدرها هم بد نیست که کسی از قهرمانی این تیم ناامید شود. چون در دو سه سال گذشته هم قرمزها بعد از یک شروع ضعیف به قهرمانی رسیده‌اند. از زمان رفتن برانکو و حتی در آخرین سال حضور او پرسپولیس همیشه لیگ را با نتایج متوسط شروع کرده اما هیچ تیمی از این فرصت بهره نبرده و از قرمزها فاصله نگرفته است. رقبا همیشه به پرسپولیس این فرصت را داده‌اند تا از نیمه‌های نیم‌فصل یا حتی از پایان نیم‌فصل اوج بگیرد و در صدر جدول یکه‌تازی کند.

۳سال است همینطور قهرمان می‌شوند

فصل گذشته را به‌خاطر بیاورید. پرسپولیس که باید در آذرماه فینال آسیا را برگزار می‌کرد قبل از فینال ۴ هفته در لیگ بازی کرد و به ۲ برد و ۲ تساوی رسید. بعد از شکست در فینال و بازگشت از قطر، تیم یحیی در ۴بازی متوالی با حریفانش مساوی کرد تا از ۸ بازی فقط ۱۲ امتیاز داشته باشد. بعد از آن سرخپوشان با مشقت یک پیروزی مقابل فولاد به‌دست آوردند و بلافاصله در هفته بعد به آلومینیوم اراک باختند. یعنی حاصل کار آنها بعد از ۱۰ بازی ۱۵ امتیاز بود (۱/۵ امتیاز از هر بازی) درحالی‌که فصل جاری از هر بازی ۱/۶ امتیاز گرفته‌اند.

فصل قبل از آن هم شرایط قرمزها در هفته‌های آغازین بهتر از این نبود. در آن فصل کالدرون که تازه به پرسپولیس آمده بود در ۶ بازی اول به ۳ برد و ۳ باخت رسید، یعنی ۹ امتیاز! پرسپولیس فعلی از ۵ بازی ۸ امتیاز دارد و حتی اگر این چهارشنبه در تهران با نفت آبادان هم مساوی کند تازه بعد از ۶ بازی با پرسپولیس کالدرون هم‌ امتیاز می‌شود! در آن فصل هم مثل پارسال، هیچ تیم قدرتمندی وجود نداشت که از شروع ضعیف سرخپوشان استفاده کند و در صدر جدول دست‌نیافتنی شود. حتی در لیگ هجدهم (آخرین فصل حضور برانکو) هم پرسپولیس بعد از ۵هفته ۹ امتیاز بیشتر نداشت و در رتبه سوم جدول بود. صدرنشین لیگ هجدهم در پایان هفته پنجم پدیده مشهد (با مربیگری همین یحیی) بود که در آن روز ۱۲ امتیاز داشت اما بعدا به زیر کشیده شد. صدرنشین‌های فعلی لیگ، حتی به اندازه آن پدیده هم امتیاز نگرفته‌اند و چهره ترسناکی برای تعقیب‌کننده‌های خود ندارند. بنابراین پرسپولیس در تمام فصول اخیر موتورش دیر راه افتاده و برای قهرمانی از تیم‌های لیگ مهلت خواسته است. مهلتی که همیشه به آنها داده شده و ظاهرا امسال هم از آنها دریغ نخواهد شد.

یک پیشنهاد؛ اسدی را به خط دفاع ببرید

مثل دو سه سال گذشته هیچ تیمی در هفته‌های ابتدایی یکه‌تاز لیگ نشده تا فرصت بازیابی برای پرسپولیس (و البته بقیه تیم‌ها) فراهم باشد. یحیی و تیمش هم تلاش برای بازیابی را آغاز کرده‌اند.

تغییرات اخیر و روی آوردن به دفاع ۳ نفره بخشی از این تدابیر است که البته برای ثمر دادن این تحولات، هنوز نیاز به فرصت هست.

پرسپولیس در ۲ بازی اخیر پیشرفت داشته اما با شیبی بسیار ملایم. تیم در بازی با گل‌گهر کمتر از بازی با آلومینیوم بد بود و در بازی با مس به سطح متوسط رسید.

تعداد موقعیت‌های ساخته‌ شده در رفسنجان از مجموع موقعیت‌های ۲ بازی قبلی بیشتر بود اما همچنان در روند تیم سکته‌های زیادی هست.

کنعانی‌زادگان که همیشه دریچه‌های خوبی برای انتقال توپ به خط هافبک و حتی حمله پیدا می‌کرد رفته و مدافعان فعلی به راحتی پرس می‌شوند و به پاس‌های بلند و بی‌هدف روی می‌آورند.

احمد نوراللهی که با جابه‌جایی‌های مداوم برای پرسپولیس در سمت چپ و راست زمین برتری عددی ایجاد می‌کرد دیگر نیست و وظایف او از عهده هیچ‌یک از هافبک‌های ایستای فعلی برنمی‌آید. نه اسدی و نه میلاد سرلک هافبک باکس تو باکس نیستند و انتقاد از اسدی هر روز بیشتر می‌شود. در این میان شاید انتقال این بازیکن به خط دفاعی هم ترفند مؤثری باشد.

در لیگ نوزدهم (۲ فصل قبل) تراکتور به‌ دلیل کمبود مدافع از رضا اسدی در دفاع میانی استفاده می‌کرد و او بعد از ۱۰ بازی در این پست حتی در تیم منتخب فصل هم قرار گرفت. جالب است که در تیم منتخب لیگ نوزدهم از نگاه متریکا، ۲ مدافع میانی سیدجلال حسینی از پرسپولیس و رضا اسدی از تراکتور بودند. شاید الان هم انتقال او به خط دفاعی، مشکلات پرسپولیس در این خط را برطرف کند و بالاخره روند کلین‌شیت‌های سرخپوشان آغاز شود. این البته به شرطی است که بالاخره معلوم شود چه بر سر کمال کامیابی‌نیا آمده و او با بازگشت به ترکیب بتواند مثل روزهای اوجش منافذ مقابل خط دفاع را ببندد. جای نوراللهی البته همچنان خالی خواهد بود که شاید در نیم‌فصل با بازگشت خودش پر شود. مثل فصل گذشته که بازگشت ترابی در نیم‌فصل پرسپولیس را به جاده قهرمانی برگرداند، امسال هم ممکن است بازگشت نوراللهی گره‌های کور را باز کند. تا آن زمان هم یحیی می‌تواند نگاه خریدارانه‌تری به احسان پهلوان بیندازد. هافبکی که البته تقریبا هیچ‌کس طرفدار او نیست اما اگر کمی تحرکش را بالاتر ببرد، با توجه به قدرت حمل توپش شاید بتواند در قحط‌الرجال کنونی جای نوراللهی را تا حدودی پر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    همیشه تو نظراتم همینو گفتم پرسپولیس چون بازیکناش لژیونر میشن اول فصل ضعیف میشه ولی کم کم خودشو جمع میکنه و بر میگرده ب لیگ .... اول فصل اگه جام میدن به پیکان هم یکی بدین....خخ
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      کل سالم ارسلان مطهری توسط داور مردود اعلام می شه تا 2 امتیار استقلال گرفته بشه. خطای واضح هند در بازی با نساجی گرفته نمی شه و باز هم 2 امتیاز استقلال خورده می شه. این 4 امتیاز استقلال اگه خورده نمی شد فاصله استقلال با پرسپولیس 7 امیتاز بود در همین چند هفته ابتدایی. دارن با داوران لیگ رو مهندسی می کنن بعدا میگن چرا رقبای پرسپولیس از فرصت استفاده نمی کنن. خوب مهندسین لیگ وقتی می بینن پرسپولیس نتیجه نمی گیره نمیذارن تیم های رقیب و مدعی قهرمانی هم نتیجه بگیرن
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      چرا فغانی رو از استرالیا برای بازی استقلال با نساجی آوردن؟ مگه کمبود داور داریم یا بازی با نساجی یک بازی خیلی حساس بود؟ مشخصه برای مهندسی این بازی فغانی رو آوردن.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      لطفا صحنه هند شدن توپ در بازی با نساجی را خوب ببینید.موقعی که توپ زیر پای بازیکن استقلاله مدافع نساجی در حال نگاه کردن به موقعیته. اما موقعی که بازیکن استقلال اقدام به ضربه می کنه بازیکن نساجی هم دست راست و هم دست چپ و هم پای چپش را باز می کنه تا در مسیر توپ قرار بگیرن. کاملا مشخصه مدافع نساجی آگاهانه با دو دست و پای چپش مسیر توپ رو می بنده که این پنالتیه. در موقع ضربه بازیکن استقلال بازیکن نساجی حداقل 30 سانتی متر دست چپش را باز می کنه تا در مسیر توپ قرار بگیره و بعد از مهار توپ دستش رو در پشتش قرار می ده که نشون بده پنالتی نکرده.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      کارت زرد دانشگر هم اشتباه بود چون اول توپ رو زد بنابراین حتی اگه داور خطا هم گرفت نباید کارت زرد می داد چون برای توپ رفته بود و توپ رو زد. اما دقت کنید در صحنه ای توپ پشت محوطه جریمه استقلال به دانشگر می رسه و دانشگر میره برای ضد حمله و بازیکن نساجی با شدت تمام دانشگر رو می زنه اما فغانی کارت زرد نمیده. چطور صحنه اول که دانشگر توپ رو زد کارت زرد داشت اما توی اون صحنه کارت زرد نداشت. فغانی برای مهندسی این بازی اومده بود و دیدیم بعد از مهندسی چه وقتی هم در رسانه بهش اختصاص دادن که کار مهندسین در رسانه ملی بود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      در دو بازی 4 امتیاز استقلال رو مهندسی شده ازش گرفتن و آخر فصل میگن ما خودمون قهرمان شدیم. قبلا هم با مدرک ثابت کردم فصل پیش 21 امتیاز مهندسی شده به پرسپولیس حکومتی توسط داوران هدیه داده شد و همون باعث قهرمانی جعلی اونا شد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      128 میلیارد تومن توی این یک سال از پول بیت امال خرج بدهی های پرسپولیس شده. بازی ها رو هم که مهندسی می کنن. اینکه یک تیم حکومتیه قشنگ مشخصه
  • پرسپولیس همیشه قهرمان IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    بله شاهنامه آخرش خوش #عشق_فقط_یک_کلام_پرسپولیسو_والسلام
  • سیامک IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    مشکل پرسپولیس رفتن بابا وزیر است
    • M IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      اره آقا حسودیتون میشه ک وزیر طرفدار ماس مگه وزیر چی کار می‌کنه کاپ ک دست اون نیست ب بقیه هم پول نمی‌ده ک پرسپولیس ببازه ما تو ۳ سال ۲ بار رفتیم فینال بابا مسعود کاری کرده؟
    • کیسه یعنی شیش+4 IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      پس امسال شما با بابا سجادیتون قهرمانید دیگه آره؟؟؟؟ بگو خواهش میکنم بگو اعتماد به مفس داشته باش حتی شده الکی خخخخ
  • شاهرخ خان: IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    کامنت اول: اسدی، سرلک، شیری و پهلوان کلا به درد نمیخورن. اسدی اگه بره دفاع پنالتی میده چون کلا خشن بازی میکنه. بهترین کار فروش اونهاست. بازیکن کندذهن و کم‌هوش به درد باشگاه بزرگ نمیخوره. اینا اگه باهوش بودن توی بازیشون تغییر ایجاد میکردن. بهره هوشی پایین اینا باعث درجا زدن و بازی پرایرادشونه. یه بازیکن باهوش پاس اشتباه نمیده، شوت دقیق و خارج از دسترس دروازه‌بان میزنه و الکی خودشو خسته نمیکنه. حمید درخشان بهترین هافبکیه که تو پرسپولیس دیدم؛ هافبکی که کمترین میزان دوندگی رو داشت و طلایی‌ترین پاسها رو میداد. بازیکن باهوش خودشو الکی خسته نمیکنه و با هوش خودش مدافعین و مهاجمین حریفو از سر راه برمیداره. ایراد نوراللهی هم هوش پایین او بود که دقت توی شوتهاش نداشت و اکثرا یا میزد خارج یا میزد تو دست دروازه‌بان. البته این ایراد برمیگرده به اینکه اینا از بچگی درست آموزش ندیدن که چطور بازی کنن، چطور  پاس بدن، چطور شوت بزنن، چطور ضربه سر بزنن و چطور جایگیری کنن. بازیکنی که قصد شوت زدن یا ضربه سر زدن داره باید مکان و شدت ضربه‌اش درست باشه و باری به جهت به توپ ضربه نزنه.
    • Milad IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      درود تمام نظراتت درست بود هوش بازیکنان ما کمه یا اصلا ندارن ترابی افتضاح بر روی روانش کنترل نداره پهلوان بازیش بچگانه س به درد لیگ حرفه ای نمیخوره وحید امیری بهتر کار رو در موردش یحیی داره انجام میده سرلک اصلا چیزی واسه گفتن نداره کمال و سروش باهوش ترین هافبک های عصر مونن امید و وحید جز بازیکنای هوش متوسط که عالیشاه تو حمله بهتره و وحید از پشت میاد بهتره چون قبلا مهاجمین سنجیده شده میگم مشکل فوتبال اینه باهوش هایی مثل من که فوتبالمان خوبه میرن درس میخونن که نتیجه ش یا پزشکی یا لیسانس بدرد نخور زیر ساخت درست نداریم از بچگی باید پول بدی تا فوتبال بازی کنی برا همین فوتبال ما پیشرفت نمی کنه بازی کره ایران رو بیاد بیار ایران هیچی نداشت جز یک گل شاسی
  • شاهرخ خان: IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    کامنت دوم: عالیشاه و امیری دو تا از باهوشهای فوتبال ایرانن که کمترین ایراد توی بازیشون دیده میشه. نمونه در دسترس بازیکن پرایراد مهدی طارمیه که از وقتی رفت پرتغال فوتبالش زیر و رو شد و این برمیگرده به مربیاش تو ریوآوه و پورتو. واقعیت اینه که گل‌محمدی چون هوش پایینی داره نتونسته ایرادهای بازیکنای فوق‌الذکر رو برطرف کنه. با اینکه هوش اکتسابی نیست ولی آدم میتونه با تجربیات دیگرون ایرادهای خودش و دیگرونو برطرف کنه. اسکوچیچ دروغ نگفته که بازیکنای ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستن. تاکتیک‌پذیری یعنی اینکه بازیکن بدونه در موقع حمله و دفاع کجای زمین باشه، چشم بسته کجا پاس بده و کجا ضربه بزنه، تکروی نکنه، الکی با توپ ور نره، خودشو الکی خسته نکنه، برگشتهای خوبی داشته باشه و در ضربات ایستگاهی چطور جایگیری کنه و جلوی مدافعان و مهاجمان حریف چطور ضربه سر و پا بزنه. همچنین خطا نکردن در محوطه جریمه خودی و پنالتی گرفتن توی محوطه جریمه دشمن. تکل درست و شوتهای کاتدار از دیگر موارده... .
    • حبیب IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      در مورد بازیکنها غیر از نوراللهی بقیه رو تا حدودی قبول دارم که ضریب هوشی بالایی ندارن البته به این جمع سیامک نعمتی رو هم باید اضافه کرد. ولی در مورد گل محمدی و کم هوش بودنش خیلی حرف خنده داریه .همه اونا که بازیهای یحیی رو یادشونه میدونن یکی از باهوشترین و فنی ترین مدافعان تاریخ ایران بود. که با کمترین انرژی و درگیری بهترین بازیها رو انجام میداد. این مورد در باره دستیارش مطهری هم صدق میکنه که یه هافبک بسیار باهوش و فنی بود
    • شاهرخ خان: IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      یحیی مدافع خوبی بود ولی مربی خوبی نیست. همونطور که علی کریمی و خداداد عزیزی بازیکنای فوق‌العاده خوبی بودن ولی مربیای خوبی نشدن. مربیای خوبی نشدن چون بیشتر تو حاشیه‌ بودن و بیشتر به حواشی توجه داشتن و دوست داشتن جواب همه رو بدن. شیوه بازی پرسپولیس تو چند دربی گذشته و ترس یحیی از استقلال و الهلال باعث اون نتایج بد شد. یحیی ترس رو به بازیکنا تزریق میکرد در صورتی که از نظر مهره پرسپولیس سرتر از استقلال بود. تاکتیک غلط و چینش نامناسب بازیکنا و تعویضهای بد و بدموقع از ایرادهای یحیاست. نوراللهی بازیکن بسیار خوبیه که نمیخواد ایراداشو برطرف کنه. هنوز که هنوزه اکثر شوتهاش خارج از چارچوبه و ضربات سرش دقت لازمو نداره و هنوز ضرباتشو جایی میزنه که دروازه‌بان وایساده. منظورم از هوش این چیزاست. هوش ذاتی باعث میشه کمتر بدوی، بهتر پاس بدی، بهتر دفاع کنی و بهتر ضربه بزنی. نوراللهی تو برگشتاش مشکل داشت و داره. من با یحیی پدرکشتگی ندارم. فقط ایراداشو گفتم. چون معتقدم تعریف بی‌جا نوعی دروغ گفتن به خوده. ایرادها رو باید گفت هرچند به بعضیا بربخوره. به عنوان یه دلسوز اینا رو گفتم، حالا شنونده باید عاقل باشه.
  • پرسپولیس در هر شرایط قهرمانه IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    عشق فقط یک کلام پرسپولیس وسلام همچو خیلی شادی به عشق تو موطلام
  • یاسر IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    چرت ترین تیم ایران پرسپولیس اگه نیس پس مقابل مس ۱_۱ مقابل آلمینیوم۱_۰ مقابل گل گهر ۱_۱ پس نتیجه می گیریم پرسپولیس ضعیفه
  • ناشناس IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    تیمهاضعیف نیستند برخی از افراد باعث این موقعیت شدندکه پرسپولیس پنجره نقل وانتقالاتش بسته بماندتاتیمهای ضعیف یکخورده ازپرسپولیس فاصله بگیرند. درضمن بازیکنان تیم ملی که ازتیم پرسپولیس هستند رانبایدفراموش کرد.
  • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    وقتی در پرسپولیس بازیکنی مثل عالیشاه که در زمان دریافت توپ پای راستش وچپش را اشتباه میگیرد.چکار باید کرد....
  • جواد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    رضا اسدی برای خط دفاع بسیار کنده اما فرجی بسیار تند و سریع همه داریم تلاششو برای دفاع میبینیم پس سعی نکنیم خوبهاروهم ببریم به حاشیه کمال عالیه بای د بیاد به ترکیب ولی نمیاد چرا یحیی لج کرده و به قول خودش یکی از پروژه ها برای نابودی شده مشکل زیاده بازیکنان مشخصه که دیگه از اوضاع بریدن واقعا.خدا کمکشون کنه این فصلم قهرمان بشن مهندسهای عزیز شما به فکرتیم خودتون باشیدکه هیجوره بلد نیستید بازی کنیدوقهرمان بشیدازرنکینگ فیفا میشه فهمید که کی مهندسی قهرمان میشه
  • جواد IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    از کاه کوه ساختن یعنی همین نظرات دوستان اسدی کنده وهمه دارن میبینن که فرجی خیلی سریع وتنده وتلاشش عالیه در دفاع بیخیال کمال می‌تونه بازی کنه یحیی خواهشاً بازیش بده زوج آقاسید وفرج عالیه
  • سعید IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    پیشنهاد دیگه اینکه ترابی یک خط جلوتر در پست فوروارد دوم بازی کنه
  • 6-6-6 IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    پرسپولیس هیچ مشکلی نداره ولی چونکه چندین ساله قهرمان ایرانه انتظارات هم ازش بالا رفته همین پس چی ...ازش می خوان که همیشه مثل یک ق4هرمان بازی کنه
  • ناشناس IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    پهلوا بازیکن خوبیه ولی متاسفانه روش کارنمیشه
  • احمد رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    دست و پا بزنین شاید با توهمات شما لنگ قهرمان شد ، کجایی لنگ شاه ماهی خودش رو از دست داده : بابا مسعود ، امسال دیگه هیچی نمیشه
  • فارسیس IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    خیلیها ميگن شرط قرارداد رضااسدی باگلمحمدی که شايدم باج گرفته از قرارداد اسدی،فیکس بازی کردن اونه،اگه نه خیلی بازیها که اسدی فیکسه تیم ده نفره هست،اگه کمال بارها بازی کنه یا امثال علی شجاعی بازی کنن خیلی بهتر ازدوتا اسدی هست،خداکنه یحیی این بازیکن رو بزاره کنار،فرجی هم خیلی سوراخه
  • احمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    اینو به استقلالیا میگم اگر پرسپولیس کل بازیاش مساوی کند یا ببازد شما لیاقت قهرمانی ندارید که ندارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی