نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
نیازی به عذرخواهی رسمی طارمی نیست/ مهدی مشکل اخلاقی ندارد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاپیتان سابق تیم ملی معتقد است تیم ایران حداقل در دیدار اخیر خود برابر لبنان کاملا تحت تأثیر ماجرای اسکوچیچ و طارمی قرار گرفته بود.

حمید استیلی که سال‌ها در تیم ملی بوده، کنار ستاره‌های بزرگی بازی کرده و سرمربی علی کریمی و مهدی مهدوی کیا بوده می‌گوید: برخورد و مدیریت بازیکنان ستاره با سایر بازیکنان کمی‌فرق می‌کند ولی اسکوچیچ نتوانست در این زمینه ارتباط خوبی با ستاره‌ها برقرار کند.

هافبک دونده و سابق تیم ملی کشورمان حرف‌های دیگری هم در گفت‌وگو با خبرورزشی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

می‌خواهیم این گفت‌وگو را از جای دیگری آغاز کنیم. شما با علی کریمی هم به عنوان یک ستاره کار کرده اید. حالا که ماجرای اسکوچیچ و طارمی پیش آمده است می‌خواهیم بپرسیم آیا شما هم با ستاره‌های تیم خود دچار مشکل شدید؟

هرگز! علی کریمی در پرسپولیس و استیل آذین بازیکن من بود و اتفاقا امتیازآورترین هم لقب گرفت. این دسته از بازیکنان خاص هستند و باید مدیریت خاصی هم شوند. لطفا اشتباه برداشت نشود ولی اگر شما بخواهید همه را به یک چشم نگاه کنید ممکن است عدالت رعایت شود منتهای مراتب تیم مدیریت نخواهد شد.

شما هم در بوشهر با مهدی طارمی کار کرده اید. او چه طور بازیکنی است؟

مهدی طارمی تا جایی که من می‌دانم مشکل اخلاقی ندارد و بازیکن مطیعی است. من خودم او را از جوانان به بزرگسالان شاهین آوردم و می‌دانم پسر خوبی است. متأسفانه سلسله اشتباهاتی باعث شد که طارمی خط بخورد و همه دیدیم بازی با لبنان حداقل کاملا تحت تأثیر این ماجرا بود.

حالا گفته می‌شود باید مهدی طارمی از اسکوچیچ عذرخواهی کند. نظر شما چیست؟

نیازی به عذرخواهی رسمی‌نیست. ما نباید شخصیت یک بازیکن ملی آن هم مثل مهدی طارمی که ستاره پورتو است را خُرد کنیم. باید سرمربی و بازیکن در اتاقی دو نفره نشسته و مشکل خود را رودررو حل کنند. از طرفی معتقدم دراگان اسکوچیچ هم باید مراقب مصاحبه‌هایش باشد. مربیگری یا مصاحبه کردن در تیم‌های باشگاهی با ملی زمین تا آسمان متفاوت است.

اسم اسکوچیچ وسط آمد و حالا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی براینکه در صورت صعود ایران به جام جهانی باید یک سرمربی بزرگ و سرشناس هدایت تیم ما را برعهده بگیرد. این در حالیست که این مربی کروات نتایج خوبی با تیم ملی گرفته است. شما در این رابطه نظری ندارید؟

زمانی که تیم ملی در زمان ما با «ویه را» با استرالیا ۲ بر ۲ مساوی کرد و به جام جهانی صعود کردیم فدراسیون آقای صفایی فراهانی تصمیم گرفت او را کنار گذاشته و ایویچ بزرگ را بیاورد. این یک تصمیم جمعی و ماحصل مشورت فدراسیون با مشاوران خودش بود چون آن زمان تصور می‌کردند که جام جهانی جنگ تاکتیک مربیان بزرگ است و شاید ویه را جواب ندهد. من معتقدم نزدیکان تیم ملی و بازیکنان بهتر از هرکسی می‌توانند فدراسیون را کمک کنند. من حمید استیلی که عملکرد و کار اسکوچیچ را از نزدیک ندیده ام نمی‌توانم نظری بدهم اما به یک چیز معتقدم که باید با اسکوچیچ برخورد خوبی داشته باشیم.

چطور؟

اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت زیادی کشیده است. اگر قرار به ماندن و نشستن او روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی است باید زودتر این اطمینان خاطر به این مربی داده و حمایت‌های لازم صورت پذیرد. اگر هم دوستان به این جمع بندی رسیدند که هدایت تیم ملی در جام جهانی را به یک سرمربی مطرح و مشهور بدهند باید به صورتی ویژه از اسکوچیچ قدردانی و تشکر شود.

ببخشید این روزها یک خبری هم سوژه رسانه‌ها شد؛ وقتی که اسم یک گونه ماهی را «علی دایی» گذاشتند. نظری در این خصوص ندارید؟

اول اینکه باید از خود علی دایی اجازه می‌گرفتند. اگر شماره تلفن علی دایی را نداشتند می‌توانستند از فدراسیون فوتبال بگیرند. اگر خودش موافقت می‌کرد بحثی نبود ولی در مجموع این کار، کار قشنگی نبود. ارزش علی دایی برای این مملکت خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. کاش به جای چنین کاری تندیس علی دایی را می‌ساختید و جلوی استادیوم آزادی نصب می‌کردید نه اینکه... به هر حال کار قشنگی نبود.

و اما می‌رسیم به پرسپولیس! این فصل برای این تیم با فصول دیگر چه فرقی می‌کند؟

کار یک مقدار برای پرسپولیس سخت تر شده اما به نظرم هنوز هم این تیم شانس اول قهرمانی است. من فکر می‌کنم پرسپولیس تیم خوبی است اما باید تقویت شود.

منظور شما برای قهرمانی است؟

بله، به نظر من به عنوان یک هوادار پرسپولیس به یک‌هافبک بازیساز و خلاق نیاز دارد.‌هافبکی که بتواند پاس‌های خلاقانه و کلیدی بدهد و بازیکنان کناری و مهاجمان تیم را تغذیه کند. پرسپولیس باید بازیکن خارجی با کیفیت بخرد و من فکر می‌کنم این خواسته درست و منطقی یحیی گل محمدی از باشگاه است.

بازی با ۳ دفاع میانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نیاز به زمان دارد. در فصول گذشته سید جلال حسینی با شجاع خلیل زاده و سپس محمد حسین کنعانی زادگان خیلی هماهنگ بود. این هماهنگی در حال حاضر به اندازه آن دوره نزد مدافعان پرسپولیس دیده نمی‌شود و زمان می‌خواهد. یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس به اندازه کافی باهوش و با تجربه هستند که تصمیم درستی بگیرند و حتما با سنجیدن تمامی‌جوانب این سیستم را انتخاب کرده اند.

روز چهارشنبه برای تماشای بازی پرسپولیس به استادیوم می‌روید؟

اگر شرایط مهیا باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آرش IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    یا خدا، این نکنه طمع کرده بشینه رو نیمکت تیم ملی، آقای استیلی، تو را به مقدساتت قسم نیا،. همون امید رو ناامید کردی بسه،
  • امید IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    به این میگن مصاحبه منطقی آقای اسکوچیچ یاد بگیر علیرغم توهین شما این اسطوره جواب قانع کننده ای داد ولی بااین همه یک نکته بازهم در این بین گم شد اسکوچیچ باید از خیلی ها معذرت خواهی کنند پس آقای استیلی شما از فدراسیون بخواین تا حرفه ای عمل کنه وطارمی بدون معذرت خواهی برگرده چون واقعا به بازیکنانی درایت سطح به خصوص درجام جهانی نیازداریم
    • علی US ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      نکنه استیلی مربی تیم ملی بود و ما نمی دونستیم. اسکوچیچ باید در این زمینه تصمیم بگیره یا استیلی؟ استیلی این وسط چیکاره است که جای اسکوچیچ تصمیم می گیره که ایشون چیکار باید بکنه. نکنه وکیل اسکوچیچه
  • حسین IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    آخه عزیز وبزرگوار اسکوسیچ در حد شماها نیست او یک مربی دست چندمی است که آقا زاده آورده اند ودلش هم برای ایران نسوخته وطارمی هم از ایران وایرانی دفاع کرده متاسفانه اینجا ایران است وبیگانه پرستی جاودانه اگر من جای طارمی بودم لگد میزدم تو کون اسکوچیچ
  • ن IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    این چکاره است که خودشو انداخته وسط.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی