نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
گل محمدی از تغییر مهمش در پرسپولیس دست کشید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اخبار رسیده از تیم پرسپولیس حاکی از آن است که یحیی گل محمدی قصد دارد در بازی با صنعت نفت آبادان دوباره به سیستم ۲-۴-۴ بازگردد.

یحیی گل‌ محمدی پس از شکست مقابل آلومینیوم اراک در هفته سوم تصمیم گرفت چینش ابتدایی تیمش را از ۲-۴-۴ به ۳-۴-۳ تغییر دهد.

الگوی کادر فنی پرسپولیس برای تغییر سیستم و استفاده از سیستم ۳-۴-۳ چلسی توماس توخل بود. سرمربی آلمانی موفق شد چلسی را با استفاده از همین سیستم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. سیستمی که پپ گواردیولا هم آن را هولناک برای حریفان چلسی خوانده است.

در این سیستم هافبک های میانی نقش بسیار مهمی در بازیسازی، مالکیت توپ و جلوگیری از حملات حریفان دارند. تیم باید بالا بازی کند و مدافعان میانی توانایی بازیسازی از عقب زمین داشته باشند.

جدای از آن در این سیستم باید تیم دارای وینگ بک های کناری رونده و انرژیک باشد که مدام در حال رفت و برگشت باشند و در حال حاضر پرسپولیس فاقد آن است.

تغییر تاکتیک در هر تیمی با هر سرمربی و بازیکنانی قطعاً زمان‌بر و نیازمند صرف هزینه و تحمل سختی است.

در دو بازی اخیر پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان شاهد بودیم سه مدافع این تیم توانایی و انگیزه لازم برای بالا بردن تیم و شروع بازیسازی از خط دفاع را نداشتند.

هافبک های میانی تیم نیز نشان دادند برای این سیستم مناسب نیستند و وینگ بک ها هم عملا کاری نتوانستند انجام دهند.

حالا شنیده می شود یحیی گل محمدی پس از مشورت با کادر فنی خودش به این نتیجه رسیده است که به همان سیستم ۲-۴-۴ خطی باز گردد.

پرسپولیس در زمان برانکو هم با سیستم ۲-۴-۴ بازی می کرد و گابریل کالدرون هم به آن دست نزد. در ادامه یحیی گل محمدی با همین سیستم مورد علاقه اش دو سال متوالی قهرمان لیگ برتر شد.

تیم او با در این دو سال اخیر با دو هافبک میانی که روی دست هم بازی می کنند و فقط یکی از آنها اجازه اضافه شدن در هجوم را دارد شکل می گیرد.

دو وینگر سرعتی و پا به توپ که با مدافعان کناری اغلب کارهای ترکیبی انجام می دهند پایه گذار حملات پرسپولیس هستند. یحیی سالهاست تیمهایش با این سیستم بازی می کنند و کاملا روی آن اشراف دارد.

پیش از یحیی گل محمدی پرسپولیس برانکو هم با همین سیستم بازی می کرد و شاید یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس همین ثبات سیستم باشد که با تعویض نفرات هم خللی در آن وارد نمی شود.

حالا هم به نظر می رسد دست کشیدن یحیی گل محمدی از سیستم ۳-۴-۳ و بازگشت به سیستم امتحان پس داده سابق اقدامی منطقی و درست از سوی سرمربی پرسپولیس باشد.

البته باید تا سوت پایان بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان صبر کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیامک IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    این بازیها را ول کنید تنها راه نجات پرسپولیس بابا وزیره اونو برگرددونید
  • کیسه کش ها جام ندیده IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    در جواب سیامک . جوجو اگه مسعود سلطانی فر برگرده که بابا حمید یا همون بابا سجادی شما باید بره اون وقت دیگه شما یتیم و بی پدر میشید هرچند شما با بابا محمود احمدی نژاد که رییس جمهور بود به جایی نرسیدین پس با بابا وزیر هم بجایی نمی‌رسید بعدشم خب حالا که شما بابا وزیر دارید چرا غلطی نمیکنید ها آخه آخر فصل هم که سوم میشید نهایت هنر شما اینه که پرسپولیس قهرمان نشد این واسه شما میشه افتخار ولی اگه شما امسال با بابا وزیر تون قهرمان شدید پس حق با شماست پرسپولیس هم با کمک وزیر ورزش جام گرفته ولی اگه آخر این فصل هم غلطی نکردید پرسپولیس و سپاهان قهرمان شدند یعنی شما همش زر نفت میزدین تو این چند سال و از این به بعد دنبال بهونه جدید باشید برای حفظ آبروی تیم زپرتی تون خخخخخخ آخه کیسه هم شد تیم خخخ
  • فرزاد ملقب به فری IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    چرا ۴،۴،۲ سیستمی که جلوی الهلال بازی کردید خوبه ۱۱،۰،۰ همه رو بچین تو دفاع خخخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی