نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
دو سناریو قطر برای لیگ قهرمانان آسیا/ تیم استراماچونی به جای السد؟
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تقویم مسابقات فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که باشگاه های قطر یا بدون ملی پوشان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و یا در نهایت از لیگ قهرمانان انصراف می‌دهند.

اواسط تیرماه امسال بود که روزنامه «الرایه» قطر اعلام کرد برنامه فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا در تضاد با منافع و تقویم آماده سازی تیم ملی فوتبال قطر است. (این لینک) این روزنامه در آن تاکید کرده بود شروع لیگ قهرمانان در ماه می همزمان با اردوهای تدارکاتی تیم ملی قطر است و دو تیم السد و الدحیل که در مجموع ۱۹ بازیکن ملی پوش در قطر دارند، برای لیگ قهرمانان دچار مشکل می‌شوند.

قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و برنامه‌های آماده سازی مفصلی برای حضور در این رقابت‌ها و آبروداری از میزبانی خود تدارک دیده است که شامل چند ماه اردو و چندین بازی دوستانه است.

الرایه در گزارش خود نوشته بود که السد و الدحیل از همین حالا باید به فکر باشند و با اتکا به بازیکنان جوان و غیر ملی پوش، خود را آماده لیگ قهرمانان آسیا کنند. اما ظاهراً این استراتژی بدون نتیجه بوده است و دو غول قطری را به فکر انصراف از حضور در این رقابت‌ها انداخته است.

«احمد الانصاری» مسئول رسانه ای باشگاه السد روز گذشته خبر داد که ممکن است این تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان حاضر نشود و دلیل آن حضور ۱۲ تا ۱۳ ملی پوش در این تیم است.

البته این موضوع باید به تایید سرمربی جدید تیم فوتبال السد هم برسد چرا که ژاوی چند هفته پیش با جدایی از السد، سرمربی تیم بارسلونا شد و السدی‌ها دنبال جانشین ژاوی هستند.

از سوی دیگر باشگاه الدحیل به صورت رسمی‌چیزی در این خصوص اعلام نکرده ولی با توجه به اینکه این تیم ملی پوشان کمتری دارد، بعید به نظر می‌رسد از لیگ قهرمانان انصراف بدهد.

الریان قطر هم دیگر تیمی‌است که به نوشته رسانه‌های عربی، احتمالاً بدون ملی پوشان قطری در لیگ قهرمانان شرکت خواهد کرد.

در صورتی که انصراف السد از لیگ قهرمانان آسیا جدی شود، الغرافه جایگزین این تیم خواهد شد. الغرافه با هدایت «آندره استراماچونی» سرمربی سابق استقلال در برنامه فعلی باید در مرحله پلی آف حضور یابد و در صورت پیروزی راهی مرحله گروهی شود اما با انصراف السد، تیم استراماچونی سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را به دست می‌آورد و تقابل آن با نمایندگان ایران هم می‌تواند جالب توجه باشد.

 در فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس، فولاد، استقلال و سپاهان نمایندگان ایران هستند. البته حضور پرسپولیس و استقلال در صورتی نهایی می‌شود که این دو باشگاه به تعهدات خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مشکلات مالی، مالکیتی و بدهی‌ها اقدام کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی