نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
خاطرات بد استقلال با این داور/ تقابل مجیدی و اکبریان جنجالی می‌شود؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمدرضا اکبریان در حالی قضاوت دیدار فردای استقلال و صنعت نفت را قضاوت می‌کند که دو تیم آمار برد خیلی کمی با داوری‌های او دارند.

همانطور که پیش بینی می‌شد، انتخاب محمدرضا اکبریان به عنوان داور دیدار استقلال و صنعت نفت، با واکنش رسمی آبی‌ها مواجه شد. این داور در هفته بیست و نهم لیگ برتر، گل سالم آبی‌ها را مردود اعلام کرد. البته که در آن صحنه، الوندی کمک داور مسابقه به گمان بیرون رفتن توپ، پرچم زد و نمی‌توان در این زمینه اکبریان را مقصر اصلی دانست.

با این وجود، در ۱۰ دیداری که این داور برای دو تیم استقلال و صنعت نفت سوت زده، دو تیم خیلی سخت به پیروزی دست یافته اند. آخرین باری که اکبریان برای تیم فرهاد مجیدی سوت زده، به شهرآورد برگشت فصل قبل برمیگردد که سرخپوشان پایتخت با تک گل عیسی آل کثیر برنده از زمین خارج شدند. در آن دیدار، اکبریان در دقایق ابتدایی بازی خطای پنالتی روی مهدی قایدی را اعلام نکرد و این مسئله باعث اعتراض شدید آبی‌های پایتخت شد.

او فصل قبل دیدار استقلال و گل گهر در سیرجان را سوت زد و ۲ پنالتی برای تیم محمود فکری گرفت که وریا غفوری یکی از آنها را از دست داد. استقلال آن بازی را ۲ بر یک برنده از زمین خارج شد. پیش از آن، اکبریان باز هم دیدار دو تیم را در سیرجان سوت زده بود که این مرتبه گل گهری‌ها با یک گل برنده شده بودند.

او در لیگ نوزدهم دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان را سوت زد که با تساوی یک – یک به پایان رسید. در آن بازی نیز اکبریان مرتکب اشتباهاتی شد. او روی شیخ دیاباته یک خطای پنالتی نگرفت و فرشید اسماعیلی را به اشتباه از زمین بازی اخراج کرد وهافبک آبی‌ها شهرآورد تهران را از دست داد. به طور کلی، در ۵ دیدار آخری که اکبریان برای استقلال سوت زده، این تیم موفق به شکست گل گهر شده و دو مرتبه نیز برابر همین گل گهر و پرسپولیس تن به شکست داده ضمن اینکه آبی‌ها برابر نفت‌های آبادان و مسجدسلیمان به نتیجه تساوی رسیده اند.

صنعت نفت نیز با قضاوت اکبریان بیشتر بازنده از زمین خارج شده است. آخرین باری که او برای آبادانی‌ها سوت زده، به هفته بیست و ششم لیگ قبل برمیگردد که دیدار آنها با نساجی با تساوی یک – یک به پایان رسید. محمود مطلق زاده در آن بازی صنعت نفت را پیش انداخت و در وقت‌های تلف شده، حامد شیری گل تساوی را به ثمر رساند.

اکبریان ۲ بار دیدارهای پرسپولیس و صنعت نفت را سوت زده که هر دو مورد با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسیده است. در دیداری از هفته دوم لیگ قبل، سرخپوشان با تک گل سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی برنده از زمین خارج شدند. در جام حذفی نیز پرسپولیس با تک گل کنعانی زادگان برنده شد که قاضی آن بازی نیز اکبریان بود.

در جریان شکست یک بر صفر برابر پیکان و پیروزی ۲ بر یک مقابل تراکتور، محمدرضا اکبریان برای آبادانی‌ها سوت زده است. به طور کلی، او ۵ بازی آخری که محمدرضا اکبریان برای صنعت نفت سوت زده، سهم آبادانی‌ها یک پیروزی و یک تساوی و ۳ شکست بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • چوبله ۴۴۴۴ IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    از نظر ما استقلالیا داور بد وجود نداره الا اینکه خودشون جور دیگری نشان بدهند این آقای اکبریان جدا از اون گلی که مردود کرد یه پنالتی صددرصد هم در دربی روی خطای بازیکن پرسپولیس به روی قائدی رو نگرفت بازی پرسپولیس با نفت (سه روز پیش ) خطایی که روی پای ترابی انجام شد نیم درصد از خطایی که روی پای قائدی انجام شد نبود اما لنگیا دیدید که چه قشقرقی راه انداختن و کاروان و لشگر کارشناسان هم بدنبال اونا داد و قال وا پنالتی ها راه انداختن با توجه به عملکرد کمیته داوران طی سالهای اخیر و دوران بابا مسعود کاری کردند حتی یه بچه کوچک هوادار فوتبال هم میتونه تشخیص بده اشتباه داور سهوی بوده یا عمدی !
  • یه عشقه و یک پرسپولیس IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    آقا حق کاملا با استقلالی ها هستش.تو ترکیب سه پنج سه قهرناز مجیدی اکبریان نمیتونه مثلث خوبی با یامگا و ژستد تشکیل بده به نظر من مومنی بهتره
    • م IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      همین اکبریان اشتباهشو قبول کرد ولی کمیته داوران با نقض قانون فیزیک میخواست ماله بکشه، حالا شما مقایسه کن با داور بازی لنگ که اشتباه کردوبلافاصله محرومش کردن اونم با اعلام علنی! صالحی بیخود نمیگفت مربی دلال داور میچینه!
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    مافیای لنگ خیلی دقیق برنامه ریزی کرده که استقلال تو این دوتا بازی قبل دربی نتونه نتیجه بگیره و بره تو حاشیه تا دربی هم به مشکل بخوره...... اون از اینکه نذاشتن خارجیا با گل گهر بازی کنن و اینم از این انتخاب داور بازی با صنعت نفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی