نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
بازار داغ کنایه‌ و متلک‌ در اولین دورهمی المپیکی‌ها/ روسیاهی منشور المپیک
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نخستین جلسه کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک به جای همدلی و انسجام سرشار از کنایه زنی و تسویه حساب ها بود.

انتخابات دومین دوره کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ۲۱ آبان برگزار شد که آن سجاد گنج زاده، حسن یزدانی، ذبیح الله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، مجتبی عابدینی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا گرایی، نجمه خدمتی، حسین ساوه شمشکی به عنوان ۱۵ عضو  با رای ورزشکاران انتخاب شدند و محمد بیداریان، محمد باقری معتمد، ندا شهسواری و ثریا آقایی نیز  توسط رییس کمیته ملی المپیک منصوب شدند.  

هادی ساعی هم به واسطه عضویت در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا، در این کمیسیون ماندگار شد.

این کمیسیون جدید با برگزاری نخستین جلسه‌ی خود، رسما کارش را آغاز کرد. بر خلاف اینکه تصور می‌شد اختلافات و حاشیه‌های کمیسیون قبلی دیگر تکرار نشود اما برگزاری نشست اول نشان داد فعلا خبری از فضای دوستانه و همدلی نیست. اگر اعضای کمیسیون قبلی پس از برگزاری چند جلسه به اختلاف خوردند، این کمیسیون حتی نگذاشت به جلسه دوم و سوم برسد و  شروع کار با انواع و اقسام کنایه‌ها و متلک گویی ها همراه بود. نکته مهم این است که اکثر این قهرمانان تجربه حضور در المپیک دارند اما رفتارهایی را از آنها شاهد بودیم که برخلاف منشور المپیک بود.

* از قول دردسرساز صالحی امیری تا تحریم کشتی گیران

اولین حاشیه کمیسیون در فاصله یک روز تا برگزاری نشست اول ایجاد شد و کشتی اعتراض شدیدی نسبت به برخی انتصابات داشت. ماجرا از آنجا شروع شد که فدراسیون کشتی عنوان کرد صالحی امیری قول داده سوریان جزو ۴  عضو انتصابی کمیسیون باشد اما بعدا نام او در بین  لیست چهار نفره نبود. بر همین اساس حسن یزدانی و محمدرضا گرایی هم با تصمیم رییس فدراسیون در جلسه اول شرکت نکردند و حتی درخواست تعویق جلسه و انتخابات داخلی را داشتند.

صالحی امیری در در واکنش به این اتفاق عنوان کرد"من به آقای دبیر گفتم با حضور سوریان در کمیسیون ورزشکاران موافق هستم اما آیین نامه کمیسیون تاکید می‌کند برای برابری جنسیتی  و رشته‌ای چهار نفر از میان فدراسیون‌هایی انتخاب شوند که عضو کمیسیون نیستند. " شاید بهتر بود صالحی امیری از ابتدا موافقت خود را با حضور سوریان اعلام نمی‌کرد که اکنون این موافقت تا این اندازه حاشیه ساز شود. البته او سپس مطلبی را عنوان کرد که نشان از انجام دادن آن چیزی است که در ابتدا موافقت کرده بود و  اعلام کرد به دنبال راه حلی برای حضور سوریان در کمیسیون ورزشکاران است.

باید دید با این اظهار نظر، فدراسیون کشتی کوتاه می آید و یزدانی و گرایی به کمیسیون برمی‌گردند یا همچنان کشتی، حضور در جلسات کمیسیون ورزشکاران را تحریم می‌کند.

* تسویه حساب ساعی نسبت به انتقاداتی که علیه او شد

زمانی که انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک برگزار شد، برخی از ورزشکاران  که اکنون عضو مجمع هستند نسبت به فعالیت کمیسیون در دوره قبل انتقاد داشتند و ساعی هم در این جلسه ابتدا شروع به پاسخگویی به انتقاداتی کرد که از عملکرد او شده بود.

اولین ترکش صحبت های تند و تیز ساعی به بهداد سلیمی برخورد و ساعی خطاب به سلیمی گفت: "آقای سلیمی شما عضو کمیسیون بودید و فقط یک جلسه از چهار جلسه شرکت کردید. اگر تشریف داشتید کارایی کمیسیون بیشتر می‌شد. دوستان دیگری هم نظر دادند که اهمیتی ندارد و جواب آن‌ها را نمی‌دهم." به نظر می‌رسد قسمت دوم صحبت‌های ساعی متوجه زهرا نعمتی باشد که انتقاداتی را نسبت به عملکرد ساعی داشت.

* اختلاف در تقسیم پست

اوج حاشیه‌ها پس از انتخاب رییس و نایب رییس کمیسیون بود. ابتدا که مخالفت نسبت به انتخاب این دو پست وجود داشت اما در نهایت انتخابات انجام شد و احسان حدادی در رقابت با سجاد گنج‌زاده شکست خورد و ریاست کمیسیون را از دست داد و شهربانو منصوریان نیز برای نایب رییسی با نجمه خدمتی رقابت کرد که در نهایت خدمتی پیروز شد.

به نظر می‌رسد این شکست خیلی به مذاق حدادی و منصوریان خوش نیامد چون بعدا به خبرنگاران عنوان کردند که قرار  نبوده در این جلسه انتخابات انجام شود. این اظهارنظر تا حدی عجیب بود که حتی اهالی رسانه از این انتخابات اطلاع داشتند و حتی کشتی گیران هم خواستار تعویق انتخابات شده بودند.

حدادی در همان جلسه کنایه‌هایی را به گنج زاده و سلیمی داشت و ابتدا خجالتی بودن گنج زاده را مطرح کرد سپس با تبریک عجیبی که به بهداد سلیمی برای ورودش به هیات اجرایی گفت، این شائبه را ایجاد کرد که از قبل تقسیم پست ها انجام شده و  همه چیز نمایشی است.

* دو دستگی آشکار در آغاز دومین دوره کمیسیون

پس از پایان جلسه برای همه به خوبی آشکار بود که دو دستگی و سهم خواهی ها بیشتر از آنچه در کمیسیون قبلی وجود داشت، در این کمیسیون موج می‌زند که اگر ادامه دار باشد قطعا حواشی بیشتری را شاهد خواهیم بود. نکته این است  یکی از مهمترین انتخابات داخلی کمیسیون باقی مانده که آن، انتخاب نماینده کمیسیون در هیات اجرایی است. با توجه به جایگاهی که این پست دارد و حواشی که در همان ابتدا شاهد بودیم به نظر می رسد این انتخابات هم بدون جنجال نباشد مگر اینکه اعضای کمیسیون دست از دو دستگی بردارند و به یک انتخاب واحد برسند.

اینکه از همین ابتدا حواشی بیشتر از یکدلی بین اعضای کمیسیون باشد فقط باعث ناامیدی ورزشکاران می‌شود که به امید تشکیل کمیسیونی متفاوت از چهار سال قبل، رای دادند اما در قدم اول نظاره گر قهرمانانی بودند که به دنبال سهم خواهی بودند.  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی