نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اگر مجیدی مقابل استقلال شکست بخورد .../ پرسپولیس تحت فشار نیست/ گلزن دربی خوشبخت‌ترین آدم روی زمین می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

زننده دو گل استقلال در دربی‌های گذشته گفت: کسی که در دربی گل می‌زند و گلش باعث پیروزی می‌شود تا ۶ ماه خوشبخت‌ترین انسان روی کره زمین است.

در آستانه دربی نود و هفتم پایتخت که روز شنبه سیزدهم آذر در استادیوم آزادی برگزار می‌شود با یکی از گلزنان اسبق استقلال مقابل پرسپولیس صحبت کردیم. ادموند اختر در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره رویارویی دو تیم سرخابی پایتخت و حواشی قبل و بعد از آن حرف زد.

دربی را چطور توصیف می‌کنید؟

دربی بازی است که هر بازیکن و مربی آرزو دارد در دوران فوتبالش در این مسابقه شرکت کند. چون دربی ویترین مسابقات لیگ برتر است. اگر استقلال در این بازی برنده باشد تا شش ماه گارانتی می‌شود. چون هواداران استقلال به مربی و مدیر باشگاه فرصت می‌دهند تا در آرامش به کارشان ادامه بدهند.

چرا دربی تا این حد برای مردم اهمیت دارد؟

چون از ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران ۶۰ میلیون نفر این مسابقه را می‌بینند که ۳۰ میلیون نفرشان استقلالی هستند. این یعنی ۱۲۰ میلیون چشم روز شنبه هفته آینده به این بازی دوخته می‌شود. همین موضوع فشار را روی دو تیم زیاد می‌کند.

قبول دارید استقلال و پرسپولیس در فصل جاری طراوت و شادابی مسابقات فصل قبل را ندارند؟

من درباره استقلال می‌گویم که این تیم نسبت به چهار سال اخیر که همیشه مشکلاتی در شروع مسابقات داشت این فصل توانست امتیازات خوبی کسب کند و در کورس صدر جدولی‌ها باشد. گرچه در چند بازی امتیاز از دست داد ولی هنوز خیلی از صدر فاصله نگرفته است. در واقع همه چیز دست خودش است. فرهاد مجیدی هر چیزی از مدیریت باشگاه خواسته در اختیارش گذاشته و حالا باید از این آرامش نهایت استفاده را ببرد. همین که استقلال از قافله بالای جدولی‌ها عقب نیست خیلی خوب است و اگر بتواند دربی را با برد پشت سر بگذارد می‌تواند در ادامه نتایج بهتری هم کسب کند.

پرسپولیس چطور؟

پرسپولیس هم مثل استقلال ۳۰ میلیون هوادار دارد اما آن فشاری که روی استقلال برای نتیجه دربی است روی پرسپولیس نیست. به هر حال پرسپولیسی‌ها چند فصل است که قهرمان می‌شوند و اگر این فصل قهرمان نشوند خیلی فشاری به هوادارانشان وارد نمی‌شود اما استقلال اگر قهرمان نشود فشار مضاعفی را تحمل می‌کند. آن وقت است که هواداران تیم، کادر فنی و مدیریت را راحت نمی‌گذارند.

رده جدولی تا چه اندازه در نتیجه دربی تأثیر دارد؟

هیچ ربطی ندارد. هر کسی سرمربی باشد یا هرکسی مدیر عامل باشد فرقی نمی‌کند، فقط تیمی‌که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند شانس بردش را بیشتر خواهد کرد.

اگر مجیدی مقابل استقلال شکست بخورد .../ پرسپولیس تحت فشار نیست/ گلزن دربی خوشبخت‌ترین آدم روی زمین می‌شود

شما دو بار گلزنی در دربی را تجربه کرده اید. بگویید که گل زدن در این مسابقه چه حس و حالی دارد؟

مادامی‌که کسی در دربی گل نزده باشد نمی‌تواند آن حس و حال را درک کند. فقط این را بگویم که اگر در دربی گل بزنید و اتفاقاً گلتان باعث برنده شدن تیم شود خوشبخت ترین آدم دنیا می‌شوید. حداقل تا ۵ یا ۶ ماه خوشبخت ترین آدم دنیا هستید. امیدوارم بازیکنان استقلال چنین حس و حالی را تجربه کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • راز IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    شما چطوری حساب کردی که هواداران استقلال و پرسپولیس مساوی بودن. دیگه مرغهای آسمون هم میدونن که پرسپولیس دوبرابر استقلال هوادار داره. ولی یادتون بخیر. اون زمان بازی شما حرمتی بین هواداران و حتی بازیکنان بود.
  • کاوه IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    اختر جان ریاضیاتت خیلی ضعیفه و یا اطلاعات غلط گرفتی البته میدونم آرزویتان این است که هم ردیف و همسطح پرسپولیس باشیدولی هنوز خیلی مانده به تعداد هواداران پرسپولیس برسید
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    مرد رو با غیرتش محک میزنن تیم فوتبال رو با اصالتش دوبار قهرمانی آسیا و دوبار نایب قهرمانی و بیشتر از هفتاد سال سابقه این استقلاله
  • 6 IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    کیسه ها تو املا و انشا هم غلط فاحش دارن چه برسه تو ریاضیات. اینا تا تصمیم کبری هم نخوندن خخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی