نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حسین شمس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره شرایط تیم‌های ملی به نکاتی اشاره کرد.

حسین شمس گفت: عدم نتیجه‌گیری تیم ملی فوتسال در جام جهانی لیتوانی موجب نارضایتی گسترده از شرایط تیم ملی فوتسال شد و این نارضایتی با مشخص نشدن سرپرست کمیته فوتسال ادامه داشت تا اینکه پس از نزدیک به ۳ ماه، سرپرست کمیته فوتسال به تازگی منصوب شد. در واقع چند ماه از برنامه‌های فوتسال آسیا و جهان عقب ماندیم. از طرفی مسابقات کافا که احتمالا ایران میزبانش خواهد بود را در پیش داریم، در حالی که تکلیف تیم ملی جوانان هنوز مشخص نیست و به نظرم صانعی و همکارانش باید هر چه سریعتر کار را شروع کنند تا قهرمانی این رقابتها را کسب کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های آتی تیم ملی بزرگسالان گفت: انجام بازی دوستانه با ایتالیا در تقویم تیم ملی قرار گرفته اما هنوز مشخص نیست چه کسی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم می‌نششیند.

لازم است کمیته فوتسال سریعا هدایت تیم ملی را به فردی شایسته بسپارد. مسابقات مقدماتی جام ملتهای فوتسال آسیا نیز در پیش است و مثل برق و باد این چهار، پنج ماه می‌گذرد و اگر سستی کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد. از طرفی باید به شرایط سایر تیم‌ها نیم نگاهی داشته باشیم، مثلا تیم ملی تاجیکستان که همیشه در دور مقدماتی با ما همگروه است با ۱۰، ۱۵ ایرانی که به لیگ خودش برده به تازگی یک لیگ قوی را پشت سر گذاشته است. معتقدم که تاجیکستان به زودی از قدرت های آسیا خواهد بود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران افزود: باید تیم جدیدی با استفاده از بازیکنان جوان بسازیم و کارش را شروع کنیم. ضمن اینکه نوامبر سال آینده مسابقات داخل سالن آسیا در تایلند برگزار می‌شود و باید تصمیم گرفته شود که با چه تیمی در این مسابقات شرکت می‌کنیم. در کل کار بسیار سخت است و اصولی و همکارانش باید سریع‌تر آب رفته را به جوی بازگردانند.

شمس با اشاره به خطر تعلیق پیش‌روی فوتبال ایران گفت: اصلا نمی‌توانم درک کنم چرا در تصویب اساسنامه تا این حد تعلل می‌شود. این یک کار ملی است که مجلس شورای اسلامی باید خیلی سریع نسبت به تصویب آن اقدام کند، اما اینکه چرا تعلل شده بر من پوشیده است.

وی ادامه داد: از دست رفتن زمان در تصویب اساسنامه بسیار خطرناک شده است و اگر تا اسفندماه نتوانیم اساسنامه را مصوب و به فیفا اعلام کنیم، آش همان و تعلیق دوباره همان. اکنون مجلس بهترین فرصت را دارد تا علاقه خود به ورزش و فوتبال را به صورت عملی ثابت کند. لازم است همه نمایندگانی که در حوزه های انتخاباتی خود درباره فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اظهار نظر می‌کنند با مصوب کردن اساسنامه ضمن اثبات علاقه خود به فوتبال، این دغدغه بزرگ جامعه فوتبال را رفع کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی