نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۷ توپ‌طلای لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیونل مسی اسطوره آرژانتینی دنیای فوتبال که اولین توپ‌طلای خودش را ۱۲ سال پیش کسب کرد، حالا با کسب هفتمین توپ‌طلا بیش از هر زمان دیگر دست‌نیافتنی شده است.

فوق‌ستاره آرژانتینی به توپ‌طلای هفتم رسید و در سالن زیبای «تئاتر دو شاتله» تاج‌گذاری کرد. حالا لیونل مسی که در سال ۲۰۲۱ همراه آرژانتین به اولین قهرمانی ملی‌اش در کوپا آمریکا رسیده و حواشی فراوانی بعد از ترک بارسلونا و پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن داشته، به خاطره‌انگیزترین شکل ممکن سال ۲۰۲۱ میلادی را به پایان می‌رساند.

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یا حداقل یکی از بهترین‌های تاریخ، از سال ۲۰۰۹ توپ‌طلا گرفته و این اولین توپ‌طلای او با پیراهنی غیر از بارسلونا است.

۲۰۰۹
یک سال پس از این که کریستیانو رونالدو بزرگ‌ترین رقیب مسی در تمام این سال‌ها اولین توپ‌طلایش را به‌دست آورد، اولین توپ‌طلا به لئو رسید. مسی سال ۲۰۰۹ با فرم هیجان‌انگیزی به این جایزه رسید. در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ مسی همراه بارسلونا به سه‌گانه هیجان‌انگیز لالیگای اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا و جام‌حذفی اسپانیا رسید. در آن فصل مسی جوان ۳۸ مرتبه در ۴۷ بازی گلزنی کرد. در نهایت بالاتر از رونالدو و ژاوی به توپ‌طلا دست پیدا کرد.

۲۰۱۰
یک سال بعد مسی دومین توپ‌طلا را برد و از رونالدو سبقت گرفت. بارسلونا در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ باز هم قهرمان لالیگای اسپانیا شد. مسی هم ۳۴ گل در ۳۵ بازی در آن بازی زد و نقش کلیدی در قهرمانی آبی‌اناری‌ها داشت. بارسا در آن فصل قهرمان سوپرجام اسپانیا هم شد. آن سال نفرات اول تا سوم توپ‌طلا ۳ بارسایی شدند؛ مسی؛ اینیستا و ژاوی. رونالدو در سال ۲۰۱۰ در رده ششم ایستاد. لئو ۲۲٫۶۵ درصد آراء را در سال ۲۰۱۰ گرفته بود.

۲۰۱۱
یک سال دیگر گذشت و مسی در کسب توپ‌طلا هت‌تریک کرد. او سومین توپ‌طلای متوالی را به ویترین افتخارات فردی‌اش افزود. لئو در سال ۲۰۱۱ به ۵ جام رسید و باز هم قهرمان لالیگای اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا شد. در آن سال طلایی مسی موفق شد در ۵۵ بازی ۵۳ گل برای تیمش به ثمر برساند و حتی از ۲ سال قبلی هم بهتر بود. ۴۷٫۸۸ درصد که نزدیک به نیمی آراء بود به مسی تعلق گرفت. رونالدو و ژاوی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

۲۰۱۲
اعجوبه بارسایی سال ۲۰۱۲ توپ‌طلاهای متوالی‌اش را به عدد ۴ رساند. مسی در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ دست‌نیافنی بود، چرا که در ۶۰ بازی با پیراهن بارسلونا ۷۳ گل به ثمر رساند. با این حال بارسلونا در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ موفق نشد به قهرمانی لالیگای اسپانیا برسد. با این حال آنقدر مسی خوب بود که با ۴۱٫۶ درصد آراء بالاتر از رونالدو و اینیستا جای گرفت و کاری که ۳ سال قبل انجام داده بود یعنی گرفتن عکس یادگاری با توپ‌طلا را تکرار کرد.

۲۰۱۵
رونالدو با کسب ۲ توپ‌طلا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به مسی نزدیک شد، تا این که بعد از ۳ سال باز هم ستاره آرژانتینی رقیبش را شکست داد. پنجمین توپ‌طلای لئو در حالی به‌دست آمد که او فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ موفق شده بود به سه‌گانه لالیگای اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا و جام‌حذفی اسپانیا برسد. بعد از این جام‌ها او به سوپرجام اسپانیا و جام‌جهانی باشگاه‌ها هم رسید. لئو ۴۳ گل در ۳۸ بازی آن سال زده بود. ۴۱٫۳۳ درصد آراء را هم به خودش اختصاص داد و بالاتر از رونالدو و نیمار جای گرفت.

۲۰۱۹
مسی دیگر در کسب توپ‌طلا تنها نبود و رونالدو را با ۵ توپ‌طلا کنار خودش می‌دید. پس از برنده شدن رونالدو در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و لوکا مودریچ در سال ۲۰۱۸، نوبت به مسی رسید تا ششمین توپ‌طلا را بگیرد. لئو که ۶۸۶ امتیاز گرفته بود و بالاتر از ویرجیل فان‌دایک ستاره هلندی لیورپول و رقیب همیشگی‌اش رونالدو ایستاد، آن سال ۵۱ گل در ۵۰ بازی زد. این آخرین توپ‌طلایی بود که به‌عنوان بازیکن بارسلونا به مسی رسید.

۲۰۲۱
خیلی از بازیکنان در سال‌های ۲۰۲۰ (که توپ‌طلا اهدا نشد) و ۲۰۲۱ عملکردی عالی داشتند، مثل روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ و جورجینیو ملی‌پوش ایتالیای چلسی. اما شانس با لئو یار بود که به بهانه قهرمانی در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ توپ‌طلا را برای مرتبه هفتم به خودش اختصاص داد. او می‌گوید جایزه اصلی را وقتی گرفت که با آرژانتین اولین جام ملی‌اش را بالای سر برد. مسی با ۶۱۳ رأی اول شد، لواندوفسکی ۵۸۰ رأی گرفت و جورجینیو به ۴۶۰ رأی رسید. این اولین توپ‌طلای لئو در دوران بعد از جدایی از بارسلونا بود. لئو در فصلی که گذشت جام‌حذفی اسپانیا را هم برد و ۳۰ گل در ۳۵ بازی لالیگایی به ثمر رساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    اصلا حقش نبود معلوم نیست چه مافیایی پشت این قضیه است
  • کیسه همیشه کیسه حقیر IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    حقش نبود چه کار خاصی کرده بود؟؟
  • بچه دانشگاه لهستان رئیس مسی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    مدرک فوق لیسانس لوا میارزه به کل توپ طلاهای مسی پسفردا که لوا رئیس فیفا شد میبینین مسی کجای فوتبال بوده
  • ناشناس US ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    خداییش در سال 2010، 2012 و 2021 اصلا حقش نبود خصوصا سال 2010 ژاوی و اینیستا کنار مسی تمام افتخارات باشگاهی را بدست اوردند و همین که قهرمان جام جهانی شدند اما باز توپ طلا به مسی رسید یا امسال مسی چه دستاوردی داشت خوبه خودشم مدتی پیش اعتراف کرد لیاقت توپ طلا را ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی