نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
حجازی رشیدی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حضور دو دروازه بان ملی پوش و درجه یک در یک تیم می‌تواند دردسرهای خاص خودش را داشته باشد و سرمربی تیم برای انتخاب یکی از این دو نفر در ترکیب اصلی دچار مشکلات زیادی می‌شود که بعضاً اکثر مربیان سیستم یک بازی در میان استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید تیم فوتبال استقلال نیز در تاریخ خود چندین بار دچار این مشکل شده است که اولین آن برمی‌گردد به دهه ۵۰ و زمانیکه منصور رشیدی و زنده یاد ناصر حجازی همزمان در این تیم حضور داشتند. دو دروازه‌بان آماده که در تیم ملی هم رقیب یکدیگر بودند و حتی مربیان تیم ملی نیز برای قرار دادن یکی از این دو در ترکیب اصلی دچار مشکل می شدند چرا که هم رشیدی و هم حجازی از آمادگی بسیار بالایی برخوردار بودند.

در سال ۱۳۵۲ و پس از آن دربی بیاد ماندنی ۶ تایی ها که آبی پوشان تهرانی مقابل پرسپولیس گلباران شدند رشیدی سنگربان استقلال مورد غضب رایکوف سرمربی این تیم قرار گرفت به طوری که او دیگر ترجیح می‌داد بیشتر از زنده یاد ناصر حجازی استفاده کند و گفته می‌شود رایکوف سرمربی تاج سابق مستقیم به رشیدی گفته بود دیگر او را نمی خواهد!

ماجرا از این قرار بود که در یکی از مهمانی های گروهی بازیکنان استقلال، رایکوف سرمربی تیم به منصور رشیدی می گوید تو از این به بعد گلر دوم استقلال هستی و نفر اول انتخاب من ناصر حجازی است و اگر حجازی آسیب ببیند یا نتواند درون دروازه بایستد در آن صورت از وجود تو استفاده می کنم. حالا برو فکر هایت را بکن و اگر قبول کردی که دروازه بان دوم استقلال باشی بیا و با تاج قرارداد جدید را امضا کن!نکته اینجاست که این حرف ها را در حالی به رشیدی می گفته که زنده یاد حجازی نیز در کنارش ایستاده بوده و همین مسئله باعث ناراحتی شدید منصور رشیدی میشود و مهمانی را ترک می کند!

وقتی رایکوف به خاطر حجازی به رشیدی گفت دیگر تو را نمی خواهم!

اگرچه رشیدی تا سال ۱۳۵۵ درتاج تهران حضور داشت و در تیم ملی نیز بهترین بازی ها را از خودش ارائه کرد و قهرمانی در بازی‌های آسیایی تهران و جام ملت های ۱۹۷۶ آسیا از جمله افتخارات او لقب گرفت. قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ در شرایطی رقم خورد که دروازه منصور رشیدی هرگز باز نشد و ایران بدون گل خورده توانست به قهرمانی دست پیدا کند. رشیدی سپس در سال ۵۶ به تیم دارایی رفت و از سال ۵۸ تا ۶۶ در تیم نفت حضور داشت.

استقلال در دوره های مختلف بارها با این مشکل دست و پنجه نرم می کرد مثل زمانی که هادی طباطبایی و پرویز برومند در این حضور داشتند و یا زمانی که وحید طالب لو و سیدمهدی رحمتی همزمان در استقلال بازی می کردند. البته پرسپولیس هم از این قاعده جدا نبود و حضور همزمان وحید قلیچ و بهروز سلطانی را در دهه ۶۰ پشت سر گذاشت و حضور احمدرضا عابدزاده و نیما نکیسا را نیز به صورت همزمان تجربه کرد. عابدزاده و نکیسا دو ملی پوش پرسپولیس بودند که هردو در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات و جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بازی کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی