سند| مشاجره شدید سرمربی و کاپیتان پرسپولیس؛ آقای گل باید در ترکیب اصلی باشد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شنیدن بعضی ماجراهای جالب فوتبالی در دهه ۵۰ در طول برگزاری رقابت های لیگ تخت جمشید برای هواداران امروزی فوتبال خالی از لطف نیست به خصوص اینکه حواشی فوتبال ایران در آن زمان کمتر از حواشی امروز فوتبال ما نبود.

در لیگ ششم تخت جمشید پرسپولیس یکی از باغ های طرح خودش را در دربی تهران مقابل استقلال تجربه کرد و خیلی ها معتقد بودند که پرسپولیس پیش از آغاز مسابقه با استقلال در رختکن بازی را به استقلال واگذار کرده بود چرا که اختلاف شدیدی میان زنده یاد منصور امیر آصفی و علی پروین بر سر بازی کردن زنده یاد صفر ایرانپاک به وجود آمد.

از قرار معلوم منصور امیر آصفی سرمربی وقت پرسپولیس زنده یاد صفر ایرانپاک را در ترکیب اصلی نگذاشته بود و معتقد بود او از لحاظ بدنی آماده نیست اما علی پروین اصرار داشت که ایرانپاک حتماً باید بازی کند و در ترکیب اصلی قرار بگیرد. حتی شایعه شده که سرمربی و کاپیتان پرسپولیس با یکدیگر زد و خورد هم کرده‌اند اگرچه سرمربی پرسپولیس همان زمان اعلام کرده بود که اجازه نمی دهد هیچ بازیکنی حتی علی پروین در مسائل فنی دخالت کند و زد و خورد او با کاپیتان پرسپولیس شایعه است.

مشاجره شدید سرمربی و کاپیتان پرسپولیس؛
آقای گل باید در ترکیب اصلی باشد! +سند


 پروین مدعی شد اگر ایرانپاک در ترکیب اصلی قرار نگیرد او نیز بازی نخواهد کرد و مقابل استقلال به میدان نخواهد رفت. با این وجود برخی از بازیکنان پرسپولیس پادرمیانی کرده و پروین را برای بازی مقابل استقلال راضی نمودند.

امیر آصفی در این خصوص گفته بود ایرانپاک در سه بازی آخر پرسپولیس ضعیف کار کرده بود و قدرت لازم را برای بازی مقابل استقلال نداشت به همین دلیل ترجیح میدهم در بازی از محمدرضا زادمهر استفاده کنم.

ماجرای پرسپولیس به اینجا ختم شد که سرخپوشان در بازی پس از دربی به تیم نیرو باختند و منصور امیر آصفی از کار برکنار شد. علی پروین اما از مذاکرات پرسپولیس با رایکوف سرمربی پیشین استقلال پرده‌برداشت که برای قبول هدایت پرسپولیس انجام شده بود. پروین یازدهم تیر ماه ۱۳۵۶ در این خصوص گفته بود البته از خیر رایکوف گذشتیم او با خصوصیاتی که دارد در این مقطع نمی‌توانست نجات دهنده پرسپولیس باشد ما به مربی احتیاج داریم که بتواند تیم را با صمیمیت و دوستی اداره کند و از لحاظ روحی و روانی روی پرسپولیسی‌ها شناخت داشته باشد.

در نهایت با همین مشخصات زنده‌یاد محراب شاهرخی سرمربی پرسپولیس شد و پرسپولیس تحت رهبری علی پروین در داخل زمین توانست چندین بازی را پشت سر هم ببرد و نایب قهرمان لیگ تخت جمشید شود. در آن سال پاس با حسن حبیبی با اقتدار قهرمان لیگ شد و پرسپولیسی ها توانستند به مقام دومی برسند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی