حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پژوهشگر حوزه زنان گفت: ما با ورزش زنان و حضور آنها در عرصه‌های بین‌المللی مخالفتی نداریم ولی با نمادهایی که بخواهد این ورزش را از شکل سالم خود خارج کند و به نمادهای جنسیتی تبدیل کند مسئله داریم.

دکتر فرشته روح‌افزا پژوهشگر حوزه زنان  درخصوص بحث‌های پیش آمده برای حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها و فشار فیفا، مصاحبه ای انجام داد که بخش های مهم آن را در زیر می خوانید:

*حضور زنان در ورزشگاه در سال ۹۸ مطرح شده بود. در واقع درخواستی بود که با تعامل میان مسئولان ایران و سازمان‌های ورزش بین‌المللی به نتیجه رسید و حدود ۳ هزار نفر از زنان ما در دولت قبل در بازی ایران و کره حضور یافتند. البته که ما با ورزش زنان و حضور آنها در عرصه‌های بین‌المللی مخالفتی نداریم ولی با نمادهایی که بخواهد این ورزش را از شکل سالم خود خارج کند و به نمادهای جنسیتی تبدیل کند مسئله داریم. در واقع روی این موضوع که زنان را به نام ورزش، کم ارزش کنند بحث و مطالبه داریم.

*ما اول از همه باید ورزشگاه‌هایمان را استاندارد بین‌المللی کنیم و بعد اگر لازم بود شرایط حضور زنان را فراهم کنیم. همین الان مردان ما در ورزشگاه‌ها از امنیت کاملی برخوردار نیستند این را از عکس‌ها و فیلم‌هایی که پخش می‌شود می‌توان دید. مواردی بوده که مثلا فرد با داس به وسط زمین می‌رود مگر می‌شود امنیت را با کتک‌کاری‌ها و درگیری‌ها و شکستن در و پنجره اتوبوس که بعد از بازی‌ها شکل می‌گیرد فراهم کرد؟ چگونه می‌خواهیم در محیط ورزشگاه‌های ناامن که در حال حاضر در کشور ما و محیط‌های ورزشی فوتبال وجود دارد زنان را وارد کنیم؟ اصلا چه چیزی در قبال این اقدام قرار است به دست‌آوریم؟ اینکه زنان را در محیطی که حتی خودشان هم ورزش نمی‌کنند و محیطی کاملا تفریحی است وارد کنیم اصلا به صلاح نیست.

*فیفا نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند. فیفا در ابتدا گفت که زنان باید به ورزشگاه‌ها بیایند، اما فیفا بعد از آنکه زنان را در دولت قبل به ورزشگاه بردیم مدعی شد که این حضور نباید گزینشی باشد. با این اوصاف دفعه بعد ممکن است فیفا بگوید زنان حجاب هم نداشته باشند. پس ما باید هرچه فیفا می‌گوید را قبول کنیم؟ اگر به حرفشان گوش دهیم در نهایت می‌گویند که باید زنان و مردان کنار هم بنشینند.

در مورد حضور زنان در ورزشگاه فیفا حق تعیین تکلیف ندارد/ با داس حمله می کنند؛ مردان هم امنیت ندارند/ اگر فیفا درباره حجاب حرف بزند چه می گویید؟

*متاسفانه ما را با کشور عربستان سعودی مقایسه می‌کنند در حالی‌که این کشور از هیچ نظر برای ما الگو نیست. عربستان سعودی نگاهش به زن ذلیلانه و حقیرانه است و اگر هم اجازه می‌دهند زنان در ورزشگاه کنار دست آقایان بنشینند به خاطر خود زنان نیست. لذا اینکه می‌گویند زنان باید در ورزشگاه حضور داشته باشند چون فیفا می‌خواهد درست نیست و ما باید در مجامع بین‌المللی این مسئله را مطرح کنیم. این موضوع حق ماست. فیفا اجازه ندارد در مسائل فرهنگی کشور وارد شود چرا که این موضوع کاملا فرهنگی است.

*الان در ورزشگاه‌هایمان مواد مخدر به راحتی مصرف و خرید و فروش می‌شود. گزارشگران ما بارها از سرویس بهداشتی‌ها فیلم گرفتند ما اصلا استاندارد نظافت را در ورزشگاه نداریم یا افرادی که از شهرستان‌ها برای نگاه کردن ورزش می‌آیند پشت درب این ورزشگاه ساعت‌ها معطل می‌مانند و مسائل ضد فرهنگی متاسفانه رواج پیدا می‌کند. در این فضای به این آلودگی می‌خواهیم زنان را هم وارد کنیم تا با این کار مشکل ورزش فوتبال را حل کنیم؟

*مشکلات اصلی دختران و زنان ما حضور در ورزشگاه‌ها نیست بلکه چند نفری که با ‌اندیشه‌های غربی هماهنگ هستند به این مسئله دامن می‌زنند.اگر می‌خواهند حضور زنان در ورزشگاه‌ها در مجلس هم بررسی شود باید با استانداردهای صحیح همراه باشد. با ورزشگاه‌هایی که در حال حاضر داریم هرچه قدر هم بگویند زنان را از مردان جدا می‌کنیم فضای بیرون از بازی قابل کنترل نیست.

*سبک زندگی ایرانی اسلامی حضور زنان در ورزشگاه‌ها را نمی‌پذیرد برای اینکه تعدی به زنان می‌شود. وقتی ما نمی‌توانیم جمعیتی را که حضور پیدا کنند یا حتی بازیکنانی را که حضور پیدا می‌کنند کنترل کنیم چگونه می‌توانیم حرمت زنان را حفظ کنیم؟ آیا به خاطر فحاشی‌های زیادی که هست یک بار صدای ورزشگاه‌ها را در پخش‌های تلویزیونی باز کردند؟ اصلا می‌توان پخش کرد؟ حالا ما می‌خواهیم در این فضای آلوده زنان را وارد کنیم تا یک حق مضاعفی از زنان با این تصمیم کاسته شود؟ سؤال اینجاست که چرا زنان دوست ندارند در ورزشگاه‌هایی که هم جنس خودشان بازی می‌کنند حضور داشته باشند و ورزش را ببینند؟ چرا حضور زنان کمرنگ است؟ برای چه فضای پرتنش اختلاط زن و مرد را داوطلب می‌شویم! مگر ما عبد و عبید فیفا هستیم.

*منبع: روزنامه کیهان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جک تری دی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    کی این نگاهی که فقط افکار خودتون مهمه و هیچ ارزشی هم به افکار جامعه نمیدین عوض بشه و کم بجای اکثریت تصمیم بگیرید
    • ساوالان IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      اگه به خانم ها اجازه ورود به ورزشگاه رو بدن باید به ما آقایون هم اجازه ورود به ورزشگاه وقتی که خانم ها بازی دارن رو بدن. ما هم حق خودمون می دونیم دختران سرزمینمون رو تشویق کنیم. اگه به ما اجازه ندن نباید به زنان هم اجازه بدن تا عدالت برقرار بشه
    • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      تو اصلآ ایرانی نیستی که نگران کرامت دختران سرزمین من باشی.برو ببین تو صف‌های مرغ و ... چه کرامتی برای مردم شماها به وجود آوردید .حیف وقتی که برای خواندن مطالب تو طرف شه
  • ایکس IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    خب اگر انقدر آقایون تو ورزشگاه ها خطرناکند ایرادی نداره فقط تماشاچی خانم اجازه ورود به ورزشگاه داشته باشه که بعد از یک مدت آقایون هم یاد میگیرند و مودب میشن.
  • مجهول الهویه IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    شما همه وجودت توهین و بی حرمتی به بانوان هستش. گلوم درد گرفت سخنان گوهربارتو خوندم. حالا که فعلا فیفا رو به هیچ بگیر، فیفا پدرتونو درمیاره. و اگه نذارن ایران بره جام جهانی و جام ملتها من یکی که خیلی خو‌شحال میشم. باشعور اونی که مواد میکشه داس میاره رو راه نده استادیوم نه منو بقیه خانما رو. اگه ما خانما نخوایم شما نگران کرامت و حرمت پا باشید کی و باید ببینیم. اگهبخوام این مصاحبه سخیفو نقد کنم سی صفحه میشه.ببین امورات ما افتاده دست کی؟
    • 666666 IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      من از طرف همه آقایون قول میدم اگه خانمها بیان ورزشگاه همین چندتا خطایی که گاهی از آقایون سر میزنم رو هم دیگه نمی‌بینیم.
  • فتنه روح کاه IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    اگه شما هم اجازه ندید جوونها خودشون راه اختلاط رو پیدا میکنند پس بهتره از راه قانونی اجازه بدید با هم رابطه داشته باشند و گر نه شما رو به زباله دان تاریخ میفرستیم
  • کتلت IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    ما ایرانیها کلا به کاری رغبت داریم که شما با آن مخالفید،وبالعکس ،مردم بدبخت شده ی دست شما هستند چرا از حقوق مردم که توی قانون اساسی آمده دفاع نمی کنید،بهداشت رایگان ،آموزش وپرورش رایگان،داشتن شغل ،به همین خاطر رغبت داریم به کاری که شما با آن مخالفيد
  • میلاد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    همینقدر دروغگو ، نادان و پست . تمام چیزایی که ایشون مدعی شده نشانه بی عرضه گی ایشون و سایر مقاماته که نمیتونن نظم و امنیت و ثبات درست کنن و چرا باید مردم تاوان بدن ؟اگه این حرفا درسته ایشون و رفقاش باید بخاطر ناتوانی و بیعرضگی استعفا بدن؟
  • !!! IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    اولا الگوهای ما اهل عربستان هستند و ما مسلمانیم و اسلام را از سرزمین حجاز گرفتیم. ثانیا شما کسانی را که تعدی میکنند ورودشان ممنوع کنید نه زنان بی‌آزار رو. شما اگه ناراحتی خودت نرو استادیوم. ما که میدونیم پاتو بذاری اونور مرز ردیف اول استادیوم نشستی.
  • ستار خان DE ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    به قول فوتبالیها، بهترین دفاع حمله است!
  • میرزا کوچک خان DE ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    مثل همیشه دلایل بی ربط....
    • حقیقت تلخه IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      کاملا دلایل بی‌ربط، تمام این مشکلات فقط در ورزشگاه خلاصه شده؟!! در قسمتی از مصاحبه خوندم ورود زنان به مکان تفریحی! یعنی ورزشگاه مکان تفریحی هست؟ فکر کنم خانم دکتر، فوتبال حرفه ای رو با گل کوچیک با توپ پلاستیکی داخل کوچه اشتباه گرفتن! چه بخوان چه نخوان عاقبت مجبورن به قوانین فیفا احترام بذارن چون ساده ترین اصل عضویت در هر نهادی خصوصا نهادهای بین المللی تبعیت از قوانین اون نهاد هست، این اصل ساده رو میدونن و میگن به فیفا چه ارتباطی داره؟! اتفاقاً به خود فیفا مربوط میشه وگرنه فیفا نهادی نیس که اگه جایی قدرت اجرایی نداشته باشه ورود کنه
    • حامد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      مطالبی که گفتید درمورد حضورزنان درسته ولی اول شمابرو جای اینفانتینیو بشین بعد حرفای خودت رو به کرسی بشون.
    • حقیقت تلخه IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      فیفا نهادی نیس که قائم به شخص باشه و هر جور دلش خواست قوانین رو اجرا کنه. من باشم، اینفانتینو باشه یا هر کسی که با شایستگی به این منصب برسه ملزم به اجرای قوانین فیفا هست. مشکل از اینجا شروع میشه، فکر میکنید اونجا هم نهادها مثل بعضی جاهای ایرانه! شخصی، دل بخواهی و طبق قانون شخصی افراد اداره میشه! پس اینفاتینو باشه یا هر شخص دیگه عاقبت مجبور به پیروی از قوانین فیفا میشن الان خیلی بهتره یا پس از ضربه زدن به فوتبال و صرف هزینه های زیاد، این کار رو انجام میدن، نمیشه همه جا رو بازی داد اینو یه جوری بفهمین!!
  • آریا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    نمیدونیم با چه سازی برقصیم از اون طرف نمایندگان انقلابی می‌روند داخل ورزشگاه پیش زنان و مردان بازی های اسپانیایی را می‌بینند ولی از این طرف برای خواهران سرزمین خودمون محدودیت درست میکنیم تورا خدا دیگه دورویی را کنار بگذارید زنان و دختران سرزمینم خواهران و مادران و دختران ما هستند اینجوری جو ورزشگاه‌ها هم بهتر میشه
  • عمه ملوک IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    وا به حق چیزهای نشنیده شما حتی حرف رئیس جمهور خودتم قبول نداری دم از ورزش سالم میزنی مگه مترو رو زنونه مردونه نکردید؟ مگه اتوبوس رو زنونه مردونه نکردید؟ خب ورزشگاهها رو هم زنونه مردونه کنید هر کی میره سر جای خودش میشینه آخر بازی هم هر کی سوار ماشین خودش میشه و میره خونه اش این کجاش اختلاطه؟
  • اشکان IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    واقعا تاسف برانگیز این خانم اسم خودش رو گذاشته پژوهشگر... دوما ایشون اون قدر اطلاع نداره حضور بانوان در ورزشگاه ها به فیفا دقیقا ربط داره نه جای دیگر، هر چند مگر واسه این افراد مهم کل ورزش این مملکت تعلیق شه دقیقا عقاید طالبانی با ورژن شیک تر هر چند طالبان اعتقاد عجیبی دارند به گفته هاشون اما این افراد حرف و عملشون کاملا متفاوت واسه مردم اشکال داره اما فرزندهای خودشون در خارج از وطن هر کاری بکنن دارن تحصیل میکنن..!!
  • رضا IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    کسی نیست این پژوهشگر رو از برق بکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهمان IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    اگه ناامنی هست چه فرقی میکنه برای خانم باشه یا آقا. اگه فرهنگ دیدن یک مسابقه را نداشته باشیم خانم باشه یا نباشه ما بی فرهنگیم. اصل موضوع اینه که یک عده که فکر میکنن عقل کل هستن برای بقیه افراد تصمیم میگیرن و از آزادی خبری نیست
  • پوریا سرباز پرسپولیس US ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    عجب !!! عربستان عهد حجری درست شد ما نتونستیم؟ عجب عجب
    • کیسه IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      والله این همه رفتیم استادیوم نه داس و داس کشی دیدیم نه لینچان و شمشیرش فکر کنم فیلم مسابقات ووشو رو با سلاح سرد دیده در ضمن اگه به فیفا ربط نداره خوب چرا قبول کردید برید زیر پرچم فیفا، یه چهار جانبه حشد ال شعبی و سوریه و یمن تشکیل بدین دیگه از فیفا غربی بیایم بیرون
  • امامی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    با سلام ،در ورزشگاهها فقط امنیت نیست ؟ در ورزشگاهها فقط مواد مخدر خرید و فروش می شود ؟پس اگر ورزشگاهها را ببندیم و دیگر افراد و بانوان را به ورزشگاه راه ندهیم ،باید خرید و فروش مواد مخدر و امنیت برای بانوان وجود داشته باشد !!!!خیلی متاسف هستم که بعد از ۴۳ سال داریم می گوییم قادر به ایجاد ساختار مناسب فرهنگی و اجتماعی نشدیم که بتوانیم امنیت در محیط محدود استادیوم های ورزشی ایجاد کنیم ،قطعا اگر در استادیوم نتوانیم امنیت برای بانوان ایجاد کنیم ،باالطبع آن نمی‌توانیم در خیابان و سایر محلها نیز امنیت برقرار کنیم و متاسفانه ما از ترس مسئله ،صورت مسئله را پاک می کنیم
  • سعید IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    انصافا چقدرپول گرفتی برازدن این حرفهای بی ربط
  • حسین 021 IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    از تجربه شخصی خودم اول بگم که وقتی دخترم کوچیکتر بود تا 7،8 سالگی کلی با هم میرفتیم استادیوم و بازیهای استقلال بزرگ و تماشا میکردیم و اونهایی که اینکارو کردن میدونن چه حس خوب و بی نظیری با بچه ت خصوصا دخترهای بابایی شون میرن استادیوم، تجربه عالی من این بود که از جایگاه 11 تا 23 هر وقت با دخترم بودن نقریبا بالای 80% ادمهای اطرافمون وقتی میدین من با دخترم اومدم بلند داد میزدن عاقاااا بچه تو جایگاهه فحش ندین و من کیف میکردم از اینکه تو این فرهنگ سازی نقش خیلی کوچیکی داشتم،این خانن دکتر هم کلا برعکس پژوهش کردن و سفارشی و شخصی،اولا فیفا بابت همین قضیه میتونه مارو تعلیق کنه،و بعدم الان 12 ساله داریم شعار فرهنگ سازی میدیدم و دقیقا هیچکاری نشد،اگلین فرهنگ و بستر همینه که مادر. و خواهر و همشر و...خودمون رو جای همه بانوان سرزمینم درک کنیم و ببینیم و قطعا هیچ اتفاقی نمیفته، حضور بانوان علاوه بر جبر رعایت ادب از سوی اقایون کمک شایانی به پیشرفت و زیبایی فوتبال میکنه، وقتی بازیکن تو زمین میبینه زنش یا خواهرش تو حایگاه نشستن قطعا سعی میکنه بهترین راندمان خودش و ارائه بده
  • دختر لیورپولی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    بابا به خدا یه فوتباله. یه فوتبال. یه فوتبالو عین آدم نمیزارید تو استادیوم ببینیم.
  • محمد IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    این خانم خیلی از مسله پرته، فوتبال و برگزاری ان ، به هر طریقی چه با زنان و.چه بدون زنان به فیفا مربوط است، خانم. دکتر حجاب یک مسله ورزشی نیست و مذهبی است، انها در مسابل ورزشی واختصاصی فوتبال دخاات تام دارند، در مسایل سیاسی و مذهبی دخالت نمی کنند، ابن فرهنگ شما است که در همه چیز دخالت
    • یه بنده خدا: IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      کامنت اول: با اینکه شخصا موافق حضور زنها در استادیومها نیستم اما با فرمایش این خانوم به ظاهر پژوهشگر نیز کاملا مخالفم. متاسفانه سالهاست این به ظاهر کارشناسان به جای حل مسئله، ترجیح دادن صورت مسئله رو پاک کنن. اینا به جای تامین امنیت اماکن ورزشی، رفت و آمد بدون مشکل بانوان به اماکن ورزشی، بازرسی بدنی خانمها توسط مامورین خانوم و برخورد با فروشندگان و مصرف‌کنندگان دخانیات و مواد مخدر ترجیح دادن کلا بگن مخالف حضور خانمها به استادیومها هستیم. یکی نیست به این بنده خدا بگه آدمای لات و لوت و مواد مخدر که همه جا به وفور پیدا میشن. اونجا رو میخوای چه کار کنی؟ واقعیت اینه که اگه مرزبانهای ما به وظیفه خودشون درست عمل میکردن اصلا مواد مخدری وارد کشور نمیشد که بعدا شما بخواین با مصرف‌کنندگانش برخورد کنین. واقعیت اینه که مواد مخدر کانتینر کانتینر وارد میشه و عده‌ای از مرزبانهای خودفروخته چشمشونو روش بستن و راحت میذارن کامیونها رد بشن. مگه نمیگین پیشگیری بهتر از درمانه، پس چرا شما همش دنبال درمانید؟! بنزین و گازوئیل راحت قاچاق میشه به خارج و مواد مخدر و کلی کالای دیگه وارد میشه.
    • یه بنده خدا: IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      کامنت دوم: عملا تبدیل شدیم به واردکننده صرف. خانوم پژوهشگر بهتره شما برید مرزها رو کنترل کنید نه استادیومها رو. همه میدونن که مواد مخدر باعث و بانی اکثر ناهنجاریهای اجتماعیه، حالا شما صحبت از داس و چکش میکنی. شما به دردنخورها کی میخوایید فکر اساسی کنید بالاخره؟! فقط بلدین پاک‌کن دستتون بگیرید و همه چی رو پاک کنید. در ضمن فیفا نمیتونه زنهای ما رو مجبور کنه حجابشونو بردارن. شما نمیخواد نگران این مسئله باشی و پیش پیش پیشداوری کنی. شماها عادت دارین از اونور بوم بیفتین. تامین امنیت شهرها به عهده نیروی انتظامیه و وقتی این نیرو ضعیف عمل کنه باید شاهد سرکشی اراذل و اوباش باشیم. مردم عاشق پلیسهای قوی و سلحشورن نه پلیسهای فراری از مسئولیت.
    • امیر IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      شانس اوردیم بازار را زنانه ومردانه نکردن.یایک روز آقایان یک روز هم خانمها
  • علی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    راست میگه بابا در شرایط فعلی استادیوم جای زنان نیست
    • لنگ IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      پس جای مردان هم نیس حداقل ما وقتی رفتیم سیگار و این چیزا نمیکشیم و سالم میریم و میایم... مگه خون شما از ما رنگین تر این خانوم هم فقط از دید خودش گفته وگرنه ۸۰ درصد باهاش مخالفن
  • محمدطاها IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    بنظرم باید با فرهنگ سازی و بستر مناسب هر چه زودتر زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم شود..امیدوارم هر چه زودتر به این فرهنگ برسیم که بانوان نیز در ورزشگاه ها حضور داشته باشند چرا که بانوان زیادی علاقمند به فوتبال و حضور در ورزشگاه هستند، این سخت‌گیریها فقط جوانها رو از دین بیزار میکند..
  • حبیب IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    خوب شما ها تو این چهل سال مسئول بودید اگر به قول شما مشکلی هم هست چرا فرهنگ سازی نکردید ؟ مردم ایران ملتی با فرهنگ هستن شما دارید به ملت توهین میکنید .اگه میشه برید فیلم های قبل انقلاب توی ورزشگاه هاروببینید.
  • سید IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    درود درود
  • مینا IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    به این خانم باید عرض کرد خانم نامحترم ی جوری حرف میزنید انگار با داس توی کوچه و خیابان به مردم حمله نمیشود و امنیت برقرار است جرات نداریم گوشی توی خیابون نگاه کنیم چون یکدفعه با همون داس یک خط روی صورت میندازند و هرچی داری نداری بازور و کتک ازت می‌دزدند عجب شما کارشناسان مدرک های تخصصتون رو از کدام خراب شده ای گرفتید یکی میاد میگه غذا میوه گرون شده خوب مردم نخورند برنج خالی بخورند میوه نخورند دوچرخه سوار نشن اون یکی میگه بچه میخوام باید جوانان بازور ازدواج کنند از غیب براشون روزی میفرستند بهانه میارید اون یکی میاد میگه آب چرا اینقدر هزینه برای مردم مینویسد میگه ما وظیفه داریم فقط مردمو سرکیسه کنیم اما وظیفه نداریم هر کسی که در مصرفه با پول جریمه برای ساختمان لوازم کاهنده مصرف آب تهیه کنید و برید نصب کنید تا آب مصرفی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کنه و هم اینکه به تمام تولید کنندگان اجبار کنید و شرط استاندارد دادن به محصولاتی که بتوانند با کمترین هزینه بالاترین کاهش در مصرف خانگی داشته باشند بدهید نه همه چی رو گردن مردم بندازید و قیمت لوازم کاهنده اندازه یک شیر کامل کل آپارتمان بیشتر با
  • خدا مارو اردست این ابلهان نجات بده IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    همه پیام ها رو خوندم همشون موافق ورود خانم به استادیوم بودن به جز یکی اگه گفتی خاااااانم پژوهشگرررر متاسفانه تصمیم گیرنده هم ایشون هستن خیلی دوست دارم بعضی هارو با تبر سالادشون کنم خدایا نمیکشه مغزم دیگه ازاین افکار پست پژوهشگرهای چارقد یه جا گفته فیفاحق نداره به ما تحمیل کنه انگار فیفا میخاد بیاد خانم ها رو با کتک ببره استادیوم
  • حسین زاده IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    زن ومردایرانی مودب وبافرهنگ هستند شما جای دیگران صحبت نکنید.هرکسی حق دارد برای دیدن فوتبال به ورزشگاه برود.الگوی شما هم صددرصد سعودی سرزمین اسلام هست.بعدا بله دست فیفاست .فوتبال مثل موسیقی پیوند دهنده ملت هاست زبان بین المللی.به امید حضورخواهران مشتاقم در استادیوم ها
  • علی غریبی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    شما که میگین تو ایران امنیت کامل هست چی شد تا بحث حضور زنان اومد به ورزشگاه، تموم ورزشگاه ها ناامن شدن چرا دری وری میگی حضور بانوان وخواهرانم در ورزشگاه ها حق قانونی اوناست تا کی باید مث عصر قجر در مورد زنان وبانوان تبعیض قائل شد قرن بیست ویک جای اینگونه تفکرات واپسانه نیست یه مشت اراجیف به این خانم امر کردن وایشون طوطی وار در روزنامه کیهان بلغور نمودن.من پرسپولیسی ام شیش آتیشه بعد از خودسوزی دختر آبی دل با خودم عهد کردم تا حق خواهران بهشون داده نشده به ورزشگاه نرم چون تفاوتی بین خودم واونا نمی بینم غصه میخورم که چرا در سرزمینم ایران همچین قضایایی وجود داره که حقوق حقه خواهر و مادرمنوشما اینچنین به غنیمت گرفته شده، از فیفا می‌خواهیم بشدت بااین رویه برخورد کنه ظاهرا همیشه ما زور باید بالای سرمون باشه
  • پرسپولیس زلزله IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اینجا ایران است ، ساعت خود را ۱۴۰۰ سال عقب بکشید ، هر چند اونزمان هم اینطوری گیر بازار نبود کاسه های داغتر از آش
  • علی US ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    ایشون دکتراش از نوع احمدی نژاد و حسن روحانی و عزیزی خادم و بقیه مسئولین است. ایشون باید جواب بدن چرا ورزشگاههای ما انقدر نا امن هست که خانمها نمی توانند بروند ولی این اعمال در ورزشگاههای کفار غربی انجام نمی شود و ورزشگاههای اونها و کشورهای عربی انقدر امنیت دارد که زن ها هم می توانند به ورزشگاه بروند. ایشون باید مشاور طالبان و داعش بشه
  • امید CA ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اون دانشگاهی که این حانم دکتر شده رو باید گل بگیرن. پژوهشکده پیشکش
  • ناشناس IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    یعنی همون سه هزار خانم که امدن ورزشگاه گزینشی بودن وازعامه مردم نبودن یعنی افراد خاصی میتونند بیان فوتبال ودرورزشگاه ببینند
  • مهدی FR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    باورم نمیشه یک مثلا دکتر ، اون هم خانم، تازه پژوهشگر امور زنان !!! این چنین به دنیا نگاه کنه !!! درد اینه که قدرت پشت این افکار است و بر ما تحمیل می کنند.
  • 6 IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    عجب! يا بوالعجب!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    پس انقدر اوضاع ورزشگاهها خرابه، اجازه ندهند آقایان هم به ورزشگاه بیایند!!!
  • سیروس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    بنظرم توهین به خودش کرد
  • همشهری IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    بسی مایه ننگ است که به جایی رسیدیم زنان در تمام دنیا حتی عربستان میتونن آزادانه برن استادیوم های ورزشی و از ورزش و آزادی لذت ببرن ولی تنها و تنها برای دختران ایران زمین هر نوع آزادی حتی برای رفتن به ورزشگاه ممنوع! ایران تبدیل به ناکجا آبادی عقب مانده و متحجر شده اینجا همه چی ممنوعه حتی چیزهایی که در تمام عالم حتی ممالک عرب اصل مسلمان این مسایل آزاد هست ☹️☹️
  • رضا IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    كمي به اين به اصطلاح پزوهشگر دور بديم ميگه چون تو خيابون ها دزدي و سرقت و حمله ميشه و مردان نيز در امان نيستند لذا بانوان نيز حق خروج از منزل را ندارند و نبايد سر كار بروند چون ممكن است بدانها متلك انداخته شود اينها رسما ديوانه هستند نگاه ايدئولوگ طي اين 43 سال باعث بدبختي و عقب رفت مستمر كشور شده، نميخواهيد اشتباهات را جبران گنيد؟
  • ابو IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اتفاقا فیفا درست گفته فکر نکنید ک اینجا هم میتونید تصمیم بگیرید دقیقا باید از نظرات فیفا تبعیت کنید شما میخوایید بگید این تماشاگر حق داره به ورزشگاه بیاد اون یکی حق نداره این حرفای مفت رو ول کنید این حرفاتون مال ایرانه ن جهان فوتبال جهانی باید ازاد باشه ن اینکه خودتون انتخاب کنید ک کی باشه کی نباشه
  • بینام IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    این حرفات کلمه به کلمه ش توهین به زنان و مردان ایران بود، چرا یه نظر سنجی نمیزارین ببینین یه مشت اقلیت خرفت مثل تو دارن برای کل مردم تصمیم گیری میکنن. همش میخاین زور باشه همش میخاین توهین باشه ، کی میخاین این روش قرون وسطایی رو کنار بزارین، این راهش نیست، همیشه زور و اجبار نتبجه عکس میده، یه طوری حرف میزنی انگار ببرون ورزشگاه زنا و مردا دارن تو دوتا کشور جدا زندگی میکنن، خب باهوش هر کاری بخاد بشه بیرون ورزشگاه هم میشه. اینا همه خواهرو برادرای همن، از روزی که امثال تو با افکار منحرف و کثیف اومدی و براشون تصمیم گیری کردی وضعیت این شد. تاسف، تاسف
  • کمال IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    حضورزنان درورزشگاه چه مشکلی راحل میکنه.
  • لنگ ترکیبی از دلالی و حکومت IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    تا اونجایی که من یادم میاد خبری از داس اینجور چیز ها نبود فقط بعضی وقتا دعوای معمولی بود که فقط دماغ مردم می‌شکند مگه میتونین مقابل فیفا ایستادگی کنید پدرتونو درمیاره مگه کشکع
  • علی DE ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    وای وای وای اینهمه به عربا میخندیدیم و. مسخرشون میکردیم می‌گفتیم نمی‌ذارن زنهاشون رانندگی کنن حالا که سرزمینی که مهد اسلامه داره روش درست رو میره و ماحتی از همین عربا سالیان سال فاصله گرفتیم به مهد اسلام میگن الگوی ما نیست پس بفرمایید الگوی شما تو اسلام کیه؟!!! نکنه ارباب روسیه و. جناب چین الگوتون شدن
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    بخدا ک ماایرانی ها نجیب وغیرتی هستیم. قسم میخورم اگه بزارین زن ها بیان ورزشگاه هیچ مردی ب خودش اجازه نمیده فحاشی کنه وحرفی بزنه. پس خواهشا به شعورمردم توهین نکنین
  • ح ر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    شما کی می خواهید امکانات فراهم کنید اصلا امیدی به حذف موانع هست فساد مالی و غیره خیلی از موانع هم از خود شماست که این تابو رو ایجاد کردین مگر همین مردم در سینما تأتر و دیگر مکان ها مرد وزن کنار هم با متانت نمی نشینند و مردها هم با حضور زنان حرمت ها رو رعایت نمی کنند چون محیط مردانه هست مردها هم آزادتر رفتار می کنند و اگر خانم ها باشند خودشان این قدر فهم دارند که رعایت کنند مگر عوامل انتظامی نمی تونند مانع ورود مواد مخدر و عاملان آن باشند این که عذر بدتر از گناه هست یا مانع فحاشی و بی حرمتی ها باشند محیط تفریحی وامکانات کم هست چرا نباید خانوادگی مثلا خانواده بازیکنی که در زمین هست بشینن و ورزش همسر یا پدر و برادرشون رو از نزدیک ببینند وقتی از تلویزیون می تونند ببینند از نزدیک چرا نشه چرا مردم رو منزوی افسرده توسری خورده و بی شعور ترجیح میدین و این توجیهات ابلهانه رو می کنید و چه علم منطق و استدلال قابل پسندی دارید مردم رو نافهم و بی عقل نپندارید میشه با رعایت قانون عرف و شرع خیلی از مسائل رو به راحتی حل کرد اگر عقب ماندگی وتند روی و خودخواهی بعضی اجازه بده
  • هادی ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    آخه خود فیفا مجوز داده که فوتبالیستهای زن ایرانی با حجاب بازی کنند و کلی هم حمایت کرده
  • سروش IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    کار به کجا رسیده که خود مسول میگه تو ورزشگاه مواد خرید و فروش می کنند . چه بلایی بر سر ما آوردید
  • رضا. IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    فیفا می تواند خانم. ضمنا اگه امنیت نیست هرکی دلش خواست میره ورزشگاه وگرنه نمیره. ضمنا همون هاییکه در ورزشگاه ها شلوغی می کنند باور کنید اکثرشون غیرت ایرانیشون اجازه نمی ده بذارن برای خانمها بی احترامی بشه.
  • بهروز جعفری IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    نیمه اول رو زنان تماشا کنن نیمه دوم هم مردان
  • عرفان IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    من با تمام حرفای این خانوم موافق نیستم؛ ولی این دخترایی که اینجا دارن نظر میدن هم جز حرف مفت چیز دیگع‌ای نمیگن. شماها نیومدید ورزشگاه نمی‌دونید اونجا چه خبره پس صحبتم نکنین.
  • پناه IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    خانم پژوهشگر شما کلا فقط درمی‌آید فرهنگی ورزشی نگران خانمهای کشورت هستیونظر میدی یامساعلی مثل فقر، فساد، بی پناهی خانمها، تا سینه خم شدنشون توسط اشغال برای یه تیکه نون و.... هم نگران ارزش‌های انسانی خانمها هستید؟؟؟؟
  • گابریل IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    همینقدر که شما دم از حقوق خانمها میزنید با خانمها مشکل دارید و برای اونها ارزش قائل نیستید بله تمام زنان و مردان باید کنار هم و به صورت خانوادگی بشینن ورزش رو در ورزشگاه نگاه کنن من دوست دارم با فرزندم و خانمم برم ورزشگاه اگه اینجوری بشه هم اینقدر فوش تو ورزشگاه نمیدن هم امنیت بیشتر میشه چون همه با خانواده امدن شما خودت داری میگی حق با عربستان هست که گفته ورزشگاه های ایران امنیت نداره .داری بخاطر راه ندادن بانوان خود زنی میکنی واقعا از این که شما مسئول یک قسمتی هستی متاسف هستم لطفا استعفا بده بگذار کسی بیاد که بتونه یه خورده کار درست انجام بده
  • فرهاد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    فکر میکنم خانم دکتر از طریق سهمیه در دانشگاه موفق به اخذ مدرک دکترا شدن وگرنه این سخنان غیرکارشناسانه از یک شخص فرهیخته محاله
  • محسن IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اگه مشکل مملکت فوتبال و تماشگره پس بزار فیفا هر قلطی میخواد بکنه والا ایران کشوری نیست که بقیه براش تصمیم بگیرن ورزش نکردیم به درک اسلا نرین جان جهانی چی میشه مرغ ما تخم نمیزاره بابا برین فکر چیزهایه دیگه زندیگتون باشین
  • دایی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اگر فیفا نمیتونه برای حضور زنها تعیین تکلیف کنه شما هم برای حجاب زن ها تعیین تکلیف نکن یکباره بگو ما مردها حیوان هستیم خودت رو راحت کن ادای نگران ها رو در نیار یادم نمیاد جز اذیت و عذاب کار دیگه ایی در حق ملت کرده باشید
  • ف IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اگر دولتمردان ما با حضور بانوان در ورزشگاه هامخالفت کند طبق آیین نامه فیفا . فوتبال ایران تعلیق خواهد شد و به مدت ۴ سال از میادین بین المللی از جمله جام جهانی محروم خواهد شد
  • ناشناس IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    حق با خانم کارشناس ،چرا ورزشگاهای خود خانمها خلوت ولی برای اختلاط شلوغ می شود .پس علتی پشت پرده است .
  • احمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    چه بخواهیم چه نخواهیم تصمیم گیرنده نهایی فیفاست وگرنه فوتبال هم به سرنوشت جودودچار میشود
  • سروش IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    بعد از خوندن حرفای خانم دکتر، فهمیدم تو چه مملکت بد و خطرناکی داریم زندگی می‌کنیم! از زندگی تو این کشور ناامید شدم!!
  • یبر IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    حق مسلم بانوان حضور در ورزشگاهاست تمام
  • جواد IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    این بیشتر شبیه مردان هست تازهره کودایی
  • ع م IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    خوب! با این خانم باید یک کارشناس مخالف نظرات ایشون هم بحث کنه. اینطوری نمیشه که ایشون هر حرف اشتباهی رو دلش خواست بگه. ایشون نماینده درصد قلیلی از جامعه هستن ولی صداشون به گوش همه میرسه و جالبه که حامیان ایشون هم کلیه جریانات فرهنگی کشور رو اداره میکنن و اینطوری میشه که تفاوت فرهنگی عامه مردم با حاکمیت از زمین تا آسمون میشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی