بانیاما
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استعلام‌های مربوط به وضعیت اریک بانیاما مهاجم گابنی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان نشان می‌دهد او سابقه بازی برای تیم کشورش را دارد، اما شواهد ماجرا چیز دیگری را نشان می‌دهد.

ماجرای حضور اریک بانیاما در تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان، بخش‌های جالب توجهی دارد. بازیکنی که طبق قوانین نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران باید سابقه ملی‌پوش بودن داشته باشد، اما ابهامات این ماجرا همچنان زیاد است. از جمله نامه‌ای که از فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران رسیده و تأیید کرده که این بازیکن ملی‌پوش است و در چهار بازی دوستانه هم به میدان رفته است، اما سوابق او این را نشان نمی‌دهند.

در نامه‌ای که از فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران رسیده، اشاره شده است مهاجم ۲۵ ساله تیم فوتبال گل‌گهر در تاریخ‌های ۹ سپتامبر، ۱۱ اکتبر و ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ و همچنین ۲۰ فوریه ۲۰۲۱ (۱۹ شهریور، ۲۰ مهر، ۲۰ آبان و ۲ اسفند ۱۳۹۹) به ترتیب مقابل لیبریا، بنین، توگو و روآندا ۴۵ ، هفت ، ۳۲ و چهار دقیقه بازی کرده، اما ابهام ماجرا کجاست؟

شاکیان از باشگاه گل‌گهر در بازی دادن به اریک بانیاما، معتقدند نامه استعلامی از فدراسیون گابن جعلی است. به این دلیل که مهاجم گابنی گل‌گهر برخلاف استعلام صورت گرفته، سابقه ملی ندارد و تا به حال برای تیم ملی گابن بازی نکرده است. مسئله‌ای که در آمار و سوابق تیم ملی گابن نیز مشهود است و ابهام مربوط به نامه‌ای را که به فدراسیون فوتبال رسیده، بیش از پیش می‌کند.

از میان چهار مسابقه‌ای که در نامه فدراسیون گابن به فدراسیون فوتبال ایران رسیده، سه مسابقه مقابل لیبریا، توگو و روآندا اصلاً برگزار نشده و مشخص نیست این نامه با چه اطلاعات و سوابقی به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده است. آخرین دیدار گابن مقابل لیبریا، توگو و روآندا به ترتیب مربوط به سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ بوده است، اما نکته جالبی هم در مورد تاریخ تولد اریک بانیاما و اولین و آخرین دیدار گابن مقابل لیبریا وجود دارد. در زیر نامه ارسالی فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران را می‌بینید:

باگناما - گل گهر

 مهاجم 25 ساله گل‌گهر متولد 10 مارس 1996 است و اولین و آخرین دیدار گابن و لیبریا طبق اطلاعات و آمار منتشر شده، به 16 ژانویه 1996 باز می‌گردد. یعنی دو ماه پیش از متولد شدن بانیاما، گابن تنها مسابقه‌اش را با لیبریا انجام داده که با نتیجه 2 بر یک به برتری رسیده است و تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

باگناما - گل گهر

گابنی‌ها در شرایطی سال 1996 به مصاف لیبریا رفته‌اند که در نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال اشاره شده بانیاما 9 سپتامبر 2020 برای تیم ملی این کشور مقابل لیبریا به میدان رفته است. آنهم در شرایطی که اصلاً چنین مسابقه‌ای در آمار وجود ندارد. در نامه مورد اشاره به حضور هفت دقیقه‌ای مهاجم گل‌گهر در دیدار گابن و بنین اشاره شده که به تاریخ 11 اکتبر 2020 انجام شده است. البته این تنها مسابقه از چهار مسابقه‌ای است که در نامه فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران به آن اشاره شده و در آمار نیز وجود دارد، با این حال اطلاعاتی از حضور بانیاما حتی در لیست بازیکنان ذخیره نیز دیده نمی‌شود. تصویر زیر مربوط به دیدار گابن و بنین است که نام بازیکنان اصلی و ذخیره دو تیم مشاهده می‌شود:

باگناما - گل گهر

دو مسابقه دیگر هم که اشاره شده بانیاما در آنها برای گابن به میدان رفته و سابق ملی دارد، مربوط به تقابل این تیم با توگو و روآندا می‌شود که به برگزاری بازی در 10 نوامبر 2020 و 20 فوریه 2021 اشاره شده، اما در این روزها نیز گابن دیداری با تیم‌های مورد اشاره نداشته است. در تصاویر زیر آخرین دیدارهای گابن با توگو و روآندا قابل مشاهده است:

باگناما - گل گهر

باگناما - گل گهر

آمار و اطلاعات به ثبت رسیده از دیدارهای گابن نشان می‌دهد که اطلاعات نامه ارسالی از سوی فدراسیون گابن به فدراسیون فوتبال ایران جعلی است، چرا که سابقه‌ای از ملی‌پوش بودن بانیاما به ثبت نرسیده است و با توجه به قوانین نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران، این بازیکن نمی‌توانسته به عضویت گل‌گهر درآید و برای این تیم بازی کند. حال اینکه چگونه در نامه ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال گابن چنین اطلاعاتی جعل شده یا اطلاعات اشتباه به فدراسیون داده شده است، جای سؤال دارد. مسئله بعدی مربوط به کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ است که چگونه به یک استعلام ساده بسنده کرده‌اند و سوابق این بازیکن به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است؟

کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ که برای جذب بازیکنان خارجی آیین‌نامه دارد، می‌بایست استعلام‌های دقیق‌تری از این بازیکن گابنی داشته باشد، همانطور که یک جست‌وجوی ساده اینترنتی نشان می‌دهد بانیاما فاقد سابقه ملی است و حالا باید دید آیا گل‌گهر به دردسر می‌افتد یا نه، چرا که باشگاه‌های استقلال و پیکان نسبت به بازی کردن این بازیکن در ترکیب گل‌گهر معترض هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی هکتور IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    و کمی بعد فرهاد مجیدی گفت : فک میکنم جریانی تشکیل شده که در رأس آن فدراسیون فوتبال گابن نمیخواد که ما قهرمان شیم...
    • لنگی بیخاصیت IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      سالی که طارمی تیم ترکیه ایی راول کرد آمد لنگ پوشان چون با آن تیم قرار داد داشت وغیر قانونی برای لنگ بازی کرد بایستی تمام بازیهای لنگ ۳بر۰به نفع حریفان می شد ولی مافیای لنگ مگر گذاشت
  • حامد IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    به نظرتون گل گهر غبر از فدراسیون گابن از کجا باید استعلام میگرفت؟؟
  • کیسه حکومتی قانون گریز IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    سایت های وابسته به سردار آجرلو مثل فارس و تسنیم در تلاش هستند نتایج کیسه در زمین به دلیل ضعف تاکتیکی رقم نمی خوره خارج زمین رقم بزنند خوب همین فدراسیون خودش اقرار کرده بازیکنان کیسه بدون ضمانت نامه در پنج بازی گذشته استفاده کرده قانون برای همه مساوی هست پس نتایج استفاده غیرقانونی بلزیکنان خارجی که ذوب آهن و نساجی در خواست کردند باید سه بر صفر بشه
    • /// IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      قانون گریز تیمی است که بازیکنش همزمان با یک تیم ترکیه ای قرارداد دارد و باید به دسته پایین تر سقوط کند اما آب از آب هم تکان نمیخورد،استقلال نسبت به استفاده غیر مجاز این بازیکن شکایت کرده و پس از بررسی نتیجه اعلام میشود و ربطی هم به پرسپولیس ندارد،شما لازم نیست سنگ گل گهر را به سینه بزنید،لااقل بگذارید که نتیجه اعلام شود بعد داد و فریاد راه بیندازید،در ضمن استقلال برای دو بازیکن خارجی ضمانت گذاشته بود و خود این مسئله قبول نکردن ضمانت نیز از سر لجبازی سازمان لیگ است و تنها تیمی که میتواند ادعایی در این زمینه داشته باشد نساجی است که اقدام کرده و این اتفاق به شما ربطی پیدا نمیکند.
  • پیام IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    سازمان لیگ بدون استعلام تعداد بازی ملی بازیکن خارجی ثبت نمی کنه گل گهر به استناد استعلام فدراسیون گاین بازی ملی اون جذب کرده باشه مقصر باشگاه گل گهر نیست به فرض به اندازه تعداد بازی ملی هم نداشته باشه گل گهر طبق استعلام فدراسیون گاین جذب کرد مقصر گل گهر نیست بلکه مقصر فدراسیون گاین هست نتیجه نباید سه بر صفر بشه
    • محسن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      با تکرار غلط املایی مشابه که در مورد اسم کشور داری مطمئن شدم حتی اسم کشور گابن هم به گوشت نخورده داری اظهار فضل هم می کنی.
  • صمدقلی US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    وقتی روابط عمومی استقلال و مجیدی هستی نامه فدراسیون فوتبال کشور مبدا را قبول نداری ولی ارتش مجازی جک تری دی برای تو می شود سند متقن . حالا تصمیم بر این شده که دل سوگلی حکومت را بدست بیاورند و امتیاز کیلویی به اون هبه کنند و این وظیفه به شما ابلاغ شده که اذهان عمومی را آماده کند اون بحث دیگری است .
  • شیشتایی بی خاصیت DE ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    از بازی استقلال و نساجی چه خبر که دوتا بازیکن خارجی شون غیر قانونی بازی کردن ؟؟؟؟؟؟ تیمی که تو زمین حریف نیست و امتیاز نمیگیره میخواد با هوچی‌گری و امتیازهای مفت خودشو بکشه بالا تو جدول ...
  • عیبی یوخ عیبی یوخ IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    خدائیش اون دلالی که این مدارک رو تهیه کرده یه سور زده به جاعلین و متقلبین فوق حرفه ای لنگ تهران یعنی لنگیا هم چنین کاری تا حالا نتونسته بودن انجام بدن
    • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      گابن را ول کنید خارجی های استقلال چطور بازی کردند. فدراسیون در این زمینه از کجا مجوز گرفته..
  • پیام IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    این نامه استعلامی به فرض فدراسیون گاین به فدراسیون و سازمان لیگ فرستاد مقصر گل گهر نیست اون فدراسیون مقصر اشتباهی یا دروغ استعلام فرستاده و سازمان لیگ براساس اون استعلام اجازه ثبت قرارداد خارجی صادر کردو کارت بازی اون صادر کرده همه این ها فرض ثابت نشد براساس گمان زنی هاست اگه به فرض این مشکل وجود داشته گل گهر قصور نکرده مبرا از مسولیت آن هست شکایت باشگاه استقلال بابت نتیجه سه بر صفر رد میشه
    • هوادارفوتبال IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      آره من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود اگر گل گهر مقصر نباشه که هر کسی میتونه اینجوری تیمداری کنه و بازیکن بخره و بفروشه و....... پس اون تیم و باشگاه و مدیریت و تشکیلات عریض و طویل یعنی کشک ؟! مگه توی جنگل زندگی میکنم اخوی فقط بحث گلگهر نیست هر تیمی که مرتکب چنین اشتباهاتی بشه باید تاوانش رو پس بده
  • fred US ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    حالا مثلا یامگا یا ژستد رکوردار بازی ملی هستند؟ همین که بدون جواز بازی کردند بزرگترین تخلف هست و بازی های این تیم حکومتی باید ۳-۰ بشه. البته امیر مافیا هم زمانی با زور کیروش استنلی رو به فوتبال ایران غالب کرد و زور کسی هم به ایشان نرسید. باند اصفهانی فدراسیون که خاطرتون هست؟ کلا این امیر مافیا و فرهاد پودری یک مشت کلاه باردار متقلب بیش نیستند.
  • فرش فروشی برادران پیروانی (غیر از برادر کوچیکه) IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    الان اینم تقصیره افشین پیروانیه؟؟ واقعا افشین خان خیلی مظلوم واقع شدن
  • مجهول الهویه US ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    من متوجه نشدم اگه اطلاعات جعلی ارسال شده، مشکل گل کهر چیه؟مگه گل گهر گفته جعل کنند.!
    • حامد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      مشکل همینه که آبیها این چیزارو نمیفهمن! جالبه خودشون بدون مجوز بازیکن بازی دادن هیچ رسانه ای حرفشو نمیزنه. بزرگترین تخلف تاریخ فوتبال ایران و پارسال تو رده جوانان رقم زدن و آب از آب تکون نخورد.
  • بهروز نبوی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    طبق قوانین سازمان لیگ مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده باشگاه گل گهر...ولی کاملا مشخصه که این نامه از فدارسیون گابن یا جعلیه یا به عمد اطلاعات دروغ داده شده..کشور گابن یک کشور بسیار فقیریه و خیلی راحت میشه با پول و رشوه کارمند فدارسیونشون خرید تا اطلاعات دروغ بدن...و صدرصد شک نکنید اگر نامه واقعی باشه کمیته اخلاق هم باید ورود کنه که چرا فدارسیون گابن اطلاعات دروغ میده و چه منفعتی توسط چه کسانی می‌بره که اطلاعات دروغ میده...در ضمن بعضی از دوستان نظر میدن استقلال هم باید نتیجه با نساجی سه هیچ بشه اولا طبق قوانین ایران باشگاه پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند بدون افتتاح حساب ضمانت نامه بانکی بدن و برای باز کردن حساب غیر از حساب خزانه داریشون هم سازمان بازرسی بهشون گیر میده پس قانون ضمانت نامه بانکی بدون مطالعه و تحقیق بوده و خودش ی جور تخلف و یا اشتباه سازمان لیگ بوده دوما خنده این قانون با قوانین اصلی فیفا در تضاد و اصلا هیچ سازمان لیگ یا فدارسیون مسئول پرداخت پول بازیکن نیست و کمیته انظباطی برای همین مسائل به وجود اومده و اصلا در حیطه سازمان لیگ نیست
  • لنگ ترکیبی از دلالی و حکومت IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    عالی شد دیگه حرفی نمی مونه باید 3 0 شه تمام شد. رفت
  • حسین IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    البته تیم پیروزی در ماجرای جعل مدارک قرارداد مهدی طارمی دستی بر آتش دارند، که اگه وساطت روحانی و اردوغان و بابا مسعود نبود تیم ترکیه‌ای غرامت سنگینی از پیروزی طلب داشت.
  • امیر IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اصل اجرا اینه که امضای زیر نامه گل گهر امضای مسعول فدراسیون گابن نبوه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی